Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det bør vel rimelig tett i kontaktpunktene så ikke irr eller smuss kommer? Hvis ikke bør det jo være potensiale i å få enda bedre kontakter
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Annenhver uke var noe drøyt, men kontaktrens og ev. trimming av pluggløse kabler et par ganger i året er vel ikke dumt?
    Det hevdes jo ofte at det å terminere ubrukte innganger har noe for seg, og jeg kan på sett og vis forstå at det kan virke logisk. Men om folk hadde sett hva som skjer på innsiden av produktet hadde kanskje denne troden bleknet en smule. Sagt på en annen måte, om man legger en løs signalkabel oppå produktet så skulle man kunne høre forskjell på om man kobler en motstand mellom + og - på denne løse kabelen, eller om de to lederne ikke er koblet til hverandre. Hvorfor det liksom?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det hevdes jo ofte at det å terminere ubrukte innganger har noe for seg, og jeg kan på sett og vis forstå at det kan virke logisk. Men om folk hadde sett hva som skjer på innsiden av produktet hadde kanskje denne troden bleknet en smule. Sagt på en annen måte, om man legger en løs signalkabel oppå produktet så skulle man kunne høre forskjell på om man kobler en motstand mellom + og - på denne løse kabelen, eller om de to lederne ikke er koblet til hverandre. Hvorfor det liksom?
    Vet ikke hvorfor du siterte meg, eller om du kanskje misforsto meg? Jeg tenkte på oss som ikke har bananplugger på høyttalerkablene, at det er greit å kappe en cm (eller fjerne eventuell irr på annen måte) en eller to ganger i året for å få så ren kontakt som mulig.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Vet ikke hvorfor du siterte meg, eller om du kanskje misforsto meg? Jeg tenkte på oss som ikke har bananplugger på høyttaler kablene, at det er greit å kappe en cm (eller fjerne eventuell irr på annen måte) en eller to ganger i året for å få så ren kontakt som mulig.
    Ah, ja da misforstod jeg deg. Kommentaren min var ment generelt, men jeg tenkte umiddelbart på ubrukte kontakter på apparatene når jeg leste "pluggløse kabler". My bad.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Å prøve å komme opp med kommentarer som latterliggjør dette er helt håpløst.
    Jorda er flat.
    Det er bare å godta det.
    Når folk vil tro - vel da er alt mulig.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Litt interessant greie det med overtro. Det viser seg at en stor overvekt av de heldigvis relativt få flat-eartherne som herjer Youtube både er dypt religiøse og sterke motstandere av vaksiner. Den eneste linken synes å være at det liksom skal utfordre etablert vitenskap som vi jo alle vet er en topp hemmelig konspirasjon som bare ca 2-3 millioner mennesker har blitt enige om å koke sammen og ikke si et pip om til resten av verden.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    En 10-12 sånne switcher burde jo gi et løft på minst en halvmeter.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Det er best å lukke øya for hvordan ting egentlig henger sammen. Da vil jo alt mulig fungere - grøtomslag, askavkok, krystaller og magiske switcher.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    OMG!!!!

    Hvordan var det der med muskler i stedet for hjerne?
    Han innleder med at det er en router, eller at det ligner på!!?

    Jaja, rapporterte bare dritten som 20 min reklame. Han burde seriøst betale Youtube for den reklame plassen der.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Han innleder med at det er en router, eller at det ligner på!!?

    Jaja, rapporterte bare dritten som 20 min reklame. Han burde seriøst betale Youtube for den reklame plassen der.
    Han er ikke spesielt opptatt av Nordost?
    Han har innom alt som ofte er dyrt uavhengig av merker.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Han er ikke spesielt opptatt av Nordost?
    Han har innom alt som ofte er dyrt uavhengig av merker.
    Det virker som det er en fyr med 0 teknisk innsikt ihvertfall, og bare repeterer det han sier mange nok ganger i samme videoen for å overbevise seg selv om ting som ikke helt henger på greip..
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Vet det er off topic, men noe som generelt irriterer med disse YouTube-huene, er at de trekker videoene ut i det uendelige. 20-30-35 minutter for å si noe som kunne tatt 5-6 minutter. Steve Guttenberg er en av de verste bablerne. Hadde de enda kommet med noe skikkelig kjøtt som gjorde det verdt å bruke den tiden! Heldigvis finnes det AdBlocker og mulighet for å spille av med 1.5x hastigheten ...


    Nevnte dette fordi jeg begynte å se på klippet over, og det går omtrent 5 minutter før han begynner å si noe som har med temaet å gjøre ...
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    561
    Antall liker
    658
    For min del toppet idiotien seg når jay i videoen over måtte ha en "Aftermarket" kabel til den ekstra strømforsyningen. Beskrivelser som at det låter mer dynamisk med å steame med denne switchen er bare helt latterlig.

    Neste gang han legger ut videoer på youtube er det sikkert lurt å sende datastrømmen gjennom en helt vanlig data switch, ellers så risikerer han å få økt dynamikken og bli seende sånn ut.

    1655738173729.png
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.287
    Torget vurderinger
    2
    Vet det er off topic, men noe som generelt irriterer med disse YouTube-huene, er at de trekker videoene ut i det uendelige. 20-30-35 minutter for å si noe som kunne tatt 5-6 minutter. Steve Guttenberg er en av de verste bablerne. Hadde de enda kommet med noe skikkelig kjøtt som gjorde det verdt å bruke den tiden! Heldigvis finnes det AdBlocker og mulighet for å spille av med 1.5x hastigheten ...


    Nevnte dette fordi jeg begynte å se på klippet over, og det går omtrent 5 minutter før han begynner å si noe som har med temaet å gjøre ...
    Har irritert meg over det samme, folk som aldri kommer til poenget, og etter 2 ord vet man hva setningen skal bli, men det kommer 43 ord til med selvføleligheter, og introduksjon til introduksjonens innledning til innholdslistens resyme

    Adblocker hva er det, og hvordan speeder man opp?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Har irritert meg over det samme, folk som aldri kommer til poenget, og etter 2 ord vet man hva setningen skal bli, men det kommer 43 ord til med selvføleligheter, og introduksjon til introduksjonens innledning til innholdslistens resyme

    Adblocker hva er det, og hvordan speeder man opp?
    Ad Block Plus (og lignende varianter) er en utvidelse eller tillegg du installerer i nettleseren. Hvis du bruker Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock-plus-free-ad-bloc/cfhdojbkjhnklbpkdaibdccddilifddb

    Dette funker ikke i YouTube-appen på telefonen eller nettbrettet, da. Kun i nettlesere.

    Avspillingshastigheten stiller inn her:

    1655746746146.png
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    For de som bruker Android finnes Block This! Fungerer helt ypperlig på min telefon og nettbrett, men den kan ikke lastes ned og installeres direkte fra Google Play. Istedet må den lastes ned og installeres manuelt.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Vet det er off topic, men noe som generelt irriterer med disse YouTube-huene, er at de trekker videoene ut i det uendelige. 20-30-35 minutter for å si noe som kunne tatt 5-6 minutter. Steve Guttenberg er en av de verste bablerne. Hadde de enda kommet med noe skikkelig kjøtt som gjorde det verdt å bruke den tiden! Heldigvis finnes det AdBlocker og mulighet for å spille av med 1.5x hastigheten ...


    Nevnte dette fordi jeg begynte å se på klippet over, og det går omtrent 5 minutter før han begynner å si noe som har med temaet å gjøre ...
    Takk for oppsummeringen. Jeg prøvde å se den, men fikk innvendig utslett etter noen minutter og ga opp. Det er antakelig et marked for slike videoer med mye tomprat uten reelt innhold, siden det later til å eksistere en del av dem. De fungerer sikkert som samlingspunkt for folk som trenger bekreftelse på kjøpene og superkreftene (hørselen) sine.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Takk for oppsummeringen. Jeg prøvde å se den, men fikk innvendig utslett etter noen minutter og ga opp. Det er antakelig et marked for slike videoer med mye tomprat uten reelt innhold, siden det later til å eksistere en del av dem. De fungerer sikkert som samlingspunkt for folk som trenger bekreftelse på kjøpene og superkreftene (hørselen) sine.
    Ja, mange videoer – som denne – er helt håpløse. Enda verre er det når tittelen til og med er misvisende. Du tvinger deg gjennom en halv time med prat, og så snakker de ikke en gang om det som skulle være temaet. Eller de nevner det i forbifarten. Youtube har blitt et høl, der alle og enhver skal prøve å bli annonseinntektskonger. Søketreffene er også helt irrelevante ofte, også er det disse IDIOTISKE reaksjonsvideoene ... Det hjelper litt å søke utenom Youtube-søkemotoren, f.eks. ved å skrive site:youtube.com "det du søker på, i hermetegn" i adressefeltet i nettleseren.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg tror jeg har funnet opp et nytt tweak - demperinger for skrusikringer. Som alle vet, er jo automatsikringer digitale i lyden og har altfor mye støy. Gammeldagse skrusikringer med sølvtråd er mer analog og varm i lyden. Men til saken :

    1655797283619.png
    1655797426627.png
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Hele sikringsskapet burde egentlig vært montert med et slags flytende oppheng.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Sikkert noen som har tenkt på det også.
    Evt. en fin forretningside
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn