Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.484
    Spørsmålet er: Funka den grønne tusjen:ROFLMAO:
    Jotakk den fungerte meget bra på mange CD plater, men ikke slik vi først trodde :)

    Men helt ubrukelig var den jo ikke. Man vokste bittelitt og lærte bli mer ydmyk på vegne av egne lytteprestasjoner.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Spørsmålet er: Funka den grønne tusjen:ROFLMAO:
    Nei

    ...men det er morsomt hvordan en dings som fikk masse oppmerksomhet og lovprisninger fra gullører nå er nesten glemt. Hva skjedde? Sluttet den å virke? Gikk det opp for gullørene at det var bare tull? Tjente de for lite på den fordi prisen var for lav i forhold til markedsføringsbudsjettet? Eller er det rett og slett sånn at kundegrunnlaget er mer ute etter noe nytt og spennende enn noe som virker?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.668
    Torget vurderinger
    23
    Ach so... ein sogenannter Spassvogel dann!!
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Nei

    ...men det er morsomt hvordan en dings som fikk masse oppmerksomhet og lovprisninger fra gullører nå er nesten glemt. Hva skjedde? Sluttet den å virke? Gikk det opp for gullørene at det var bare tull? Tjente de for lite på den fordi prisen var for lav i forhold til markedsføringsbudsjettet? Eller er det rett og slett sånn at kundegrunnlaget er mer ute etter noe nytt og spennende enn noe som virker?
    Hadde lyst på ein slik grøn tusj, men eg fekk ikkje tak i. Dessutan er det usikkert om det verkar på vinylplater (mitt yndlingsmedium)
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Den var morsom:) Bare for å følge opp litt humor, Joker nord:
     
    Sist redigert av en moderator:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ah. Godt å vite, så jeg ikke kaster bort pengene på rent tull & tøys.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.482
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Når man "mekanisk tuner" en ethernet kabel. Joda det er mulig.
    NO jekker opp nettverkslyden

    Vet ikke hvor jeg skal begynne men..

    providing a massive improvement over standard issue, mass-produced, low precision Ethernet cables.
    Nordost has implemented its unique mechanical tuning process. By meticulously cutting each conductor at calculated and equal lengths, Nordost reduces internal microphony and high frequency resonance. The precise cut of each conductor, at a length which is determined by the cable’s geometry, material, and application, guarantees the uniform arrival of all signals, dramatically reducing timing errors
    Each of these design aspects minimizes skin effect, eliminates crosstalk and EMI (electromagnetic interference), and ensures a high performance network cable, offering far more bandwidth than is needed for the typical data demands of today.
    30k for 1m internetkabel.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Når man "mekanisk tuner" en ethernet kabel. Joda det er mulig.
    NO jekker opp nettverkslyden

    Vet ikke hvor jeg skal begynne men..







    30k for 1m internetkabel.
    Får håpe noen finner det ut da hvis det er svindel og lureri for det er jo ikke bra🤔😊
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ikke bare er det svindel, men det er i tillegg bøttevis med teknobabbel og pisspreik..... Problemet er at dette må tas av forbruker og markedsføringdsmyndigheter i respektive land, - i dette tilfelle USA... og der er man jo ikke mest kjent for sannhetsgehalt..... og før Mars19 og andre fanboys lirer av seg tildekkingssvadaen sin i kjent stil, så har jeg 45 års erfaring med bl.a. alskens kabel og radiotransmisjon for space com.... dette er "utter bullshit", og ingenting annet
     
    Sist redigert:

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Ikke bare er et svindel, men det er i tillegg bøttevis med teknobabbel og pisspreik..... Problemet er at dette må tas av forbruker og markedsføringdsmyndigheter i respektive land, - i dette tilfelle USA... og der er man jo ikke mest kjent for sannhetsgehalt..... og før Mars19 og andre fanboys lirer av seg tildekkingssvadaen sin i kjent stil, så har jeg 45 års erfaring med bl.a. alskens kabel og radiotransmisjon for space com.... dette er "utter bullshit", og ingenting annet
    Åj, sikkert veldig flink og smart du da👍😊. Kanskje du er så flink og smart at du kan bevise at de driver med svindel? Hvis du bryr deg mener jeg. Jeg har desverre ikke peiling på sånt, men kommer heller aldri til å kjøpe noe Nordost Odin😊
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nei, at du ikke har peiling, det har vi i alle fall skjønt forlengst..... Forøvrig, i følge de fleste lands markedsføringsregler, så er det produsent / selgers oppgave å bevise sine påstander.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    30K for en nettverkskabel, burde jo gå an å få seg en ordentlig streamer som faktisk har galvanisk skille for den summen istedet! :D Ikke at denne kabelen hjelper på det problemet for den saks skyld..
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    «Minimizes skin effect», ja. I en kabel som påstås å oppfylle Cat 8 og dermed 2 GHz signalfrekvens...
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    Når man "mekanisk tuner" en ethernet kabel. Joda det er mulig.
    NO jekker opp nettverkslyden

    Vet ikke hvor jeg skal begynne men..







    30k for 1m internetkabel.
    Jeg betalte en snau hundrelapp hos Clasern.........
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Nei, at du ikke har peiling, det har vi i alle fall skjønt forlengst..... Forøvrig, i følge de fleste lands markedsføringsregler, så er det produsent / selgers oppgave å bevise sine påstander.
    Hahaha🤣🤣ikke vær frekk din røver🤣🤣
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Og noen snakker høyt om å utvikle seg, å ikke bare henge med sine egen meningers menn...osv osv....ignore knappen er for fegiser som ikke tåler for mye motsigelser...selv om det til tider kunne värt fristende så er den aldri brukt, derimot håper jeg noen har brukt den, det viser bare att noe bra har man gjort underveis...
    Selv om man til tider er rykende uenig er ikke lösningen å filtrere bort, men heller se om det kan väre noe å ta til seg fra andre siden...

    i hifi debatt överfört betydning!
    210309_pon_5799.jpg


    mvh
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Og noen snakker høyt om å utvikle seg, å ikke bare henge med sine egen meningers menn...osv osv....ignore knappen er for fegiser som ikke tåler for mye motsigelser...selv om det til tider kunne värt fristende så er den aldri brukt, derimot håper jeg noen har brukt den, det viser bare att noe bra har man gjort underveis...
    Selv om man til tider er rykende uenig er ikke lösningen å filtrere bort, men heller se om det kan väre noe å ta til seg fra andre siden...

    i hifi debatt överfört betydning!
    Vis vedlegget 703567

    mvh
    Beklager, men notoriske troll er det ingenting å ta til seg fra.
     
    X

    X186841

    Gjest
    De fleste har heldigvis blitt voksne og tatt til seg litt kunnskap slik att de ikke trenger prøve de mest tåpelige ting her i verden.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Beklager, men notoriske troll er det ingenting å ta til seg fra.
    Näh ingenting å beklage, selv de mest fordummende jeg kan lese har noen bra meninger innimellom, har lärt mye fra mine ytterste menings motstandere...det gjelder bare å ikke sette seg selv høyest alltid. Blir det for ille går det heller en melding til moderator, men ignorer knappen...den har jeg tilgode å bruke ennå og som nevnt når man blir ignorert så har man gjort noe...som f.eks at det ligger mer av noe ikke bra hos den som ignorerer enn den som blir ignorert...

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    De fleste har heldigvis blitt voksne og tatt til seg litt kunnskap slik att de ikke trenger prøve de mest tåpelige ting her i verden.

    Hipp hurra, det er godt vi har deg...som det lysende exemplet i så måte....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn