At en redaktør ikke er ydmyk for kritikk er et dårlig tegn. Kan sidestilles med en leder som mener at han bare gjør sitt beste, men de ansatte klager hele tiden. Hva med å gå inn i seg selv? Høre på hva kundene har å si, ta dette inn over seg, og ha dette i bakhodet ved neste produksjon.
Når en redaktør kommer med sleivspark, ironi eller ei, som;
Jøss, Viking. Dårlig med leseferdigheten eller bare sur
Håper det er OL som er skyld i en slik eder og galle...
Enkelte ganger savner jeg den gamle jobben som hjernekirurg.
..da mister jeg respekten for denne personen.
Mye kritikk kommer mot en redaktør, det lure da er å svare på en saklig og konstruktiv måte, selv om "angriperne" er usaklige. Det er fristende å forsvare seg, spesielt ved personangrep, men også her lønner det seg å holde roen. Som redaktør sitter man i skuddlinjen, og må tåle dette her, uten å bli vippet av pinnen.