- Ble medlem
- 12.09.2006
- Antall liker
- 904
Et hull i historien: Børskrakket høsten 1987 med påfølgende finanskrise og ekstreme renter. Mange år med svak økonomi. Mange skjebner i følge av den. Verden går ikke under for deg og meg, men se litt utenfor grensene våre. Det finnes folk der også, og de rammes av feilslått liberalistisk politikk. Maqnge millioner folk, faktisk.Asbjørn skrev:Mmmm, gamle klassikere:
Einar Schanke "Nå går det rett på dunken" (1976 - verre og verre dag for dag)
Sex Pistols "God Save the Queen" (1977 - no future, no future for you, no future for me)
Terje Tysland "No går de' på rævva" (1982 - ja, no går det te hælvete me aillt)
Og deretter startet jappetiden. Med et lite avbrekk for BTs skigardskrise var det omtrent kontinuerlig oppgang på "alt" til 1999. Det tar nok noen år til, men jeg er ikke spesielt forundret om karusellen er i full fart igjen ca 2015. Vi rekker nok et "50 %-krakk" eller to i mellomtiden, så det kan være lurt å ha litt å handle for.
Neida, verden går ikke under, ikke engang for de som rammes av krisen. De kan ta litt ansvar selv og finne på noe nyttig, gjerne med offentlig omstillingsstøtte for min del, men det er ikke verdens ende å miste en jobb og måtte se seg om etter en ny, selv ikke når det kan ta litt tid og kanskje føre til at man må gjøre noe helt annet enn det man hadde tenkt seg.
Var det ingen som så Dagsrevyen i dag. Demonstrasjoner mot grådigheten på Wall Street. Det skjedde også etter krakket i -87.