Fidelity nr.19

K

Khanate

Gjest
Om internettfora og deres debattanter:

Jeg har deltatt i diverse internettfora, og opplever at det fra tid til annen oppstår småkrangling i alle sammen. Jeg har kjent det på meg selv mange ganger: jeg blir irritert over noe som hevdes, og tar til motmæle. Argumentasjonsdjevelen i meg tar over, og vil ha rett. Og når den værste røyken etter bataljene har lagt seg, skammer jeg meg litt over hva jeg har holdt på med. På grunn av alt dette har jeg laget meg noen regler som jeg prøver å følge:

Som araberne sier: alle mennesker har 13 minutter om dagen til å gjøre feil. Og noen ganger kommer alle 13 minuttene på en gang. Derfor; skal man holde seg unna eller ligge lavt når noen blåser ut. sliik at disse ikke mister ansikt. Med andre ord; om noen hevder noe som provoserer, kanskje de har en utblåsning, kanskje de gjør noe de vil angre på siden? Hvorfor da ta tak i dette med en tilsvarende følelsesladet respons og på den måten øke konflikten? Det er bedre å ta seg tid til å roe ned. Da kan man formulere noe mer konstruktivt, uten å gå på kompromiss med det man mener, og uten å stikke ut brodder fordi man ikke er enig. I bunn og grunn handler dette om respekt og forståelse for andre mennesker, blandet med en liten dose omsorg og kjærlighet.

Noe å tenke på i disse spenningsfulle tider?
 
K

Kaarelars

Gjest
Ser fram til å lese bladet, spesielt testen av Linn Ninka som jeg personlig synes spiller fenomenalt godt. Kjør gjerne på med flere tester av høyttalere i denne prisklassen.
Hei,

Linn Ninka ble også testet i Listener i 2001.
Der fikk den en ganske lunken omtale etter hva jeg kan huske. Har bladet et eller annet sted på loftet og har mulighet til å scanne og sende deg testen hvis du er interessert.



Mvh
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.300
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
en ting som slår meg etter å ha skummet denne latterlige tråden:
hvis det å få ting raskt levert på døren var en av ens viktigste mål her i livet, er vel ikke akkurat Skogn stedet å bosette seg.
IMO

Skal være glad folk finner frem overhodet.
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Men vi får forsatt bladet KJØRT hjem, MED RABATT!!

Honkey
Det er vel ingen som kjører med RABATT. :-/ Du mener vel TRABANT? ;)

 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
en ting som slår meg etter å ha skummet denne latterlige tråden:
hvis det å få ting raskt levert på døren var en av ens viktigste mål her i livet, er vel ikke akkurat Skogn stedet å bosette seg.
IMO

Skal være glad folk finner frem overhodet.
Så du er den til å bestemme hvem som skal mene hva om leveringen? DET ER latterlig det ;) Og man bosetter seg der man får jobb, ikke sant? Eller i nærheten? Dette er så fantastisk dumt innlegg som viser skylapper og "nord for Sinsenkrysset" mentalitet at det lukter urbant og trangsynt på en gang IMHO!
 
T

timc

Gjest
en ting som slår meg etter å ha skummet denne latterlige tråden:
hvis det å få ting raskt levert på døren   var en av ens viktigste mål her i livet, er vel ikke akkurat Skogn stedet å bosette seg.
IMO

Skal være glad folk finner frem overhodet.
Ja det er bra du tar den seriøse tonen da.

Skjerp dere hele gjengen!!
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
...noen bosetter seg der mamma og pappa har et hus man kan bo i...
Hadde slike ting hatt noe med saken å gjøre så...... Men det er typisk deg Snickers is, hehe, ikke uventet etter alt jeg har hørt om deg og din person (?).
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.300
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
litt fleip til å løse opp stemningen virker åpenbart ikke,så bare sylt dere ned i surmulingen deres!
jeg gir bengen
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Denne tråden burde egentlig bare bli stengt. Bare drittkasting fra start til slutt.

Posten er ikke kjapp. En uke før narvesen burde være nok. Livet er ikke perfekt, og det er heller ikke Fidelity. I stedet for å syte så kom med konstruktive forslag eller skriv noe selv. Det er sannelig ikke lett å bli profet i eget land.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.323
Antall liker
16.408
Sted
Østfold
Hadde slike ting hatt noe med saken å gjøre så...... Men det er typisk deg Snickers is, hehe, ikke uventet etter alt jeg har hørt om deg og din person (?).
Hvorfor tror du den var myntet på deg?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Ok, her stopper vi tråden.

Mvh
Admin
 
Topp Bunn