Fidelity nr 35 - En meget hyggelig leseopplevelse, men vil vi betale mer?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.243
Jeg synes det var litt merkelig at Fidelity gjengir en diskusjon fra sentralen over 4 sider i siste nummer.

Edit: Ah... beklager. Først nå så jeg at det var kommentert i en annen tråd.
 

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
529
Antall liker
88
Torget vurderinger
7
OMF skrev:
Hei...
Man må vel ytre seg i en tråd som denne.....

Greier rett og slett ikke å opparbeide energi til å diskutere leveringstider på Fidelity. For min del spiller det overhodet ingen rolle når det dumper ned i kassa.
Prisen betyr forsåvidt heller ingen ting - om jeg kjøper en avis mindre og betaler 10 kroner mer for et Fidelity så er nok livet mitt omtrent som før....

Noe konstruktiv kritikk dog....
Vadseth tar utrolig flotte bilder - men bør sørge for at det ihvertfall er ett bilde som viser komponenenten i sin helhet. Og jeg synes et innmat bilde også hører med.
For min del kan man også kutte ned på musikk-stoffet og få mer hifi stoff inn i bladet.
Ellers synes jeg alltid at hjemme-hos og gjesteskribenter er positive bidrag.


Så hvordan spilte egentlig det store Wilson oppsettet i Gøteborg - hvis man sammenligner med Fidelity sitt referanseoppsett...? Storebror...?

Mvh
OMF
Må si meg helt enig OMF. Jeg venter tålmodig på at bladet skal dukke opp i postkassa, uten å hisse meg opp det aller minste om noen mottar dette før meg. Prisen tenker jeg heller ikke så mye på. En 10er fra eller til....

Synes bladet generelt er bra, men synes det hadde blitt enda bedre om testene av de forskjellige produkter kunne være litt mer informative rent teknisk:
Jeg vil ha en fakta-rute for hver test/hvert testprodukt, hvor det oppgis alle relevante parametre for selve referanseanlegget, tidspunktet for testen /testperioden, Hvem som tester og, til slutt;
Hoveddata for selve testproduktet. Herunder gjerne litt praktisk info vedr. produktets elektriske egenskaper og hvordan det bør matches.
Bildene som følger er bra, men synes et bilde av apparatenes bakside også burde være med. Dette sier ofte en god del.
Og gjerne referanseliste til anvendt musikk.
Få med dette, Fidelity så kan dere smelle på 30,- ekstra, for min del.

Morty
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
@Morty
;D med forrige innlegg 25 september, så skjønner jeg at du har et mindre problem enn andre, som kanskje ikke har kjerring å krangle/diskutere med ;), men gjerne diskuterer/krangler her om f.eks. Fidelity.
OG der ligger min irritasjon (lille) for dette nummer , men større for forrige. ;)
Mvh.KW
 

Ukuns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
1
Klart vi kan betale en tier ekstra for å beholde Fidelity. Det betyr vel bare 6 tiere mer per år, og det tåler nok de fleste av Fidelitys lesere. Det beste er at det siste nummer var veldig bra, med masse interessante artikler.

Vi får starte aksjonen: " GI VADSETH EN TIER" ;D

Hilsen
Ukuns
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
LydMekk skrev:
For ikke å snakke om ørten sider med musikkanmeldelser. Er dette virkelig nødvendig? Leser bladet for tester på HARDWARE ikke software. Blir for mye musikkskriblerier. Må vel være rekord i antall sider i siste nummer.
Enig! Musikkanmeldelser hører hjemme i et musikkblad. Synes det ærlig talt bare blir mer og mer musikkstoff og intetsigende intervjuer med marginale artister. Fyll opp dette med hardware så blir vi i alle fall jeg fornøyd.
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.935
Antall liker
594
Hvor mye kan han spare på de fire sidene med klipp og lim da?
 

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.177
Antall liker
703
Torget vurderinger
1
Palace skrev:
LydMekk skrev:
For ikke å snakke om ørten sider med musikkanmeldelser. Er dette virkelig nødvendig? Leser bladet for tester på HARDWARE ikke software. Blir for mye musikkskriblerier. Må vel være rekord i antall sider i siste nummer.
Enig! Musikkanmeldelser hører hjemme i et musikkblad. Synes det ærlig talt bare blir mer og mer musikkstoff og intetsigende intervjuer med marginale artister. Fyll opp dette med hardware så blir vi i alle fall jeg fornøyd.
Si meg, kan dere komme på en - bare 1 hifi blekke som ikke omtaler musikk!
 
U

utgatt60135

Gjest
Baard skrev:
Palace skrev:
LydMekk skrev:
For ikke å snakke om ørten sider med musikkanmeldelser. Er dette virkelig nødvendig? Leser bladet for tester på HARDWARE ikke software. Blir for mye musikkskriblerier. Må vel være rekord i antall sider i siste nummer.
Enig! Musikkanmeldelser hører hjemme i et musikkblad. Synes det ærlig talt bare blir mer og mer musikkstoff og intetsigende intervjuer med marginale artister. Fyll opp dette med hardware så blir vi i alle fall jeg fornøyd.
Si meg, kan dere komme på en - bare 1 hifi blekke som ikke omtaler musikk!
Ingen! Men det kjipe er at musikksidene deres for ofte handler om lite interessante musikere, imo. Musikk hører så absolutt hjemme i HiFi blader da det er musikkgjengivelse HiFi dreier seg om (de som er uenig har kanskje mer godt av en annen hobby). Jeg synes det er fint om plater/musikken nevnes i produktomtaler.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Lyngen skrev:
Baard skrev:
Palace skrev:
LydMekk skrev:
For ikke å snakke om ørten sider med musikkanmeldelser. Er dette virkelig nødvendig? Leser bladet for tester på HARDWARE ikke software. Blir for mye musikkskriblerier. Må vel være rekord i antall sider i siste nummer.
Enig! Musikkanmeldelser hører hjemme i et musikkblad. Synes det ærlig talt bare blir mer og mer musikkstoff og intetsigende intervjuer med marginale artister. Fyll opp dette med hardware så blir vi i alle fall jeg fornøyd.
Si meg, kan dere komme på en - bare 1 hifi blekke som ikke omtaler musikk!
Ingen! Men det kjipe er at musikksidene deres for ofte handler om lite interessante musikere, imo. Musikk hører så absolutt hjemme i HiFi blader da det er musikkgjengivelse HiFi dreier seg om (de som er uenig har kanskje mer godt av en annen hobby). Jeg synes det er fint om plater/musikken nevnes i produktomtaler.
Ville ikke vært artiklene om living-stereo eller Harmonia mundis 50-års boks foruten.

mvh
Sniff
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.478
Antall liker
3.309
Torget vurderinger
1
Løssalgsavisene har sakte men sikkert tatt over musikkdekningen. Musikkjournalistene som tidligere jobbet i spesialblader og tidsskrifter jobber nå i de store redaksjonene. Avishusene pumper ut musikk/artiststoff i fredagsbilagene, lørdagsbilagene og søndagsbilagene, samt features resten av ukedagene. Dette gjelder for så vidt ikke bare musikk, men også i stigende grad forbrukerelektronikk, auto, interiør, reiseliv og andre fagfelt. Musikkartister og popmusikere er mediekjendiser. Plateslepp og konserter med de store navnene får flere helsider enn statsbudsjettet. Nyhetsløpet er kjørt lenge før neste nummer av Fidelity foreligger. Sist men ikke minst har internett revolusjonert tilgjengeligheten på musikkstoff. Det finnes en trillion oppslagsverk, musikkblogger og søkebare databaser for all slags musikk (av ymse kvalitet riktignok). Sånn sett er leseren både bortskjemt og stappmett lenge før Fidelity dumper ned i postkassa.

Fidelity er, med noen unntak, henvist til å dekke nisjene. –Artister og utgivelser som går under radaren til avishusene, slik som audiofile utgivelser, jazzartister som er mindre kjent enn Diana Krall, blues, folk, retro, osv. Her synes jeg Fidelity gjør en bra jobb. I hvert fall ikke noen dårligere jobb enn hva de andre Hi-Fi tidsskriftene presterer. En kontrolltitt i The Absolute Sound, Stereophile, Hifi+, HiFi News og andre internasjonale hi-fi blader, viser at de befinner seg i noenlunde samme båt.

Jeg er meget musikkinteressert og har en allsidig smak. Jeg har glede av å lese om artister som jeg ikke kjenner. Lista over ”interessante utgivelser jeg aldri rekker å kjøpe” blir stadig lengre. Jackie Leven er en av de. Ble ikke obs på han før intervjuet i Fidelity. Kan nevne mange lignende eksempler men velger i et anfall av påtatt beskjedenhet å avslutte her.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.796
Antall liker
21.705
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Sniff skrev:
Ville ikke vært artiklene om living-stereo eller Harmonia mundis 50-års boks foruten.
Right on, og for noen numre siden ble Tinariwen omtalt. De har jeg ikke lest om noe annet sted, og de holder i lange baner. Tuaregblues!

Hifiblad uten musikkomtale er meningsløst. Hold dere i nisjeland, Fidelity. Mainstream er dølt.
 
D

dtddiver

Gjest
Enig at musikkanmeldelser hører hjemme i et Hi-Fi-blad. Spesielt Hi-Fi Choice og Stereophile har ofte mye bra plater de omtaler. Personlig synes jeg Fidelity har litt mye anmeldelser av musikk som er - vel - trøtte greier. Men nå er kanhende kjernepublikummet folk over femti. Blir det noe mer mas om Sigvart Dagsland eller Kari Bremnes nå så sovner jeg før jeg får lest bladet ferdig.
Forresten, wtf var den Peer Gynt-greia i siste nummer? Måtte legge fra meg bladet og brukte fem minutter på å komme til hektene igjen. Sannsynligvis den mest nitriste reportasjen med den mest nitriste layouten jeg noen sinne har sett. Jeez..

Ellers er det på grunn av Fidelity at jeg kom over den siste plata til Beady Belle, så kudos til dem for dèt.
 

Ukuns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
1
For ikke å snakke om ørten sider med musikkanmeldelser. Er dette virkelig nødvendig? Leser bladet for tester på HARDWARE ikke software. Blir for mye musikkskriblerier. Må vel være rekord i antall sider i siste nummer.
[/quote]

Enig! Musikkanmeldelser hører hjemme i et musikkblad. Synes det ærlig talt bare blir mer og mer musikkstoff og intetsigende intervjuer med marginale artister. Fyll opp dette med hardware så blir vi i alle fall jeg fornøyd.

[/quote]

Det ville vært trist å bare ha et anlegg stående uten noe musikk?? Hva skulle du da fylle rommet med, mer Hardware?? 8)
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.951
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Lyngen skrev:
Baard skrev:
Palace skrev:
Enig! Musikkanmeldelser hører hjemme i et musikkblad. Synes det ærlig talt bare blir mer og mer musikkstoff og intetsigende intervjuer med marginale artister. Fyll opp dette med hardware så blir vi i alle fall jeg fornøyd.
Si meg, kan dere komme på en - bare 1 hifi blekke som ikke omtaler musikk!
Ingen! Men det kjipe er at musikksidene deres for ofte handler om lite interessante musikere, imo. Musikk hører så absolutt hjemme i HiFi blader da det er musikkgjengivelse HiFi dreier seg om (de som er uenig har kanskje mer godt av en annen hobby). Jeg synes det er fint om plater/musikken nevnes i produktomtaler.
Sterkt usamd med dei som ikkje brukar anlegget sitt til musikk (om det finnest slike - litt av vitsen med slike diskusjonar er vel å legge ord i munnen på kvarandre?). Det er ingenting som er meir relevant for eit hifianlegg enn programvara..
Når det er sagt, er det sjølvsagt eit spørsmål om smak, og her må det vere plass for usemje, som eg og min gode ven frå Voss ofte erfarer (Han fordjupar seg i jazz av ein eller annan grunn).
Mi personlege meining er at ein bør omtale musikk innan alle hifisjangrar. Reprodusert musikk kan ikkje eksistere utan anlegg, og motsett kan heller ikkje eit anlegg ha meining utan å gje att lyd. Når det finnest musikalske sider som kjem spesielt godt fram under spesielle tilhøve, er det spesielt verdfulle opplysningar å vite kva anlegg og musikkformer som passar saman.
Sjølv ser eg at anlegget eg til ei kvar tid har i hus, er med på å styre musikksmaken min (eller iallfall styre kva eg til ei kvar tid spelar på anlegget).
Eg har t.d. alltid vore interessert i klassisk musikk, men hadde ikkje så mange plater i starten. Eg spelte dei heller ikkje så frykteleg ofte. Dette endra seg veldig då eg fekk ARC SP10, Grant G100AS og elektrostathøgtalarar. Og den einaste perioden i karrieren der viser og småjazz dominerte medan rockemusikken var ganske fråverande, var då eg hadde dei bittesmå Sequerra Metronome.

Såleis tykkjer eg Fidelity har godt av nokre artiklar der flotte lydinnspelingar er i fokus. Og til samanlikning; kva vil vel danske High Fidelity vere utan dei fantastiske musikkomtalane til MWA - Skandinavias definitivt beste (ja, ein av dei aller beste eg er i stand til å lese) skribent når det gjeld omtaler av klassisk musikk. (Skulle hatt fanklubb)
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Poenget er ikke at jeg ikke bruker anlegget til musikk - tvert i mot. Det er bare det at det musikken som anmeldes i Fidelity er fullstendig uinterressant for meg. Jeg liker hverken jazz, klassisk eller blues (de eneste sjangrene som omtales stort sett) og irriterer meg over at 10-12 sider i hvert nummer brukes på dette. Hvis de hadde hatt større spennvidde på sjangrene de dekker hadde det vært greit å bruke noen få sider.

Hvis jeg vil lese musikkomtaler kjøper jeg et musikkblad. Vil jeg lese om hi-fi kjøper jeg et hi-fi blad.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Sniff skrev:
Ville ikke vært artiklene om living-stereo eller Harmonia mundis 50-års boks foruten.
Right on, og for noen numre siden ble Tinariwen omtalt. De har jeg ikke lest om noe annet sted, og de holder i lange baner. Tuaregblues!

Hifiblad uten musikkomtale er meningsløst. Hold dere i nisjeland, Fidelity. Mainstream er dølt.
http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article3827.ece

Jeg liker den, en kollega ytret at de gutta nok spiser for mye dadler for ham ;D
Mvh.KW
 

300B

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.12.2003
Innlegg
101
Antall liker
15
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
3
Nå er det på tide å stikke fingeren i jorden her .....

Selv om Fidelity er nisjeblad, må de ha en viss spredning i stoffet for å favne så mange lesere at dette går rundt økonomisk. På meg virker det som enkelte her på sentralen ønsker at alle omtaler, hardware og software, skal fange deres interesse. Det er en utopi, og de som ønsker det må lage sin egen blekke.....

Å lage et Hifimagasin uten musikkomtaler, blir for meg som om PcWorld kun skulle teste PCer uten å omtale software. Nei vær glad at noen gidder å lage et blad for oss musikk/hifi interesserte i Norge, og godta at det fins stoff i bladet som ikke interesserer akkurat deg.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Palace skrev:
Poenget er ikke at jeg ikke bruker anlegget til musikk - tvert i mot. Det er bare det at det musikken som anmeldes i Fidelity er fullstendig uinterressant for meg. Jeg liker hverken jazz, klassisk eller blues (de eneste sjangrene som omtales stort sett) og irriterer meg over at 10-12 sider i hvert nummer brukes på dette. Hvis de hadde hatt større spennvidde på sjangrene de dekker hadde det vært greit å bruke noen få sider.

Hvis jeg vil lese musikkomtaler kjøper jeg et musikkblad. Vil jeg lese om hi-fi kjøper jeg et hi-fi blad.
Helt enig.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.238
Torget vurderinger
1
300B skrev:
Nå er det på tide å stikke fingeren i jorden her .....

Selv om Fidelity er nisjeblad, må de ha en viss spredning i stoffet for å favne så mange lesere at dette går rundt økonomisk. På meg virker det som enkelte her på sentralen ønsker at alle omtaler, hardware og software, skal fange deres interesse. Det er en utopi, og de som ønsker det må lage sin egen blekke.....

Å lage et Hifimagasin uten musikkomtaler, blir for meg som om PcWorld kun skulle teste PCer uten å omtale software. Nei vær glad at noen gidder å lage et blad for oss musikk/hifi interesserte i Norge, og godta at det fins stoff i bladet som ikke interesserer akkurat deg.
Er nok mange her som en det bra musikk går hus forbi om det ikke hadde vært for at mange Hi-fi blader også omtaler musikk og gode plater.

Mvh. Bjørn
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Audiophile-Arve skrev:
Sterkt usamd med dei som ikkje brukar anlegget sitt til musikk (om det finnest slike - litt av vitsen med slike diskusjonar er vel å legge ord i munnen på kvarandre?). Det er ingenting som er meir relevant for eit hifianlegg enn programvara..
Hei - siden jeg muligens var den første som nevnte dette med for mye musikkomtaler....så flger jeg opp litt her...
Uttalelser som den ovenfor i ulike varianger syne jeg ikke er spesielt treffende.

Har kjøpt ganske mye musikk basert på omtaler - både her på sentralen og fra Fidelity. Hvor anmelderen beskriver hvor fantastisk bra CDen er - og at man både griner og for frysininger av den vakre musikken....vel - det er ytterst sjelden det treffer meg like godt... Jeg tror jeg like godt kan finne musikk jeg liker ved å kaste en dartpil inn på Platecompaniet. Nå er mesteparten av musikken jeg kjøper en forsiktig utvidelse av det jeg allere liker - og nye ting som jeg plukker opp fra radio, lyttekvelder eller andre mer treffsikre måter å få inntrykkk av musikken enn å lese om hvordan musikken er....Også har jeg så smått beynt å kjøpe meg inn i Vidar P sin eminente "klassisk-skole"...og håper at det kan utvikle seg til en ny interesse....

Synes generellt det er en dårlig "hersketeknikk" å beskylde enkelte for å ikke ha riktig "motivasjon" for hifi fordi man ikke skriver mange nok innlegg på musikksidene, fordi man ikke synes en omtale av norske urartister er spennende, eller at man ikke har mange nok CDer i hyllen.....

Mvh
OMF
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.796
Antall liker
21.705
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
<snipp> kva vil vel danske High Fidelity vere utan dei fantastiske musikkomtalane til MWA - Skandinavias definitivt beste (ja, ein av dei aller beste eg er i stand til å lese) skribent når det gjeld omtaler av klassisk musikk.  (Skulle hatt fanklubb)
Den fanklubben blir jeg med i. Fant igjen noen gamle HF her for en tid tilbake og storkoste meg med å lese den gode Mogens en gang til. Denslags kvalitet går ikke ut på dato.
 
U

utgatt60135

Gjest
OMF skrev:
Synes generellt det er en dårlig "hersketeknikk" å beskylde enkelte for å ikke ha riktig "motivasjon" for hifi fordi man ikke skriver mange nok innlegg på musikksidene, fordi man ikke synes en omtale av norske urartister er spennende, eller at man ikke har mange nok CDer i hyllen.....
Men selv må jeg bare si at det er rart når ikke musikkinteressen smitter over på sentralen. Jeg skjønner bare ikke hvordan enkelte klarer å unngå å skrive noe som helst om musikk om det virkelig er drivkraften for HiFi.

Musikkomtalene i Fidelity er vel omtrent dugnadsarbeid? Det er jo flott at de skriver og vi kan ikke forvente at deres musikksmak treffer alle, men jeg tror det hadde vært godt med en en frisk pust fra andre sjangre som rock (og pop) også. Dagens rock. Fint at de er flinke til å belyse norke artister også, men det kan vel begrenses litt? Litt mindre Blues? Og klassisk musikk er så mye større enn bare de gamle klassiske komponistene.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Lyngen skrev:
OMF skrev:
Synes generellt det er en dårlig "hersketeknikk" å beskylde enkelte for å ikke ha riktig "motivasjon" for hifi fordi man ikke skriver mange nok innlegg på musikksidene, fordi man ikke synes en omtale av norske urartister er spennende, eller at man ikke har mange nok CDer i hyllen.....
Men selv må jeg bare si at det er rart når ikke musikkinteressen smitter over på sentralen. Jeg skjønner bare ikke hvordan enkelte klarer å unngå å skrive noe som helst om musikk om det virkelig er drivkraften for HiFi.
Den synes jeg var ganske snever.....hva med å løfte blikket litt...? Man kan vel ha glede av musikk uten å skrive innlegg på musikksidene her på sentralen.....For å prate for min egen del så leser jeg langt mer enn det jeg skriver, jeg prøver å bidra på områder jeg føler jeg har noe å bidra med og synes er spennende.......musikk nytes best som lyd synes jeg - ikke som skrevne ord...

mvh
OMF
 
U

utgatt60135

Gjest
OMF skrev:
Lyngen skrev:
OMF skrev:
Synes generellt det er en dårlig "hersketeknikk" å beskylde enkelte for å ikke ha riktig "motivasjon" for hifi fordi man ikke skriver mange nok innlegg på musikksidene, fordi man ikke synes en omtale av norske urartister er spennende, eller at man ikke har mange nok CDer i hyllen.....
Men selv må jeg bare si at det er rart når ikke musikkinteressen smitter over på sentralen. Jeg skjønner bare ikke hvordan enkelte klarer å unngå å skrive noe som helst om musikk om det virkelig er drivkraften for HiFi.
Den synes jeg var ganske snever.....hva med å løfte blikket litt...? Man kan vel ha glede av musikk uten å skrive innlegg på musikksidene her på sentralen.....For å prate for min egen del så leser jeg langt mer enn det jeg skriver, jeg prøver å bidra på områder jeg føler jeg har noe å bidra med og synes er spennende.......musikk nytes best som lyd synes jeg - ikke som skrevne ord...

mvh
OMF
Entusiasme er det beste bidrag, ikke å vite mest mulig.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Joda - flott det og greier, men det du skriver er vel egentlig likeverdig med å si at musikkinteressen kan måles i antall innlegg man skriver på musikksidene på HFS - og det er jeg ikke enig i. Men vi kan jo være enig om å være uenig om den saken.....

Mvh
OMF
 
M

marsboer

Gjest
Synes allerede jeg har for mye musikk. Savner tiden i min ungdom hvor jeg hadde under tosifret antall kasetter/cd'er som jeg hadde hørt 123123 ganger og kunne utenat og som jeg virkelig fikk bygd opp et forhold til.

I dagens tidsalder med digitalisering av all musikk er jeg redd jeg har fått tilgang på alt for mye musikk slik at jeg synes jeg kun får et overfladisk inntrykk før noe annet nytt og spennende står og banker på døra.

For å gjøre noe med dette går jeg jevnlig gjennom musikkbiblioteket og sletter unna ting jeg ikke umiddelbart kan si at jeg liker. Målet er å sitte igjen med en minimal musikksamling med konsentrert nytelse!
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.168
Antall liker
6.858
Torget vurderinger
4
Har folket fått blekka i posten ennå?

Er det bare jeg som føler meg oversett av postmannen og er dritlei av å gå forbi Narvesen hvor et skinnende nytt Fidelity lyser fristende i hylla ?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Trane skrev:
Har folket fått blekka i posten ennå?

Er det bare jeg som føler meg oversett av postmannen og er dritlei av å gå forbi Narvesen hvor et skinnende nytt Fidelity lyser fristende i hylla ?
Neida vi er i det minste 2 ;)
For min del så tror jeg ikke det er (min) postmann som overser meg, tror mest på at bladet er kommet på avveie før det leddet, men dog innen postsystemet.
Jeg har sendt klage til kundeservice (i Fidelity) og har fått svar derfra (samt kopi av svar fra KV til de nevnte)
Så får vi se hva som skjer med neste nummer (36) og hvorvidt jeg får nr. 35 i postkassa mi (eller ikke)

Mvh.KW
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Har lyst til å trekke frem Vadseths grubling om symfoniorkester som noe av det ypperste vår sivilisasjon har frembragt. Den treffer godt. Instrumentteknologi, personlig kunnen og kommunikasjon i musikkens og den store opplevelsens fremme. Er det ikke fantastisk at vi har slikt også i beinrasjonelle og effektiviserte 2008!

Mvh
Sniff
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Vil bare henge meg på her og si at dette var ett veldig bra nummer av Fidelity! Fin balanse mellom test av svindyr vinylspill, sacd-spillere og ett godt utvalg av god musikk! Jeg legger gjerne en tier ekstra for å få denne kvaliteten!
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Da kan jeg fortelle at jeg nå har fått nr.35, hele to stykker og i lukket konvolutt ;D
Lurte litt på hvorfor jeg hadde fått 2 stykk, selv om det handler aldri så mye om stereo dette her.
Flaks nok så begynte jeg på riktig eksemplar ;)



Da får jeg bare si tusen takk fra KW til KV.
Lederen starter jo også med omforladelse ::) , men det er nok til mange og nr. 34, som jeg heller aldri fikk i kassa, men derimot privat av "impulse"
Får nå bare håpe at mitt julenummer av Fidelity havner i min postkasse og ikke forsvinner underveis.
Da skal endelig også jeg få lest litt i dette bladet.

Mvh.KW
 

Vedlegg

R

Roysen

Gjest
Jeg synes musikkkomtalene i Fidelity er gode og de hører også hjemme der. Dersom jeg aldri hadde lest musikkomtaler på hifisentralen, audiogon, audioasylum, Fidelity, The Absolute Sound, Stereophile, Hi-Fi Plus etc. så hadde jeg gått glipp av så mange godbiter at jeg ikke helt hadde vært klar over hva hardwaren min er i stand til å gjøre. Et viktig tillegg disse kildene ofte bidrar med som andre kilder ikke er så opptatt av er lydkvaliteten på de ulike utgivelsene.

Så uansett hvilket utgangspunkt man har for hobbyien (jeg synes ikke det er riktig å se ned på de som har større fokus på lyd enn musikk) så vil alltid softwaren være like viktig som noe annet og det å få øynene opp for ny musikk er viktig for å kunne utvide sitt sin musikkinteresse og øke livsgleden.

Min egen musikkinteresse har blitt betydelig større og synet på hva som er god musikk betydelig utvidet som en følge av overnevnte kilder.

Spesiellt vil jeg si at TAS har åpnet øynene og ørene for mange herlige opplevelser.

Mvh
Roysen
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.168
Antall liker
6.858
Torget vurderinger
4
KW skrev:
Hei!
Da kan jeg fortelle at jeg nå har fått nr.35, hele to stykker og i lukket konvolutt ;D
Lurte litt på hvorfor jeg hadde fått 2 stykk, selv om det handler aldri så mye om stereo dette her.
Flaks nok så begynte jeg på riktig eksemplar ;)
Måtte jo høre med Fidelity jeg også. Mailet dem onsdag 12.nov. 18.30 og fikk svar allerede morgenen etter, - beklagelse og løfte om at bladet skulle ettersendes straks. I dag morges lå det i postkassen og ventet på meg.

BRA KUNDESERVICE FIDELITY !

At ting kan gå galt vet vi alle. Hvordan man håndterer ting når det har gått galt er det avgjørende.
 
Topp Bunn