Fidelity nr.19

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
KV: "Det der var en særdeles redigert utgave av en gammel debatt? Men keg opplever det urimelig når personer med klare egenmotiver gjemmer seg bak en maske"
Så for guds skyld forklar deg da mann. Hvilken maske er Uno bak? Hvilke økonomiske motiver har han? Jeg er redd for at du bommer så til de grader med disse kommentarene og du blir stående igjen som et "fjols" når du ikke vet et fnugg om hva alternativaudio er for noe. Trodde journalistikk gikk ut på å SJEKKE før man uttalte seg? Mulig jeg tar feil, men prinsippet er uansett en grei regel....................................
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
herr Løkken!
Det der var en særdeles redigert utgave av en gammel debatt? Men keg opplever det urimelig når personer med klare egenmotiver gjemmer seg bak en maske. Det gjaldt ikke deg!

Og poenget var vel aldri din tilhørighet til vedkommende nettside, men utrolig mange personlige angrep. Så mange at jeg ringte til deg for å finne ut hva som lå bakom det hele. Da fikk jeg beskjed om at dette måtte jeg bare finne meg i siden jeg hadde plassert meg sentralt i norsk hi-fi miljø. Der er vi uenige. Og enige om det.
Jeg mener nå at jeg den gang fremhevet ganske klart at min oppfatning var at du, i kraft av din stilling som redaktør, var ansvarlig ovenfor dine lesere hva angikk bladets innhold og dets utvikling. Det har ikke noe med "å tåle personangrep" å gjøre. Jeg klargjorde også at kritikken jeg rettet mot deg den gang, var kritikk av din redaksjonelle linje, ikke av deg som person. Jeg kjente/kjenner deg ikke, hvordan kan jeg kritisere deg som person? Det gir ingen mening.

Vi (noen av oss) så at Audio gikk rett mot stupet, samtidig som det på lederplass ble lovet gull og grønne skoger. Jeg mente den gang, og mener fortsatt, at redaktøren er den som står ansvarlig ovenfor leserne i så henseende, uansett hvordan skyldspørsmålet er i de konkrete hendelsene bak kulissene. Dette er et ansvar redaktørrollen medbringer, et ansvar jeg mener man må ta når man tiltrer i stillingen. Dette har overhodet ingenting med personangrep å gjøre, jeg har aldri sagt at du "bare får tåle" usaklige personangrep. Personangrep er en debattform jeg tar avstand fra, uansett hvem den rettes mot; meg, deg eller Uno.

Det stod forøvrig også på lederplass i et av de siste Audio, at "en skribent for et konkurrerende nettsted" søkte å undergrave bladet, med dårlig skjulte insinuasjoner om selviske motiver. Det mener jeg faller inn under samme kategori beskyldninger som det du her retter mot Uno. Han driver et nettsted på idealistisk grunnlag, han har ikke andre motiver enn å ville stimulere til debatt og erfaringsutveksling mellom folk i hifi-miljøet. Han fortjener ikke å fremstilles på den måten du her gjør.

Men så lenge debatten går over til å bli personlig, må også jeg få lov til å være akkurat den hissigproppen min kone påstår jeg er? Jeg har dessuten lovdet mindre deltagelse her på sentralen.
Fra mitt ståsted er ikke denne debatten det minste personlig, den omhandler noen setninger med argumentasjon som jeg mener er uheldig og urettmessig, jeg ser intet personlig i det.

For min del kan du forøvrig skrive på HFS alt hva ditt hjerte måtte begjære, faktisk vil jeg si; jo mer jo bedre! Nå har jeg meldt meg ut av pressedebatten, men generelt er det ingenting jeg verdsetter mer på et forum som dette enn meningsmotstandere. Det å jatte med er kjedelig, det gir ingen stimulans. Å konfronteres og diskutere derimot, i ny og ne kanskje også krangle litt, finner jeg på den annen side både underholdende og givende. Det er på dine motstandere at dine argumenter skal slipes, det er kritikerne som gir en person de korrektiver han trenger for ikke å gro fast i et ensporet tankesett.

Og om det er noen som virkelig ønsker deg vekk fra HiFi-Sentralen; da kan du trøste deg med at det for hver av dem er minst to som ønsker meg dit pepper'n gror. Min holdning til det er kort sagt "kyss meg bak". Den eneste som har autoritet til å kaste meg ut herfra er Høvdingen, om noen vil ha meg ut herfra er det deres problem og noe de i så fall får ta opp med ham. Jeg driter i dem.

Mitt tips er å ta forumet litt mindre alvorlig enn du kanskje gjør, det er bare en lekestue.
 
S

smil

Gjest
Den gangen undertegnede hadde sin feide med redaktøren,  Det stod sågar på lederplass.
Husker at KV hadde ein kritikk (og at denne var at Løkken alltid var kritisk/negativ) på lederplass. Meiner det var i # 1 av Fidelity.
Syns denne kritikken var veldig ufortjent og usakleg.

Husker også at KV som journalist i Lyd og bilde kritiserte Løkken ganske kraftig for eit innlegg han hadde i L&B kor han meinte at "poengsystemet" burde fjernast. I den saken har tydelegvis KV snudd.

Sjølv så syns eg at HFS utvilsomt er den beste bidragsytaren for informasjon til oss hi-fi interesserte her til lands. Løkken og andre med god audioteknisk kompetanse er dei beste bidragsytarane, medan mange andre også gir interessante bidrag.
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Jeg må si at jeg personlig aldri har hatt noe dårlig forhold til Mr. Vadseth, og ei heller noe forhold i det hele tatt. Har lest hans artikler, og funnet mange av dem av interesse. Det vil i ettertid bli veldig anstrengt å ta hans artikler seriøst, etter denne utblåsingen han har hatt her på 'sentralen. Det er beklagelig at han ikke forstår at dette vil skade hans rykte og seriøsitet.

Vi andre "tullinger", som ikke har noe å selge, har intet å tape  ;)
Støttes..
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
vadseth oppfører seg stort sett som en ærverdig redaktør, imho.
det at han mister hodet av og til, må vi kunne tåle.

Ja ikke sant ???! Selv tåler mange av oss tydelig vis ikke særlig meget. Og tross alt: For de fleste av oss er dette, som nevnt i et annet innlegg, en lekestue. Jeg ville også fyrt litt for tilsvarende trøkk på småtteri i mitt profesjonelle liv.

I kveld skal jeg kose meg med hobbyen min: Pusle litt i snekkerboden med noen bjerkefinerplater, stikksag og tvinger. Knaskje blir det noe hyggelig ut av det. ::)

Hell og lykke

Mvh
Sniff
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
..noen burde absolutt plugge inn hodetelefonene i pc'en og browse litt mer på cduniverse.com eller liknende.. mye morsom musikk å bruke tid på å ramle over, istedet for å henge seg opp i bagateller omkring distribusjonen av et lite (men underholdende) nisjeblad.

Hos meg kommer Fidelity når det kommer, og jeg gir blaffen i om det er noen dager før eller noen dager etter..

Mvh Vidar P
 

janopseth

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2005
Innlegg
196
Antall liker
2
..noen burde absolutt plugge inn hodetelefonene i pc'en og browse litt mer på cduniverse.com eller liknende.. mye morsom musikk å bruke tid på å ramle over, istedet for å henge seg opp i bagateller omkring distribusjonen av et lite (men underholdende) nisjeblad.

Hos meg kommer Fidelity når det kommer, og jeg gir blaffen i om det er noen dager før eller noen dager etter..

Mvh Vidar P
Godt sagt, 100% enig!
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
..noen burde absolutt plugge inn hodetelefonene i pc'en og browse litt mer på cduniverse.com eller liknende.. mye morsom musikk å bruke tid på å ramle over, istedet for å henge seg opp i bagateller omkring distribusjonen av et lite (men underholdende) nisjeblad.

Hos meg kommer Fidelity når det kommer, og jeg gir blaffen i om det er noen dager før eller noen dager etter..

Mvh Vidar P
Takk for bra innlegg og fin link. Denne tråden synes jeg var heller pinlig.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Uansett så er noen opptatt av å få det FØR Narvesen, det kan sågar være et hovedmotiv for abonnementet. At noen ikke bryr seg om når bladet kommer, det er flaut å lese det ;) Poenget er at i et kundeforhold så forventes respekt når man betaler for et produkt, at redaktøren da går PERSONLIG inn og latterliggjør betalende kunder pga. tidligere lovnader da finner jeg det passelig "#¤%%%%(/&&%%& for å si det mildt. At noen ikke bryr seg om når bladet kommer så foreslår jeg at dere starter en kampanje der dere mottar alle årets numre ved årets slutt slik at frakten blir billigere og da kan Fidelity bruke mer penger på å SKRIVE om produkter :-/ ;)
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Jeg ville også fyrt litt for tilsvarende trøkk på småtteri i mitt profesjonelle liv.
Det funker sikkert for noen, bare du ikke mister kontroll og havner på skråplanet.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Uansett så er noen opptatt av å få det FØR Narvesen, det kan sågar være et hovedmotiv for abonnementet. At noen ikke bryr seg om når bladet kommer, det er flaut å lese det ;) Poenget er at i et kundeforhold så forventes respekt når man betaler for et produkt, at redaktøren da går PERSONLIG inn og latterliggjør betalende kunder pga. tidligere lovnader da finner jeg det passelig "#¤%%%%(/&&%%& for å si det mildt. At noen ikke bryr seg om når bladet kommer så foreslår jeg at dere starter en kampanje der dere mottar alle årets numre ved årets slutt slik at frakten blir billigere og da kan Fidelity bruke mer penger på å SKRIVE om produkter :-/ ;)
Du går visst inn for å ta ting i verste mening du... ;)
Det jeg sa var at det bryr meg ikke om det skiller noen dager her og der... ikke en gang i året. Om du skal "ta" noen på et utsagn, så må du jo holde tunga rett i munnen; om man bevisst feilsiterer slik at ånden i uttalelsen faller helt bort, så blir det ikke så moro å diskutere med deg vet du :D

Mvh Vidar P
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Du latterliggjør meg og mine meningsfeller ved å snakke om bagateller, jeg gjorde det samme ved en spissformulering ;)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Tok meg den frihet å klippe ut noen ord fra UNO sin side:

Har pådratt meg en viss erfaring med det å debattere skriftlig. Har gjort mange feil i løpet av den tiden jeg har drevet med det og gjør nok fortsatt det. Men man lærer så lenge man lever. Under har jeg samlet en del punkter jeg tror vil være nyttig å ta med seg, enten man er en dreven nettdebattant eller om dette er en ny opplevelse.

Kunnskap bør formidles med ydmykhet.

Om man besitter mye kunnskap og årevis av erfaring skal man ikke gjøre den feil å tro at motparten umiddelbart underkaster seg dette. Man må trø varsomt. I stedet for å påpeke feil direkte, kan man for eksempel bidra til at personen man debatterer med tenker og kommer frem til riktig konklusjon selv, helt enkelt ved å følge hans tankerekker frem til mål. Det likevel ikke sikkert man når frem. Gi deg i tide, man får alltid en ny sjanse.

Gi alltid din motpart en utvei.

Alltid morsomt å kunne trenge motparten din opp i et hjørne. Men på den måten vil man likevel ikke vinne frem med sitt budskap. Personen vil helt enkelt gå i forsvar og debattens hovedtema vil måtte vike for en mer krigersk debattform. Ved å la motparten få en sjanse til å rette opp feil underveis, vil debatten få en mer fruktbar form.

Ikke risiker å legge mor di for hat.

Man vet som regel ikke hvem man diskuterer med, tro derfor ikke at du kjenner personen du diskuterer bare på grunnlag av hans argumenter. Man vil alltid ta seg litt større frihet når man sitter trygt foran sitt skrivebord og kun stirrer inn i en PC-skjerm. Om man noen gang skulle treffe personen i det virkelige liv, kan det hende at man blir overrasket.

Det er lov å endre mening.

Uansett hvor hardnakket man har påstått en sak, er det aldri for sent å revurdere sitt standpunkt. En av de flotte bivirkningene av en debatt er at man suger til seg kunnskap. Om man aldri tar til seg av andres erfaringer vil man jo faktisk ikke få full uttelling for sin deltagelse. Utlært er man ikke før man kler seg i tredressen.

Våg å komme med beklagelser.

