Musikkmannen
Musikk i fokus
"Jeg har noe som ikke dere har.." eh.. slik tolker jeg det..The_Fjomp skrev:Hoj: skryte-tråd? hvordan i all verda tolker du dette som skryt???
"Jeg har noe som ikke dere har.." eh.. slik tolker jeg det..The_Fjomp skrev:Hoj: skryte-tråd? hvordan i all verda tolker du dette som skryt???
Imperial skrev:La oss si det slik at jeg også er i bransjen... på en måte, og tro meg jeg vet så å si om ALT som foregår rundt om kring, tro meg når jeg sier at jeg har en sinnsvak oversikt som det er få forrunt å ha, men vet du hva. Jeg vet når jeg skal vente med å snakke!
mvh
En del her på forumet synes nok det er mer viktig i Fidelity nr. 35 en hva forretningstrategien til DnBNor går ut på..Casle skrev:VI er nok ikke egentlig så uenige Imperial, det var bare formen jeg reagerte på... Dette er tross alt snakk om en utgave av et blad, ikke forretningstrategien til DnBNOR ;D
vel, det som selvfølgelig suger for min del her er at folk gjør seg opp en mening, og da er det samme hva "den anklagede" faktisk mener. Så nei, det var ikke pga skryt at jeg opprettet tråden. Men selvfølgelig skal folk få tro dette om de føler seg bedre av den grunnenHoJ skrev:"Jeg har noe som ikke dere har.." eh.. slik tolker jeg det..The_Fjomp skrev:Hoj: skryte-tråd? hvordan i all verda tolker du dette som skryt???
Ja jøss, jeg ser problemstillingen. Men porto koster jo også.Thomas1 skrev:Hvorfor skal de som er trofaste abonnenter bli straffet for å abonnere? Jeg betaler for bladet på forskudd.el_mariachi skrev:Litt av et spørsmål, hvorfor skal de som kjøper bladet hos Narvesen betale mer for att de som abbonerer skal få bladet før?!?
Det er vel bare å øke prisen på abbonementet det.
Jeg kjenner ikke til et eneste blad hvor de som abonnerer betaler mer enn de som kjøper i løssalg.
Hvis det er tilfelle her, er det et bomskudd.
Jeg er ikke imot en generell prisøkning, men hvis det bare er abonnentene som må betale 10 kr ekstra, synes jeg det er urettferdig. Mulig jeg har misforstått.Ja jøss, jeg ser problemstillingen. Men porto koster jo også.
Det er sikkert bare jeg som er innbilsk, men dette må da kvalifisere som et kompliment? Håper artikkelen faller i smak. Hvis ikke kan du rive ut alle 6 sidene og bruke de der du vet, der du sitter. Så får du uansett en slags nytteverdi av bladet.Valentino skrev:Er det nr.35 som skal inneholde Petter Dales artikkel om DRC? I såfall blir det å bryte løftet jeg har gitt meg selv og gakke hen til Narvesen for dolektyre. Ikke noe negativt i å ha Fidelity som dolektyre, mine TAC-utskrifter ligger også der.
Jeg hadde 857 innlegg i Fidelity 34 tråden - du gir deg vel ikke så fort ?The_Fjomp skrev:EDIT: I og med at denne tråden ble opprett for å diskutere våre inntrykk av bladet, ikke for å gå inn på personangrep, så synes jeg egentlig at nok er nok fra både min side og alle andres. For min del er dermed akkurat dette et avsluttet kapittel. Jeg forelår herved at alle andre som vil kritisere min avgjørelse om å starte tråden tar dette på pm, så kan tråden få handle om bladet. Husk at jeg har ingen tilknyttelse til Fidelity, og det vil derfor være urettferdig ovenfor magasinet å bruke tråden til å diskutere personangrep.
hehe, jeg kan love deg en ting, jeg har ingen planer om å gi meg, men jeg vil nok ikke fyre opp under persondebatten noe mer. Jeg har skrevet ett par pm med de som har ropt høyest i denne tråden og vi har alle kommet til en enighet, så nå bør nok tråden komme på rett spor igjenDistinctive skrev:Jeg hadde 857 innlegg i Fidelity 34 tråden - du gir deg vel ikke så fort ?The_Fjomp skrev:EDIT: I og med at denne tråden ble opprett for å diskutere våre inntrykk av bladet, ikke for å gå inn på personangrep, så synes jeg egentlig at nok er nok fra både min side og alle andres. For min del er dermed akkurat dette et avsluttet kapittel. Jeg forelår herved at alle andre som vil kritisere min avgjørelse om å starte tråden tar dette på pm, så kan tråden få handle om bladet. Husk at jeg har ingen tilknyttelse til Fidelity, og det vil derfor være urettferdig ovenfor magasinet å bruke tråden til å diskutere personangrep.
Jeg får håpe alle som abonnerer sier opp og kommer seg opp av sofaen og spaserer ned på Narvesen og kjøper bladet der. Det hadde vært det beste for Fidelity. Da får man trim, og de ansatte i bladet får det slik de ønsker.BT skrev:Jeg har ikke så veldig lyst til å betale mer for at latsabbene som abonnerer skal få blekka lenge før oss som sliter oss til kiosken og betaler full pris.
hvis man først skal sette det såpass på spissen er det faktisk bedre om alle tegner abonnenement fremfor å kjøpe de i butikken. Dette resulterer i at ALLE får det likt og Fidelity faktisk vet mer nøyaktig hvor mye som må trykkes opp, dermed slipper de å satse på et overopplag som også koster penger.Thomas1 skrev:Jeg får håpe alle som abonnerer sier opp og kommer seg opp av sofaen og spaserer ned på Narvesen og kjøper bladet der. Det hadde vært det beste for Fidelity. Da får man trim, og de ansatte i bladet får det slik de ønsker.BT skrev:Jeg har ikke så veldig lyst til å betale mer for at latsabbene som abonnerer skal få blekka lenge før oss som sliter oss til kiosken og betaler full pris.
Det er vel egentlig det som er poenget med å prøve å sanke så mange forhåndsbetalere som mulig. men det slår meg at å legge på prisen ikke er veien å gå?hvis man først skal sette det såpass på spissen er det faktisk bedre om alle tegner abonnenement fremfor å kjøpe de i butikken. Dette resulterer i at ALLE får det likt og Fidelity faktisk vet mer nøyaktig hvor mye som må trykkes opp, dermed slipper de å satse på et overopplag som også koster penger.
Det vi først må få en avklarhet i er om abonnenter må betaler mer enn løssalgskjøpere eller ikke, dette er noe redaksjonen i fidelity må forklare oss.Thomas1 skrev:Det er vel egentlig det som er poenget med å prøve å sanke så mange forhåndsbetalere som mulig. men det slår meg at å legge på prisen ikke er veien å gå?hvis man først skal sette det såpass på spissen er det faktisk bedre om alle tegner abonnenement fremfor å kjøpe de i butikken. Dette resulterer i at ALLE får det likt og Fidelity faktisk vet mer nøyaktig hvor mye som må trykkes opp, dermed slipper de å satse på et overopplag som også koster penger.
Jeg er som sagt ikke uenig i en prisstigning, men å ramme meg som abonnent, synes jeg ikke er riktig.
kanskje jeg sier opp mitt abo og går ned på Narvesen og kikker i bladhyllene. Da blir jeg stående med et britisk blad i den ene hånden og et fidelity i den andre. Da er ikke valget vanskelig for å si det slik!
Jeg vil som abonnent ha bladet til en gunstigere pris enn løssalgskjøperne og jeg vil ha bladet før Narvesen. Er det så jævlig urettmessige krav?
Husk at det er pengene og volumet som rår. Hjemmet og NU er to stoooooore titler for å si det mildt, jeg ser ikke bort fra at posten prioriterer de store titlene fremfor de små. Men dette er bare en spekulasjon fra min side.Thomas1 skrev:Tilogmed Hjemmet og norsk ukeblad greier det. Er det noe spesielt med Fidelity?
Kompliment, defintivt.pedal skrev:Det er sikkert bare jeg som er innbilsk, men dette må da kvalifisere som et kompliment? Håper artikkelen faller i smak. Hvis ikke kan du rive ut alle 6 sidene og bruke de der du vet, der du sitter. Så får du uansett en slags nytteverdi av bladet.Valentino skrev:Er det nr.35 som skal inneholde Petter Dales artikkel om DRC? I såfall blir det å bryte løftet jeg har gitt meg selv og gakke hen til Narvesen for dolektyre. Ikke noe negativt i å ha Fidelity som dolektyre, mine TAC-utskrifter ligger også der.
Jeg styrte klar av disse såkalte "blindtestene" i siste nr. Var så altfor klar over konklusjonene. Fidelity er ikke villig til å innse at for eks. inst.kabler gjør INGENTING galt med lyden brukt på ht. At det skulle være annerledes mht. (for billige) interconnect er heller ikke sannsynlig, uansett hva Fidelity måtte skrive. Det med brukervennlig lyd er interessant, kabler til 10k+,20k+, eller 30k++, er IKKE interessant!Valentino skrev:Kompliment, defintivt.pedal skrev:Det er sikkert bare jeg som er innbilsk, men dette må da kvalifisere som et kompliment? Håper artikkelen faller i smak. Hvis ikke kan du rive ut alle 6 sidene og bruke de der du vet, der du sitter. Så får du uansett en slags nytteverdi av bladet.Valentino skrev:Er det nr.35 som skal inneholde Petter Dales artikkel om DRC? I såfall blir det å bryte løftet jeg har gitt meg selv og gakke hen til Narvesen for dolektyre. Ikke noe negativt i å ha Fidelity som dolektyre, mine TAC-utskrifter ligger også der.
Den firewireartikkelen for et par numre tilbake var av det solide slaget. Jeg synes det er passende å gjenta min mening om den.
---
Jeg hører til dem som finner ennå et kabelsentrert blad i beste fall uinterressant; Kabler handler ene og alene om å leke med R, L og C i den enkleste krets tenkelig.
Fokuser påhva som kan gi oss bedre eller mer brukervennlig lyd, Fidelity. Ikke hva som kan gi oss annerledes lyd.
Det interessante her er vel hvor mange eks. som selges i Sverige.relløm skrev:Synes det er veldig rart og provoserende at Fidelity koster mindre både i
løssalg og abonement i Sverige.Kursen på Svenske kr er jo også lavere enn
Norske.Portoen fra Norge til Sverige er jo også høyere enn innlands.Ett års
abonnement Koster for Svensker 425 mot 475 her i Norge.
Grammofoner????!!!!Zomby_Woof skrev:De tester grammofoner. Bliss! De er det jo forskjell på...
relløm skrev:Synes det er veldig rart og provoserende at Fidelity koster mindre både i
løssalg og abonement i Sverige.Kursen på Svenske kr er jo også lavere enn
Norske.Portoen fra Norge til Sverige er jo også høyere enn innlands.Ett års
abonnement Koster for Svensker 425 mot 475 her i Norge.
impulse skrev:Dreier dette seg om norske magasiner med et lite opplag, Bambadoo? Bare lurer.......