Fidelity nr.19

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Ok, så her velger en redaktør for et kommersielt tidskrift å stille åpent på et forum. Fra tid til annen mottar han i tråder han selv starter kommentarer fra utilfredse kunder, svaret redaktøren gir er både sleivete og arrogant. Det betyr vel fint lite hva klagen fra en betalende kunde går ut på, en må da for pokker vise de som gir han til salt i grøten et minimum av respekt. Har selv ved en tidligere anledning, og på tidspunkt hvor jeg også, så dum som jeg var satt penger inn på denne mannens konto, konfrontert ham med mitt misnøye med hans produkt og fikk selvfølgelig svar på tiltale på hans sedvanlige lite diplomatiske måte.

Så til alle dere som synes Viking sutrer, vent til dere selv en dag lufter noen meninger om KVs produkt som ikke passer KV..........

Jeg har jo alltid vært kjent for å dele Vikings syn i debatter, og her støtter jeg ham fullt ut. Når man forhåndsbetaler for et produkt skal man kunne kreve visse fortrinn for den risken man faktisk tar. Og jeg skjønner at mange her har glemt hva som skjedde oss som forhåndsbetalte for Audio i sin tid.........

Uno
Word :)
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Javel, hva har det med hifi a gjore.Vet at det er for a sette ting i perspektiv men denne synes jeg er helt pa jorde
Det har ingenting med hifi å gjøre. Bare et oppgitt sukk over hva folk hisser seg opp over. Om et blad kommer litt sent noen ganger, denne gangen varsler faktisk redaktøren om det, da skal de få svi. Jeg synes vi skal være litt mere romslige og faktisk berømme "Fidelity" for produktet de leverer. Går vi noen år tilbake,hadde vi kun"Hifi & Elektronikk" i norge, og måtte til danmark for å finne noe lesbart. De ligger jo også langt foran sine forgjengere som "Puls Hifi", "Audio"osv.
 
O

om.s

Gjest
Om et blad kommer litt sent noen ganger
Noen ganger? hadde det värt så vel, dessverre ser det ut å väre regelen framfor unntaket, at det havner likt el senere i postkassa som det står i hylla på Narvesen/Pressbyråen mener jeg.....

Men, i den större sammenheng er det selvsagt som ikke noe, men dog litt irriterende.......

mvh
 
L

Ludo

Gjest
Noen ganger? hadde det värt så vel, dessverre ser det ut å väre regelen framfor unntaket, at det havner likt el senere i postkassa som det står i hylla på Narvesen/Pressbyråen mener jeg.....
Ja ja ja... Dere får si fra da... Jeg har både tau, ammunisjon og endel andre effektive remedier liggende dersom smertene skulle bli for store... :p
 

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
356
Antall liker
44
Det er vel litt enklere å godta at bladet kommer likt i posten som på narvesen. Nå som det ikke er kjøp og salg sider/annonser lengere i bladene. Min mening.Ellers takk for et godt magasin
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
At en redaktør ikke er ydmyk for kritikk er et dårlig tegn. Kan sidestilles med en leder som mener at han bare gjør sitt beste, men de ansatte klager hele tiden. Hva med å gå inn i seg selv? Høre på hva kundene har å si, ta dette inn over seg, og ha dette i bakhodet ved neste produksjon.
Når en redaktør kommer med sleivspark, ironi eller ei, som;
Jøss, Viking. Dårlig med leseferdigheten eller bare sur
Håper det er OL som er skyld i en slik eder og galle...
Enkelte ganger savner jeg den gamle jobben som hjernekirurg.
…..da mister jeg respekten for denne personen.
Mye kritikk kommer mot en redaktør, det lure da er å svare på en saklig og konstruktiv måte, selv om "angriperne" er usaklige. Det er fristende å forsvare seg, spesielt ved personangrep, men også her lønner det seg å holde roen. Som redaktør sitter man i skuddlinjen, og må tåle dette her, uten å bli vippet av pinnen.
 
O

om.s

Gjest
Ja ja ja... Dere får si fra da... Jeg har både tau, ammunisjon og endel andre effektive remedier liggende dersom smertene skulle bli for store... :p
Du VIL lese det jeg skriver som en annen leser svart boka  :p
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Dette er vel relativt latterlig debatt? Det dreier seg jo tross alt bare om et blad!!! ???
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Ja, ja, kan vel trekke paralleller med det å komme først inn døra. Tilfredstillende å komme inn først, men nr 2, 3, 4 osv kom inn de også........., og jammen så de det samme som nr. 1
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Interessant ::):
Så til alle dere som synes Viking sutrer, vent til dere selv en dag lufter noen meninger om KVs produkt som ikke passer KV..........

Uno
Det har jeg faktisk ikke prøvd, selv om jeg også går med en prosjon galle. Here goes (Lukker øynene og lar det stå til :():

Faen KV. Vet du hva som skjer med blodtrykket mitt når high-end produkter i astronomiske prisklasser blir kategorisert som røverkjøp el.? En kristisk presse skal vel kontinuerlig holde et KRITISK blikk på priser og marginer? HVorfor har du og noen av dine skribenter nen okså omtrentlige omgang med tekniske beskrivelser? Hvordan kan du være så sikker på at dine gamle ører og fargerike men subjektive betraktninger har verdi for oss andre? For alt jeg vet stammer testresultatet fra en rødvinskveld hvor det ble spilt musikk du forbinner med drømmedama fra 3. gym. Føleri! Ren underholdning. Jeg vil ha målinger med nøkterne faglige fortolkninger.

HA! ;)

Livet er herlig dere

Sniff
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Dette er vel relativt latterlig debatt? Det dreier seg jo tross alt bare om et blad!!! ???
Nemlig. Ser fram til å få bladet i postkassa. Akkurat når det kommer spiller mindre rolle for meg. Jeg har plenty med andre ting jeg kan gjøre i mellomtiden. Akkurat nå tror jeg faktisk jeg skal ta meg en tur på ski.
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Sleivete og arrogant?

Hvem er du UNO som stadig kommer med så mye dritt? Ikke vet jeg hvem du er, men samtidig er jeg tydeligvis fritt vilt for dine mange påstander, mange temmelig tvilsomme, for å si det mildt. Blant annet starter jeg sjelden eller aldri en lenke slik som jeg gjorde denne gangen for å opplyse at vi hadde et praktisk problem som KUNNE medføre at enkelte ville se Fidelity nr.19 i Narvesen før de fikk det i egen postkasse. ???

Dette var da knapt noe sleipt reklamefremstøt? Men det burde da heller ikke være startskuddet for en verbal utskjelling fre et agressivt fåtall, dessverre ikke uten sidestykke da dette mer er regelen enn unntaket her på sentralen.

Selv om jeg føler at de aller fleste oppfatter at Fidelity-gjengen gjør alt de kan for å lage et bra blad som kommer jevnt og trutt både til Narvesen og postkassen din med (forbausende!) stor regelmessighet, så er det et meget lite antall særdeles aggressive kranglefanter som klarer å gjøre et betydelig nummer ut av alt som kan oppleves negativt.

Og da snakker jeg ikke om de POSITIVE negative kritikken som vi lærer av, (som for eksempel den om forsidene et par innnlegg over) og som jeg vil tro de fleste opplever at vi prøver å ta hensyn til i senere utgivelser. Men jeg snakker om en håndfull signaturer-for meg mennesker uten ansikt eller indentitet- som klarer å få et forsøk på å skape et brukbart hi-fi blad i et nedadgående marked til å bli noe nærmest litt sjofelt og selvhevdene? Og som er frekke nok til å beskylde det store flertallet som synes vi gjør en grei jobb for å "pisse oss lunkent oppetter ryggen ". Fytterakkern så sleip debattform! Særlig da det ofte er de sure og agressive som lettest tyr til pennen, ikke de mange som synes verden og hi-fi'en er sånn noenlunde o.k.

For meg og gjengen i Fidelity er det beinhard jobbing med særdeles lite glamour og med stadig panikk om at dette ikke blir bra nok. Jeg er pissredd foran hver eneste utgivelse for at det altfor lett skal synes hvilke små ressurser vi egentlig har til disposisjon og hvilken pølsebod denne knøttebedriften egentlig er. Og MÅ være siden markedet er særdeles begrenset. Selv du Viking, må da ha oppfattet dette siden jeg personlig måtte sende deg (med kr.55 i porto) det bladet du en eller annen gang ikke hadde fått i postkassen.(?)

Jeg har tre valg; slutte med bladet, slutte å svare generelt på hi-fi sentralen eller å slutte å svare på det jeg selv opplever som usakelig kritikk.

Med visshet om at det siste av enkelte uansett blir fremstilt som toppen av arroganse (som en oppblåst sperreballong?) vil jeg heretter være svært forsiktig med innnlegg her på hi-fi sentralen. Ikke for å furte, men for å ha litt krefter igjen til å lage blad...
:'(
med hilsen
Knut V
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Kan ikke skjønne at K. Vadseth og co. skal få kjeft fordi postgangen er treeeeg enkelte steder :'( .

Uannset så blir abb. mitt fornyet , kan ikke skjønne at det skal være noe problem hvis f.eks naboen kjøper bladet to dager før meg hos Narvesen .

Ett av " verdens " beste blader er det uannset , selv om enkelte trykkleifer forkommer :p .
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Kan ikke skjønne at K. Vadseth og co. skal få kjeft fordi postgangen er treeeeg enkelte steder :'( .

Uannset så blir abb. mitt fornyet , kan ikke skjønne at det skal være noe problem hvis f.eks naboen kjøper bladet to dager før meg hos Narvesen .

Ett av " verdens " beste blader er det uannset , selv om enkelte trykkleifer forkommer :p .
Nei da, kunder skal være fornøyde uansett, de betaler jo bare for produktet. Mye av det ovenfor av kritikk har jeg IKKE stått for, kun at det er irriterende hver gang å se det i Narvesen først. Det JEG har etterlyst er LØSNINGER, det har ALDRI kommet KV, kun problemer, unnskyldninger og bortforklaringer. Det er det jeg har hengt meg opp i. At noen ikke skjønner hvorfor jeg klager gir jeg fullstendig f... i da dette vedgår MEG og MITT kundeforhold der JEG betaler for en vare. Jeg har heller aldri sagt mye negativt om innholdet.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Nei da, kunder skal være fornøyde uansett, de betaler jo bare for produktet. Mye av det ovenfor av kritikk har jeg IKKE stått for, kun at det er irriterende hver gang å se det i Narvesen først. Det JEG har etterlyst er LØSNINGER, det har ALDRI kommet KV, kun problemer, unnskyldninger og bortforklaringer. Det er det jeg har hengt meg opp i. At noen ikke skjønner hvorfor jeg klager gir jeg fullstendig f... i da dette vedgår MEG og MITT kundeforhold der JEG betaler for en vare. Jeg har heller aldri sagt mye negativt om innholdet.

Får si meg enig i, at det er forbanna irriterende å se bladet på Narvesen, uten å ha fått det i posten.
Løsningen må bli å sende det ut til Narvesen noe senere enn i dag.....eller aller best mye før til abonnentene.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
PS!
Fidelity er blad nummer 1 her i gården, selv om det kommer sent til tider, og jeg blir forbanna når jeg får det senere enn Narvesen.
Det blir et love/hate forhold dette.  ;D

Edit:
Minner meg litt om Maria Carey låten, Without You.
"No I can't forget tomorrow
When I think of all my sorrow
When I had you there (Narvesen)
But then I let you go" ;D ;D ;D
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Men da har jeg oppnådd et av mine poenger; enkelte aktører her på Sentralen opptrår anonymt i debatter med mye løskrutt, mens de faktisk er profesjonelle aktører i bransjen med klar personlige agenda som ikke er kjent. Takk UNO, men jeg vet fremdeles ikke hva  du heter, bare at du har laget smart reklame for deg eller ditt firma... :)
Knut
PS Når jeg skrev mitt oprrinnelige innlegg, Janhella,var det selvfølgeligh fordi jeg synes det var leit at Narvesen denne gangen fikk bladet samtidig med Posten. Som jeg skrev er vanlig praksis at Posten har en knapp ukes forsprang. At det enkelte ganger likevel ikke fungerer som planlagt, gjelder de fleste blader etter det jeg har blitt fortalt. Men dette var altså en varslet unntagelse fra vanlig praksis. DS
 
N

nofidelityfanboy

Gjest
I motsetning til din reklamekatalog Vadseth, tar jeg meg ikke betalt.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
PS Når jeg skrev mitt oprrinnelige innlegg, Janhella,var det selvfølgeligh fordi jeg synes det var leit at Narvesen denne gangen fikk bladet samtidig med Posten. Som jeg skrev er vanlig praksis at Posten har en knapp ukes forsprang. At det enkelte ganger likevel ikke fungerer som planlagt, gjelder de fleste blader etter det jeg har blitt fortalt. Men dette var altså en varslet unntagelse fra vanlig praksis. DS
Smart å varsle, bedre å ri av en storm i forkant, enn å ende opp med en orkan i etterkant  ;)
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
I motsetning til din reklamekatalog Vadseth, tar jeg meg ikke betalt.
Penger er vel ikke det eneste motivet her i verden? Det er likevel en lettelse å skjønne hvorfor du har vært så utrolig negativ og så utrolig personlig i all din kritikk. Jeg synes du har oppført deg usedvanlig sjofelt mot både bladet og de mange på hifisentralen som ikke har vært klar over din skjulte agenda. Men mest er jeg likevel lettet over å fatte mer av dine bakenforliggende og meget aggressive motiver!
Knut Vadseth
 
N

nofidelityfanboy

Gjest
Penger er vel ikke det eneste motivet her i verden? Det er likevel en  lettelse å skjønne hvorfor du har vært så utrolig negativ og så utrolig personlig i all din kritikk. Jeg synes du har oppført deg usedvanlig sjofelt mot både bladet og de mange på hifisentralen som ikke har vært klar over din skjulte agenda. Men mest er jeg likevel lettet over å fatte mer av dine bakenforliggende og meget aggressive motiver!
Knut Vadseth
Se der er han i gang igjen! Jeg gidder faktisk ikke forsvare meg, bare noterer meg at du i tillegg i manglende kompetanse innenfor feltet du skriver om, også mangler kompetanse innefor journalistikk. Men betalt får du. Smart! Hadde du som den redaktør du er, tatt deg bryet med å sjekke fakta før du blåser av deg ville du oppdaget at du bommer stygt med din drittslenging. Men som jeg tidlig oppdaget gjennom å lese din reklamekatalog forholder du deg ikke til fakta, bare ugjennomtenkt amatørmessig synsing. Du utgir deg for å stå på forbrukerns side. Bah!

Men nå er min besøkstid på HFS over, så kan du jo bare rable på.
 
J

jekri

Gjest
Takk UNO, men jeg vet fremdeles ikke hva  du heter, bare at du har laget smart reklame for deg eller ditt firma... :)
Knut
Sjekk linken du fikk av Uno. Let litt så finner du sannheten :)
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
UNFIDELITY
Jeg har jobbet med journalistikk i 40 år. Og jeg opplever dine skriblerier som patetiske. I flere år har du gjemt deg i anonymitet bak UNO for å peppre løs på blant andre meg og Fidelity. Nå har du vært "dum" nok til å avsløre din indentitet som fomodentlig sjefen på en alternativ nettblekke (?), og synes debatten ikke er så morsom lenger etter blant annet å ha beskyldt meg-som så ofte før- for "hersketeknikk" om jeg  besvarer dine utgytninger. Jeg vil være glad om du er like drittlei meg som jeg er deg!
KV  :p
PS Jeg ser liten grunn til å bruke tid på å utforske dine egne påstander om tilhørighet til angjeldene nettavis.DS
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
UNFIDELITY
Jeg har jobbet med journalistikk i 40 år. Og jeg opplever dine skriblerier som patetiske. I flere år har du gjemt deg i anonymitet bak UNO for å peppre løs på blant andre meg og Fidelity. Nå har du vært "dum" nok til å avsløre din indentitet som fomodentlig sjefen på en alternativ nettblekke (?), og synes debatten ikke er så morsom lenger etter blant annet å ha beskyldt meg-som så ofte før- for "hersketeknikk" om jeg  besvarer dine utgytninger. Jeg vil være glad om du er like drittlei meg som jeg er deg!
KV  :p
leave it, vadseth.
han heter faktisk uno, og er en ekte entusiast. bra mann.
og det er sikkert du også.
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Et glimrende innlegg, Joaquin ;D
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
UNFIDELITY
Jeg har jobbet med journalistikk i 40 år. Og jeg opplever dine skriblerier som patetiske. I flere år har du gjemt deg i anonymitet bak UNO for å peppre løs på blant andre meg og Fidelity. Nå har du vært "dum" nok til å avsløre din indentitet som fomodentlig sjefen på en alternativ nettblekke (?), og synes debatten ikke er så morsom lenger etter blant annet å ha beskyldt meg-som så ofte før- for "hersketeknikk" om jeg  besvarer dine utgytninger. Jeg vil være glad om du er like drittlei meg som jeg er deg!
KV  :p
Ta deg i akt nå Knut, og slutt med denne drittkastingen, før du roter deg ut på tynn is. Vi har sett nok av dine utblåsninger, og du setter deg selv i et dårlig søkelys. Som redaktør synes jeg ikke de siste innleggene dine er sælig godt gjennomtenkt. Jeg vil heller ikke forsvares andres usakligheter, men kritikk, må du som alle andre tåle.
Er du her som privatperson eller redaktør? Tenk litt over det!
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.838
Antall liker
5.490
Sted
Holmestrand
Kjære Knut!
Jeg har tidligere vært nokså kritisk til norsk hifi-presse, herunder også Fidelity, og har derfor ikke vært (fast) kunde.

Etter en tilsvarende nokså hatsk og særdeles negativ tråd på et annet forum der diverse leverte oppgulp med stort engasjement ble jeg så nysgjerrig at jeg kjørte ens ærend til Drammen (30 km hver vei) for å se hvor forferdelig Fidelity er. Vel hjemme måtte jeg skuffet konstantere at Fidelity i dag er et helstøpt og spennende tidskrift. Jeg kan vanskelig se at dette påvirkes av om abonnentene er før eller etter Narvesen. Dette er barnslig og umoden sutring.

Selv om jeg var godt fornøyd med siste nummer (spesielt Roy Ervins "hjemme hos") er dere ikke helt i mål, men jeg er overbevist og slutter meg til blant de fornøyde kundene. Forslår derfor at Fidelity hever seg over denne tåpelige diskusjonen og bruker energien på å forbedre produktet til glede for fornøyde kunder!
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Et glimrende innlegg, Joaquin ;D
lol ;D
du er ikke ironisk nå?

vi audiofriks (iallfall jeg) har av og til en lei tendens til å grave oss ned i debattmessige dype gjørmehull, som vi så kaver som faen for å komme oss opp igjen fra.

egentlig vil vi det samme, alle mann (og kvinner):
spelle musikk og ha det fint.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Ta deg i akt nå Knut, og slutt med denne drittkastingen, før du roter deg ut på tynn is. Vi har sett nok av dine utblåsninger, og du setter deg selv i et dårlig søkelys. Som redaktør synes jeg ikke de siste innleggene dine er sælig godt gjennomtenkt. Jeg vil heller ikke forsvares andres usakligheter, men kritikk, må du som alle andre tåle.
Er du her som privatperson eller redaktør? Tenk litt over det!
vadseth oppfører seg stort sett som en ærverdig redaktør, imho.
det at han mister hodet av og til, må vi kunne tåle.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
At KV blir forbannet eller irritert av enkeltes innlegg, ser jeg ingen grunn til å ta på vei for. Bak redaktør tittelen, er det trossalt et menneske. Jeg kjøper bladet, ikke personen KV ;)
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Å beskylde en meningsmotstander for å operere med skjult agenda er generelt en lite hyggelig debatteknikk. Den gangen undertegnede hadde sin feide med redaktøren, ble også jeg beskyldt for å være en "agent" for et konkurrerende nettsted; ute på oppdrag for å undergrave og ødelegge hans blad for egen vinnings skyld. Det stod sågar på lederplass. Den gangen het bladet Audio og det farlige nettstedet var HiFi-Sentralen.

Jeg har aldri tjent et øre på mine bidrag til oppstarten av HFS, så vidt jeg vet er også Alternativ Audio et rent idealistisk drevet nettsted, derfor finner jeg slike beskyldninger nokså upassende. Ettertiden har vel også vist at HFS er alt annet enn en fiende av redaktøren og hans blad, og også at kritikken mot EyeFis overtagelse av Audio ikke var helt uberettiget (?). For mitt vedkommende betrakter jeg uansett denne feiden som et tilbakelagt kapittel, og har meldt meg fullstendig ut av enhver diskusjon omkring aktører i den norske hifi-presse (hvilket ikke endrer seg med dette), men jeg vil på generelt grunnlag si at den type beskyldninger det her kommes med, er en ufin måte å møte kritikk på.
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
den I dag klokken 03:19:35, skrev nofidelityfanboy


Når man forhåndsbetaler for et produkt skal man kunne kreve visse fortrinn for den risken man faktisk tar. Og jeg skjønner at mange her har glemt hva som skjedde oss som forhåndsbetalte for Audio i sin tid.........


'

Når man forhåndsbetaler, så er det vel rett og rimelig at man forhåndsfår ;)....., iallefall i utgangspunktet.....?
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Noen ganger? hadde det värt så vel, dessverre ser det ut å väre regelen framfor unntaket, at det havner likt el senere i postkassa som det står i hylla på Narvesen/Pressbyråen mener jeg.....

Men, i den större sammenheng er det selvsagt som ikke noe, men dog litt irriterende.......

mvh
Da skulle dere ha prøvd å abonnere på MoLt. DET kommer sent det, gjerne flere måneder for sent konstant, men jeg holder ut fordi sakligheten er enorm! ;D

Forsinkelsene som diskuteres har blir som en flau bris i et vannglass i forhold!
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
herr Løkken!
Det der var en særdeles redigert utgave av en gammel debatt? Men keg opplever det urimelig når personer med klare egenmotiver gjemmer seg bak en maske. Det gjaldt ikke deg! Og poenget var vel aldri din tilhørighet til vedkommende nettside,  men utrolig mange personlige angrep. Så mange at jeg ringte til deg for å finne ut hva som lå bakom det hele. Da fikk jeg beskjed om at dette måtte jeg bare finne meg i siden jeg hadde plassert meg sentralt i norsk hi-fi miljø. Der er vi uenige. Og enige om det. Men så lenge debatten går over til å bli personlig,  må også jeg få lov til å være akkurat den hissigproppen min kone påstår jeg er? Jeg har dessuten lovdet mindre deltagelse her på sentralen.  

Jeg oppforder forøvrig alle til å titte på utgangspunktet for denne lenken!
Og dermed er ringen sluttet for min del. Jeg var ikke ironisk, Joaquin. Du hadde 100% rett, håper jeg...
Knut V
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Jeg er ikke abonnent av Fidelity, men kjøper det i butikken når det måtte passe meg. Jeg har likevel noen kommentarer til den debatten som har utviklet seg her mellom redaktør Vadseth og noen få meddebattanter.  

Her er det ingen tvil om at redaktøren har et kommunikasjonsproblem.
Når tre-fire abonnenter klager på at de får Fidelity for seint, så bør jo ikke redaktør Vadseth være hårsår og gå i forsvarsposisjon mot sine kunder. Når noen klager på at de får Fidelity for seint, redaktør Vadseth, så er jo det faktisk et positivt tegn for bladet!! Det betyr at de er fornøyd med produktet og har veldig lyst å få det hjem så fort som mulig. Dette burde du skjønne, og du burde finne andre måter å møte denne "kritikken" på enn øyenhimlende oppgitthet, sure oppstøt og verbale sleivspark mot kundene dine. Det er et uttrykk som heter "kunden har alltid rett". Dette uttrykket er ikke en absolutt sannhet, men mer en slags ledetråd for hvordan selgere/redaktører bør behandle sine kunder for å beholde dem. På meg virker det faktisk som om redaktøren tar kritikk av bladet og kritikk av for sen levering altfor personlig, og ikke klarer å være saklig, høflig og informativ nok mot de få misfornøyde kundene.
Kanskje et kurs i kundebehandling kunne vært noe?
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.531
Antall liker
7.623
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Ta deg i akt nå Knut, og slutt med denne drittkastingen, før du roter deg ut på tynn is. Vi har sett nok av dine utblåsninger, og du setter deg selv i et dårlig søkelys. Som redaktør synes jeg ikke de siste innleggene dine er sælig godt gjennomtenkt. Jeg vil heller ikke forsvares andres usakligheter, men kritikk, må du som alle andre tåle.
Er du her som privatperson eller redaktør? Tenk litt over det!


He-He........... "før han roter seg ut på tynn is", etter disse utsagn kan da umulig KV ha noen is under beina igjen i det hele tatt.

Når en redaktør for et blad kommer med slike utsagn til sine egne kunder kan man begynne og lure på hvordan det står til med forettnings sansen for ikke og si respekten ovenfor sine egne kunder.
 
O

om.s

Gjest
Da skulle dere ha prøvd å abonnere på MoLt. DET kommer sent det, gjerne flere måneder for sent konstant, men jeg holder ut fordi sakligheten er enorm! ;D

Forsinkelsene som diskuteres har blir som en flau bris i et vannglass i forhold!
Som kommentert tidligere i denne tråden, klarer de fire andre utenlandske tidskriftene jeg abonnerer på å komme, opptil flere uker noen ganger, før jeg ser de i bladhyllene, det merkelige her er at det til tider synes vanskeligere å få til innen Skandinavia enn både fra øyriket og fra over atlanteren.

Og jeg snakker for egen regnings del, ikke om bare en to-tre ganger, men nesten regelmessig ved hver utgivelse, (jeg har hengt med siden Audio nr 22, minus EyeFi nummerene) det seg være om jeg som tidligere bodde mindre enn ti mil fra Oslo eller som nå, i Gøteborg.

Kanskje beror det på den "høye"  forbokstaven i etternavnet mitt (s)  ikke vet jeg, men det burde være for en forhånds betalt vare, ett lite fortrinn å kunne nyte denne "varen" før allmennheten når man er abonnent.

Min kommentar til alt utover dette, hva Fidelity og dets stab angår, står nevnt tidligere i tråden.

mvh
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Jeg må si at jeg personlig aldri har hatt noe dårlig forhold til Mr. Vadseth, og ei heller noe forhold i det hele tatt. Har lest hans artikler, og funnet mange av dem av interesse. Det vil i ettertid bli veldig anstrengt å ta hans artikler seriøst, etter denne utblåsingen han har hatt her på 'sentralen. Det er beklagelig at han ikke forstår at dette vil skade hans rykte og seriøsitet.

Vi andre "tullinger", som ikke har noe å selge, har intet å tape ;)
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Fidelity er et blad med oppadstigende kvalitetskurve. Jeg synes det er fint at bladets skribenter og redaktør bruker hifisentralen, men det hadde vært koselig å sett deres signaturer i andre diskusjoner enn de relatert til fidelity.
Men når KV uttaler seg som representant for fidelity så kunne jeg ønske meg større objektivitet. Knut, hvis du tar deg nær av noen av inleggene så er det kanskje best å telle til ti før du skriver et svar  ;)
 
Topp Bunn