Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.447
    Det som er litt forunelig med Frk. Jensen er at hun etter massedrapene var lynkjapp til å uttale at "I dag er vi alle AUFere"
    Jeg trodde ett øyeblikk at det var mennesklige følelser, men allerede da var hun redd for å bli satt i skyggen.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Pink_Panther skrev:
    Det som er litt forunelig med Frk. Jensen er at hun etter massedrapene var lynkjapp til å uttale at "I dag er vi alle AUFere"
    Jeg trodde ett øyeblikk at det var mennesklige følelser, men allerede da var hun redd for å bli satt i skyggen.
    Sa hun også det? Hun var i hvert fall ikke den første. Idiotisk uttalelse uansett hvem som sa det.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Enig, Lars_Erik. Det er veldig lenge siden jeg sist leste noe så reflektert av kommentar what / where so ever, og særlig i en norsk avis.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Den i VG er meget god, og kommentartråden til samme er dypt deprimerende.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Multikulturisme og snikislamisering river Norge i filler det er et faktum det og det er ingen provokasjon, men tilfelle. Regjeringens politikk påvirker sannhetsgehalten i det over. Poenget er ikke at det skjer, men regjeringen legger opp til at det skal skje systematisk.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kjendis skrev:
    Multikulturisme og snikislamisering river Norge i filler det er et faktum det og det er ingen provokasjon, men tilfelle. Regjeringens politikk påvirker sannhetsgehalten i det over. Poenget er ikke at det skjer, men regjeringen legger opp til at det skal skje systematisk.
    Det er utskudd med dine holdninger som eventuelt river landet i filler.
    En av de drap for noen måneder siden 77 mennesker. Husker?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Haha ja der ser du holdninga di. Jeg sa IKKE at invandrere river landet i filler, men snik islamisering, snikhinduisering og snikbudhisering osv foregår i skolen arrangert av lærere som får lov av regjeringen å forkynne alt untatt evangeliet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.526
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kjendis skrev:
    Haha ja der ser du holdninga di. Jeg sa IKKE at invandrere river landet i filler, men snik islamisering, snikhinduisering og snikbudhisering osv foregår i skolen arrangert av lærere som får lov av regjeringen å forkynne alt untatt evangeliet.
    Du la kanskje merke til at ofrene for det massedrapet var ansatte i regjeringsbygningene og medlemmer av ungdomsorganisasjonen til det største regjeringspartiet, nettopp fordi en gærning hadde snødd inne på den logikken din om "snikislamisering" og "regjeringen har skylda"?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Hvordan snikbudhiserer man i skolen? Og om det var mulig, er snikbudhisering nødvendigvis noe negativt?

    Og hvordan i alle dager snikislamiserer man? Finnes det en religion som bråker mer i det offentlige rom, fem ganger om dagen?

    Snikhinduisering var jeg ikke klar over er blitt et problem? Har vi mange indere i Norge, og har de tatt over skolene?

    Bør et land der kirker står tomme hver søndag - den ene dagen de fleste gidder tenke tanken på å gå i kirken, egentlig bry seg så veldig om hva folk har av religionsutøvelse, så lenge de ikke gidder bry seg med religion selv?

    Og hvor har man det fra at skolen står for all denne snikifiseringen av landet, om man da ikke mener at man i skolen ikke skal bedrive bred opplysning, men snarere trang avgrensing av kunnskap?

    Dersom religion er meget viktig, kan man som forelder ta på seg oppgaven å overføre den til avkommet, og sørge for at man som familie overholder de ritualer som religionen forventer at en troende skal kjenne. Blir det ikke veldig rart, kjendis, å skulle overlate slikt til skolen, men forlange at den kun lærer fra seg "din" religion?

    Stusser.
     
    N

    nb

    Gjest
    Asbjørn skrev:
    Du la kanskje merke til at ofrene for det massedrapet var ansatte i regjeringsbygningene og medlemmer av ungdomsorganisasjonen til det største regjeringspartiet, nettopp fordi en gærning hadde snødd inne på den logikken din om "snikislamisering" og "regjeringen har skylda"?
    Utover den åpenbare symbolikken til regjeringsbygget og omliggende offentlige bygninger og Arbeiderpartiet som det største i regjeringen er vel et angrep på regjeringsbygget først og fremst et angrep på den norske statsforvaltningen siden de langt fleste som befinner seg eller kunne ha befunnet seg i byggene er fast ansatte uavhengig av eventuell partitilknytning.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    I 2008 var den totale innvandrerbefolkningen, fra alle land, på 716.967 individer. Dette inkluderer også norskfødte med innvandrerforeldre.
    Av disse var totalt 163.180 fra land der islam er hovedreligion, men i mange av disse landene er det flere religioner, og vi kan derfor ikke slutte at alle disse er muslimer.

    Om vi tar antatt befolkning i Norge i dag, og trekker fra alle med antatt innvandrerbakgrunn, så får vi følgende:

    4.900.000 - 716.967 = 4.183.033

    Anslaget over befolkningen er fra 2011, mens anslaget over innvandrermassen er fra 2008, så det er en feilvisning her, men den er så liten at vi kan se bort fra den (befolkningstallet er redusert med 20'. Tall herfra: http://no.wikipedia.org/wiki/Innvandrere_i_Norge#Religioner).

    Vi har altså innpå 4,2 millioner etnisk norske i landet.

    Folk med innvandringsbakgrunn fra land der islam er hovedreligion utgjør altså i dag ca. 4% av antallet etnisk norske. Husk at vi ikke snakker om muslimer, men om folk med innvandringsbakgrunn fra slike land. Andelen muslimer vil altså være lavere enn 4%.

    Er det ikke snarere slik at mange er gjort skuggredde, og har lite å frykte? Og at enkelte politiske partier og agitatorer vet at de kan få fart i opinionen ved å dikte opp busemenn som ikke finnes?
    Det lyves mye med statistikk der man driver og projiserer andelen busemenn i tenkte fremtidige årstall, men fordi propagandaen er løgnbasert er den også enkel å tilbakevise.

    Vil man ha en fornuftig innvandringspolitikk, som f.eks. den islandske, så bør man basere denne på realiteter, og ikke på løgner og innbilning.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Kjendis skrev:
    Haha ja der ser du holdninga di. Jeg sa IKKE at invandrere river landet i filler, men snik islamisering, snikhinduisering og snikbudhisering osv foregår i skolen arrangert av lærere som får lov av regjeringen å forkynne alt untatt evangeliet.
    Jeg følger opp mitt spørsmål om sniking til kjendis med litt fakta om kirkebesøk.

    Dersom Norge var et sterkt religiøst land ville jeg forstått at man så med mishag på at andre religioner etablerte seg i landet. Men sannheten er vel snarere den at nordmenn gir blaffen i religion, og at det kun er et lite antall som gidder støtte aktivt opp om kirken. Folk står i statskirken fordi de ikke har giddet å melde seg ut, og de lar seg konfirmere fordi ritualet er blitt et bestikkelsesshow, og ikke en religiøs manifestasjon.

    Hvor lite aktive er vi?

    Vi har et veldig avslappet forhold til religion, og det er få som går i kirken jevnlig. Andelen "faste kirkegjengere" er nede på ett besøk i måneden, der de for 30-40 år siden var i kirken hver søndag. Men statistisk ser vi at det er ca. 100 tusen nordmenn i kirkene hver søndag, og siden disse ikke går hver søndag kan vi regne med at vi har et antall kirkegjengere som er høyere enn 100 tusen. La oss si 300 tusen nordmenn som er kirkegjengere, utover blindgjengerne som går på Lille julaften.

    Om dette generøse anslaget er tilfelle, så er det under 8% av befolkningen som støtter opp om religionen det er så viktig å forsvare for mange. Burde ikke den andelen vært høyere?

    Kirkens funksjon er blitt å begrave oss, ser det ut som.


    Her er noen tall fra 2009-statistikken for Den norske kirke (DNK):
    • Ved årsskiftet 2009 / 2010 var 79,2 % av Norges befolkning medlem av DNK
    • Gjennomsnittlig deltakelse i gudstjenester på søndager og helligdager: 99,4 personer
    • Antall gudstjenester på søndager og helligdager: 50.006
    • Av alle fødte barn i Norge i 2009, ble 67,8 % døpt i DNK
    • Av alle 15-åringer bosatt i Norge i 2009, ble 65,9 % konfirmert i DNK
    • Av alle vigsler som ble foretatt i Norge i 2009, ble 40,3 % foretatt i DNK
    • Av alle døde i Norge i 2009, ble det holdt gravferd for 92 % i DNK
    • Kilde: http://www.ssb.no/kirke_kostra/
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Asbjørn skrev:
    Kjendis skrev:
    Haha ja der ser du holdninga di. Jeg sa IKKE at invandrere river landet i filler, men snik islamisering, snikhinduisering og snikbudhisering osv foregår i skolen arrangert av lærere som får lov av regjeringen å forkynne alt untatt evangeliet.
    Du la kanskje merke til at ofrene for det massedrapet var ansatte i regjeringsbygningene og medlemmer av ungdomsorganisasjonen til det største regjeringspartiet, nettopp fordi en gærning hadde snødd inne på den logikken din om "snikislamisering" og "regjeringen har skylda"?
    Ja regjeringen utfører det selv med å forkynne evangeliet om et multikulturelt samfunn. Og det er ikke bare snikislamisering som foregår. Alle religioner skal blandes sammen i en sosialdemokratisk suppe som skal prakkes på alle og særlig utføres dette i den offentlige skolen. Det er ikke flerkulturelle nordmenn som gjør dette, men det offentlige Norge som etter 22 juli ønsker å knuse alle antiislamske holdningerspesiellt.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Kjendis skrev:
    Asbjørn skrev:
    Kjendis skrev:
    Haha ja der ser du holdninga di. Jeg sa IKKE at invandrere river landet i filler, men snik islamisering, snikhinduisering og snikbudhisering osv foregår i skolen arrangert av lærere som får lov av regjeringen å forkynne alt untatt evangeliet.
    Du la kanskje merke til at ofrene for det massedrapet var ansatte i regjeringsbygningene og medlemmer av ungdomsorganisasjonen til det største regjeringspartiet, nettopp fordi en gærning hadde snødd inne på den logikken din om "snikislamisering" og "regjeringen har skylda"?
    Ja regjeringen utfører det selv med å forkynne evangeliet om et multikulturelt samfunn. Og det er ikke bare snikislamisering som foregår. Alle religioner skal blandes sammen i en sosialdemokratisk suppe som skal prakkes på alle og særlig utføres dette i den offentlige skolen. Det er ikke flerkulturelle nordmenn som gjør dette, men det offentlige Norge som etter 22 juli ønsker å knuse alle antiislamske holdningerspesiellt.
    Her er du fullkomment ute på viddene - om noe vil det bli mye tøffere for innvandrere med ikke-nærliggende kulturell bakgrunn i årene fremover, som del av offisiell politikk, også med nåværende regjering.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Kjendis skrev:
    Haha ja der ser du holdninga di. Jeg sa IKKE at invandrere river landet i filler, men snik islamisering, snikhinduisering og snikbudhisering osv foregår i skolen arrangert av lærere som får lov av regjeringen å forkynne alt untatt evangeliet.
    Kunne du filmet deg selv mens du sier dette og lagt det ut på youtube?

    Denne har fått over 48000 visninger. Noe å tenke på.

     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Vi har stor takhøyde i politiske debatter, men i denne tråden går enkelte deltagere stadig over grensen, og nå er det på tide å tenke seg om en gang eller to før en poster nye innlegg.

    Her er noen ting som kan utelates i videre diskusjon:

    1. Utøya og ABB har ingenting med FRP politikk/skandaler å gjøre.
    2. Personangrep er ikke tillatt, og en må respektere forskjellige meninger.
    3. Relgion på generelt grunnlag har ingenting i denne tråden å gjøre.

    Mvh
    Høvdingen
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg er av slik oppfatning at vi lever i et demokrati - heldigvis, med ytringsfrihet OG ytringsansvar. Som flere allerede har vær tinne på, vies det ALT for liten oppmerksomhet til akkurat dette med ytringsansvar. Man må kunne stå for det man mener, og man må være klar over at det å ytre seg, kan føre til at man faktisk blir stilt til ansvar for sine uttalelser. I likhet med at man kan regne med å å ta ansvar for sine handlinger. Det er en del av barnelærdommen, eller bør være det. Jeg er slett ikke så sikke rpå at alle beboere i Norge får denne barnelærdommen.... Det første skrittet for å oppnå gjennomslag for sine meninger, er å delta i politiske fora og å stemme ved valgene som gjennomføres. Nesten halvparten unnlater jo å stemme...er ikke det et tankekors?

    Vi lever i en verden hvor multikulturelle samfunn heldigvis blir meir og meir vanlige, og raseskiller, apartheidregimer, og anna galskap, heldigvis fjernes. Hvis man fokuserte like mye på at vi alle faktisk ER mennesker, hvis vi fokuserer meir på likheter i stedet for forskjeller, vil både verden og Norge bli et bedre sted å leve i.

    Hvis man nører opp under rasehat, fremmedfrykt, redsel eller frykt for andre religioner og kulturer, bidrar man til en nazifisering og brutalisering av samfunnet isolert sett, og i verden også, sett i et globalt perspektiv.

    Jeg er oppriktig bekymret for den tiltakende feigheten gjennom anonym mobbing og trakassering gjennom internett, mobiltelefoner osv. Jeg er oppriktig bekymret for at mennesker fra alle samfunnslag og alle deler av landet, faktisk kan få seg til å ytre seg reint nazistisk, at man kan vise og uttrykke holdninger som jeg faktisk trodde og håpa at vi ble kvitt sånn rundt 1945. Og at enkelte ekstremister er villige til å bruke ubegrensa grusomhet, både verbalt og fysisk for å skape meir frykt, lemlestelse og dævelskap.

    Er det virkelig noen som fortsatt tror at vi, noen få noske - eller utvidet noen få millioner skandinaver, besitter den fulle og eneste sannhet ang. hvordan folk skal se ut, hvordan folk skal agere seg i mellom og hva folk skal tro på - i den grad man skal trekke religion inn i dette?

    Vi har vårt samfunn, vår grunnlov og vårt styresett. Mange av oss har sin kristentro, andre er muslimer, hinduer, fritenkere eller hva. Er vi ikke like mye verd likevel? Har ikke alle sin rett til et menneskeverdig liv? Hvorfor kan ikke vi alle bidra til å fremme våre verdier, i stedet for å kaste skitt på andres verdier? Hvor er respekten?

    Jeg finner mange av de rasistiske og fremmedfientlige synspunktene som kommer fram her, direkte kvalmende. Se dere i speilet og reflekter litt over hvordan det ville være om speilbildet var snudd. Det er ikke SÅ veldig lenge siden at folk måtte rømme dette landet for å livberge seg og sine.
     

    JE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    356
    Antall liker
    44
    Du spør om ikke alle er like mye verdt? Det blir litt hult i mine ører.Når du nevner å nøre opp om ting. Du setter folk som ikke er lik deg i en bås. På samme måte som de som er for det du mener blir satt i bås fra motsatt side. Dette blir helt feil, begge sider i denne saken gjør feil. Er du ikke med er du mot.Da er det nødt til å bli skyttergravs krig, og vi så for ca 100 år siden hva det endte med. Slakter hverandre til ingen nytte.Masse uvennskap lages og den siden som tilslutt føler at den "taper", skal hevne seg og da er vi igang igjen. Evt. at de som "vinner" innfører sine meninger som eneste rette. Da blir det farlig. Se til Gamle Sovjetunionen 1920 årene og utover :motstandere av regimet i fangeleierer, naziTyskland med sine motstanere : i fangeleiere, hvis de hadde "litt" flaks begge steder.Ellers en 9mm evt. 7.65 i bakhodet. Dette er sett før i verden. Når vi ikke kan prate sammen, men MÅ kreve at det "JEG" mener er rett og kun det. Så er ikke veien lang for at folk gjør gale ting når det er eneste måten å bli "HØRT" på.Som vi desverre så 22.7.2011.
    Ang. stemming. Hva hjelper det? Når de som før valget er enige om å samarbeide plutselig finner ut at gresset var grønnere på andre siden, evt ikke gjør som det de sa de skulle gjennomføre om de ble valgt under valgkampen. Er ikke plagsomt mye demokrati da.Etter valget er gjort for deg og meg. Der er alle partiene like ingen nevnt ingen glemt.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Setter jeg folk i bås?? Det er i så fall heilt utilsiktet. Jeg har ikke noe ønske om å stigmatisere folk, heller det å argumentere mot stigmatisering. Jeg er for øvrig for diskusjoner og debatt, meningsbrytninger osv. og anser meg sjøl som veeeldig tolerant. Men enkelte ting synes jeg ikke man skal lefle med, menneskeverd uansett hudfarge, tro og kulturell bakgrunn er en av de tingene. Ultrareligiøsitet og ultranasjonalisme er sånt somjeg godt kan klare meg uten.

    PS: Nå er det "Alle elsker Raymond" på TV3 Norge. Det må jeg se... ;D
     

    JE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    356
    Antall liker
    44
    Er enig med deg,var litt uklart fra min side, men der ser vi jo hvor lett det er å oppfatte og evt. tolke andre sine meninger . Såå er det gjort hvis den som føler seg båssatt ,tar det galt opp. Hevn/drittslenging tilbake,Da blir det selvforsterkende.Mere drittslenging.Og det ER IKKE min mening med innlegget. Får håpe programmet var/er bra. ;D
    God kveld videre.
     
    N

    nb

    Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Har ingen ting med FrP å gjøre. Systemet utnyttes uansett politisk tilhørighet. Rune Gerhardsen var f.eks helt ute av stand til å se problemet i VG i dag. Han mente han hadde fortjent det etter å ha jobbet så lenge i politikken.

    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10024318

    - Jeg nyter livet nå i store åndedrag, sier Gerhardsen, som ikke er ukjent med etterlønnsordningen.

    - Jeg har gjort det en gang før. Det skjedde da jeg gikk av som byrådsleder. Da hadde jeg etterlønn i tre måneder og tok ferie.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Etterlønn er et etablert og lovlig system, selv om vi kan mislike det.
     
    N

    nb

    Gjest
    Gjest skrev:
    Etterlønn er et etablert og lovlig system, selv om vi kan mislike det.
    Problemet er at poltikere benytter det åpenbart i strid med intensjonen i ordningen, ikke at ordningen i seg selv finnes.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etterlønn er etablert for at de som har "ofret seg" for politiske verv skal ha noe å falle tilbake på dersom de har problemer med å komme inn i arbeidslivet igjen. Og det skulle bare mangle at vi ikke har en sånn ordning. Men den er ikke ment som en belønning, eller feriepenger for de som ikke gidder å ta seg lønnet arbeid igjen ved første anledning etter at den politiske karrieren er over. Både Gerhardsen og andre utnytter systemet.
     
    N

    Nifelheim

    Gjest
    Asbjørn skrev:
    Måtte en oppringning fra avisa til for at han forsto alvoret. Han visste han var blitt tatt og da droppa han turen, under mellomlanding i frankfurt. Hadde ikke avisa ringt så hadde han vært i dubai på entreprenørens regning.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Nifelheim skrev:
    Asbjørn skrev:
    Måtte en oppringning fra avisa til for at han forsto alvoret. Han visste han var blitt tatt og da droppa han turen, under mellomlanding i frankfurt. Hadde ikke avisa ringt så hadde han vært i dubai på entreprenørens regning.
    Rådmenn og ordførere i Terra-kommunene hadde en festlig tid med reiser og moro, til regningen kom på bordet.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Da kom reisene til og fra rettslokaler. Blant annet i London for Haugesund ordfører...
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Er det nødvendigvis lovlig å forlenge permisjonen for å heve ekstra etterlønn innenfor denne ordningen? Noen som vet?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Nifelheim skrev:
    Asbjørn skrev:
    Måtte en oppringning fra avisa til for at han forsto alvoret. Han visste han var blitt tatt og da droppa han turen, under mellomlanding i frankfurt. Hadde ikke avisa ringt så hadde han vært i dubai på entreprenørens regning.
    Det skal da sies at Frp-byråd Kristoffer Kanestrøm og hans rådgiver har sittet som styremedlemmer i selskapet "som betalte" turen, dvs. Stig Henriksen (som forøvrig for noen år siden gikk heidundrende personlig konkurs der både porscher og eiendommer samt andre verdier ble tatt av kreditorene);

    http://www.nordlys.no/nyheter/article5832400.ece

    Det gjør selvsagt ikke saken noe bedre, men mange med stillinger, styre og stell samt høytstående innen næringslivet kjenner hverandre godt her. Så godt at nivået er ganske usunt, har jeg observert.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.7902874 skrev:
    Entreprenørselskapet som betalte reise for to Frp-ere til Dubai, betalte også valgkampstøtte til partiet. Ap reagerer sterkt på koblingene mellom Frp og selskapet.
     
    N

    nb

    Gjest
    totte skrev:
    Er det nødvendigvis lovlig å forlenge permisjonen for å heve ekstra etterlønn innenfor denne ordningen? Noen som vet?
    Nei, det er helt lovlig. Det er bare klart i strid med intensjonene i ordningen og således en utnyttelse av systemet, noe f.eks Rune Gerhardsen glatt innrømmer. Ordningen er en sikkerhet for at folk ikke skal stå på bar bakke når de må forlate sin stilling (som jo kan skje i politikken), det er ikke ment som feriepenger man kan leve for i noen måneder mens man slapper av, reiser eller lignende.
     
    N

    Nifelheim

    Gjest
    Jupp. la oss gjøre det forbudt å bry oss om dårligerestilte.

    FrP vil ikke ha veldedighet over statsbudsjettet, og ikke søren om du skal få lov til å drive veldedighet som privatperson. Du skal kun få lov til å gi til forhåndsgodkjente organisasjoner. Prinsipper er et ord de ikke aner betydningen av. Ingenting overrasker meg når det kommer til FrP.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn