Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Gjest skrev:
    val skrev:
    Super skrev:
    Slubbert skrev:
    det dør fem ganger flere enn på Utøya i trafikken hvert år.
    Du bør lære deg å se forskjellen på offer for en ulykke og offer for en forbrytelse. Trafikken du liksom.
    Man kan kalle det en forbrytelse å tillate kjøring på enkelte norske veier! Egentlig en grusom handling med tanke på alle ofre det medfører hvert år
    Hvor dumme kan argumentene bli?
    Dumt argument? Nei i grunn ikke, men svaret ditt var idiotisk!
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    val skrev:
    Gjest skrev:
    val skrev:
    Super skrev:
    Slubbert skrev:
    det dør fem ganger flere enn på Utøya i trafikken hvert år.
    Du bør lære deg å se forskjellen på offer for en ulykke og offer for en forbrytelse. Trafikken du liksom.
    Man kan kalle det en forbrytelse å tillate kjøring på enkelte norske veier! Egentlig en grusom handling med tanke på alle ofre det medfører hvert år
    Hvor dumme kan argumentene bli?
    Dumt argument? Nei i grunn ikke, men svaret ditt var idiotisk!
    Du mener så? Ikke særlig bedre enn Sandberg, skjønner jeg.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Når man hører Siv Jensens totatalt imbesile oppførsel på Stortingets talerstol i dag, lurer man virkelig på om man lever i en verden omgitt av evneveike. Det verste er jo at disse har hundretusener av sympatisører. Gudene har tydeligvis endelig blitt gale :-[

    Hun brukte akkurat samme argumeneter som ABB, om at Ap har ansvaret for asyl-og innvandrinspolitikken, og derfor er ansvarlige for 22/7.

    Askyelig!
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    vredensgnag skrev:
    Asbjørn skrev:
    Både søt og alvorlig. Hun setter fingeren på det som er meget bekymringsfullt:

    Norge har rett og slett ikke noe alternativ på høyresiden. Det er dypt bekymringsfullt, i et land der statlig sektor vokser og vokser, uten at staten klarer å løse de viktige oppgavene. Og der innvandrings- og integreringspolitikken er dypt bekymringsfull, uten at noen klarer å formulere bekymringen på en anstendig måte.

    Fordi FrP er et klovnelag så blir det ikke formulert en gjennomført konservativ orienteringsmulighet innen norsk politikk.
    Hun har naturligvis helt rett i det.
    Samtidig skal vi ikke glemme at andre partier har også hatt sine klovner, men kommet helskinnet igjennom.
    Men da var pressen litt mer skånsom....

    "Gro gjengir en samtale med den daværende lederen for VGs politiske redaksjon, Per Norvik.
    - Han spurte meg om et råd. Avisen hadde fått en rekke rapporter om hva som egentlig hadde skjedd den dagen og kvelden. Flypassasjerer og andre hadde observert at partiformannen var sterkt påvirket av alkohol.
    - Norvik spurte meg om hva jeg mente. Kunne det ikke være etisk uforsvarlig å bringe fram slike opplysninger siden partiformannen hadde et alvorlig helseproblem?
    - Jeg var enig. Det ville være uetisk og uriktig å skrive om dette som avisen hadde fått informasjon om.
    - Jeg følte, som nestleder, som menneske og som lege at min plikt var å beskytte et medmenneske og partiets leder mot en slik eksponering. "

    Tenk om pressen skulle hørt med Siv Jensen først om det var forsvarlig å skrive forskjellig om FrPeres apestreker...

    http://www.dagbladet.no/nyheter/1997/11/14/38235.html
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    vredensgnag skrev:
    Asbjørn skrev:
    Både søt og alvorlig. Hun setter fingeren på det som er meget bekymringsfullt:

    Norge har rett og slett ikke noe alternativ på høyresiden. Det er dypt bekymringsfullt, i et land der statlig sektor vokser og vokser, uten at staten klarer å løse de viktige oppgavene. Og der innvandrings- og integreringspolitikken er dypt bekymringsfull, uten at noen klarer å formulere bekymringen på en anstendig måte.

    Fordi FrP er et klovnelag så blir det ikke formulert en gjennomført konservativ orienteringsmulighet innen norsk politikk.
    Hun har naturligvis helt rett i det.
    Samtidig skal vi ikke glemme at andre partier har også hatt sine klovner, men kommet helskinnet igjennom.
    Men da var pressen litt mer skånsom....

    "Gro gjengir en samtale med den daværende lederen for VGs politiske redaksjon, Per Norvik.
    - Han spurte meg om et råd. Avisen hadde fått en rekke rapporter om hva som egentlig hadde skjedd den dagen og kvelden. Flypassasjerer og andre hadde observert at partiformannen var sterkt påvirket av alkohol.
    - Norvik spurte meg om hva jeg mente. Kunne det ikke være etisk uforsvarlig å bringe fram slike opplysninger siden partiformannen hadde et alvorlig helseproblem?
    - Jeg var enig. Det ville være uetisk og uriktig å skrive om dette som avisen hadde fått informasjon om.
    - Jeg følte, som nestleder, som menneske og som lege at min plikt var å beskytte et medmenneske og partiets leder mot en slik eksponering. "

    Tenk om pressen skulle hørt med Siv Jensen først om det var forsvarlig å skrive forskjellig om FrPeres apestreker...

    http://www.dagbladet.no/nyheter/1997/11/14/38235.html
    Hva i alle dager har Gro med Frps avskyelige retorikk i 22/7- massakerens lys? :eek:
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Da roer vi ned og unngår å kalle hverandre ting i en ellers grei og saklig diskusjon.


    bjornh, moderator
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    vredensgnag skrev:
    Asbjørn skrev:
    Både søt og alvorlig. Hun setter fingeren på det som er meget bekymringsfullt:

    Norge har rett og slett ikke noe alternativ på høyresiden. Det er dypt bekymringsfullt, i et land der statlig sektor vokser og vokser, uten at staten klarer å løse de viktige oppgavene. Og der innvandrings- og integreringspolitikken er dypt bekymringsfull, uten at noen klarer å formulere bekymringen på en anstendig måte.

    Fordi FrP er et klovnelag så blir det ikke formulert en gjennomført konservativ orienteringsmulighet innen norsk politikk.
    Hun har naturligvis helt rett i det.
    Samtidig skal vi ikke glemme at andre partier har også hatt sine klovner, men kommet helskinnet igjennom.
    Men da var pressen litt mer skånsom....

    "Gro gjengir en samtale med den daværende lederen for VGs politiske redaksjon, Per Norvik.
    - Han spurte meg om et råd. Avisen hadde fått en rekke rapporter om hva som egentlig hadde skjedd den dagen og kvelden. Flypassasjerer og andre hadde observert at partiformannen var sterkt påvirket av alkohol.
    - Norvik spurte meg om hva jeg mente. Kunne det ikke være etisk uforsvarlig å bringe fram slike opplysninger siden partiformannen hadde et alvorlig helseproblem?
    - Jeg var enig. Det ville være uetisk og uriktig å skrive om dette som avisen hadde fått informasjon om.
    - Jeg følte, som nestleder, som menneske og som lege at min plikt var å beskytte et medmenneske og partiets leder mot en slik eksponering. "

    Tenk om pressen skulle hørt med Siv Jensen først om det var forsvarlig å skrive forskjellig om FrPeres apestreker...

    http://www.dagbladet.no/nyheter/1997/11/14/38235.html
    Hva i alle dager har Gro med Frps avskyelige retorikk i 22/7- massakerens lys? :eek:
    Det ver vel ikke akkurat det som BTs kommentar gikk på, var det ?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er et verdenshav mellom klovnene i Frp og deres avskyelige opptreden, og Reiulf Steen/Gro Harlem Brundtland.
    Det kan i det hele tatt ikke sammenlignes, og er intet annet et forsøk på tåkelegging.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Latterligste tråden på hele forumet.

    En manns kamp mot FRP. Mer patetisk en beundringsverdig.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    724
    lars_erik skrev:
    Det er et verdenshav mellom klovnene i Frp og deres avskyelige opptreden, og Reiulf Steen/Gro Harlem Brundtland.
    Det kan i det hele tatt ikke sammenlignes, og er intet annet et forsøk på tåkelegging.
    Klovner, nå skal vi se.

    En som må som må skrive sin våteste drøm under avateren......

    FÅ DEG ET KVINNFOLK!

    ;D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Jeg synes ærlig talt dette er flere hakk verre enn Sandbergs tabbe.

     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Du bør ikke glemme at E.P var på Utøya da morderen var der. At han reagerer på b.la. Sandbergs retorikk, burde ikke overraske. At det skulle være verre enn det du kaller Sandbergs tabbe- som langt fra var noen tabbe, virker på meg som noe underlig.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    lars_erik skrev:
    ^Du bør ikke glemme at E.P var på Utøya da morderen var der. At han reagerer på b.la. Sandbergs retorikk, burde ikke overraske. At det skulle være verre enn det du kaller Sandbergs tabbe- som langt fra var noen tabbe, virker på meg som noe underlig.
    Det overrasket meg ikke.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    65finger skrev:
    Lar meg fristes til å si meg ikke direkte uenig.
    -
    Men få nå føttene der hvor de hører hjemme: ikke bare på bena men også på bakken - det er ingen pizze-konkurranse som bedrives men både seriøst sorgarbeide og profylaktisk mental-arbeide i mange leire.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    lars_erik skrev:
    ^Du bør ikke glemme at E.P var på Utøya da morderen var der. At han reagerer på b.la. Sandbergs retorikk, burde ikke overraske. At det skulle være verre enn det du kaller Sandbergs tabbe- som langt fra var noen tabbe, virker på meg som noe underlig.
    Det overrasket meg ikke.
    Heldigvis er nok det store flertall enig i at Sandberg og Jensen har trampet langt over streken.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Samtidig skal vi ikke glemme at andre partier har også hatt sine klovner, men kommet helskinnet igjennom.
    Men da var pressen litt mer skånsom....

    "Gro gjengir en samtale med den daværende lederen for VGs politiske redaksjon, Per Norvik.
    - Han spurte meg om et råd. Avisen hadde fått en rekke rapporter om hva som egentlig hadde skjedd den dagen og kvelden. Flypassasjerer og andre hadde observert at partiformannen var sterkt påvirket av alkohol.
    - Norvik spurte meg om hva jeg mente. Kunne det ikke være etisk uforsvarlig å bringe fram slike opplysninger siden partiformannen hadde et alvorlig helseproblem?
    - Jeg var enig. Det ville være uetisk og uriktig å skrive om dette som avisen hadde fått informasjon om.
    - Jeg følte, som nestleder, som menneske og som lege at min plikt var å beskytte et medmenneske og partiets leder mot en slik eksponering. "

    Tenk om pressen skulle hørt med Siv Jensen først om det var forsvarlig å skrive forskjellig om FrPeres apestreker...

    http://www.dagbladet.no/nyheter/1997/11/14/38235.html
    Jeg vil ikke hevde at Steen var noen klovn, slik som Sandberg. Klart alkoholiker, men jeg tviler faktisk på at Sandberg kan skylde like mye på alkoholen som Steen. Pluss at Steen ikke lirte av seg den ene tåpeligheten etter den andre, pådro seg hat-voldsdom eller andre Sandbergske uhumskheter. Han var bare en drukkenbolt.

    Men dette var en helt annen tid. Jeg selv startet som journalist fire år etter det valget, og vi beskyttet både kjendiser, kongehus og politikere mot for brutal offentlig belysning. Kanskje vi var for beskyttende, men vi var i alle fall ikke grafsende. Det var nettopp det som gjorde Se & Hør til et sjokk for media-Norge. Og den beskyttelsen gjaldt politikere i alle partier. Det var en helt annen hverdag enn 2011, ja en helt annen enn 1996 også.

    Saken har forresten sporet helt av på alle nivåer nå. Usmakelig argumentasjon hagler fra absolutt alle kanter nå. Jeg synes debatten er blitt mer grumsete enn noensinne i dag, også her inne. Dette er ikke et pent skue, så jeg avstår fra å delta i selve debatten. Dette ser stygt ut fra utsiden imo, og det balanseres på kanten av det som ender med personangrep. Håper moderatorene har øynene åpne.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    lars_erik skrev:
    val skrev:
    Gjest skrev:
    val skrev:
    Super skrev:
    Slubbert skrev:
    det dør fem ganger flere enn på Utøya i trafikken hvert år.
    Du bør lære deg å se forskjellen på offer for en ulykke og offer for en forbrytelse. Trafikken du liksom.
    Man kan kalle det en forbrytelse å tillate kjøring på enkelte norske veier! Egentlig en grusom handling med tanke på alle ofre det medfører hvert år
    Hvor dumme kan argumentene bli?
    Dumt argument? Nei i grunn ikke, men svaret ditt var idiotisk!
    Du mener så? Ikke særlig bedre enn Sandberg, skjønner jeg.
    Kjære Sandberg! Kom heller med et mer gjennomtenkt motargument om du er uenig
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Sandberg tilbake på tinget etter en 'happy day' med Jan Thomas...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.855
    Torget vurderinger
    23
    ;D ;D ;D På tide med uniformering blant politikerne - og dette er passe mundur for mange..
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    baluba skrev:
    Saken har forresten sporet helt av på alle nivåer nå. Usmakelig argumentasjon hagler fra absolutt alle kanter nå. Jeg synes debatten er blitt mer grumsete enn noensinne i dag, også her inne. Dette er ikke et pent skue, så jeg avstår fra å delta i selve debatten. Dette ser stygt ut fra utsiden imo, og det balanseres på kanten av det som ender med personangrep. Håper moderatorene har øynene åpne.
    Jeg er heilt enig. Samtidig er det litt interessant å se med sjølsyn hva enkelte virkelig kan få seg til å uttrykke. Jeg finner fortsatt Nordahl Grieg-sitatet å ha sin fulle berettigelse; "Ung må verden ennu være"... for stort meir barnslig, enfoldig og grunn går det vel neppe an at noen tråd noen sinne kan bli. Jeg gidder ikke å følge tråden lenger, så alle FrP- symp'ere får ha riktig så god bedring. Sjøl kattunger får opp øynene etter en viss tid - dere trenger tydeligvis litt meir "modning" før øynene åpnes.. ;D

    Jeg husker en sånn button som verserte for 15 - 20 år siden hvor det sto: "Bruk prevensjon - det fødes Frp'ere hver dag!". Hvor får man tak i en sånn, tro??
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    VilhelmW skrev:
    ...Samtidig er det litt interessant å se med sjølsyn hva enkelte virkelig kan få seg til å uttrykke. Jeg finner fortsatt Nordahl Grieg-sitatet å ha sin fulle berettigelse; "Ung må verden ennu være"... for stort meir barnslig, enfoldig og grunn går det vel neppe an at noen tråd noen sinne kan bli. Jeg gidder ikke å følge tråden lenger, så alle FrP- symp'ere får ha riktig så god bedring...
    Jeg synes dette er festlig lesning, jeg liker å følge med på hva enkelte av debattantene får seg til å uttrykke.
    Og, det kan godt hende at xenofobene får rett, jeg blir ikke overrasket om vi blir outsmarted og outnumbered av fremmede kulturer.
    Flere her inne bidrar i alle fall sterkt til å oppfylle sine egne profetier.

    Edit: Tag
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    ^Du bør ikke glemme at E.P var på Utøya da morderen var der. At han reagerer på b.la. Sandbergs retorikk, burde ikke overraske. At det skulle være verre enn det du kaller Sandbergs tabbe- som langt fra var noen tabbe, virker på meg som noe underlig.
    Kan du ikke heller passe din egen retorikk?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Voff skrev:
    lars_erik skrev:
    ^Du bør ikke glemme at E.P var på Utøya da morderen var der. At han reagerer på b.la. Sandbergs retorikk, burde ikke overraske. At det skulle være verre enn det du kaller Sandbergs tabbe- som langt fra var noen tabbe, virker på meg som noe underlig.
    Kan du ikke heller passe din egen retorikk?
    Dert er nesten ingenting som kan uttrykke nok avsky mot et parti som de siste dagene har brukt akkurat samme argumentasjon som massemorderen ABB.
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    lars_erik skrev:
    Voff skrev:
    lars_erik skrev:
    ^Du bør ikke glemme at E.P var på Utøya da morderen var der. At han reagerer på b.la. Sandbergs retorikk, burde ikke overraske. At det skulle være verre enn det du kaller Sandbergs tabbe- som langt fra var noen tabbe, virker på meg som noe underlig.
    Kan du ikke heller passe din egen retorikk?
    Dert er nesten ingenting som kan uttrykke nok avsky mot et parti som de siste dagene har brukt akkurat samme argumentasjon som massemorderen ABB.
    Har svært liten sans for Sandbergs uttalelse, men dette er å strekke det alt for langt. Det er himmelvid forskjell på argumentasjonen til ABB og FrP. Har ellers veldig sans for denne kommentaren til Elin Ørjasæter i E24. Men legg merke til at hun skiller klart mellom apekattende og politikken. "Hvordan skal det gå med Norge, når det blåeste partiet har så dårlige ledere? Partiet Høyre er jo blitt så lyseblått at man knapt vil merke forskjell på det og Arbeiderpartiet i regjering. Norge har rett og slett ikke noe alternativ på høyresiden. Det er dypt bekymringsfullt, i et land der statlig sektor vokser og vokser, uten at staten klarer å løse de viktige oppgavene. Og der innvandrings- og integreringspolitikken er dypt bekymringsfull, uten at noen klarer å formulere bekymringen på en anstendig måte."
    http://e24.no/kommentarer/e24-kommentarer/apekatter-i-frp/20124464
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    VilhelmW skrev:
    Samtidig er det litt interessant å se med sjølsyn hva enkelte virkelig kan få seg til å uttrykke. Jeg finner fortsatt Nordahl Grieg-sitatet å ha sin fulle berettigelse; "Ung må verden ennu være"... for stort meir barnslig, enfoldig og grunn går det vel neppe an at noen tråd noen sinne kan bli. Jeg gidder ikke å følge tråden lenger, så alle FrP- symp'ere får ha riktig så god bedring. Sjøl kattunger får opp øynene etter en viss tid - dere trenger tydeligvis litt meir "modning" før øynene åpnes.. ;D

    Jeg husker en sånn button som verserte for 15 - 20 år siden hvor det sto: "Bruk prevensjon - det fødes Frp'ere hver dag!". Hvor får man tak i en sånn, tro??
    Ingenting er som et godt partsinnlegg drapert som metakommentar. Retorikeren i meg fryder seg.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    baluba skrev:
    Jeg vil ikke hevde at Steen var noen klovn, slik som Sandberg. Klart alkoholiker, men jeg tviler faktisk på at Sandberg kan skylde like mye på alkoholen som Steen. Pluss at Steen ikke lirte av seg den ene tåpeligheten etter den andre, pådro seg hat-voldsdom eller andre Sandbergske uhumskheter. Han var bare en drukkenbolt.
    Jeg tenkte kanskje at en flom av lekkarser fra Ap-ledelsens innerste kunne ses på som Ape-streker, men det er nå bare min mening.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    baluba skrev:
    Jeg vil ikke hevde at Steen var noen klovn, slik som Sandberg. Klart alkoholiker, men jeg tviler faktisk på at Sandberg kan skylde like mye på alkoholen som Steen. Pluss at Steen ikke lirte av seg den ene tåpeligheten etter den andre, pådro seg hat-voldsdom eller andre Sandbergske uhumskheter. Han var bare en drukkenbolt.
    Jeg tenkte kanskje at en flom av lekkarser fra Ap-ledelsens innerste kunne ses på som Ape-streker, men det er nå bare min mening.
    Apestreker er noe helt annet enn klovneri. Like underholdende, samme arena, men likevel noe helt annet. Men begge to masserer lattermusklene mine. :D
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.526
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dagens bidrag fra suppegjøkene:
    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10016062

    Forslag til "løsning": Hvis Skumsvoll sykmeldte seg fra Stortinget, så ville vararepresentanten bli innkalt, og dennes vara i kommunalutvalget - altså Helland - få et lønnsopprykk verdt 160000 pr år som skulle fungere som "oppreisning" for det overgrepet hun mente at hun hadde vært utsatt for. At dette ville vært blatant trygdejuks på fellesskapets bekostning var visst ikke så farlig, i det minste ikke så lenge avisene ikke fikk ferten i det.

    Hva er det med denne gjengen?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En betydelig el av FrPs suksess er basert på raseri mot det etablerte, elitene som de elsker å kalle det, som gir hverandre politiske verv, nekter folk billige biler og gratis veier, forfordeler norske slitere til fordel for våre nye landsmenn, i det hele tatt de som gjør at velgergruppenen deres ikke har det så bra i livet som de mener de har fortjent. Med et slikt rekrutteringsgrunnlag er det ikke rart at noen av deres sentrale politikere blir litt, vel, aparte. Noen mennesker har rett og slett ikke gjort suksess fordi de, let's face it, ikke har forutsetninger for det. Og det er ikke alltid "elitenes" skyld.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    erato skrev:
    En betydelig el av FrPs suksess er basert på raseri mot det etablerte, elitene som de elsker å kalle det, som gir hverandre politiske verv, nekter folk billige biler og gratis veier, forfordeler norske slitere til fordel for våre nye landsmenn, i det hele tatt de som gjør at velgergruppenen deres ikke har det så bra i livet som de mener de har fortjent. Med et slikt rekrutteringsgrunnlag er det ikke rart at noen av deres sentrale politikere blir litt, vel, aparte. Noen mennesker har rett og slett ikke gjort suksess fordi de, let's face it, ikke har forutsetninger for det. Og det er ikke alltid "elitenes" skyld.
    Nå er dette litt for enkelt. Kritikken mot "elitene" er mer velbegrunnet enn noen sinne. FRP er ikke de rette budbærene men hvem andre finns det? Det er det virkelige tragedien.
    Elitene stjeler forøvrig mer og mer av felleskapet - de fleste er nå millionærer. De har sørget for at innslaget for toppskatt har fulgt deres lønnsutvikling og det neste de vil gjøre er å hindre fritt innsyn i ligningstabellene fordi det ikke tåler dagens lys (merk mine ord!). F.eks er det en entydig korrelasjon mellom forfallet på veivedlikehold og økning i lønn til de som administrerer og bestemmer.
    Samtidig forteller de at andre, dvs de som tjener dårlig, skal vise moderasjon og at bestemor skal på anbud slik at de beholde mer av pengene selv.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pussig nok definerer ikke FrP milliardærene som eliter, de er stort sett hederlige arbeidsfolk som har blitt rike på tross av de hindringer elitene (de kulturelle, politiske og sosiale) har lagt i veien for de.

    Selvsagt er forklaringen forenklet, men jeg mener den har en kjerne av sannhet. FrP trekker til seg mange mennesker med lite skolering, og med en viss forbitrelse som viktig drivkraft. Ikke den beste kombinasjon for å bli satt i offentlige posisjoner med makt og synlighet.

    Tragedien i norsk politikk, i hvert fall for de konservative av legning, er at det ikke finnes et seriøst, konservativt parti, og at den posisjonen er fylt av "tullepartiet" FrP.

    Les her:

    http://e24.no/kommentarer/e24-kommentarer/apekatter-i-frp/20124464

    Sitat: "Norge har rett og slett ikke noe alternativ på høyresiden. Det er dypt bekymringsfullt, i et land der statlig sektor vokser og vokser, uten at staten klarer å løse de viktige oppgavene. Og der innvandrings- og integreringspolitikken er dypt bekymringsfull, uten at noen klarer å formulere bekymringen på en anstendig måte."
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Siste mote er nå "Sandberging", dvs å legge seg helt flat i off rom. Jfr "planking" som mange har sett på nettet.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    mteinum skrev:
    Skal det aldri ta slutt!!
    Joa det roer seg etterhvert. Rista en del fra Gardermoen til Trondheim i går, men blir nok bedre på vei hjem i morgen
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    mteinum skrev:
    Skal det aldri ta slutt!!
    Tja, Hellbillies synger jo også om ei Birgit.....Lien, tror æ det var. Ikke rart at det går litt i surr for Siv, ho veit snart ikke hvem og mot hva ho skal forsvare eller angripe. Det kan ikke være så lett åvære Frp'er,nei... ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn