Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.120
    Antall liker
    10.572
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    2 kjente youtube-hifi "journalister" diskuterer.
    Dette er personer som blir hørt på i den audiofile verden.

    Kommer klasse D til å overgå SS?

    Screenshot 2022-06-08 at 17.41.46.png



    Egentlig er alle videoene til disse personene oppslag på uvitenhet.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    YouTube er fylt med søppel nå. Du prøver å søke på noe, og så får du opp ørten totalt irrelevante reaksjonsvideoer.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.582
    Antall liker
    3.121
    Torget vurderinger
    0
    2 kjente youtube-hifi "journalister" diskuterer.
    Dette er personer som blir hørt på i den audiofile verden.
    Kommer klasse D til å overgå SS?
    Egentlig er alle videoene til disse personene oppslag på uvitenhet.
    Kommentarene kan tyde på at de lever i en helt annen verden enn folket her på sentralen.... :unsure:
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.551
    Antall liker
    3.078
    Sted
    Oslo
    Har det heller tvilsomme tweaket med å fryse-behandle CD platene i fryseboksen -18 eller lavere over natten vært nevnt i denne tråden tidligere?
    Har aldri testet selv, men har hatt noen CDer i bilen vinterstid, har vel aldri merket forskjeller.
    Noen mener også å overføre de pressede CDene til skrivbare CD-r plater, kan gjøre lesejobben lettere for CD spiller = bedre lyd.
    Vet ikke om dette stemmer, men noen med tilgang til f. eks en APx555 B Series Audio Analyzer kunne kanskje A-B sjekke dette?
    Du skulle hatt en audiofil fryser med riktige strømkabler.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    For maaange år siden, da disse første vidunderkablene dukket opp, fikk gamle High Fidelity røntgenfotografert en av disse superkablene med "magisk klump" på...
    Samme der... ingenting inni "klumpen"...
    Eh, feil... Strømfilter.. Og det var en grunn til at danskene ikke så noe.. Uansett, har ikke behov for å forklare det som skjedde, bare presisere at det var snakk om norske strømkabeler fra Celius.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Celius sine klumper var laget av tre, og antagelig bare ment som pynt?
     
    Sist redigert av en moderator:

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.192
    For maaange år siden, da disse første vidunderkablene dukket opp, fikk gamle High Fidelity røntgenfotografert en av disse superkablene med "magisk klump" på...
    Samme der... ingenting inni "klumpen"...
    Det tror jeg var strømkabelen te herr Celius herifra landet . En kabel med stor fin trekloss, og joda det viste seg at det var litt inni, noen små kondiser til et par kroner. Den kosta vel 7.500 dkkr. Jeg lo godt da, og igjen nå. Slutten av -80 tallet ?

    Edit: Sorry så at andre hadde tatt an tidligere. Men laran stå.

    Dr.E
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.889
    Antall liker
    11.278
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Treklossen husker jeg, men mener det ble gjort et par slike undersøkelser.. i den ene var det ingenting inni...
    dessverre kassert jeg alle mine HF ved en husflytting i 2005...
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.192
    Treklossen husker jeg, men mener det ble gjort et par slike undersøkelser.. i den ene var det ingenting inni...
    dessverre kassert jeg alle mine HF ved en husflytting i 2005...
    Har et par meter blader i "gutterommet" på sørlandet. Morsomt å bla tilbake til tiden før hifi flyttet inn i åndenes hus og , måneds- og års-lønninger kom i spill for en ledningstump.

    Dr.E
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.889
    Antall liker
    11.278
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det var ikke den greia fra Celius jeg tenkte på, - det var andre....... men vi lar det ligge. Nok av annen humbug i disse tider..
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.279
    Antall liker
    3.621
    Torget vurderinger
    1
    Så klasse D er ikke solid state altså, jeg skal ta med meg det videre i ingeniørstudiene... :unsure:
    Tviler du kommer til å stå på eksamen om man "studerer" på hifi forumer.. Gjelder vel egentlig alle slags studier.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.286
    Antall liker
    16.317
    Sted
    Østfold
    Dette har nok mange ventet på:


    Not simply a corrective tool, Volcano is able to extract the inherent dimensionality encoded in a recording by flexibly tuning out conflicting sound waves which distort the musical presentation. For those seeking a refined and detailed sound stage presentation combined with “Live” dynamic textures, Volcano is the clear choice.
    1655119516879.png



    Det er fascinerende at man kan bruke så mange ord på å beskrive interferens, kanskje mer imponerende at man kan tillegge interferens så mange problemer, men aller mest finner jeg det fascinerende at de tror denne runde kassa kan fikse interferensen i rommet. Man skal ha bra lite kunnskap om akustikk for å gå på den der.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.286
    Antall liker
    16.317
    Sted
    Østfold
    Men det tror de vel helt sikkert ikke. Bare kundene tror det og blar opp så er alt vel.
    For meg er dette det store spørsmålet, det er massevis av selgere der ute som selger med stor overbevisning. Det er fristende å tenke at det burde være et krav at man setter seg såpass inn i ting at man vet om man lurer folk eller ikke, at man ikke skal ha lov til å skylde på uvitenhet, men jeg tviler sterkt på at dette gjelder i praksis. Vi plikter jo å vite om produktene vi selger er lovlige å selge i markedet vårt, da må man jo spørre seg om dette også gjelder produkter som bryter med markedsføringsloven.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.458
    Antall liker
    7.977
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det har jo vært forsøk på å ta HiFi-pisspreik til forbrukermyndighetene, men svaret har vel vært at de ikke har tilstrekkelig kapasitet, tilstrekkelig kompetanse eller ser det som tilstrekkelig viktig.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.817
    Antall liker
    945
    fritt frem for småkjeltringer rundtom. anmeldt flere tyveri og hærverk. vet jo hvem de er men ikke fått en drit "henlagt stillingens bevis blabla". forsikring? jo, men egenandel som flere ganger er like høy som tyveriet.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.286
    Antall liker
    16.317
    Sted
    Østfold
    Dersom du vet hvem foreldrene er, og de ikke er myndige, kan du kjøre erstatningssak mot foreldrene. Hvis flere gjorde det kan det hende det blir mindre attraktivt å la ungdommene herje fritt for å slippe å bruke av sin dyrebare tid på barneoppdragelse.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    564
    Antall liker
    671
    Dette har nok mange ventet på:




    Vis vedlegget 825422


    Det er fascinerende at man kan bruke så mange ord på å beskrive interferens, kanskje mer imponerende at man kan tillegge interferens så mange problemer, men aller mest finner jeg det fascinerende at de tror denne runde kassa kan fikse interferensen i rommet. Man skal ha bra lite kunnskap om akustikk for å gå på den der.
    Er det et forsøk på en Helmholtz Resonator?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.286
    Antall liker
    16.317
    Sted
    Østfold
    Er det et forsøk på en Helmholtz Resonator?
    Det er to ulike porter, og det er åpent i mellom. Det vil ikke virke som en helmholzresonator. Dessuten vil ikke en helmholzresonator med åpninger på størrelse med en mynt ha noe for seg. Og sist men ikke minst, det tullet midt inni har ingen betydning i en helmholzresonator. Tipper @Aurora er inne på noe.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Annenhver uke var noe drøyt, men kontaktrens og ev. trimming av pluggløse kabler et par ganger i året er vel ikke dumt?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn