Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    Det er nok så, men rundballen fra Bamble tok ikke det forbeholdet. Ca. 1/3 stemte FrP grunnet dette løftet, 1/3 stemmer FrP på grunn av innvandringspolitikken deres og resten håper på billigere børst. Mye gøyalt i vente.
    Vel, jeg konsumerer en god del øl og kunne godt tenkt meg ølet (betydelig) billigere. Bompenger ønsker jeg ikke å betale da jeg mener jeg har allerede betalt mer enn nok for bruk av bil og vedlikehold/bygging av veier. Jeg er for en mer bærekraftig innvandring. Likevel får jeg Rødt som førstevalg gjennom valgomatene....
    Hvis det er noen trøst så fikk jeg SP som førstevalg. Om de fikk min stemme? Langtifra.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    To uker imellom. Ja,ja, det er som regel en par tre måneder. De er vel i "posisjon" nå...
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Hvorfor sniker du på bussen når du er statssekretær?
    Hva er det med jobben din du ikke forstår?

    Om det var slik at jeg har fordommer mot FrP'ere: Dette hjelper ikke!
    Absolutt ikke.

    På den andre siden er det jo velkjent at FrP's (tidligere) samferdselspolitiske talsmann ikke brydde seg om fartsbegrensinger på vegene - derfor hadde han radarvarsel fastmonert i fronten på bilen. Han kjører ikke vw......

    ...og han skal ha troverdighet i spørsmål om sikrere vegtrafikk i Norge. Hjelpe seg!

    Siv Jensen gjør en god jobb, men duverden for en materie hun har å jobbe seg igjennom.
    Ikke rart at Wara fikk nok etter etpar år; å kalle seg liberalistisk er nok ikke nok!
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    Hvorfor sniker du på bussen når du er statssekretær?
    Hva er det med jobben din du ikke forstår?

    Om det var slik at jeg har fordommer mot FrP'ere: Dette hjelper ikke!
    Absolutt ikke.

    På den andre siden er det jo velkjent at FrP's (tidligere) samferdselspolitiske talsmann ikke brydde seg om fartsbegrensinger på vegene - derfor hadde han radarvarsel fastmonert i fronten på bilen. Han kjører ikke vw......

    ...og han skal ha troverdighet i spørsmål om sikrere vegtrafikk i Norge. Hjelpe seg!

    Siv Jensen gjør en god jobb, men duverden for en materie hun har å jobbe seg igjennom.
    Ikke rart at Wara fikk nok etter etpar år; å kalle seg liberalistisk er nok ikke nok!
    Dette er IKKE en Frp-skandale, det er et hendelig uhell. Dette er outing av en som ikke har gjort noen bevisst feil. Sånt skjer alle fra tid til annen, og i rettferdighetens navnt kunne avisene gitt faen i å trykke det. Sånt bevirker intet annet enn sverting av en som ikke fortjener den driten som slenges mot ham i denne saken.

    Honkey
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    FrP følger jo Ayn Rands objektivisme, uttrykt gjennom rasjonell egeninteresse - og da sier det seg selv at man skal tøye grenser. Eller? Om det er fartsgrenser eller påbud om billettkjøp.

    Objectivism includes an extensive treatment of ethical concerns. Ayn Rand wrote on morality in her works The Virtue of Selfishness,We the Living, and Atlas Shrugged. Rand defines morality as "a code of values to guide man's choices and actions—the choices and actions that determine the purpose and the course of his life."[47] Rand maintained that the first question is not what should the code of values be, the first question is "Does man need values at all—and why?" According to Rand, "it is only the concept of 'Life' that makes the concept of 'Value' possible," and, "the fact that a living entity is, determines what it ought to do."[48] Rand writes: "there is only one fundamental alternative in the universe: existence or non-existence—and it pertains to a single class of entities: to living organisms. The existence of inanimate matter is unconditional, the existence of life is not: it depends on a specific course of action... It is only a living organism that faces a constant alternative: the issue of life or death..." The survival of the organism is the ultimate value to which all of the organism's activities are aimed, the end served by all of its lesser values.
    Rand argued that the primary focus of man's free will is in the choice: 'to think or not to think'. "Thinking is not an automatic function. In any hour and issue of his life, man is free to think or to evade that effort. Thinking requires a state of full, focused awareness. The act of focusing one's consciousness is volitional. Man can focus his mind to a full, active, purposefully directed awareness of reality—or he can unfocus it and let himself drift in a semiconscious daze, merely reacting to any chance stimulus of the immediate moment, at the mercy of his undirected sensory-perceptual mechanism and of any random, associational connections it might happen to make."[49] According to Rand, therefore, possessing free will, human beings must choose their values: one does notautomatically hold one's own life as his ultimate value. Whether in fact a person's actions promote and fulfill his own life or not is a question of fact, as it is with all other organisms, but whether a person will act to promote his well-being is up to him, not hard-wired into his physiology. "Man has the power to act as his own destroyer—and that is the way he has acted through most of his history."[50]
    Says Rand, "Man's mind is his basic tool of survival. Life is given to him, survival is not. His body is given to him, its sustenance is not. His mind is given to him, its content is not. To remain alive he must act and before he can act he must know the nature and purpose of his action. He cannot obtain his food without knowledge of food and of the way to obtain it. He cannot dig a ditch—or build a cyclotron—without a knowledge of his aim and the means to achieve it. To remain alive, he must think."[51] In her novels, The Fountainhead and Atlas Shrugged, she also emphasizes the central importance of productive work, romantic love and art to human happiness, and dramatizes the ethical character of their pursuit. The primary virtue in Objectivist ethics is rationality, as Rand meant it "the recognition and acceptance of reason as one's only source of knowledge, one's only judge of values and one's only guide to action."[52]
    The purpose of a moral code, Rand held, is to provide the principles by reference to which man can achieve the values his survival requires.[53] Rand summarizes:
    If [man] chooses to live, a rational ethics will tell him what principles of action are required to implement his choice. If he does not choose to live, nature will take its course. Reality confronts a man with a great many "must's", but all of them are conditional: the formula of realistic necessity is: "you must, if –" and the if stands for man's choice: "if you want to achieve a certain goal".[54]
    Rand's explanation of values presents the view that an individual's primary moral obligation is to achieve his own well-being—it is for his life and his self-interest that an individual ought to adhere to a moral code.[55] Egoism is a corollary of setting man's life as the moral standard.[56] Rand believed that rational egoism was the logical consequence of humans following evidence wherever it leads them. The only alternative would be that they live without orientation to reality.
    A corollary to Rand's endorsement of self-interest is her rejection of the ethical doctrine of altruism—which she defined in the sense of Auguste Comte's altruism (he coined the term), as a moral obligation to live for the sake of others. Rand also rejected subjectivism. A "whim-worshiper" or "hedonist," according to Rand, is not motivated by a desire to live his own human life, but by a wish to live on a sub-human level. Instead of using "that which promotes my (human) life" as his standard of value, he mistakes "that which I (mindlessly happen to) value" for a standard of value, in contradiction of the fact that, existentially, he is a human and therefore rational organism. The "I value" in whim-worship or hedonism can be replaced with "we value," "he values," "they value," or "God values," and still it would remain dissociated from reality. Rand repudiated the equation of rational selfishness with hedonistic or whim-worshiping "selfishness-without-a-self." She held that the former is good, and the latter evil, and that there is a fundamental difference between them.[57]
    For Rand, all of the principal virtues are applications of the role of reason as man's basic tool of survival: rationality, honesty, justice, independence, integrity, productiveness, and pride—each of which she explains in some detail in "The Objectivist Ethics."[58] The essence of Objectivist ethics is summarized by the oath her Atlas Shrugged character John Galt adhered to: "I swear—by my life and my love of it—that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for mine."[59]
     
    Sist redigert:
    N

    nb

    Gjest
    Støtter Honkey, dette er en ikke-sak. Det er jo såpass mange som har blitt ubevisste snikere i Oslo at ruter motvillig har gått med på å endre rutinene sine. Ruter skylder på at det er informert om hvordan det funker, at det ikke funker i praksis har tatt svært lang tid for de å innse. De har innført et bedritent billettsystem. Nå er det ingen umenneskelig oppgave å ha gyldig billett til enhver tid, men det fordrer at man faktisk er litt oppmerksom. Klassikeren er folk som har fornyet månedskortet, men det er slik at man må vente til det gamle har gått ut før man kan validere det nye, og det er lett å glemme i farten, selv om man ikke er FRPer.

    Listen over faste reisende som har glemt å fornye månedskortet en gang i blant er nok også lang.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Enig i at det er en ikke-sak, men vil bare anføre at dersom man underskriver på Ayn Rands objektivisme, og det er vel ikke én person i FrPs ledelse som ikke sverger til hennes bøker, så gir det seg selv at man anser lovverket som til nød en veiledning, som følges av dem som ikke har skjønt seg på egeninteressens prerogativ.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Enig i at det er en ikke-sak, men vil bare anføre at dersom man underskriver på Ayn Rands objektivisme, og det er vel ikke én person i FrPs ledelse som ikke sverger til hennes bøker, så gir det seg selv at man anser lovverket som til nød en veiledning, som følges av dem som ikke har skjønt seg på egeninteressens prerogativ.
    Tror du har høye tanker om FrPs ledelse. ;)
    Jeg tror ærlig talt ikke det mange som har lest Ayn Rands skriverier, og jeg tror faktisk at en god porsjon av de som faktisk har lest bøkene ikke har forstått så mye av det de har lest!:cool:
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.271
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Snart umulig å kjøre kollektivt for en som bruker bil til jobb nå som de snakker om å fjerne penger fra bussene og. Kjøre 2 sammen og er dermed mer miljøvennlig enn de fleste men bruker buss nå og da når det passer sånn. Forventer meg at jeg en dag ikke får betale lenger uten at jeg har vært et sted å kjøpt et kort av noe slag - nei det skal ikke være lett.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Enig i at det er en ikke-sak, men vil bare anføre at dersom man underskriver på Ayn Rands objektivisme, og det er vel ikke én person i FrPs ledelse som ikke sverger til hennes bøker, så gir det seg selv at man anser lovverket som til nød en veiledning, som følges av dem som ikke har skjønt seg på egeninteressens prerogativ.
    Tror du har høye tanker om FrPs ledelse. ;)
    Jeg tror ærlig talt ikke det mange som har lest Ayn Rands skriverier, og jeg tror faktisk at en god porsjon av de som faktisk har lest bøkene ikke har forstått så mye av det de har lest!:cool:
    At de ikke har forstått er en mulighet, men en stor del av dem sverger til bøkene i intervjuer og gjennom egne skriverier, så de har nok forsøkt å forstå.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    S

    sorgenfri

    Gjest
    FRP Lever i den tro, at de kan leke oppsisjonsparti - selv om de er i possisjon. Og de tror de vil komme unna med det..

    (HVIS de kommer unna med det sier det sitt om de som stemmer på partiet - og hukommelsen til disse)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    FRP Lever i den tro, at de kan leke oppsisjonsparti - selv om de er i possisjon. Og de tror de vil komme unna med det..

    (HVIS de kommer unna med det sier det sitt om de som stemmer på partiet - og hukommelsen til disse)
    Frp har alltid kommet unna med det. Og ja; det sier sitt om deres velgere. Og da er det ikke bare manglende hukommelse de mangler...
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.659
    Antall liker
    15.759
    Torget vurderinger
    2
    Enig i at det er en ikke-sak, men vil bare anføre at dersom man underskriver på Ayn Rands objektivisme, og det er vel ikke én person i FrPs ledelse som ikke sverger til hennes bøker, så gir det seg selv at man anser lovverket som til nød en veiledning, som følges av dem som ikke har skjønt seg på egeninteressens prerogativ.
    Tror du har høye tanker om FrPs ledelse. ;)
    Jeg tror ærlig talt ikke det mange som har lest Ayn Rands skriverier, og jeg tror faktisk at en god porsjon av de som faktisk har lest bøkene ikke har forstått så mye av det de har lest!:cool:
    Siden flere i partiets ledelse, og deriblant flere nåværende regjeringsmedlemmer, har uttrykt sin store beundring for Rand og har anbefalt hennes bøker, velger jeg å bortse fra ditt innlegg.
    Siv Jensen har også supplert panegyriske anbefalinger på omslaget til en nyutgivelse av Rands bøker, noen år tilbake.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    FRP Lever i den tro, at de kan leke oppsisjonsparti - selv om de er i possisjon. Og de tror de vil komme unna med det..

    (HVIS de kommer unna med det sier det sitt om de som stemmer på partiet - og hukommelsen til disse)
    SV lyktes dårlig med den taktikken. Det virker ikke som det funkger helt for FrP heller.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Tanken er god, men den kommer neppe til å virke mot ekstremister.

    Men hvis vi alle gjør vårt for at islamfremmere skal føle seg trakassert og uvelkomne i Norge vil vi sikkert bli kvitt noen av dem.
    Sånn til opplysning så var dette satire.
    Joda, men den underliggende ideen om å gjøre Norge minst mulig attraktiv for islamkameratene er verdt en tanke. Den som kun tar spøk for spøk etc...

    Hvis vi klarer å gjøre Norge til verdens mest islamfiendlige land vil vi bli kvitt svært mange islamister også.
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    Tanken er god, men den kommer neppe til å virke mot ekstremister.

    Men hvis vi alle gjør vårt for at islamfremmere skal føle seg trakassert og uvelkomne i Norge vil vi sikkert bli kvitt noen av dem.
    Sånn til opplysning så var dette satire.
    Joda, men den underliggende ideen om å gjøre Norge minst mulig attraktiv for islamkameratene er verdt en tanke. Den som kun tar spøk for spøk etc...

    Hvis vi klarer å gjøre Norge til verdens mest islamfiendlige land vil vi bli kvitt svært mange islamister også.
    Ja, jeg synes vi skal bygge oss en enorm mur av fiendtlighet overfor alt vi ikke liker.
    Det så mye ondskap i verden, så derfor må vi lære oss å hate nå. Vi hater alt for lite i dette landet. Vi er alt for glade i å hegne om menneskeligheten og andre tåpeligheter, i stedet for å bedrive kollektiv avstrafning og mistenkeliggjøring. Latterlige saker som rettigheter for enkeltpersoner må vi snarst droppe, tross alt er vi i krig med veldig mange onde mennesker nå. Siden det er litt vanskelig å vite sikkert hvem som er slemme og hvem som ikke er det, må vi benytte enkle, udiskutable kriterier for å sile ut de vi skal hate og fjerne. Vi kan begynne med opprinnelig nasjonalitet som grunnleggende kriterie, da det er ganske enkelt å spore. Utvalget nasjoner er lett å finne ut av. Alle de vi velger å hate, sendes ut med tog, og dumpes på et egnet sted. Når vi er kvitt de enkle, må vi lete litt mer nøye. Det er mange stripete der ute, med veldig mange rare og skumle tanker om ting. Disse må vi også hate ganske mye, og straffe ganske hardt. Her er straffearbeid, fengsel og fysisk smerte å foretrekke. Bygging av bedre veier er et bra sted å starte.
    Vi bør lære barna hat på skolen. Vi må først splitte klassene mellom etnisk norske og andre, for de andre skal uansett sendes ut snart, til tidlgere nevnte egnede sted. Når barna etter hvert har lært seg å hate, vil landet vårt langsomt bli et bedre sted å være. Til slutt er det rene paradiset, der hatet bærer oppe en medmenneskelighet knapt sett maken til i verdenshistorien.

    Honkey
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.572
    Antall liker
    7.103
    Tanken er god, men den kommer neppe til å virke mot ekstremister.

    Men hvis vi alle gjør vårt for at islamfremmere skal føle seg trakassert og uvelkomne i Norge vil vi sikkert bli kvitt noen av dem.
    Sånn til opplysning så var dette satire.
    Hvis vi klarer å gjøre Norge til verdens mest islamfiendlige land vil vi bli kvitt svært mange islamister også.
    Ja, dette er jo både logisk og åpenbart. Om vi gjør Norge til verdens mest islamfiendlige land så vil vi bli kvitt både islamister og deres oppmerksomhet mot landet...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Skal vi, et av verdens minst fientlige folkeslag bli verdens mest islamfientlige land? Da skal vi bli utsatt for mye rart først, tror jeg...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Skal vi, et av verdens minst fientlige folkeslag bli verdens mest islamfientlige land? Da skal vi bli utsatt for mye rart først, tror jeg...
    Gi det litt tid. Vi er så vidt kommet til 2015. Etter noen runder med islamturneen i Norge også vil nok stemningen snu her også. Tusenvis av europeere er nå i islamske treningsleire i midtøsten og de er snart ferdigeksaminert og klar for hjemreise.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Når betydelige elementer i forretningsideen er å være i opposisjon og representere de misfornøyde - som det alltid er plenty av - ramler liksom litt av bunnen ut av skuta når man kommer i posisjon. Når det er sagt, FrPs grunnlag er mer enn det. Men en del av de misførnøyde vil alltid være misfornøyde, og nå har de fått noen nye å være misfornøyd med.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Denne saken skal selvsagt behandles i tråd med gjeldende norske lover og internasjonale avtaler. Som alt annet.

    Skal man være forbannet på FrP for noe, så må det for pokker være alle de idiotiske løftene de kom med i opposisjon, ikke at de bryter dem nå. Dette er en sak for retten, ikke justisministerens kontor.

    Hold for pokker pølsefingra borte fra dette, Anders!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    Det ser ut som om mullaen tar rotta på FrP. Nesten så man har lyst til å heie på ham.
    Fortsettelse i denne saken følger....
     

    RoyVidar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    54
    Sted
    Sandefjord
    Det ser ut som om mullaen tar rotta på FrP. Nesten så man har lyst til å heie på ham.
    Fortsettelse i denne saken følger....
    Det er vel deres egne valgløfter som tar rotta på dem selv? Godt hjulpet av at partiet ser ut til å være både i posisjon og opposisjon samtidig :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg er ikke sikker på om det er en god ting hvis dette dreper FrP. Konsekvensen av dette vil mest sannsynlig bli et parti uten annen agenda enn 'innvandringsmotstand'. Lurer på om de muligens kan ha skaffet seg et sånt parti i et land hvor bacon er billig....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn