Che var vel terrorist, men selvsagt..........han var kommunist /sosialist og da var det vel greit ??Che var vel rimeleg martyr? Terboven ordna saken sjølv, om eg ikkje hugsar feil....
|
Che var vel terrorist, men selvsagt..........han var kommunist /sosialist og da var det vel greit ??Che var vel rimeleg martyr? Terboven ordna saken sjølv, om eg ikkje hugsar feil....
Kan du utdype litt om hva du legger idette begrepet...?markedfundamentalismen
Hvorfor til stadighet denne nedrakkingen....uansett må det vel være bedre å løse noen problemer enn å ikke løse noen....2. Frp er ikkje noko parti som løyser andre problem enn dei mest superforenkla.
I begrepet markedsfundamentalisme, legger jeg at et fritt marked ikke frigjør annet en seg selv. Vi er alle markedetstreller, og liberalisme gjelder kun for de som eier produksjonsmidlene. Den gemene hop vil fortsatt - og i større grad - være avhengig av å selge seg selv til og i markedet.Kan du utdype litt om hva du legger idette begrepet...?
Mvh
OMF
Åja..., melder meg ut av denne siden av debatten, ser ikke at dette har så mye med FRP å gjøre....I begrepet markedsfundamentalisme, legger jeg at et fritt marked ikke frigjør annet en seg selv. Vi er alle markedetstreller, og liberalisme gjelder kun for de som eier produksjonsmidlene. Den gemene hop vil fortsatt - og i større grad - være avhengig av å selge seg selv til og i markedet.
I vesten har firmaer rettigheter som samfunnets innbyggere ikke har, - er dette en ønskelig utvikling?
Er dette liberalisme?
------------------------------------------------------------------------
OK...kan du fortelle meg hva da....du må gjerne skrive noen flere setninger slik at problemstillingen kommer tydelig frem....Det har faktisk temmelig mye med Fr.p å gjøre. Mere med Fr.p enn med noe annet parti.
Les partiprogrammet ditt gutt.Åja..., melder meg ut av denne siden av debatten, ser ikke at dette har så mye med FRP å gjøre....
Mvh
OMF
Det gikk et program ( brennpunkt?) for noen år siden hvor de dro frem både Valla og hun som den gang var sosialminister ( husker ikke navnet i farten) Det var ingen anger å spore der i gården nei.Etter å ha vært slik ei mase*****, så er du blitt du fryktelig stille i islamtråden. Er det ikke gøy lenger når en er tatt i blatant løgn og propaganda? Noterer meg at både du og komponenten har funnet nye kanaler for propagandaspredning, tilfeldig?
Hvem har uttrykket sympati eller støtte for Pol Pot eller Stalin? Eller er det nok et eksempel på antikommunistpropaganda, og svartmaling av politisk opposisjonelle?
Mvh
Atle K
Du er ikke så gamle gutten Akle, så jeg sier ikke noe på at du ikke har villet sette deg in i din nære historie.Hvem har uttrykket sympati eller støtte for Pol Pot eller Stalin? Eller er det nok et eksempel på antikommunistpropaganda, og svartmaling av politisk opposisjonelle?
Mvh
Atle K
1. Om du leser innleggene over ser du at jeg var av den oppfattning at han refererte til forummedlemmer. Du gjentar et spørsmål jeg allerede har besvart1. Det gikk et program ( brennpunkt?) for noen år siden hvor de dro frem både Valla og hun som den gang var sosialminister ( husker ikke navnet i farten) Det var ingen anger å spore der i gården nei.
2. Stille i islamtråden? Venter på at du skal komme med oppdatert rapport fra politiet jeg. Eller kanskje du driver og sjekker ut troverdigheten til SOS-rasisme?
Om du vil diskutere dette ber jeg deg lage en ny tråd, har aldri benektet Gerd-Liv Vallas tidligere befattning med tvilsom politisk ideologisme.God lesning.
Du har enda ikke påvist at myndighetene bruker penger på disse russerene.Jeg anser dette for å være innenfor trådens tema.
At du ikke vil diskutere hverken dette, eller myndighetenes (mis)bruk av penger til russiske oligarker, får så være. Ha en fortsatt fin helg.![]()
Selvbedraget er alt annet enn god tro, det er mer beslektet med Sartres "dårlig tro". Naivisme var ikke det som preget folk da!Hvis du har gjort en feil, men i god tro, bør du angre da?
Jeg svarte altså på ditt spørsmål:Kan du, Oddgeir, redgjøre for hvordan Gerd-Liv Vallas tidligere kommunistsympatisering korrelerer med mine ytringer vedrørende gitt tema?
http://en.wikipedia.org/wiki/Propaganda_Model ?
Eller for den saks skyld når alderen min ble relevan?
Mvh
Atle K
Alder har sammenheng med livserfaring, og kjennskap til nær historie. Alt i beste mening selvsagt.Hvem har uttrykket sympati eller støtte for Pol Pot eller Stalin? Eller er det nok et eksempel på antikommunistpropaganda, og svartmaling av politisk opposisjonelle?
Selvbedraget er alt annet enn god tro, det er mer beslektet med Sartres "dårlig tro". Naivisme var ikke det som preget folk da!
Du tar ikke helt poenget, Gjest.Vet du om Valla bedro seg selv eller ikke? Kanskje hun vet det bedre selv?
Selvsagt kan man beklage noe man seinere finner ut var dumt gjort. I politikken ikke bare kan man, man bør.Det var jo endel folk innom AKP på 70 - tallet. Skal hver og en fortidig AKPèr arrangere pressekonferanse og unnskylde seg for det som skjedde?
Hvis du har gjort en feil, men i god tro, bør du angre da? Eller er det offentligheten som har krav på at du unnskylder de feil du har gjort før?
Eller er det "korsfest!, korsfest!" omigjen?
Du hevdet at det som HRS skrev om voldtektene i Oslo basert på politiets rapporter ikke var riktig. Du har ikke klart å motbevise dette.Å motbevise deres fantasifostre er like lett som å motbevise påskeharen. Bevisbyrden ligger på deres side når dere legger ut slike absurde men konkrete påstander og ilegger dem faktisitet. Det at de ikke lar seg bevise sier vel alt?
Selvsagt kan man beklage noe man seinere finner ut var dumt gjort. I politikken ikke bare kan man, man bør.Selvsagt kan man beklage noe man seinere finner ut var dumt gjort. I politikken ikke bare kan man, man bør.
Jeg stemte SV i min ungdom, det beklager jeg sterkt i dag. Jeg var naiv og trodde jeg gjorde det rette da, man kan skylde mye på at man ikke visste bedre, men det er da ikke noe nederlag å beklage i ettertid at man ikke hadde bedre vet.
1. Ingen skade skjedd - SV fekk fyrst no regjeringsmakt, og det er neppe deg å takke...1. Selvsagt kan man beklage noe man seinere finner ut var dumt gjort. I politikken ikke bare kan man, man bør.
Jeg stemte SV i min ungdom, det beklager jeg sterkt i dag. Jeg var naiv og trodde jeg gjorde det rette da, man kan skylde mye på at man ikke visste bedre, men det er da ikke noe nederlag å beklage i ettertid at man ikke hadde bedre vet.
2. Du hevdet at det som HRS skrev om voldtektene i Oslo basert på politiets rapporter ikke var riktig. Du har ikke klart å motbevise dette.
Hva er "absurde men konkrete påstander"? Hva lar seg ikke bevise?
Tviler du på det som antirasistisk senter skriver om SOS-rasisme og?
SV er et seriøst parti med mange idealister og gode hensikter.
Jeg trekker da inn akkurat det jeg føler for. Hvis du mener at mine argumenter er under din verdighet så står du helt fritt til å overse dem, dvs la dem stå uimotsagt.Hvorfor trekker folk til stadighet inn USA inn i våre debatter om FRP? Kan vi ikke diskutere det som skjer innenfor landets grenser.
Veien til helvete for Norge er brolagt av FRP.
Akle:
Jeg er enig i at markedsliberalisme fremføres som en "vitenskapelig bevist optimal løsning på alle problemer", noe det neppe er.
Jeg deler ikke ditt pessimistiske syn på slaveriet det medfører. Jeg mener at markedsliberalisme av ymse årsaker viser seg å fungere svært bra i veldig mange sammenhenger. Sannsynligvis fordi mennesket er egoist.
Bare der markedet ikke fungerer trenger vi å "fikse" på ting. Markedet trenger regulering av en sterk ukorrupt stat.
Når 14-issene ikke gidder å bytte mobil-leverandør fra Telenor til Chess og spare 10% så ser jeg det slett ikke som et nederlag for markedet som mekanisme. Snarere at prisene er på et nivå hvor kunden ikke bryr seg, eller kundene setter pris på andre faktorer enn pris. Når urbane grunerløkka-folkkjøper økologiske matvarer til dobbelt pris så er jo også "god-følelsen" en viktig faktor i tillegg til evt objektive fordeler ved produktet.
-k
Har jeg sagt noe om verdighet ?Jeg trekker da inn akkurat det jeg føler for. Hvis du mener at mine argumenter er under din verdighet så står du helt fritt til å overse dem, dvs la dem stå uimotsagt.
Jeg mener at sammenligningen med USA er svært relevant. En sterkere tilnærming til USA mhp handel og forsvar står eksplisitt i FrPs program, en tilnærming hva gjelder organisering av staten mener jeg er innlysede i de flestes øyne (både blant tilhengere og motstandere av frp).
Mener du at det er irrelevant å prøve å se på hva en dreining i den retningen som FRP ønsker har ført til fo andre land? Forkaste all empiri og hoppe på den ideologien som høres mest lovende ut?
-k
Helt enig med deg Knut! (Med unntak at årsaken er egoisme, årsaken er i mine øyne profittmaksimering)Akle:
Jeg mener at markedsliberalisme av ymse årsaker viser seg å fungere svært bra i veldig mange sammenhenger. Sannsynligvis fordi mennesket er egoist.
Bare der markedet ikke fungerer trenger vi å "fikse" på ting. Markedet trenger regulering av en sterk ukorrupt stat.
Vil anbefale deg å begynne med denne: http://www.zmag.org/chomsky/articles/9303-nation-nafta.htmlEn tilnærming til USA når det gjelder handel, vil jo være mer frihandel, å bygge ned særnorske handelsbarrierer. Dette er også noe OECD anbefaler. Hvilken negative konsekvenser har frihandel ført til for USA .?
Mvh
OMF
Enlighten me...Der forklarte du akkurat et annet kjent spørsmål. Hvorfor folk kjøper hysterisk kostbare kabler !!
Du sa:Enlighten me...
-k
Du bør nok slutte å le av Frp, for uansett hvor mye dere prøver klarer dere ikke å le dem bort.Jeg stemte Venstre en gang. En periode syntes jeg Høyre var et godt parti(!). Men vi bare lo av Fr.p. Det gjorde vi hele tida. Særlig da det het "Anders Langes parti for nedsettelse av skatter og..."(husker ikke).
I dag ler jeg også, men jeg undrer meg over alle stemmene Fr.p får. Tror vi har det for godt i Norge. Folk blir late i gode tider, de gidder ikke sette seg inn i politikk. Så stemmer de på det som virker greiest. På samme måte som de kjøper det som er lettest å få tak i...f.eks på ELKJØP.
Det overrasker meg ikke at du ikke skjønner hvorfor FRP får mange stemmer....Jeg stemte Venstre en gang. En periode syntes jeg Høyre var et godt parti(!). Men vi bare lo av Fr.p. Det gjorde vi hele tida. Særlig da det het "Anders Langes parti for nedsettelse av skatter og..."(husker ikke).
I dag ler jeg også, men jeg undrer meg over alle stemmene Fr.p får. Tror vi har det for godt i Norge. Folk blir late i gode tider, de gidder ikke sette seg inn i politikk. Så stemmer de på det som virker greiest. På samme måte som de kjøper det som er lettest å få tak i...f.eks på ELKJØP.