Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Nedslagsfeltet som reduserer støy har radius på 13m. Jeg har forøvrig ingen andre strømrense tweaks som er så følsomme på plassering som denne, så at noe skjer i "lufta" er jeg ikke i tvil om. Jeg har også testet samme plassering tilkoblet to ulike kurser. Det var nokså stor forskjell, det ble vesentlig mindre effekt når jeg koblet den inn på en kurs hvor anlegget ikke er innkoblet, så den har tydeligvis harmonisering direkte via strømkabelen også.

    Men alt jeg skriver er nok sprøyt. Og hifi pressen også, de er en gjeng med løgnere. :eek:
    Godt vi har dere her inne da, selv om dere aldri har prøvd produktet vet dere på forhånd at det ikke virker.😇
    Og bra det er fredag. God helg😊
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Og omtrent hvordan mener du fysikken i det skulle virke?
    Hva i all verden skal man med fysikk?? Alt er jo magi og reklame, trenger ingen fysikk for å bevise noe da vel.. Det eneste man trenger å bevise er sin egen tro og overbevisning såklart.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Det er nok ikke heeelt nytt at en del folk tror på både det ene og det andre nei..

    1675453553265.png

    1675453575074.png
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Om tweaksene har kostet ca. 50,- istedet for 50 000,- har de da virket like godt? Eller er det rett og slett pengesummen man bruker på dette som gjør at man får "glede" av det?
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Om tweaksene har kostet ca. 50,- istedet for 50 000,- har de da virket like godt? Eller er det rett og slett pengesummen man bruker på dette som gjør at man får "glede" av det?
    Jeg tror det er litt mer komplisert. Hvis du har et fjollete tweak må du begrunne det med liksomseriøs ordbruk. Det vil si folk som kan masse rare begreper. Det er dyrt, men likevel billigere enn å finne ut hvordan ting egentlig henger sammen. De forstår selvsagt hvor mye det ville ha kostet å finne ut om verden var sånn som de ville. Det er veldig dyrt, men siden enkelte forbrukere ikke merker forskjell tar de priskalkylene fra de reelle undersøkelsene og setter dem på de fiktive. Dermed ser plutselig prisene plausible ut.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    561
    Antall liker
    658
    Om tweaksene har kostet ca. 50,- istedet for 50 000,- har de da virket like godt? Eller er det rett og slett pengesummen man bruker på dette som gjør at man får "glede" av det?
    Det eneste som vel er reelle fakta med mange sånne tweak er netopp pengesummen.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hifipressen er nok mer prostituerte enn direkte løgnere. De lever av annonseinntektene som bl.a svadaprodusentene betaler, - derfor nærmere prostitusjon. At mange av skribentene åpenbart er blottet for elektroteknisk innsikt, og derfor serverer videre den svadaen de selv blir servert og tilsynelatende tror blindt på, er dessverre en stor del av det samme bildet....
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Jeg tror nok at innen flere segmenter av den bransjen finner vi en del nyttige idioter. Disse er gjerne ikke skyldige i annet enn å selv ha blitt lurt, men de som står bak produktene og merkevarene gjør dette med overlegg. Jeg synes det er grunn til å skille veldig klart på disse gruppene. Vi kan alle tidvis bli nyttige idioter uten av vi vet det, men vi går allikevel ikke rundt og svindler folk.


    Så må man jo spørre seg om hvor langt man kan ha lov til å dra dette nyttig idiot -fenomenet for egen del føler man etter hvert er å anse som medskyldig i forsett. Når man får fakta presentert, man nekter å ta dem til følge og heller ikke undersøke selv, og man da i tillegg fortsetter sin aktive "informasjonskampanje", da begynner det faktisk å bli en økt grad av forsett selv om man selv kanskje ikke tjener penger på dette.

    Men i @Powerman sitt tilfelle kan jeg ikke forstå annet enn at vi her har med en bransjeaktør å gjøre under dekke av "bare en enkel entusiast".
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det finnes jo mange el overfølsomme så noe må det jo være.
    Selv landsmorderen Gro Harlem blir jo syk av stråling
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Det blir litt dumt synes jeg bare fordi noen har litt andre preferanser og har prioritert litt annerledes enn de fleste som skriver i denne tråden mener er "normen", så er man plutselig bransjeaktør med en hemmelig agenda? Slapp av, folkens. Jeg er ikke bransjeaktør, mer er solid plantet i IT bransjen og ellers ja, kun entusiast. That´s it.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Powerman er ikke alene. Han fikk plutselig en tvillingbror. Han med de magiske steinene…
    Men "tvillingbroren" har iallfall lagt ut bilde av anlegget sitt. Eller iallfall et bilde av et anlegg da. Steinene er ikke så synlige...

    Edit: Eller er det de platene under elektronikken som er den magiske steinen? Jeg forholder meg stort sett til gråstein, så jeg er ikke så kjent med magi ;)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Skulle det stemme at det er en "bransjemann" som skjuler seg så forstår jeg FAEN SÅ GODT hvorfor man gjør så iherdige forsøk på å ikke bli identifisert.
    Jeg tror jeg ville valgt VPN tilgang til VPN tilgangen for å unngå å bli husket for all ettertid som den bransjemannen som tror på sjakra stener i strømmens vidløftige vei frem til strømforsyningen.

    Nei takke meg til strøm som ikke går i takt....
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.438
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Men "tvillingbroren" har iallfall lagt ut bilde av anlegget sitt. Eller iallfall et bilde av et anlegg da. Steinene er ikke så synlige...
    Begge kan jo ikke legge ut samme bilde🤪. Rart å være så opptatt av magi, når anlegget står i et flislagt rom med nakne vegger. Vil tro det er andre problemer der enn med strømmen😉
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Dette er ikke tråden for å spekulere om våre medlemmer her. J
    Det er ikke samme person og bildet som det refereres til her er reelt av et anlegg fra et annet land som medlemmet eier.
    Noen medlemmer bruker vpn tjenester av ulike grunner. En grunn kan være et forsøk på å skjule identitet.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.438
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Dette er ikke tråden for å spekulere om våre medlemmer her. J
    Det er ikke samme person og bildet som det refereres til her er reelt av et anlegg fra et annet land som medlemmet eier.
    Noen medlemmer bruker vpn tjenester av ulike grunner. En grunn kan være et forsøk på å skjule identitet.
    Jeg har aldri hatt en intensjon om å mobbe eller være stygg mot andre medlemmer her. Men noe skurrer veldig. Da er er det ikke rart noen av oss reagere.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Det blir litt dumt synes jeg bare fordi noen har litt andre preferanser og har prioritert litt annerledes enn de fleste som skriver i denne tråden mener er "normen", så er man plutselig bransjeaktør med en hemmelig agenda? Slapp av, folkens. Jeg er ikke bransjeaktør, mer er solid plantet i IT bransjen og ellers ja, kun entusiast. That´s it.
    "Jobber i IT-bransjen ja..."
    "Ok". Det forklarer kanskje noe med de sosiale antennene dine da. Det er også endel mellomledere der som har 0 sosiale antenner i tillegg til å ikke skjønne seg på det tekniske..
    Hvorfor lager du deg ikke en tråd selv for å promotere dritten din, du prøver aktivt å herpe alle trådene du kan og promotere tulleprodukter. Det som er morsomt er jo at du er samme tullingen som har prøvd på dette før her inne og ble også bannet for dårlig oppførsel. I tillegg er jo dette en humortråd, så det er jo bare morsomt at du legger ut alle tweaks her, for det er nemlig her de hører hjemme! :)

    Så, lykke til videre med å prøve å herpe denne tråden (også). :)
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    561
    Antall liker
    658
    Men "tvillingbroren" har iallfall lagt ut bilde av anlegget sitt. Eller iallfall et bilde av et anlegg da. Steinene er ikke så synlige...

    Edit: Eller er det de platene under elektronikken som er den magiske steinen? Jeg forholder meg stort sett til gråstein, så jeg er ikke så kjent med magi ;)
    :rolleyes:


    1675517148051.png


    Har litt problemer med å se platespilleren det skrives om i inlegget over på dette bildet da, er jeg så dårlig til å se og lete...?
    Kanskje Shakti stene får utstyret til å spille så transperant at det blir usynlig... :rolleyes:
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    "Jobber i IT-bransjen ja..."
    "Ok". Det forklarer kanskje noe med de sosiale antennene dine da. Det er også endel mellomledere der som har 0 sosiale antenner i tillegg til å ikke skjønne seg på det tekniske..
    Hvorfor lager du deg ikke en tråd selv for å promotere dritten din, du prøver aktivt å herpe alle trådene du kan og promotere tulleprodukter. Det som er morsomt er jo at du er samme tullingen som har prøvd på dette før her inne og ble også bannet for dårlig oppførsel. I tillegg er jo dette en humortråd, så det er jo bare morsomt at du legger ut alle tweaks her, for det er nemlig her de hører hjemme! :)

    Så, lykke til videre med å prøve å herpe denne tråden (også). :)
    Jeg har lagt merke til at du har en tendens til å bruke både kraftige uttrykk, f.eks. "tulleprodukter", og tillegge andre både motiver og karakterer som er tatt ut av det blå, så når det gjelder det med sosiale antenner er det kanskje greit å se seg litt i speilet også?

    Jeg kan selv innrømme at jeg ikke var så klar over det nærmest "vanntette" skillet mellom tråder, om det nå er sånn det skal være, og at det ikke skal være "lov" å si imot det som legges ut i denne tråden. Det er litt rart synes jeg, men om det er slik så beklager jeg i såfall. Jeg har ikke noe ønske om å "herpe" tråden slik du nevner.

    Det er ellers ganske mange andre brukere enn meg her inne som har tro på strømrens. Leste nettopp i tråden til f.eks. Roy Ervin at han gikk til anskaffelse av Audioquest Niagara strømrenser for litt siden som ikke akkurat er gratis den heller. Bare som et eksempel og siden det virker som de som skriver i denne tråden tror de har "sannheten". Ja det uttrykket har også blitt brukt flere ganger, f.eks. er du ikke interessert i "sanneheten"? osv osv.

    Ok, da logger jeg av denne tråden så får dere fortsette her å henge ut alt dere ikke kjenner til eller klarer å forstå og som derfor bare må være tull og fanteri;)
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ De fleste steiner jeg har sett har vært utendørs. Kanskje shaktisteinene er lagt på utsida? Det er iallfall der gråsteinene pleier å ligge.

    Og platespilleren var sikkert også utenfor en tur idet bildet blei tatt. Det er ikke så uvanlig at de lufter seg litt...

    skipping.jpg
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Dette er ikke tråden for å spekulere om våre medlemmer her. J
    Det er ikke samme person og bildet som det refereres til her er reelt av et anlegg fra et annet land som medlemmet eier.
    Noen medlemmer bruker vpn tjenester av ulike grunner. En grunn kan være et forsøk på å skjule identitet.
    Slik jeg tolker det henviser åpningsinnlegget til ETT eneste tweak, "kvanteklistremerker", og et av denne Powerman sine første innlegg i tråden handler vel om nøyaktig den samme svindelen. Han forsøker helt åpenbart å skape et bilde av at det er bedre å forholde seg agnostisk til alle mulige fullstendig usannsynlige tweaks og bare avvise vitenskap blankt.

    Powerman er trådens tema, rett og slett, ikke uttalt fra trådstarter, men i sin fremferd der han gjør alt han kan for å stille seg helt i sentrum av problematikken. Dette er som å høre på en som forsvarer selgere som legger ut varer de ikke har på finn og krever forskudd på Vipps, før de fordufter øyeblikket etter. Som om vi liksom skal tenke at de kanskje mente det godt? Hvem skulle ha interesse av det om man ikke selv var en del av svindelen?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har lagt merke til at du har en tendens til å bruke både kraftige uttrykk, f.eks. "tulleprodukter", og tillegge andre både motiver og karakterer som er tatt ut av det blå, så når det gjelder det med sosiale antenner er det kanskje greit å se seg litt i speilet også?
    Jeg jobber også i IT-bransjen, sosiale antenner er ikke et behov i min jobb som teknikker.

    Så om den audiofile bransjen tilegner egenskaper på produkter de ikke innehar ute av det blå og bare legger på prisen så er det tydeligvis greit for din del.. I mine øyne så er det nærmeste det kommer er at det er lovlig svindel, så å kalle det tulleprodukter er en snill betegnelse.

    Ettersom du jobber i IT-bransjen, så er det jo litt merkelig at du ikke er mer nysgjerrig på de produktene du innehar. Dette er jo gjerne noe de fleste teknologer er interesserte i å grave mer i dybden på, og å finne ut om funksjon faktisk stemmer med teorien/salgspropagandaen. Det er også merkelig at du ikke klarer å skille på faktisk gyldig dokumentasjon og salgspropaganda.

    Finn gjerne god dokumentasjon på de tweake-produktene du har, at det ikke finnes er ikke akkurat overraskende da de ikke skjønner selv hvordan de fungerer da de bare er kjøpt billig andre steder og distribuert videre med rebranding og litt "pynt" utseendemessig, og akkurat derfor finnes det slike tråder som denne.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.484
    Nedslagsfeltet som reduserer støy har radius på 13m.
    Det kan du faktisk lett teste selv med et gratis program på telefonen din som skjekker WiFi styrke på de ulike kanalene.
    Som IT medarbeider er du trolig kjent med at WiFi sender i 2,4 og 5 GHz båndene som regnes som støy i denne sammenheng. Noe da P16 bør redusere innenfor 13 meter om den faktisk virker.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.309
    Det kan du faktisk lett teste selv med et gratis program på telefonen din som skjekker WiFi styrke på de ulike kanalene.
    Som IT medarbeider er du trolig kjent med at WiFi sender i 2,4 og 5 GHz båndene som regnes som støy i denne sammenheng. Noe da P16 bør redusere innenfor 13 meter om den faktisk virker.
    Kjedelig da hvis man streamer via wifi...
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Her er et eksempel på hva dette egentlig dreier seg om
    Vis vedlegget 889834

    Flink fyr han Ted
    «Hifi bransjens « desidert største svindler , sjarlatan er for snill betegnelse på slike banditter.
    Folk som går på det våset hans trenger en realitetsorientering , men de er ofte uimottakelige for kunnskap , og dermed kan slik svindel fortsette år etter år. De som videreformidler og sprer slik svada fortjener motbør ved enhver anledning .
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    «Hifi bransjens « desidert største svindler , sjarlatan er for snill betegnelse på slike banditter.
    Folk som går på det våset hans trenger en realitetsorientering , men de er ofte uimottakelige for kunnskap , og dermed kan slik svindel fortsette år etter år. De som videreformidler og sprer slik svada fortjener motbør ved enhver anledning .
    Å være svindler og sjarlatan er en ting, men Ted Denney virker i tillegg å være en skikkelig drittsekk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn