Fidelity nr 35 - En meget hyggelig leseopplevelse, men vil vi betale mer?

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.494
Antall liker
35.347
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
The_Fjomp skrev:
Hoj: skryte-tråd? hvordan i all verda tolker du dette som skryt???
"Jeg har noe som ikke dere har.." eh.. slik tolker jeg det..
 

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
227
Antall liker
1
VI er nok ikke egentlig så uenige Imperial, det var bare formen jeg reagerte på... Dette er tross alt snakk om en utgave av et blad, ikke forretningstrategien til DnBNOR ;D




Imperial skrev:
La oss si det slik at jeg også er i bransjen... på en måte, og tro meg jeg vet så å si om ALT som foregår rundt om kring, tro meg når jeg sier at jeg har en sinnsvak oversikt som det er få forrunt å ha, men vet du hva. Jeg vet når jeg skal vente med å snakke!

mvh
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.494
Antall liker
35.347
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Casle skrev:
VI er nok ikke egentlig så uenige Imperial, det var bare formen jeg reagerte på... Dette er tross alt snakk om en utgave av et blad, ikke forretningstrategien til DnBNOR ;D
En del her på forumet synes nok det er mer viktig i Fidelity nr. 35 en hva forretningstrategien til DnBNor går ut på..
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Ok. Alle som leser på HFS vet at jeg er en snurrig skrue som tilstadighet dummer meg ut, men jeg gjør det med ett glimt i øyet...
"The Fjomp" jeg bøyer meg i støvet og beklager at jeg har laget storm i vannglasset ditt...
Egentlig har jeg lyst å gi deg en klem, men slikt gjør man sjelden på HFS vøttø.

I fremtiden så håper jeg du gir meg inn så det synger nå du ser meg drite meg ut. Jeg elsker å få så hatten passer, for jeg er helt sikkert HFS sin mest frittalende person, som egentlig burde sagt litt mindre til tider.

Akk min arme munn, den taler, men den avslører og mitt vett ;)

mvh
 

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Innlegg
231
Antall liker
129
Torget vurderinger
1
HoJ skrev:
The_Fjomp skrev:
Hoj: skryte-tråd? hvordan i all verda tolker du dette som skryt???
"Jeg har noe som ikke dere har.." eh.. slik tolker jeg det..
vel, det som selvfølgelig suger for min del her er at folk gjør seg opp en mening, og da er det samme hva "den anklagede" faktisk mener. Så nei, det var ikke pga skryt at jeg opprettet tråden. Men selvfølgelig skal folk få tro dette om de føler seg bedre av den grunnen :)

Det som imidlertid fremstår som litt interresant i mine øyne er at det hagler inn kommentarer som går på en av tre typer tema:

1: De få som faktisk er tanker rundt bladet.

2: De som er mest ute etter å kritisere trådstarter (meg).

3: De som mener på at tråden ikke burde ha vært startet før NOEN ANDRE hadde fått bladet.

For meg fremstår dette som reint tull egentlig. Greit, om det var så gæli av meg å starte denne tråden, så går det vel an å sende en pm istedet for å fylle tråden til randen med personangrep?
Og de som klager på at tråden ikke burde ha vært startet før NOEN ANDRE får bladet, de holder jo tråden igang nettopp med å rette kritikk mot meg. Selvmotsigelse!

Men som sagt; jeg storkoser meg med Fidelity bladet, jeg gjør virkelig det, men jeg lever ikke for hverken Fidelity eller hfs, så om denne tråden hadde blitt slettet eller stengt frem til bladet kommer til ALLE ANDRE, så hadde det vært meg totalt klinkende likegyldig. Hele ideen var å formidle mine inntrykk av bladet, men jeg skjønner jo det at tydeligvis var helt feil.

sorry about that.

EDIT: I og med at denne tråden ble opprett for å diskutere våre inntrykk av bladet, ikke for å gå inn på personangrep, så synes jeg egentlig at nok er nok fra både min side og alle andres. For min del er dermed akkurat dette et avsluttet kapittel. Jeg forelår herved at alle andre som vil kritisere min avgjørelse om å starte tråden tar dette på pm, så kan tråden få handle om bladet. Husk at jeg har ingen tilknyttelse til Fidelity, og det vil derfor være urettferdig ovenfor magasinet å bruke tråden til å diskutere personangrep.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.494
Antall liker
35.347
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Dumt at du la ut om bladet før den havnet i Narvesen, men nå er jo det gjort..

