Fr.p -koden

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Che var vel terrorist, men selvsagt..........han var kommunist /sosialist og da var det vel greit ??

Che Guevara var justisminister i Castros første regjering.  Han sørget for at svært mange dødsdommer ble effektuert.  Han ble så ivrig etter å få henrettet sine "fiender", at Castro til sist måtte stoppe ham.  Som justisminister startet han også forfølgelsen av Cubas homofile.  Guevara var ingen martyr, men en forbryter.  Hans heltestatus i visse grupper skyldes trolig uvitenhet om hans forbrytelser.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
FrP er på mange måter like populistisk som SV, men de står for noe nytt og uprøvd i Norge. FrP er nok dessverre ikke lenger et rent liberalistisk part. Liberalistene ble sparket ut av Carl I Hagen for en del år siden. Partiet har naturligvis fortsatt liberalistiske trekk, men populismen har gjort dem til de de ressurssvakes og de eldres parti. De har naturligvis klare liberale elementer i partiprogrammet, bl. annet vil de avskaffe statskirken. Jeg er enig i at en regjeringskoalisasjon mellom Høyre, Venstre og FrP ville bli svært interessant, og sansynligvis god. Disse tre partiene ivaretar den liberale arven i Norge. Venstresiden representerer i dag konservatisme og kolporterer hovedsakelig gammelt oppkok av Gerhardsen og Lies økonomiske politikk.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
FRP har enkle "løsninger" på det meste. Lett å få med seg folk som ikke setter seg inn i tingene. F.eks. med argumentet, "Alle er så slemme mot FRP, de skal ihvertfall jeg stemme på."

Hvordan stiller FRP seg til faglige rettigheter i arbeidslivet som det er brukt tiår på å opparbeide ? Ingen sier noe om det.

Men så vidt jeg har fått med meg, så mener de vel at alt skal skje ved lokale forhandlinger, nærmest at hver mann/dame forhandler for seg selv.

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Dette som blir skrevet om FRP, ble vel skrevet og sagt om AP for 70-80 år siden av de "ledende"politikerene dengang. Var ikke mulig å gjenomføre den politikken. Historien gjentar seg her som ellers. Den dagen FRP kommer i posisjon så finner de ut at verden ikke er så enkel som de trodde. se SV har vel fått møtt seg selv i døra de også noen ganger.Samme vil skje med FRP om de kommer dit. Uansett jeg får det like bra/ille som det er i dag.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.713
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Vil anbefale deg å begynne med denne: http://www.zmag.org/chomsky/articles/9303-nation-nafta.html

Om du finner den interessant peker jeg deg gjerne mot mer.

Mvh
Atle K

Hei!
Har dessverre ikke mye tid til å bruke på nettdebatt for tiden, så får nok ikke tid til å lese lange artikler, men har skummet den linket til.

Kan jo først innrømme at uttalelsen om at frihandel er ”problemfritt” selvsagt er noe enkel.

Artikkelen peker jo (så vidt jeg fikk med meg) de store fordelene frihandel, og da spesielt for utviklingsland. Frihandel er rett og slett essensielt for effektiv ressursutnyttelse. Artikkelen påpeker også at disse gevinstene i stor grad hentes ut av store foretak – her kunne det vært intressant med en dypere analayse. I utgangspunktet skal det ikke være mulig for et selskap i frikonkurranse å hente ut ekstraordinær profitt – i så fall vil flere selskaper etablere seg og presse marginene. Skyldes mulighetene til slik profitt spesiell særbehandling av noen selskaper er dette selvsagt uheldig….

Derimot er jo problemet i USA, at konkurransen de utsettes for gjør at lavtlønnede ikke får høyere lønn. Spør du meg er ikke løsningen på dette problem å begrense frihandelen, men å bygge ut velferdssystemer som trygger alle innbyggerne et verdig liv.

Synes ikke denne debatten er så veldig relevant for FRP tråden så tror ikke jeg følger den opp så veldig….

Mvh
OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.713
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hvordan stiller FRP seg til faglige rettigheter i arbeidslivet som det er brukt tiår på å opparbeide ? Ingen sier noe om det.

Men så vidt jeg har fått med meg, så mener de vel at alt skal skje ved lokale forhandlinger, nærmest at hver mann/dame forhandler for seg selv.
FRP er for mindre sentraliserte oppgjør, og at det blant annet skal bli enklere å si opp folk med fast ansettelse.

Det er selvsagt positive og negative sider ved en slik politikk.

En svekkelse av oppsigelsesvernet er jo noe som har skapt ramaskrik.
En slik svekkelse vil jo gjøre at noen arbeidstakere kan bli sagt opp, i en periode hvor de uten denne svekkelsen hadde forblitt i arbeid.
Fordelene er jo at man vil gi flere faste ansettelser, vi har vel nok deltidsansatte og vikarer. Dette vil også gjøre det lettere for bedriftene å komme seg igjennom vanskelige perioder. Det vil også gjøre det lettere å sile folk som ikke er egnet for arbeidet de er satt til.

Bakdelene er jo selvsagt at arbeidsgiveren ikke blir pålagt å fungere som NAV-kontor i perioder hvor man ikke har bruk for arbeidstakeren.

Jeg synes debatten ofte krisemaksimerer denne risikoen for å bli oppsagt. Først og fremst er det jo slik at arbeidsgiver ønsker å ha folk ansatt fordi det er disse som skaper verdier. Videre er det slik at opplærte og erfarne arbeidere er verdifulle, og økonomisk sett er det nok lønnsomt å ha en arbeider uvirksom i 6 mnd, fremfor å si han opp og ansette en ny etter 6 måneder for deretter å lære ham opp.

Mindre sentraliserte oppgjør – dette vil gjøre at man får mer makt lokalt, og gjøre at lønninger og betingelser i arbeidslivet trolig vil bli mer diversifiserte. For arbeidstakerne vil dette trolig gjøre at lønningene i byer og pressoner vil bli noe høyere, mens det i utkanter vil gjøre at lønnsveksten noe lavere. For bedriftene - vil følgene bli motsatt. Og dette vil gjøre at bedriftene som har ”billigere” arbeidskraft vil bli mer konkurransedyktige, og det vil trolig bidra til å bevare arbeidsplasser i distriktene.

Det er også andre problemer med store sentraliserte oppgjør – det vil rett og slett være for dyrt for arbeidsgiver å gi betydelige løft til små grupper, fordi alle da vil ha det samme.
En kan tenke seg at en kommune med god økonomi, men med mangel på kvalifisert arbeidskraft i skolen, ønske å gjøre et løft, ved å øke lærerlønningene noe, eller en kommune i nord-Norge som ville tiltrekke seg nyutdannende ingeniører. Men med de sentrale oppgjørene så vil et betydelig løft for lærerne bli for dyrt – fordi alle er med, og alle de andre i staten vil også ha mye, og på denne måten må oppgjøre bli moderat!

At hver enkelt forhandler for seg selv ser vi jo i stor stil i det private næringsliv, hvor betingelsene generelt er mye bedre enn for de sentrale oppgjørene (dette er trolig også hvorfor disse arbeider-kategoriene ikke organiserer seg).

Mvh
OMF

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Siv og Erna har snakket sammen. Vi kan håpe på en sterk borgerlig regjering i 2009. Når Siv overtar som finansminister, blir det vei i vellinga.

G

Gjestemedlem

Gjest
Siv og Erna har snakket sammen.  Vi kan håpe på en sterk borgerlig regjering i 2009.  Når Siv overtar som finansminister, blir det vei i vellinga.
Omtrent som å ansette en kronisk bakfull spastiker som hjernekirurg... vei i vellinga joda..

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Det er vel det de gjorde etter siste valg med damen fra SV.

K

knutinh

Gjest
FrP er på mange måter like populistisk som SV, men de står for noe nytt og uprøvd i Norge.  FrP er nok dessverre ikke lenger et rent liberalistisk part.  
Hvis hensikten er å finne en kilde til helt nye (for norge) tanker i retning liberalisme så finnes det vel mer interessante partier enn frp?

-k

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Etter 17! sider med svada om FRPkoden kan vi vel nå begynne å gå gjenneom AP koden.
Denne består vel hovedsakelig i sørge for å alliere seg med eller innsette sine egene folk i stort sett alle viktige verv, ta æren for andre partiers politiske ideer, kaste inn håndkle når ting blir for vanskelig, bruke etterettningen for å finne ut av hva de andre partiene holder på med osv...

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Får bare håpe at de blir ferdig med kranglinga si i LO før valget. I tilfelle despotene fra Høyre og FRP finner grunn til å stemme fela si.

Vil trenge sterke fagforeninger hvis valget går i favør av ytterste høyre.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Etter 17! sider med svada om FRPkoden kan vi vel nå begynne å gå gjenneom AP koden.
Denne består vel hovedsakelig i sørge for å alliere seg med eller innsette sine egene folk i stort sett alle viktige verv, ta æren for andre partiers politiske ideer, kaste inn håndkle når ting blir for vanskelig, bruke etterettningen for å finne ut av hva de andre partiene holder på med osv...
Det fortjener vel egen tråd, det temaet der!

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.666
Torget vurderinger
10
Får bare håpe at de blir ferdig med kranglinga si i LO før valget. I tilfelle despotene fra Høyre og FRP finner grunn til å stemme fela si.

Ja,du får håpe at Pohl Pot tilhenger Gerd Liv og Jens Kjeltring Stoltenberg kommer ut av kaoset! Mellomnavnet kjeltring fikk han når han rygget på en bil utenfor sykehuset hvor han besøkte søsteren, håpet at ingen så eller leste lappen han la på frontruten til bilen han skadet! Problemet var bare at noen så ham, gikk bort av nysjerrighet på hva han skrev: INGENTING,det var bare parkeringlappen!!!!! Dagen etter at Jens stakk fra stedet kom saken i avisa. Heldighvis for Jens var det noen fly i USA som traff div. bygninger samme dagen! Dritflaks kaller jeg det...... :)

PS. Hvis vanlige folk blir sykemeldte og reiser ut av landet blir det trøbbel,slike regler gjelder ikke Gerd Liv tydlighvis?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20

Ja, Valla styrker naturligvis de borgerlige.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det fortjener vel egen tråd, det temaet der!
Jeg har mine tvil om at den såkalte høresiden gidder å bruke tid på en tråd som er ment for å trakassere et politisk parti og dets velgere. Dette med å knekke koder er et venstre-fenomen inspirert av Kolberg.

K

knutinh

Gjest
Ja,du får håpe at Pohl Pot tilhenger Gerd Liv og Jens Kjeltring Stoltenberg kommer ut av kaoset! Mellomnavnet kjeltring fikk han når han rygget på en bil utenfor sykehuset hvor han besøkte søsteren, håpet at ingen så eller leste lappen han la på frontruten til bilen han skadet! Problemet var bare at noen så ham, gikk bort av nysjerrighet på hva han skrev: INGENTING,det var bare parkeringlappen!!!!! Dagen etter at Jens stakk fra stedet kom saken i avisa. Heldighvis for Jens var det noen fly i USA som traff div. bygninger samme dagen! Dritflaks kaller jeg det...... :)
Det er interessant at du bevilger såpass mye plass til en AP-mann som rygger på en bil, mens en FrP-mann som er dømt for vold, fyllekjøring mm ikke bevilges plass i det hele tatt.

Det ER vanskelig å dømme folk bare ut fra handlinger, man må samtidig ta med politisk bakgrunn og så videre, ikke sant?=)
PS. Hvis vanlige folk blir sykemeldte og reiser ut av landet blir det trøbbel,slike regler gjelder ikke Gerd Liv tydlighvis?
Jeg mener å huske minst en som påstår å være "folkets representant" på tinget som tok seg en lengre sykemelding etter en dram for mye på talestolen her før jul? =)

Hvis jeg ikke husker feil så er nevnte representant en ihuga motstander av trygdemisbruk av alle slag?

-k

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Jeg har mine tvil om at den såkalte høresiden gidder å bruke tid på en tråd som er ment for å trakassere et politisk parti og dets velgere.  Dette med å knekke koder er et venstre-fenomen inspirert av Kolberg.
Intellektuell latskap på borgerlig side? Sier du det. Kanskje ikke noe nytt i det.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er interessant at du bevilger såpass mye plass til en AP-mann som rygger på en bil, mens en FrP-mann som er dømt for vold, fyllekjøring mm ikke bevilges plass i det hele tatt.

Det ER vanskelig å dømme folk bare ut fra handlinger, man må samtidig ta med politisk bakgrunn og så videre, ikke sant?=)
Jeg mener å huske minst en som påstår å være "folkets representant" på tinget som tok seg en lengre sykemelding etter en dram for mye på talestolen her før jul? =)

Hvis jeg ikke husker feil så er nevnte representant en ihuga motstander av trygdemisbruk av alle slag?

-k
Kan man ikke gå på en smell og få en psykisk reaksjon også om man er Frp'er? Han reiste vel heller ikke utenlands? Kan du dokumentere at dette ikke var reelle plager, du som er så opptatt av håndfaste bevis og ikke liker synsing?

P

Parelius

Gjest
Nå må ikke tråden flyte ut i intetsigende koseprat! Er sverdene sløve blitt?

K

kbwh

Gjest
FrPs politikk byr meg i mot. Being naughty in my sight, it should snuff it.

K

knutinh

Gjest
Kan man ikke gå på en smell og få en psykisk reaksjon også om man er Frp'er? Han reiste vel heller ikke utenlands? Kan du dokumentere at dette ikke var reelle plager, du som er så opptatt av håndfaste bevis og ikke liker synsing?
Selvsagt kan man gå på en smell. Det er interessant at du heller ikke bet deg merke i den harde kritikken som kom mot Stoltenberg for å ha rygget på en bil, mens Sandbergs historie hvor han er blitt dømt for å http://209.85.135.104/searchq=cache...engsel+målselv&hl=en&ct=clnk&cd=4&lr=lang_no/skalle ned de han ikke liker, og gi...erg+sykemelding&hl=en&ct=clnk&cd=2&lr=lang_no
"STORTINGET (Nettavisen): - I samråd med meg og sin lege har Sandberg tatt ferie for julen, sa Frp-formann Siv Jensen på en orientering i regi av Frp Stortinget torsdag.

- Betyr det at han er sykemeldt?

- Det er ikke utenkelig at det er det det er, sier Jensen.

Da Nettavisen ringte Frp på Stortinget etter Jensens orientering, fikk vi etter ti minutters rådslagning i Frp-gruppa opplyst at Sandberg er sykemeldt"

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Intellektuell latskap på borgerlig side? Sier du det. Kanskje ikke noe nytt i det.
Intellektuell? Jakten på Frp-koden?

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Kan man ikke gå på en smell og få en psykisk reaksjon også om man er Frp'er? quote]

Selvforskyldt smell. Sykemeldt pga slemme presseoppslag. Stakkars Sandberg!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Intellektuell? Jakten på Frp-koden?

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Nei. Jakten på AP koden!

Les hele teksten. Selv om den er på mere enn 8 ord, så kan du nok greie den! Lykke til!

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Om det er Valla som er LO leder, eller en annen, er ikke så viktig. Det som er viktig er at LO (og andre organisasjoner) er sterke, hvis det skulle bli slik at FRP/Høyre kommer til taburettene. Alle vet at disse partiene er særdeles fiendtlige mot fagforeninger, og hadde gjerne sett at arbeidsfolk hadde stått med lua i handa og vist moderasjon. Alt av fremskritt som arbeidslivsorganisasjonene har kjempa seg til, har høyresiden gått imot. Uten unntak.

Hvordan folk i arbeidslivet kan støtte sånne partier er meg helt ubegripelig. Det må være det man kaller "å lage ris til egen ræv"

K

knutinh

Gjest
Hvordan folk i arbeidslivet kan støtte sånne partier er meg helt ubegripelig. Det må være det man kaller "å lage ris til egen ræv"
Hvis ikke folk i arbeidslivet skulle støtte høyresida, hvem skulle da gjøre det?

Det finnes flere måter å forstå verden på. For noen er levedyktigheten til arbeidsgiver og en stabil jobb viktig. Avhengig av politisk orientering kan man svinge begge veier ut fra dette.

-k

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Selvfølgelig er levedyktig arbeidsliv og sikre arbeidsplasser viktig. Det har alltid vært viktig, bortsett fra hos de som lever av aksjespekulasjoner. Men at folk på "gølvet" kan støtte høyrepartiene det er selvmotsigende slik jeg ser det.

Men det er det som skjer, jeg er klar over det. Så mange "høyrefolk"er det bare ikke i dette landet. Det er nok egoismen som har blitt den viktigste drivkraften. Og da er vel ikke tanken på sikre arbeidsplasser så viktig lenger heller vil jeg tro.

K

knutinh

Gjest
Selvfølgelig er levedyktig arbeidsliv og sikre arbeidsplasser viktig. Det har alltid vært viktig, bortsett fra hos de som lever av aksjespekulasjoner. Men at folk på "gølvet" kan støtte høyrepartiene det er selvmotsigende slik jeg ser det.

Men det er det som skjer, jeg er klar over det. Så mange "høyrefolk"er det bare ikke i dette landet.  Det er nok egoismen som har blitt den viktigste drivkraften. Og da er vel ikke tanken på sikre arbeidsplasser så viktig lenger heller vil jeg tro.
Mener du at høyresida ikke har noen intensjon om å styrke næringslivets konkuranseevne?

Ser du ingen relasjon mellom næringslivets konkuranseevne og jobb-sikkerhet?

-k

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Jeg ser ingen fordeler ved at FRP kommer i regjeringsposisjon.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Lurer litt på hvilke deler av Frp's politikk du frykter skal ramme din arbeidsplass.

K

knutinh

Gjest
Det var ikke det jeg spurte om. Ut fra din logikk så er alle høyrepartier ensidig negativt for landets arbeidstakere.

Siden de fleste stemmegivere har lønnet jobb så går jeg ut ifra at de ønsker å fortsette å ha en jobb, også de som stemmer krf, venstre, høyre og frp.

Uavhengig av om disse gjør en fornuftig eller feilaktig vurdering (som jo er kjernen av alle politiske diskusjoner), så kan du vel være enig i at disse stemmer blått med håp om at det faktisk er en fordel mhp jobb?

-k

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det var ikke det jeg spurte om. Ut fra din logikk så er alle høyrepartier ensidig negativt for landets arbeidstakere.

1. Siden de fleste stemmegivere har lønnet jobb så går jeg ut ifra at de ønsker å fortsette å ha en jobb, også de som stemmer krf, venstre, høyre og frp.

2. Uavhengig av om disse gjør en fornuftig eller feilaktig vurdering (som jo er kjernen av alle politiske diskusjoner), så kan du vel være enig i at disse stemmer blått med håp om at det faktisk er en fordel mhp jobb?

-k
1. Ut frå ein ikkje ubetydeleg fraksjon innan det vi kan kalle blåpartia, er mennesket ondt og vil umiddelbart søkje unnasluntring og latskap om ikkje andre menneske passar på.
Difor er dette ikkje noko du kan konkludere med utan vidare.

2. Det kan også vere fordi dei vil ha mindre skatt, og at dei ikkje likar trynet på sugger frå venstresida....

K

knutinh

Gjest
1. Ut frå ein ikkje ubetydeleg fraksjon innan det vi kan kalle blåpartia, er mennesket ondt og vil umiddelbart søkje unnasluntring og latskap om ikkje andre menneske passar på.
Difor er dette ikkje noko du kan konkludere med utan vidare.
Ut ifra min høyst subjektive vurdering så er antallet venstre-orienterte arbeidssky sofaslitere minst like stort som antallet høyre-orienterte av samme katagori.

Fremdeles ut fra subjektiv vurdering så vil jeg påstå at det på høyresida finnes flere som ønsker å jobbe mer, og som er redd for at ekstra-innsats ikke skal premieres i samfunnet.
2. Det kan også vere fordi dei vil ha mindre skatt, og at dei ikkje likar trynet på sugger frå venstresida....
Har man ikke jobb så betaler man heller ikke skatt. Hvis man stemmer på parti X ut fra motivasjonen at man skal få sparken så vil det logisk sett ikke ha noen hensikt å samtidig ønske lavere skatt på inntekt.

-k

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
Lurer litt på hvilke deler av Frp's politikk du frykter skal ramme din arbeidsplass.
For min del kan eg i farten nemne:
- redusere unødvendige offentlege utgifter ytterlegare (slik at taka på offentlege bygg ramlar ned.
- Vengjeklippe arbeidsmiljøloven slik at t.d. "udugelege lærarar" (les; dei som dei til ei kvar tid mest populistisk agerande politikarar, foreldre eller elevar ikkje likar trynet på) kan sparkast når arbeidsgjevar vert pressa til dette.
- Redusere lønnsveksten til offentleg tilsette snyltarar, slik at Dei Heilage Frie Marknadskreftene kan sikre toppfolka til å betre vår Konkurranseevne.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
Har man ikke jobb så betaler man heller ikke skatt. Hvis man stemmer på parti X ut fra motivasjonen at man skal få sparken så vil det logisk sett ikke ha noen hensikt å samtidig ønske lavere skatt på inntekt.

-k
...dersom ein då ikkje lever på trygd eller renter. Komfortable trygdebustadar på Costa, veit du....

K

knutinh

Gjest
For min del kan eg i farten nemne:
- redusere unødvendige offentlege utgifter ytterlegare (slik at taka på offentlege bygg ramlar ned.
- Vengjeklippe arbeidsmiljøloven slik at t.d. "udugelege lærarar" (les; dei som dei til ei kvar tid mest populistisk agerande politikarar, foreldre eller elevar ikkje likar trynet på) kan sparkast når arbeidsgjevar vert pressa til dette.
- Redusere lønnsveksten til offentleg tilsette snyltarar, slik at Dei Heilage Frie Marknadskreftene kan sikre toppfolka til å betre vår Konkurranseevne.
Mye av det du sier stemte vel mens FrP fremdeles var et (markeds) liberalistisk parti. Etter at de ble renhekla populister så er det jo vanskelig å si hvilken vei ting egentlig tipper om de skulle komme i posisjon.

Min magefølelse er at de ikke kommer til å redusere på noen utgiftsposter utenom bistand.

-k

Topp Bunn