|
Kan du ta noen eksempler på produkter som kommer igjen og igjen i Fidelity? Så skal jeg se om jeg kan gi noen journalistiske poenger i sakens anledning.Köpte mitt ex i sverige igår.
Är det bara jag som får deja vu upplevelser när man bläddrar i fidelity nu för tiden.?
Tycker att det är samma saker hela tiden ju!
Vet inte hur många gånger man ska behöva läsa om samma produkter gång på gång.Second opinions hela tiden-snart third och fourth opinion också skulle jag tro.Trist tycker jag.Speciellt när tidningen blivit dyrare...
Vill hellre läsa om nåt nytt i nya blad,annars kan jag lika gärna läsa de gamla om och om igen i stället och spara pengarna.
Nästa nr kommer jag all bläddra igenom i butik för att avgöra om det är värt pengarna eller ej- vilket jag inte tycker att detta nr är.
Tweaksen va lite kul att läsa om i allafall.-var väl allt också...
Kom først i dag til meg, men ett par ganger så har jeg vært nesten først ute. Så noen ganger klaffer det med postens uransakelige veier.nå kom det her i Skien,ikke altfor rask postgang,men det er igrunn vanlig det.
Hegel har blitt omskrevet en del ganger, men aldri samme komponent omigjen. Hva andre blader fra andre land skriver om, har vi dessverre ikke den fulle oversikt over!Tja, nu orkar jag inte leta igenom tidningshögen-men det mesta av second opinion tex.
Hegel integrerade är väl med igen om jag inte blandat ihop olika tidningar...
Känner liksom igen väldigt mycket tycker jag.ofta.
Jaja! Men kva driv du med då, no for tida? Har du framleis F9E og fyller stova med god musikk? Har du framleis input? F9E er ein god pickup, men har du oppdatert deg på nyare ting? Skifta elektronikk, høgtalarar eller noko sånt? Eller har du vorte fullvoksen, slik at du ikkje føler det er noko å herje etter lenger?Grace gjør seg ikke lenger besvær:-
Dette bare til orientering;- har forlengst sluttet å kjøpe og lese Fidelity;- det blir dermed et irritasjonsmoment mindre å plages med;- trakk forresten plasten av nr 16 her forleden,- den,- plasten altså,- var nokså gulnet,- tiden går;- noen minutter med denne utgaven bekreftet riktigheten av å holde seg borte;- har tittet såvidt på noen eks. hos Narvesen, eller Pressbyrån i de siste årene:- inntrykket hver gang entydig:- en glanset salgsbrosjyre!
Grace,- som i sin tid var villig til å gi Fidelity en chanse;- den villigheten ser man i eftertid var naiv.
Tusen takk for at du orienterer oss om dette, Grace.Grace gjør seg ikke lenger besvær:-
Dette bare til orientering;- har forlengst sluttet å kjøpe og lese Fidelity;- det blir dermed et irritasjonsmoment mindre å plages med;- trakk forresten plasten av nr 16 her forleden,- den,- plasten altså,- var nokså gulnet,- tiden går;- noen minutter med denne utgaven bekreftet riktigheten av å holde seg borte;- har tittet såvidt på noen eks. hos Narvesen, eller Pressbyrån i de siste årene:- inntrykket hver gang entydig:- en glanset salgsbrosjyre!
Grace,- som i sin tid var villig til å gi Fidelity en chanse;- den villigheten ser man i eftertid var naiv.
Litt artig dette. Akkurat denne DAC'n er ratet A+ i Stereophile og får toppkritikker i det meste av tester både i England og ikke minst Tyskland (flere av disse magasinene måler jo også, ikke bare "lytter"). I Fidelity vurderes M51 som "grei til prisen"...Det er opplagt at hobbyen vår ikke er basert på eksakt vitenskapSecond opinioins var bra i dette nummeret. Syntes Vadseth sin second opinion av Nad M51 traff bra. Den mangler en del på rom i dybden (blir litt 2D i lydbildet), og når den kjøres gjennom Pre så kan den mangle litt på transparens. Usikker på om det er interaksjonen mellom PWM (m51) og analog klasse A (pre) som gjør at det sløres litt eller om det er DACen i seg selv.
Jeg også savner en bredere kompetanse på digitalsiden i Fidelity. Det store faremomentet er at frykten for ny teknologi bringer med seg en slags skyttergrav-mentalitet hvor potensialet ikke blir tilstrekkelig belyst og man sitter igjen med en følelse av at produktet ikke holder mål, men saken er vel heller at det er sikrest å forholde seg til det man behersker. Så lenge man tar dette forbeholdet er det greit for meg at man vektlegger andre ting. Dette er også et tilsvarende problem med leverandører av den gamle skolen. Man kan ikke forvente at disse skal holde seg oppdatert på alle detaljer på ett enkelt produkt, men jeg opplever til stadighet at det er ikke alltid man 'snakker samme språket' Dette blir spesielt synlig mhp. diskusjoner rundt HD formater og digitaloverføring av sådanne. Dette er nærmest for en egen disiplin å regne. Sist, men ikke minst, så er der mange barnesykdommer ute og går som ikke blir påpekt fordi det aldri blir testet. Det er også mange produkter til 6-sifrede beløp som egentlig er 'gammeldags' før det kommer til test, men det blir kun oppdaget av dem som oppdaterer seg til stadighet på ny teknologi.Siden jeg er i modus for å bytte ut squeseboxen med en annen løsning så er jo dette en svært interessant løsning for meg. Det er derfor synd at Fidelity ikke tar seg tid til en ordentlig test når de først har produktene på bordet. At testeren har problemer med "ny teknologi", og innrømmer dette er nesten ennå verre. Jeg antar at det er noen i redaksjonen som er kompetent til å sette opp og teste produkter fra en "storserieprodusent" som NAD. Har man ikke denne kompetansen så vil jeg anbefale redaksjonen å la være å teste produktene.
Trond Winther
Hei TrondEn annen artig sak er jo denne Stello testen. Etter det jeg skjønner så inneholder effektdelen 2*Eximus S1 forsterkere som i en tidligere utgave ble hyllet opp i skyene, men den får jeg ta en annen gang.
Trond Winther
I de rimelige prisklassene er min erfaring at du får veldig mye lyd for pengene selv i to kanaler.Noen som har lest nye watt - tenker da spesielt på artikkelen som er slags motsvar til fidelity/gunnar brekkes artikkel ang. recievere?
Absolutt, syns den var underholdende jeg også - ønsker ikke noen store diskusjoner her heller; er ett tema som skaper store krangler ofteGunnar brekkes artikkel om receivere var knall! Endelig en som snakker uten tanke på produsent/leverandør-presset. Tror kanskje jeg starter nytt abonnement av Fidelity igjen gitt!![]()
Tom for liker, men liker.Fidelity er vel ment å være et high-end blad? De reklamerer endog med å være skandinavias eneste. Jeg har flere ganger det siste året eller så kommentert denne mangel mellom hva de reklamerer for og realitetene. Lyd og Bilde og Watt tar seg av budsjett og low-end. Det er aldeles ikke snobberi å være interessert i best mulig lyd. For en audiofil er det selve grunnlaget for hobbyen. I det siste nummeret var det kun en eneste artiukkel av interesse i så måte; artikkelen om Dali Epicon 8. Resten var kun fyll, og totalt uinteressant hva high-end angår. Dog var artikkelen om Emc 1 interessant.
hei Trond og Håkon.Hei TrondEn annen artig sak er jo denne Stello testen. Etter det jeg skjønner så inneholder effektdelen 2*Eximus S1 forsterkere som i en tidligere utgave ble hyllet opp i skyene, men den får jeg ta en annen gang.
Trond Winther
Les den Stello-testen litt nøyere, så vil du øyne sammenhengen. Vi var faktisk innom samme problemstillingen ved testen av de separate effekttrinnene.
Mvh
Håkon Rognlien