At vi holder tråden "gående" er jo ikke så rart.. At det er urettferdig ovenfor Fidelity at vi bruke tråden til å diskutere personangrep, forstår jeg ikke.

At du koser deg med bladet - er fint.. (bare ikke si til noen at du har den)

Kos deg..
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
De fleste produkter som Fidelity tester koster jo over 35000kr. Hifi er en hobby/dyrkelse, som gjør oss svake til å motstå fristelser, som ofte saboterer fornuftens radarer.
Regner med at de fleste lesere av hifi blader også er villig til å handle dyre små bokser eller høyttalere, enten nytt eller brukt, og da vil jeg også tro at ALLE kjøpere av Fidelity er villige til å <ofre> en tier ekstra på kommende utgaver.
Har du nok penger til å kjøpe hifi og hifi blader, så tror jeg neppe en årlig økning på 50kr har noen betydning.
Selv ville jeg kjøpt det om det så hadde kostet 149kr (samme som en CD skive).
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Thomas1 skrev:
el_mariachi skrev:
Litt av et spørsmål, hvorfor skal de som kjøper bladet hos Narvesen betale mer for att de som abbonerer skal få bladet før?!?

Det er vel bare å øke prisen på abbonementet det.
Hvorfor skal de som er trofaste abonnenter bli straffet for å abonnere? Jeg betaler for bladet på forskudd.

Jeg kjenner ikke til et eneste blad hvor de som abonnerer betaler mer enn de som kjøper i løssalg.
Hvis det er tilfelle her, er det et bomskudd.
Ja jøss, jeg ser problemstillingen. Men porto koster jo også.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Jeg betaler en tier ekstra, og håper det blir litt mer stoff om selvbygg, tweaks som ikke koster skjorta, etc. Kan ikke KV eller flere i tilknytning til bladet oppsøke DIY'ere i litt større skala enn hittil gjort?

Mvh.

Vidar
 
U

utgatt60135

Gjest
Helt med på Jonas sin tankegang. En tier er jo lommerusk i forhold til hva de fleste bruker på HiFi.

Det hadde vært best om Fjomp hadde ventet til bladet var ute, men vi har jo god tradisjon for en ti-siders før bladet kommer ut og minst fokus på artiklene :). Fint at Imperial innrømmer storm i vannglass ;). Beklager for smiletrynene, hehe.
 
T

Thomas1

Gjest
Ja jøss, jeg ser problemstillingen. Men porto koster jo også.
Jeg er ikke imot en generell prisøkning, men hvis det bare er abonnentene som må betale 10 kr ekstra, synes jeg det er urettferdig. Mulig jeg har misforstått.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.800
Antall liker
21.710
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er det nr.35 som skal inneholde Petter Dales artikkel om DRC? I såfall blir det å bryte løftet jeg har gitt meg selv og gakke hen til Narvesen for dolektyre. Ikke noe negativt i å ha Fidelity som dolektyre, mine TAC-utskrifter ligger også der.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Oj. Veldig mye informasjon der Val :eek: Men Fidelity og Tac på et slikt sted samtidig vitner om at ting er i en slags ballanse. Good for you ;)

Mvh Sniff
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.478
Antall liker
3.312
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Er det nr.35 som skal inneholde Petter Dales artikkel om DRC? I såfall blir det å bryte løftet jeg har gitt meg selv og gakke hen til Narvesen for dolektyre. Ikke noe negativt i å ha Fidelity som dolektyre, mine TAC-utskrifter ligger også der.
Det er sikkert bare jeg som er innbilsk, men dette må da kvalifisere som et kompliment? Håper artikkelen faller i smak. Hvis ikke kan du rive ut alle 6 sidene og bruke de der du vet, der du sitter. Så får du uansett en slags nytteverdi av bladet.
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Vel en tier ekstra fører prisen mot en grei flaske rød. Men i motsetning til den røde så kan du ta bladet frem kvelden etter. Bivirkningene derimot kan bli like dramatiske. Høyere pris må henge sammen med høy kvalitet.

Elektron
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
The_Fjomp skrev:
EDIT: I og med at denne tråden ble opprett for å diskutere våre inntrykk av bladet, ikke for å gå inn på personangrep, så synes jeg egentlig at nok er nok fra både min side og alle andres. For min del er dermed akkurat dette et avsluttet kapittel. Jeg forelår herved at alle andre som vil kritisere min avgjørelse om å starte tråden tar dette på pm, så kan tråden få handle om bladet. Husk at jeg har ingen tilknyttelse til Fidelity, og det vil derfor være urettferdig ovenfor magasinet å bruke tråden til å diskutere personangrep.
Jeg hadde 857 innlegg i Fidelity 34 tråden - du gir deg vel ikke så fort ? :p
 

nissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
107
Antall liker
15
Torget vurderinger
1
Angående pris,hvorfor er prisen i Sverige lavere enn i Norge? MVH Nissen PS. i alle fall i våres når jeg kjøpte sist.
 
M

marsboer

Gjest
Hva er vel 10kr i disse finanskrisetider? Alt har jo gått på dunken så da får vi sørge for at det samme ikke skjer med vårt kjære lille entusiastblad for de mest priviligerte av oss hi-fi nerder
 

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Innlegg
231
Antall liker
129
Torget vurderinger
1
Distinctive skrev:
The_Fjomp skrev:
EDIT: I og med at denne tråden ble opprett for å diskutere våre inntrykk av bladet, ikke for å gå inn på personangrep, så synes jeg egentlig at nok er nok fra både min side og alle andres. For min del er dermed akkurat dette et avsluttet kapittel. Jeg forelår herved at alle andre som vil kritisere min avgjørelse om å starte tråden tar dette på pm, så kan tråden få handle om bladet. Husk at jeg har ingen tilknyttelse til Fidelity, og det vil derfor være urettferdig ovenfor magasinet å bruke tråden til å diskutere personangrep.
Jeg hadde 857 innlegg i Fidelity 34 tråden - du gir deg vel ikke så fort ? :p
hehe, jeg kan love deg en ting, jeg har ingen planer om å gi meg, men jeg vil nok ikke fyre opp under persondebatten noe mer. Jeg har skrevet ett par pm med de som har ropt høyest i denne tråden og vi har alle kommet til en enighet, så nå bør nok tråden komme på rett spor igjen :)

Det er ikke noe hemmelighet at kostnadene i bransjen har økt de siste årene, men vi må også huske på at Fidelity faktisk har hatt noen prisoppgang så vidt jeg kan huske. Så for min del synes jeg faktisk at det er helt naturlig at Fidelity kanskje øker prisen litt. Dillemmaet her er jo nettop det som har blitt poengtert noen ganger her; abonennenter abonnerer fordi de vil ha bladet i postkassa og da gjerne en dag eller to man ser det i bladhyllene. Men det virker som om mange ser på Fidelity som synderen i denne saken, det blir helt feil, som Knut poengterer i sin leder blir fidelity sendt som b-post, noe som innebærer at det kan ta OPPTIL fem dager før produktet kommer frem til mottager, dette betyr ukedager og da regner man ikke med nulte-dagen (innleveringdagen). Selv har jeg endel kontakt med posten og jeg vet godt at om posten kan ta opptil fem dager, så gjør de de ofte det siden de faktisk har gjort alle kundene klar over det. Så om Fidelity bestemmer seg for å øke abonnentsprisen med 10kr for å finansiere a-posten slik at abonnentene får det noen dager før narvesen, så synes iallefall jeg at dette er helt greit. Hvis dette er helt krise, så får det heller gå som b-post og man får godta at bladet kan bli forsinket i posten. Ut fra lederen til Knut er det nettopp dette han ønsker at vi leserne skal diskutere:

Er vi så keene på å få bladet før bladhyllene at vi vil betale 10kr mer pr blad?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.243
Jeg har ikke så veldig lyst til å betale mer for at latsabbene som abonnerer skal få blekka lenge før oss som sliter oss til kiosken og betaler full pris.
 
T

Thomas1

Gjest
BT skrev:
Jeg har ikke så veldig lyst til å betale mer for at latsabbene som abonnerer skal få blekka lenge før oss som sliter oss til kiosken og betaler full pris.
Jeg får håpe alle som abonnerer sier opp og kommer seg opp av sofaen og spaserer ned på Narvesen og kjøper bladet der. Det hadde vært det beste for Fidelity. Da får man trim, og de ansatte i bladet får det slik de ønsker.
 

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Innlegg
231
Antall liker
129
Torget vurderinger
1
Thomas1 skrev:
BT skrev:
Jeg har ikke så veldig lyst til å betale mer for at latsabbene som abonnerer skal få blekka lenge før oss som sliter oss til kiosken og betaler full pris.
Jeg får håpe alle som abonnerer sier opp og kommer seg opp av sofaen og spaserer ned på Narvesen og kjøper bladet der. Det hadde vært det beste for Fidelity. Da får man trim, og de ansatte i bladet får det slik de ønsker.
hvis man først skal sette det såpass på spissen er det faktisk bedre om alle tegner abonnenement fremfor å kjøpe de i butikken. Dette resulterer i at ALLE får det likt og Fidelity faktisk vet mer nøyaktig hvor mye som må trykkes opp, dermed slipper de å satse på et overopplag som også koster penger.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
De tester grammofoner. Bliss! De er det jo forskjell på... ;)

Og, igjen, jeg koser meg med Fidelity. En tier ekstra har jeg råd til. Spørsmålet er om de passerer en psykologisk grense i forhold til løskjøperne hos Nerdesen. Kanskje det går utover volumet, jeg vet ikke.
 
T

Thomas1

Gjest
hvis man først skal sette det såpass på spissen er det faktisk bedre om alle tegner abonnenement fremfor å kjøpe de i butikken. Dette resulterer i at ALLE får det likt og Fidelity faktisk vet mer nøyaktig hvor mye som må trykkes opp, dermed slipper de å satse på et overopplag som også koster penger.
Det er vel egentlig det som er poenget med å prøve å sanke så mange forhåndsbetalere som mulig. men det slår meg at å legge på prisen ikke er veien å gå?
Jeg er som sagt ikke uenig i en prisstigning, men å ramme meg som abonnent, synes jeg ikke er riktig.

kanskje jeg sier opp mitt abo og går ned på Narvesen og kikker i bladhyllene. Da blir jeg stående med et britisk blad i den ene hånden og et fidelity i den andre. Da er ikke valget vanskelig for å si det slik!

Jeg vil som abonnent ha bladet til en gunstigere pris enn løssalgskjøperne og jeg vil ha bladet før Narvesen. Er det så jævlig urettmessige krav?
 

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Innlegg
231
Antall liker
129
Torget vurderinger
1
Thomas1 skrev:
hvis man først skal sette det såpass på spissen er det faktisk bedre om alle tegner abonnenement fremfor å kjøpe de i butikken. Dette resulterer i at ALLE får det likt og Fidelity faktisk vet mer nøyaktig hvor mye som må trykkes opp, dermed slipper de å satse på et overopplag som også koster penger.
Det er vel egentlig det som er poenget med å prøve å sanke så mange forhåndsbetalere som mulig. men det slår meg at å legge på prisen ikke er veien å gå?
Jeg er som sagt ikke uenig i en prisstigning, men å ramme meg som abonnent, synes jeg ikke er riktig.

kanskje jeg sier opp mitt abo og går ned på Narvesen og kikker i bladhyllene. Da blir jeg stående med et britisk blad i den ene hånden og et fidelity i den andre. Da er ikke valget vanskelig for å si det slik!

Jeg vil som abonnent ha bladet til en gunstigere pris enn løssalgskjøperne og jeg vil ha bladet før Narvesen. Er det så jævlig urettmessige krav?
Det vi først må få en avklarhet i er om abonnenter må betaler mer enn løssalgskjøpere eller ikke, dette er noe redaksjonen i fidelity må forklare oss.
Men det som er dilemmaet her er jo nettopp dine ønsker. Bladet i postkassa før narvesen i kombinasjon med en lavere pris enn løssalgsprisen. Hvis Fidelity kunne styre dette hadde det jo vært fint, men problemet er som nevnt at Fidelity er avhengig av trykkeriet, bedriften som pakker abo'n og narvesen. Her har man endel faktorer som må jobbes med. Så det blir spennende å se fremmover :)
 
T

Thomas1

Gjest
Tilogmed Hjemmet og norsk ukeblad greier det. Er det noe spesielt med Fidelity?



Kanskje bladet blir trykt i Indonesia og fraktet hit i en slik?
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
10 kroner extra er ok. Bladet koster ikke mye uansett. Om det kommer litt senere i postkassen spiller ingen rolle for meg. Det var verre når jeg var 9 år gammel og ventet på at siste Sølvpilen skulle komme
 

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Innlegg
231
Antall liker
129
Torget vurderinger
1
Thomas1 skrev:
Tilogmed Hjemmet og norsk ukeblad greier det. Er det noe spesielt med Fidelity?

Husk at det er pengene og volumet som rår. Hjemmet og NU er to stoooooore titler for å si det mildt, jeg ser ikke bort fra at posten prioriterer de store titlene fremfor de små. Men dette er bare en spekulasjon fra min side.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
En annen ting med de stooooore, er at de sannsynligvis kjører flere dager i trykkeriet. Så sender de til posten først, og Nerdesen, bensinstasjonene og REMA etterhvert. Posten får en tjuvstart som Fidelity ikke kan gi dem så lenge de ikke har mulighet til å betale ekstra for delt produksjon, eller mellomlagring av løssalgsdelen før utsending.

Tror jeg....

Kan dere ikke bare puste gjennom nesa og tåle dette? Jeg greier det helt fint.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.800
Antall liker
21.710
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
pedal skrev:
Valentino skrev:
Er det nr.35 som skal inneholde Petter Dales artikkel om DRC? I såfall blir det å bryte løftet jeg har gitt meg selv og gakke hen til Narvesen for dolektyre. Ikke noe negativt i å ha Fidelity som dolektyre, mine TAC-utskrifter ligger også der.
Det er sikkert bare jeg som er innbilsk, men dette må da kvalifisere som et kompliment? Håper artikkelen faller i smak. Hvis ikke kan du rive ut alle 6 sidene og bruke de der du vet, der du sitter. Så får du uansett en slags nytteverdi av bladet.
Kompliment, defintivt.
Den firewireartikkelen for et par numre tilbake var av det solide slaget. Jeg synes det er passende å gjenta min mening om den.

---

Jeg hører til dem som finner ennå et kabelsentrert blad i beste fall uinterressant; Kabler handler ene og alene om å leke med R, L og C i den enkleste krets tenkelig.
Fokuser påhva som kan gi oss bedre eller mer brukervennlig lyd, Fidelity. Ikke hva som kan gi oss annerledes lyd.
 

relløm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2007
Innlegg
304
Antall liker
169
Synes det er veldig rart og provoserende at Fidelity koster mindre både i
løssalg og abonement i Sverige.Kursen på Svenske kr er jo også lavere enn
Norske.Portoen fra Norge til Sverige er jo også høyere enn innlands.Ett års
abonnement Koster for Svensker 425 mot 475 her i Norge.
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Valentino skrev:
pedal skrev:
Valentino skrev:
Er det nr.35 som skal inneholde Petter Dales artikkel om DRC? I såfall blir det å bryte løftet jeg har gitt meg selv og gakke hen til Narvesen for dolektyre. Ikke noe negativt i å ha Fidelity som dolektyre, mine TAC-utskrifter ligger også der.
Det er sikkert bare jeg som er innbilsk, men dette må da kvalifisere som et kompliment? Håper artikkelen faller i smak. Hvis ikke kan du rive ut alle 6 sidene og bruke de der du vet, der du sitter. Så får du uansett en slags nytteverdi av bladet.
Kompliment, defintivt.
Den firewireartikkelen for et par numre tilbake var av det solide slaget. Jeg synes det er passende å gjenta min mening om den.

---

Jeg hører til dem som finner ennå et kabelsentrert blad i beste fall uinterressant; Kabler handler ene og alene om å leke med R, L og C i den enkleste krets tenkelig.
Fokuser påhva som kan gi oss bedre eller mer brukervennlig lyd, Fidelity. Ikke hva som kan gi oss annerledes lyd.
Jeg styrte klar av disse såkalte "blindtestene" i siste nr. Var så altfor klar over konklusjonene. Fidelity er ikke villig til å innse at for eks. inst.kabler gjør INGENTING galt med lyden brukt på ht. At det skulle være annerledes mht. (for billige) interconnect er heller ikke sannsynlig, uansett hva Fidelity måtte skrive. Det med brukervennlig lyd er interessant, kabler til 10k+,20k+, eller 30k++, er IKKE interessant!
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
relløm skrev:
Synes det er veldig rart og provoserende at Fidelity koster mindre både i
løssalg og abonement i Sverige.Kursen på Svenske kr er jo også lavere enn
Norske.Portoen fra Norge til Sverige er jo også høyere enn innlands.Ett års
abonnement Koster for Svensker 425 mot 475 her i Norge.
Det interessante her er vel hvor mange eks. som selges i Sverige.
Sverige har jo dobbelt så mange innbyggere som i Norge.

Selges det dobbelt så mange som i Norge, why not? Forskjellig marked, forskjellig prispolitikk.

Eller så er Sverige et marginalt marked som dumpes til kostpris, med et potensiale på litt lenger sikt.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Zomby_Woof skrev:
De tester grammofoner. Bliss! De er det jo forskjell på... ;)
Grammofoner????!!!!
De er jo utdødd for lenge siden! 8)
Ikke rart jeg synes at Fidelity ikke er verdt pengene.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Rart: Det er vel en grei måte å få et større marked på. Marginalkosten ved et ekstraooplag med sverigedistribusjon er sikkert mindre enn svenskeprisen, og med 120 SEK/blad hadde de neppe fått solgt et i all hovedsak norskspråklig blad der.
Provoserende: Enig, det er jo nærmest et overgrep. Hvorfor skal alltid vi i Norge komme dårligst ut? Jeg vurderer å få en svensk venninne til å abonnere for meg, så kan jeg hente bladene når jeg er på hytta hver sommer. Da er det nok jeg som ler sist og best!

relløm skrev:
Synes det er veldig rart og provoserende at Fidelity koster mindre både i
løssalg og abonement i Sverige.Kursen på Svenske kr er jo også lavere enn
Norske.Portoen fra Norge til Sverige er jo også høyere enn innlands.Ett års
abonnement Koster for Svensker 425 mot 475 her i Norge.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
At abbonementsprisen går opp som flg av bedre distribusjon , syntes jeg det er rett og rimelig at vi som får bladet i kassa betaler(altså løssalg som vanlig) + 10kr på abbonementene...

Når vi da betaler for denne tjenesten vil det kanskje sikre bladet litt raskere enn før ! Jeg er ofte forbi Narvesen , og det har vært litt irriterende å se forsiden i hylla , for så å gå videre og vente på mitt eget som er forhåndsbetalt .

Det er interessant å se hvordan dette bladet engasjerer hi-fi interesserte i Norge , jeg gleder meg til bladet er i kassen , og håper Vadseth & co får mye glede av Rognlien fremover , oss lesere likeså , han skriver jo fantastiske artikler om ting som fenger meg , altså rør og hornløsninger......Jeg syntes at det er synd Fryd måtte legges ned , men dog , vi får fortsatt nyte godt av ekspertisen , og hans flotte skrivemåte.....Jeg gleder meg stort...

Mvh Espen Saatvedt.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.663
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har vært et tilbakevendende tema siden nr. 1 omtrent dette. Av alle magasiner jeg har abbonnert på har aldri tilsvarende problemer oppstått. De blir heller ikke sendt som A-post.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Dreier dette seg om norske magasiner med et lite opplag, Bambadoo? Bare lurer.......
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.663
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tja det er både og det. De har kanskje vært litt lenger i markedet.
Hva er foresten lite opplag?
Burde kanskje vært enklere å styre dette med et lite opplag ?

Har nå abbonnert siden starten. Det er 34 nr. siden. Er blitt en stund det. Siden begynnelsen av 2003.
Kan vel telle på en hånd de gangene bladet er kommet i postkassen når det skal. (lovet). Kan huske en eller to ganger at det er kommet i hende før folk skriver på HFS at de har kjøpt det på Narvesen. Dette er det jeg husker i farten. Mulig det noen flere ganger.

Alle er kommet til slutt. Det skal sies. Et par nr. er sendt i ettertid da de opprinnelige ikke er kommet fram.

Synes også det er litt rart at det er billigere i Sverige. Både som abbonnement og løssalg.
89 SEK vs 98 NOK i løssalg.
Faktisk samme pris å kjøpe det i løssalg i Sverige som å abbonnere i Norge. 475 NOK for 6 nr.

Sikkert en helt logisk forklaring på dette.

Bladet i seg selv holder meget god kvalitet, selv om siste nummeret i mine øyne var bortkastet. Samtidig det nummeret som skapte mest engasjement ::)
 
T

Thomas1

Gjest
impulse skrev:
Dreier dette seg om norske magasiner med et lite opplag, Bambadoo? Bare lurer.......

Kan ikke du opplyse oss om hvor lite opplag de har i skandinavia? Ikke bare referere som alle andre her at de har et lite opplag.
Jeg tror ikke at det er så smått.
 
Topp Bunn