Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.987
    Antall liker
    2.912
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Det gjenstår vel å se hva de får til, før de blir dømt nord og ned.
    Ingen er lurt ennå, men Dagbladet elsker å lage saker ut fra ingenting.
    Hvorfor er man ikke lurt?
    ?? Kanskje fordi forhandlinger ikke er startet ennå?
    Du blander kortene POB. Men jeg kan garantere deg at det ikke vil stå et ord om fjerning av bompengeringer i regjeringserklæringen.
    hmmmm mulig det.
    Fjerning av bompenger hadde vel ingen trodd, men at det ikke skal opprettes nye bompengeringer må jeg innrømme at jeg tror på.
    Men jeg er blitt lurt før......:rolleyes:
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Man bruker som forklaring at "Hoksrud ble for ivrig i debatt."

    He-he.
    Dette er politikk vg. V og KrF laget front mot FrP før valget og sa det var uaktuelt og ikke være sammen i regjering. Nå sier Hareide at de kan gå i regjering med FrP og H alene.
    Det er slikt det er.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Sannsynligheten er nok større for at det blir flere/dyrere bomveier er ferre/billigere tenker jeg...
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    2.015
    Aaaahhhhhhhh!
    Endelig blir forbudet mot synlige lakrispiper i butikken opphevet.
    Gleder meg til å se dem. :rolleyes:
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Håper FRP holder AP, med sutregjeng unna regjeringskontorene i mange, mange år.

    Gjør FRP, sammen med Høyre en god jobb, vil mismotet bre seg blandt de Røde.
    Salget av antidepressiva går opp, likeså salget av billig pappvin, og beskyldningene kommer enda mere ut fra den mørkeste skodde.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Men, når et parti lover en ting, for så å selv forkaste det etter at de har "vunnet" valget men før forhandlingene starter, hvor seriøst er det? Har de da ikke lurt velgerne?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    Men, når et parti lover en ting, for så å selv forkaste det etter at de har "vunnet" valget men før forhandlingene starter, hvor seriøst er det? Har de da ikke lurt velgerne?
    Velgerene har ikke lest det med liten skrift i partiprogrammet. "Vi skal jobbe videre med å avskaffe."
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg trykker og trykker Blå-Blå hver gang jeg er innom, men det hjelper ikke. Stå på, kara! (Ikke kan de stave borgerlig, en gang.)

    Skjermbilde 2013-09-12 kl. 17.16.59.jpg
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Men, når et parti lover en ting, for så å selv forkaste det etter at de har "vunnet" valget men før forhandlingene starter, hvor seriøst er det? Har de da ikke lurt velgerne?
    De har ikke kastet noe enda, de har sagt at de ikke stiller et ultimatium, det er vel noe helt annet.

    Jeg husker da sannerlig Kristin Halvorsen da hun var leder i SV at hun lovet å fjerne fattigdommen med en pennestrøk hvis hun kom i regjering.

    Å klage før de er har begynt forhandlingene viser bare hvor mye hat det er mot FRP.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Men, når et parti lover en ting, for så å selv forkaste det etter at de har "vunnet" valget men før forhandlingene starter, hvor seriøst er det? Har de da ikke lurt velgerne?
    De har ikke kastet noe enda, de har sagt at de ikke stiller et ultimatium, det er vel noe helt annet.

    Jeg husker da sannerlig Kristin Halvorsen da hun var leder i SV at hun lovet å fjerne fattigdommen med en pennestrøk hvis hun kom i regjering.

    Å klage før de er har begynt forhandlingene viser bare hvor mye hat det er mot FRP.
    Mener du at en kan sammenstille en lovnad som blir forsøkt innfridd med en som ikke engang blir brukt som forhandlingskort?
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Men, når et parti lover en ting, for så å selv forkaste det etter at de har "vunnet" valget men før forhandlingene starter, hvor seriøst er det? Har de da ikke lurt velgerne?
    De har ikke kastet noe enda, de har sagt at de ikke stiller et ultimatium, det er vel noe helt annet.

    Jeg husker da sannerlig Kristin Halvorsen da hun var leder i SV at hun lovet å fjerne fattigdommen med en pennestrøk hvis hun kom i regjering.

    Å klage før de er har begynt forhandlingene viser bare hvor mye hat det er mot FRP.
    Mener du at en kan sammenstille en lovnad som blir forsøkt innfridd med en som ikke engang blir brukt som forhandlingskort?
    FRP har sagt at de ikke har gitt opp å få fjernet bompengene, man burde vente og se hva som blir lagt frem som et endelig resultat før man klager.

    - Frp har ikke gitt seg på bompenger - Økonomi næringsliv - Hegnar Online

    Slik som KRF og Venstre holder på nå så tror jeg ikke det blir 4 partier i en regjering, da gjør FRP det lurt og stå utenfor ellers har de alt og tape.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    En nestleder sier de har gitt opp, den andre nestlederen sier de ikke har gitt opp. Aner vi en indre maktkamp i partiet? Kan det være at de nå snubler i dørstokken inn i regjeringen? Spennende dette. Og morsomt.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Jeg støtter ikke vold, men det er lite smart og sammenligne over 16% av de som stemte i valget med en massemorder.
    Det som er typisk venstresiden er å provesere, det er de veldig gode til.

    Se på Pink Panther, jeg kan ikke huske sist gang han kom med et innlegg med noe fornuftig, kun små spydigheter hele tiden.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    En nestleder sier de har gitt opp, den andre nestlederen sier de ikke har gitt opp. Aner vi en indre maktkamp i partiet? Kan det være at de nå snubler i dørstokken inn i regjeringen? Spennende dette. Og morsomt.
    Når man ikke VIL lese fakta hvorfor skriver du da her egentlig, kun for å irritere?

    Den andre nestlederen i FRP har sagt akkurat det samme som Sandberg, vi har ikke stilt noen ultimatium når det gjelder bompenger.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Han her da?
    - Vi skal greie � bygge vei og bane uten bompenger - nyheter - Dagbladet.no

    Fem dager før valget gikk Hoksrud ut og sa at bompenger vil være en så viktig sak for Frp at de vil stille et ultimatum om det i regjeringsforhandlingene med Høyre. Dagen etter valget kommer nestleder i partiet, Ketil Solvik-Olsen på banen og avblåser ultimatumet.– Vi har sagt i valgkampen at vi ikke stiller noen ultimatum, sier Solvik-Olsen til Dagbladet.
    Dermed motsier han partiets samferdsels-politiske talsmann Hoksrud som var helt klar på Frps standpunkt til bompenger før valget.
    Men nå er ikke dette akkurat verdens viktigste sak. Det er flere utfordringer de nye regjeringspartiene står foran.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Jeg støtter ikke vold, men det er lite smart og sammenligne over 16% av de som stemte i valget med en massemorder.
    Det som er typisk venstresiden er å provesere, det er de veldig gode til.
    Vet ikke hvorfor du sier at det er typisk venstresiden, at en mann skriver det han skriver er ikke typisk en hel politisk fløy. Tvert imot så har venstresiden vært uvanlig tyste om den forbindelsen etter 22/7, ingen har brukt dette verken for eller i mot noen.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    Han her da?
    - Vi skal greie � bygge vei og bane uten bompenger - nyheter - Dagbladet.no

    Fem dager før valget gikk Hoksrud ut og sa at bompenger vil være en så viktig sak for Frp at de vil stille et ultimatum om det i regjeringsforhandlingene med Høyre. Dagen etter valget kommer nestleder i partiet, Ketil Solvik-Olsen på banen og avblåser ultimatumet.– Vi har sagt i valgkampen at vi ikke stiller noen ultimatum, sier Solvik-Olsen til Dagbladet.
    Dermed motsier han partiets samferdsels-politiske talsmann Hoksrud som var helt klar på Frps standpunkt til bompenger før valget.
    Men nå er ikke dette akkurat verdens viktigste sak. Det er flere utfordringer de nye regjeringspartiene står foran.
    Saken var viktig nok for 50% av FrP-velgerene. Uten den fanesaken hadde oppslutningen blit lav.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Jeg skjønner ikke ordbruken din fjernkontrollen. Du bruker ord som hat og spydig bla. Jeg skal ikke på noen måte forsøke å belære deg, men FrP må snarest råd forstå at alt de sier fra nå av blir tatt på alvor. Når 2 nestledere snakker mot hverandre, så er det ikke så farlig i opposisjon, men i posisjon er det meget farlig. Slike feil har da FrP også påpekt i opposisjon. Det nytter heller ikke at du blir sint og bruker ukvemsord hver gang noen påpeker et løftebrudd fra FrPs side. Partiet kjørte ganske hardt på den sykeheimsplassaken, og hvem vet;kanskje vippet de Ap av pinnen på den? Kanskje i kombinasjon med bompengesaken? Nå leverer ikke FrP på bompenger, og da stilles det høye krav i sykeheimsplassaken, det tror jeg du skjønner. Du må som forsvarer av FrP beregne at partiet blir fulgt med lupe fremover, og skal du bli sint hver gang noen er kritisk, da tror jeg ikke hjertet ditt kommer til å tåle de neste 4 åra :)
     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ja fjernkontrollen, nå er det vår tur:)....Hvis du kommer til å møte deg selv så håper jeg at det er i døra og ikke i veggen.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Jeg støtter ikke vold, men det er lite smart og sammenligne over 16% av de som stemte i valget med en massemorder.
    Det som er typisk venstresiden er å provesere, det er de veldig gode til.
    Vet ikke hvorfor du sier at det er typisk venstresiden, at en mann skriver det han skriver er ikke typisk en hel politisk fløy. Tvert imot så har venstresiden vært uvanlig tyste om den forbindelsen etter 22/7, ingen har brukt dette verken for eller i mot noen.
    Hele valgkampen til de rød/grønne var å snakke dritt om de borgelige partiene, spesielt FRP, dette kommer også godt frem av deres velgere.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Jeg skjønner ikke ordbruken din fjernkontrollen. Du bruker ord som hat og spydig bla. Jeg skal ikke på noen måte forsøke å belære deg, men FrP må snarest råd forstå at alt de sier fra nå av blir tatt på alvor. Når 2 nestledere snakker mot hverandre, så er det ikke så farlig i opposisjon, men i posisjon er det meget farlig. Slike feil har da FrP også påpekt i opposisjon. Det nytter heller ikke at du blir sint og bruker ukvemsord hver gang noen påpeker et løftebrudd fra FrPs side. Partiet kjørte ganske hardt på den sykeheimsplassaken, og hvem vet;kanskje vippet de Ap av pinnen på den? Kanskje i kombinasjon med bompengesaken? Nå leverer ikke FrP på bompenger, og da stilles det høye krav i sykeheimsplassaken, det tror jeg du skjønner. Du må som forsvarer av FrP beregne at partiet blir fulgt med lupe fremover, og skal du bli sint hver gang noen er kritisk, da tror jeg ikke hjertet ditt kommer til å tåle de neste 4 åra :)
    Nestelderne i FRP har fortsatt ikke sagt seg selv i mot, det var Hokksrud som sa at det ville bli et ultimatium.

    Jeg håper ikke FRP kommer i regjering, de er for svake i forhold til Høyre og vil bli syndebukken, slik som SV og SP ble i den rød/grønne regjeringen.

    Men får FRP igjennom disse 3 tingene:

    1. Vekk med bomstasjoner, men her vil alle de andre 3 partiene si nei
    2. Fjerne de 15% som gifte pensjonister må betale i dag, dette er den største muligheten til å få igjennom fro FRP, men jeg tror det blir for dyrt for Høyre.
    3. Stramme inn på asylpolitikken kraftig, her kommer de 3 andre partiene til å si nei.

    Så jeg håper FRP prøver å få igjennom sine fanesaker og så får nei fra de andre partiene, da kan de si at vi ikke kan gå i regjeringen når vi ikke får gjennomslag for noen av våre viktigste saker.

    Men å klage på partiet før de har vært i forhandlinger synes jeg bare viser at folk misliker dette partiet fordi de heter FRP, slik som jeg har lest det i nyhetene så er det KRF og Venstre som snakker om ultimatium hele tiden.




    Man
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Glem hele 200 grensa - og få avsender til å skrive gave på forsendelsen.

    Tror grensen da er 1000,- kr

    Ferdig med kranglinga.

    Den som forsetter får en telttur med Jan Thomas - og må ligge i samme sovepose som nevnte........
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Han her da?
    - Vi skal greie � bygge vei og bane uten bompenger - nyheter - Dagbladet.no

    Fem dager før valget gikk Hoksrud ut og sa at bompenger vil være en så viktig sak for Frp at de vil stille et ultimatum om det i regjeringsforhandlingene med Høyre. Dagen etter valget kommer nestleder i partiet, Ketil Solvik-Olsen på banen og avblåser ultimatumet.– Vi har sagt i valgkampen at vi ikke stiller noen ultimatum, sier Solvik-Olsen til Dagbladet.
    Dermed motsier han partiets samferdsels-politiske talsmann Hoksrud som var helt klar på Frps standpunkt til bompenger før valget.
    Men nå er ikke dette akkurat verdens viktigste sak. Det er flere utfordringer de nye regjeringspartiene står foran.
    Saken var viktig nok for 50% av FrP-velgerene. Uten den fanesaken hadde oppslutningen blit lav.
    Jeg regner med at du har en link til dette?
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Nestelderne i FRP har fortsatt ikke sagt seg selv i mot, det var Hokksrud som sa at det ville bli et ultimatium.

    Jeg håper ikke FRP kommer i regjering, de er for svake i forhold til Høyre og vil bli syndebukken, slik som SV og SP ble i den rød/grønne regjeringen.

    Men får FRP igjennom disse 3 tingene:

    1. Vekk med bomstasjoner, men her vil alle de andre 3 partiene si nei
    2. Fjerne de 15% som gifte pensjonister må betale i dag, dette er den største muligheten til å få igjennom fro FRP, men jeg tror det blir for dyrt for Høyre.
    3. Stramme inn på asylpolitikken kraftig, her kommer de 3 andre partiene til å si nei.

    Så jeg håper FRP prøver å få igjennom sine fanesaker og så får nei fra de andre partiene, da kan de si at vi ikke kan gå i regjeringen når vi ikke får gjennomslag for noen av våre viktigste saker.

    Men å klage på partiet før de har vært i forhandlinger synes jeg bare viser at folk misliker dette partiet fordi de heter FRP, slik som jeg har lest det i nyhetene så er det KRF og Venstre som snakker om ultimatium hele tiden.




    Man
    Jeg synes dette er fruktbart. Hadde FrP nå tatt med seg bompengesaken inn i forhandlingene, så kunne de ha solgt denne saken for noe av det du nevner her. Det ville alle ha hatt forståelse for. At Carl I. Hagen er redd for å komme i regjering skjønner jeg godt med utgangspunkt i at partiet kan komme til å forsvinne om de ikke klarer å påvirke norsk politikk. Sakene til partiet er også så annerledes, at velgerne enkelt kan se om partiet lykkes eller ikke. Saker som sprit i butikk, mindre avgifter på bensin, flykningepolitikken og bompengene er viktige for velgerne, og i tillegg svært enkle å måle på. Slikt blir det fort løftebrudd an mass av, og resultatet av det kjenner vi.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Hagen har stilt opp 10 krav til regjeringsdeltakelse. Mens disse er urealistiske, siden det ikke er flertall i Stortinget for dem, så er de nok en grei målestokk på folks forventninger:

    Aktuelle FrP-reformer

    La meg som en ivrig tilskuer sette opp en liste på 10 reformer som helst bør være med om FrP skal våge å ta risikoen med regjeringsdeltagelse:

    1. ELDREOMSORG

    Finansieringsansvaret for alle eldreomsorgstjenester overføres fra kommunene til folketrygdsystemet som bygger på prinsippet om at det er godkjente behov for tjenester som styrer hvor mye penger som brukes uten en øvre bevilgningsramme(slik som sykepenger, arbeidsledighetstrygd, uførhetstrygd og 50 andre kapitler i statsbudsjettet). Offentlige og private tjenesteleverandører - inkludert tilbud om sykehjemsplass - likestilles og brukerne/pårørende gis rett til å bytte leverandør hvis de blir misfornøyd. Betalingen følger brukeren/pårørende til den valgte leverandør. Det åpner for private og alltid ledige plasser.

    2. HANDLINGSREGELEN

    Handlingsregelen justeres slik at lønnsomme investeringer i veier, tuneller, broer, sykehusbygg, sykehusutstyr og sykehjemsbygg skilles ut fra handlingsregelen på samme måte som investeringer i oljeplattformer, oljeanlegg på land, olje/gassrørledninger, flyplasser og kraftanlegg nå holdes utenfor denne regel.

    3. BOMPENGER

    Når Norge går med 200 - 400 milliarder i overskudd hvert år og bilistene allerede betaler tre ganger mer enn det totale veibudsjettet skrinlegges bruk av bompenger som kun medfører at bilistene betaler fire ganger for veiene og disses vedlikehold.

    4. POLITIJOBBER

    Garanti for at alle ferdigutdannede politifolk får jobb i politiet og tilstrekkelige bevilgninger slik at det ikke er ventelister i fengsler og i domstoler. Åpne for privatdrevne fengsler for de minst farlige dømte og kjøp av fengselskapasitet i kriminelle utlendingers hjemland med en pris som gir god fortjeneste for hjemlandet (dobbelt betaling i forhold til selvkost) og samtidig besparelser for Norge, samt mer avskrekking enn soning i norske fengsler.

    5. OPERASJONER

    Dersom det er mer enn 6 ukers ventetid i det offentlige helsevesen skal pasienten ha rett til å få kostnaden for behandlingen/operasjonen i det offentlige sykehus utbetalt som så kan brukes som betaling til et privat sykehus i Norge eller utlandet. Prissystemet foreligger allerede med 800 forskjellige priser i prislisten til Innsatsstyrt Finansiering basert på Diagnose Relaterte Grupper (DRG-systemet).

    6. ARBEIDSPLIKT

    Det innføres en rett og en plikt for alle som mottar sosialhjelp, arbeidsavklaringspenger, uførhetstrygd og lignende for sitt livsopphold til å stille sin restarbeidsevne til rådighet for utførelse av arbeidsoppgaver i normal arbeidstid.

    7. SKATTELETTELSE

    Betydelige skatte- og avgiftslettelser i Norge først og fremst for folk flest ved å gradvis øke minstefradrag og nedre grenser for formuesskatt og arveavgift. Da får stadig flere vanlige folk skatte- og avgiftslettelser.

    8. PENSJONISTER

    Underreguleringen av løpende pensjoner med minus 0,75 % i de årlige pensjoner i forhold til yrkesaktive og avkortningen på 15 % i grunnpensjonen for gifte og samboende pensjonister oppheves. Samme minstefradrag og trygdeavgift (helsedelen) innføres for pensjonister idet de i dag har et mindre minstefradrag og 1,75 % høyere trygdeavgift enn yrkesaktive. Fradraget for store helseutgifter gjeninnføres.

    9. ASYLMOTTAK

    Det etableres asyl/flyktningmottak i land i Afrika og Asia som motkrav for norsk U-hjelp, slik at alle som får avslag på sin asylsøknad og som ikke kan dokumentere sin identitet og som UDI og politiet frykter vil begå kriminalitet overføres raskt til disse.

    Ankeadgang reduseres og det etableres også flere lukkede mottak i Norge og det gjennomføres en radikal innstramming i flyktning- og innvandringspolitikken overfor personer fra ikke-vestlige land med helt annen kultur- og religion enn vår.

    Det gjennomføres en innskjerping i integreringspolitikken basert på krav om at alle innvandrere må lære seg norsk, samt følge og etterleve norske lover, regler, forskrifter og skikk og bruk. Foreldre har hovedansvaret for at barn født i Norge kan norsk når de begynner på skolen.

    Barnetrygd, kontantstøtte, sosialhjelp og lignende utbetales kun til de som er bosatt i Norge.

    10. BYRÅKRATI

    En radikal nedbygging av antall kommuner og byråkratiet med opphevelse av konsesjonsloven, jordloven og strandplanloven. Gjeninnføring av gammel plan- og bygningslov, reduksjon av makten til riksantikvar, byantikvarer , miljøbyråkrater hos fylkesmennene og landbruksbyråkratiet, reduksjon av miljøhysteriet og alle innsigelser fra ulike myndighetsorganer mot en fornuftig utbygging og bygging av landet som har plass nok til alt.

    Jeg drømmer selvsagt om et flertall for Høyre og FrP så de slipper Venstre og KrF, som vil rote til mange nødvendige reformer og omlegginger og kanskje medføre at det blir mange skuffede H og FrP-velgere. I likhet med de fleste FrP-tillitsvalgte, FrP-medlemmer og FrP velgere vil jeg følge de kommende forhandlinger og et sluttresultat med argusøyne.

    Dersom resultatet blir for dårlig, slik jeg vurderer det, vil jeg ikke nøle med å knuse min egen drøm om regjeringsdeltagelse ved sterkt å argumentere mot slik deltagelse i det offentlige rom. Et fristilt Fremskrittsparti i opposisjon til en Høyre-ledet regjering, som ikke får til noe særlig, vil gi et brakvalg for FrP i 2017.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    I likhet med oljeboring i Lofoten, Vesterålen og Senja så vil Frp ha behov for at de lykkes med sentrale saker. Det skal bli interessant, siden Høyre allerede har begynt å legge ut saksfelt det skal strides om.

    Høyre kommer tydeligvis til å innfri dette med arveavgiften i løpet av en toårsplan, slik jeg forstår dem. Samt reduksjon av formueskatten. Det har de snakket så mye om at de ikke kan gå tilbake på det.
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Hvordan i huleste kan man bruke Smiley når det gjelder Breivik og at han ble linket til FRP?

    Her er nærmere 80 mennesker drept, flere hundre om ikke tusener sliter med dette enda.

    FRP som parti har mye større respekt for de døde enn dette, skamløst, tankeløst og muligens ondskapsfullt.

    Jeg skjemmes, dypt og inderlig.

    Er ikke alltid enig med AUF, har en niese som er/var i Rødt.
    Kan godt diskutere politikk med henne uten å bli vulgær, hun har flere ganger vært på Uttøya da andre politiske partier leier stedet.

    Jeg så til en viss grad hvilken reaksjon unge som hadde vært på Uttøya fikk, selv om de ikke var der det året denne grufulle tragedie skjedde.

    Min niese dro seg tilbake for seg selv, ble stillere enn vanlig over lengre periode.

    Var sikkert mange tanker som vandret i hennes hode - enn og hvis om dette hadde skjedd mens jeg var der??

    Og så lager man smiley,s til Norges verste massedrapssak i nyere tid, når morderen blir linket til ett politisk parti.

    Både søstre, brødre og foreldre av de drepte kan ha stemt på FRP en eller annen gang -
    Noe som også legger skyld på dem - heslig synes jeg.
     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Hvordan i huleste kan man bruke Smiley når det gjelder Breivik og at han ble linket til FRP?

    Her er nærmere 80 mennesker drept, flere hundre om ikke tusener sliter med dette enda.

    FRP som parti har mye større respekt for de døde enn dette, skamløst, tankeløst og muligens ondskapsfullt.

    Jeg skjemmes, dypt og inderlig.

    Er ikke alltid enig med AUF, har en niese som er/var i Rødt.
    Kan godt diskutere politikk med henne uten å bli vulgær, hun har flere ganger vært på Uttøya da andre politiske partier leier stedet.

    Jeg så til en viss grad hvilken reaksjon unge som hadde vært på Uttøya fikk, selv om de ikke var der det året denne grufulle tragedie skjedde.

    Min niese dro seg tilbake for seg selv, ble stillere enn vanlig over lengre periode.

    Var sikkert mange tanker som vandret i hennes hode - enn og hvis om dette hadde skjedd mens jeg var der??

    Og så lager man smiley,s til Norges verste massedrapssak i nyere tid, når morderen blir linket til ett politisk parti.

    Både søstre, brødre og foreldre av de drepte kan ha stemt på FRP en eller annen gang -
    Noe som også legger skyld på dem - heslig synes jeg.
    Der var det. Ikke det at jeg trenger å forklare deg hvorfor jeg brukte smiletryne men grunnen var at remoten mente at denne artikkelen var typisk venstresiden og det mente jeg var latterlig sagt. Typisk betyr at det er noe alle på venstresiden gjør alltid, dette var en manns verk. Hvis du leser andre plasser så skriver jeg at det egentlig har vært tvert imot, venstresiden har vært usedvanlig tause ang. koblingen og har aldri brukt dette mot/for noe(n). Det er ingen i Norge som ler av denne saken, å tro noen annet er, unnskyld, "på trynet".
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Alstadheim i DN med noen gode betraktninger i Morn'a Carl!

    Frp har mange realpolitikere som skjønner hva partiet går til. Men partiet har også en stor fløy som forventer at alle landets bomstasjoner skal være revet i morgen. Landsmøtet i 2010 viste hvor sterkt den siste fløyen står. Da tapte Terje Søviknes, som er ordfører og hadde sagt ja til et bomprosjekt, kampen om plass i sentralstyret. Den som vant, var Bård Hoksrud, som er like sterkt mot bompenger som den katolske kirke er imot homofile ekteskap.

    http://www.dn.no/forsiden/kommentarer/article2681999.ece
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok så, men rundballen fra Bamble tok ikke det forbeholdet. Ca. 1/3 stemte FrP grunnet dette løftet, 1/3 stemmer FrP på grunn av innvandringspolitikken deres og resten håper på billigere børst. Mye gøyalt i vente.
    Vel, jeg konsumerer en god del øl og kunne godt tenkt meg ølet (betydelig) billigere. Bompenger ønsker jeg ikke å betale da jeg mener jeg har allerede betalt mer enn nok for bruk av bil og vedlikehold/bygging av veier. Jeg er for en mer bærekraftig innvandring. Likevel får jeg Rødt som førstevalg gjennom valgomatene....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn