Avslutningsvis har Fidelity kjøpt inn og gjengitt en artikkel fra Svenske Hifi och musik . Ei blekke m yngre skribenter, som innehar den etterlyste kompetanse på digital og dessuten stor entusiasme for vinyl. Og de tør å kalle en spade for en spade....
Fidelity vil framover kjøpe inn mer stoff derfra og fra andre eksterne kilder. Så får jeg personlig håpe det ikke blir for mye kopier fra Hifi och musik, som jeg abonnerer på.
Integrasjon av lyd, bilde og flerkanal er spennende for mange av oss. Musikk på Bluray og SACD er det en del perler av. 2L utgivelser inkludert.
Personlig har jeg et stereoanlegg, med receiver og tre ekstra kanaler for denslags, også når lerret er nedrullet.
Hva mr. Takk for oppmerksomheten, ønsker å oppnå med all den gørra han bretter ut over flere tettskrevne sider, om surround receivere , er for meg noe uklart. Og hva dette har i et Highend magasin å gjøre, ikke minst....
Hans tekniske kompetanse og etter min mening manglende oppdatering på området,bærer nok litt preg av og å ha brukt mye tid med nesa ned i sine vintage vinylsnurrere og denslags.
en titt på tester i f.eks HiFi World kan anbefales. De har en gang i året en test av en surroundreceiver. De populære budsjettmodellene Onkyo 607 og senere 608 er bl a testet og målt. Ta en kikk på de målingene, og tenk litt på betegnelsen fuskewatt....
En høyere prisa Yamaha 3010 blei testa i fjor. Den er vel oppgitt til ca 135 w i stereo. Målingene viste 200 watt i åtte ohm og 360 i fire ohm.
At man ikke får highend lyd for 5k, er vel ikke spesielt overraskende dog.
Artikler om høyoppløst musikk og avspillingsutstyr til dette ønskes velkomne. De bør da helst være av mer konstruktiv karakter. Se gjerne på Linn sin Majic DSM, med HDMI og riaa...
Likeledes: Test ut Nad M51 i tokanals musikk og filmanlegg. La gjerne f.eks Tore Dag få teste en slik med 2L innspillinger og andre spennende innspillinger, som han jo har bedre oversikt over enn de fleste av oss. Det ville vært spennende å få en beskrivelse av Naden , som pre til DP ....
Ellers sier jeg meg hjertens enig m AArve ovenfor. Engasjerte lesere er bra. Om vi alle skulle være enig i alt som skrives, ville jo det vært et særdeles urovekkende tegn.....
( Og til Arve, st James Inf. Er avprøvd og mer enn godkjent på Dual m Shure, men sannelig var det ikke langt unna med en Td 150 mk, kugelarm og Shure V15II )
takk for sei, sa Huldra, for denne gang m et lite tips ang romkorreksjon og målemikrofon. La være å bruke det, det gjør jeg, og det er helt gratis.
og til Gunnar, støyer den Onkyoen din slik du beskriver, så er det ingen grunn til å ynke seg. Lever den på rep. Slik skal det ikke være.