En enkel sak som å be om unnskyldning har jeg sett ha stor effekt. Det er utrolig hvor lett man faktisk slipper tilbake i varmen. Så om det har gått litt hett for seg, børst av dere støvet og ta hverandre i hånden.

mvh
Uno

Ja, dette burde nok praktiseres av mange her på HFS.

Mvh Nils
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du latterliggjør meg og mine meningsfeller ved å snakke om bagateller, jeg gjorde det samme ved en spissformulering ;)
Det er da ikke en spissformulering å feilsitere noen, ikke sant? Om du føler deg latterliggjort av meg, så er det bare å beklage. Imidlertid er det ikke jeg som har satt deg i det lyset du fremstår i denne tråden, og er du misfornøyd med det lyset så bør du kanskje se på hva du selv skriver tror jeg. Det er ikke min mening å latterliggjøre hverken deg eller meningsfeller; simpelthen minne deg på at dine sorger vedr Fidelity's distribusjon bør være for små til å eitre på seg grå hår av.. dette er ikke et stort problem med Fidelity.

Oppfordringen var å heller se mot andre kanaler til underholdning istedet for i hyllene til Narvesen, f.eks mot musikksider og annet, som gjør hobbyen morsom istedet for irriterende.

Mvh Vidar P
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Har da aldri feilsitert deg, skjønner ikke hvor du vil hen, jeg snakker om MITT kundeforhold der jeg BETALER for noe. Hva du eller alle andre mener er meg revnende likegyldig, men det er bra for Fidelity at så manga kunder ikke er så nøye med leveringen av bladet.
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Å beskylde en meningsmotstander for å operere med skjult agenda er generelt en lite hyggelig debatteknikk. Den gangen undertegnede hadde sin feide med redaktøren, ble også jeg beskyldt for å være en "agent" for et konkurrerende nettsted; ute på oppdrag for å undergrave og ødelegge hans blad for egen vinnings skyld. Det stod sågar på lederplass. Den gangen het bladet Audio og det farlige nettstedet var HiFi-Sentralen.

Jeg har aldri tjent et øre på mine bidrag til oppstarten av HFS, så vidt jeg vet er også Alternativ Audio et rent idealistisk drevet nettsted, derfor finner jeg slike beskyldninger nokså upassende. Ettertiden har vel også vist at HFS er alt annet enn en fiende av redaktøren og hans blad, og også at kritikken mot EyeFis overtagelse av Audio ikke var helt uberettiget (?). For mitt vedkommende betrakter jeg uansett denne feiden som et tilbakelagt kapittel, og har meldt meg fullstendig ut av enhver diskusjon omkring aktører i den norske hifi-presse (hvilket ikke endrer seg med dette), men jeg vil på generelt grunnlag si at den type beskyldninger det her kommes med, er en ufin måte å møte kritikk på.
Et råd fra en som respekterer deg: Løkken, la den gamle feiden ligge, legg det bak deg, gå videre. Føler du deg urettferdig behandlet fra tidligere, så tilgi. Å tilgi er veldig bra, særlig for den som tilgir! ;D
Til de andre, surmagede: jeg synes ikke KV fortjener all denne gørra, la nå dette ligge og tenk heller på det positive mannen har fått til! Mitt bidrag til å legge denne ballen død, blir å ikke skrive flere innlegg i denne tøysetråden. ;)
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Bladet kommer ut når det kommer ut, enten det nå er i postkasssen eller hos Narvesen, that`s it! ;)
 

geirs

Medlem
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
36
Antall liker
0
Det en kan finne noe "irriterende" er vel KV sin gjentagende og manglende vilje/evne til å ta ansvaret overfor de abonnenter som er misfornøyde med regulariteten. Det tar seg dårlig ut i hans posisjon å legge ansvaret over på sine samarbeidspartnere enten det er posten eller andre. Dette er kunden/abonnenten uvedkommende og det er nærmest litt pinlig at han ikke forstår det.

Det tar seg vel noe merkelig ut sett fra posten sin side også, som han vel har et forretningsmessig forhold til.

Forøvrig gir de første sidene av Fidelity (brev til ..)
hver gang bud om hva slags behov redaktøren har mht. synspunkter fra leserne.
 
J

jekri

Gjest
Når jeg leser denne tråden så undres jeg over at så mange ikke skjønner at muslimer føler seg fornærmet over noen tegninger ;)
 

lomax

Medlem
Ble medlem
24.09.2004
Innlegg
22
Antall liker
0
Hvorfor stresse med Posten, de er mer opptatt av å distribuere "gratisreklame".
De ser helst at du kommer innom for å klage, og kjøper en CD med deg hjem mens du er innom. Dette gjelder kun de steder som er så heldige å ha et postkontor i nærheten, de fleste må ta til takke med en reol på nærmeste REMI.
Det er alltid et høydepkt. når det kommer nytt Fidelity. Det er da ingen stress og stikke innom nærmeste bladfohandler, kjøpe bladet, for deretter å stikke innom nærmeste kafe, bestille en STOR kaffe el. flere og slå ihjel de neste par timene.
Jeg kommer aldri til å abonere.
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Jeg innrømmer at jeg er hissig. Jeg har ikke bestandig rett. Og jeg beklager om jeg har støtt noen på mansjettene. Denne lenken er blitt helt skrullete, noe jeg er medskyldig i.

Men skal jeg være med på denne leken, kan jeg ikke bli verbalt bakbundet hver gang jeg prøver å forklare situasjonen fra mitt ståsted i forhold til en "kunde". Jeg håper de som leser Fidelity gjør det for sin egen skyld, ikke for min.

Håper de av dere som faktisk er lesere vil like neste nummer av bladet uansett om når dere måtte få det i Narvesen eller i postkassene; men da helst i omvendt rekkefølge. ;D

Og Løkken har alltid vært velkommen i Fidelity NETTOPP fordi vi er saklig ueninge om mange ting. Det vet han også selv.
med en litt vennligerfe hilsen fra
Knut V
PS Det kan være nyttig for noen å lese gjennom denne lenken for å finne ut hvorfor ting kan gå så helt galt.. :p DS

:)
 
S

so

Gjest
Jeg innrømmer at jeg er hissig. Jeg har ikke bestandig rett. Og jeg beklager om jeg har støtt noen  på mansjettene. Denne lenken er blitt helt skrullete, noe jeg er medskyldig i.

Men skal jeg være med på denne leken, kan jeg ikke bli verbalt bakbundet hver gang jeg prøver å forklare situasjonen fra mitt ståsted i forhold til en "kunde". Jeg håper de som leser Fidelity gjør det for sin egen skyld, ikke for min.

Håper de av dere som faktisk er lesere  vil like neste nummer av  bladet uansett om når dere måtte få det i Narvesen eller i postkassene;  men da helst i omvendt rekkefølge. ;D

Og Løkken har alltid vært velkommen i Fidelity NETTOPP fordi vi er saklig ueninge om mange ting. Det vet han også selv.
med en  litt vennligerfe hilsen fra
Knut V
PS Det kan være nyttig for noen  å lese gjennom denne lenken for å finne ut hvorfor ting kan gå så helt galt.. :p DS

:)
Slik handler (les skriver) voksne menn. Er det flere her?Lykke til videre med bladet Fidelity.

Mvh
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Støtter innleggene fra Joaquin, Vidar P m.fl. Peace!
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Det burde skrives en doktorgradsavhandling i sosialantropologi om hifi-nerder på nettet. "Mellom kultur, teknofili og navlelo- Antropologiske perspektiver sosialitet og fremmedgjøring på hififora" Det hadde vært kult. Gi meg stipend og jeg skifter beite!!!
Mvh
Sniff
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Det burde skrives en doktorgradsavhandling i sosialantropologi om hifi-nerder på nettet. "Mellom kultur, teknofili og navlelo- Antropologiske perspektiver sosialitet og fremmedgjøring på hififora" Det hadde vært kult. Gi meg stipend og jeg skifter beite!!!
Mvh
Sniff
jeg bidrar med en tier i måneden. dersom de andre forummedlemmene gjør det samme, så har du noe som ligner på et stusselig studielån.

etterpå må du love å sende avhandlingen til oss, helst i soft papirkvalitet, til allsidig bruk.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Drittlønn for drittarbeid :-/. Slik er det når man ikke kommer opp med prosjekter legemiddelindustrien vil dekke! ;)

Sniff
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Dritt lønn for dritt arbeid. Slik er det når man ikke kommer opp med prosjekter legemiddelindustrien vil dekke!

Sniff
lol ;D
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.838
Antall liker
5.490
Sted
Holmestrand
Et råd fra en som respekterer deg: Løkken, la den gamle feiden ligge, legg det bak deg, gå videre. Føler du deg urettferdig behandlet fra tidligere, så tilgi. Å tilgi er veldig bra, særlig for den som tilgir! ;D
Til de andre, surmagede: jeg synes ikke KV fortjener all denne gørra, la nå dette ligge og tenk heller på det positive mannen har fått til! Mitt bidrag til å legge denne ballen død, blir å ikke skrive flere innlegg i denne tøysetråden. ;)
Tiltredes!
La oss prøve å fokusere på hobbyen vår i stedet for slike ørkesløse diskusjoner.
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Jeg innrømmer at jeg er hissig. Jeg har ikke bestandig rett. Og jeg beklager om jeg har støtt noen  på mansjettene. Denne lenken er blitt helt skrullete, noe jeg er medskyldig i.

Men skal jeg være med på denne leken, kan jeg ikke bli verbalt bakbundet hver gang jeg prøver å forklare situasjonen fra mitt ståsted i forhold til en "kunde". Jeg håper de som leser Fidelity gjør det for sin egen skyld, ikke for min.

Håper de av dere som faktisk er lesere  vil like neste nummer av  bladet uansett om når dere måtte få det i Narvesen eller i postkassene;  men da helst i omvendt rekkefølge. ;D

Og Løkken har alltid vært velkommen i Fidelity NETTOPP fordi vi er saklig ueninge om mange ting. Det vet han også selv.
med en  litt vennligerfe hilsen fra
Knut V
PS Det kan være nyttig for noen  å lese gjennom denne lenken for å finne ut hvorfor ting kan gå så helt galt.. :p DS

:)



Hei Knut :

Kan ikke skjønne at du gidder å gå ned på ett lavere nivå som enkelte her på HFS prøver å provosere deg til .

Forsett med det du kan , og det er å lage ett fremdragende Hi Fi blad , hvem klarer å sette alle til fornøyelse med kun 18 nr. utgitt til nå :-* .

Men sier meg meget enig med " Flinkgutt " i en tidligere tråd , det er faktisk bra at Audio er blitt borte , for ellers hadde kanskje ikke Fidelity sett dagens lys .

Det at noen er missfornøyde pga. av Postens trege postgang burde ikke berøre dere i det hele tatt , at fire færre kjøper bladet , kan jo bety at 400 flere beg. å lese det .

Dere som er mindre fornøyd , det er vel bare å lese ett annet blad ??? .
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Et råd fra en som respekterer deg: Løkken, la den gamle feiden ligge, legg det bak deg, gå videre. Føler du deg urettferdig behandlet fra tidligere, så tilgi. Å tilgi er veldig bra, særlig for den som tilgir! ;D
Forlengst gjort, - jeg har overhodet intet uoppgjort med hverken KV, Fidelity eller noen andre aktører hverken i hifi-miljøet eller her på HFS. Grunnen til at jeg responderte på denne tråden var utfallet mot Uno, den type spekulasjoner som denne tråden kunne utartet i, synes jeg ikke han eller siden hans fortjener. Jeg verdsatte tiltaket til Jostein Berntsen da han startet HiFi-Sentralen, og synes likeledes at Unos ditto ikke er annet enn prisverdig. Å lage grobunn for spekulasjoner rundt konkurranse, skitne triks og selviske motiver er lite fuktbart, like lite mot Alternativ Audio nå som mot HiFi-Sentralen da den var ny og av noen kanskje ansett som en konkurrent.

Resten av tråden kunne knapt interessert meg mindre, selv får jeg AES-journalen omtrent én måned etter dens egentlige utgivelsesdato uten at det plager meg det minste.
 

Stereobloiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2006
Innlegg
186
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Når jeg leser denne tråden så undres jeg over at så mange ikke skjønner at muslimer føler seg fornærmet over noen tegninger ;)
;D Glitrende! ;D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.323
Antall liker
16.408
Sted
Østfold
Tåpelig debatt. Når grøten først har brennt seg så rør forsiktig. Da kan man nyte den delen av grøten som ikke er brennt.

Jeg støtter ikke KV for å være hissig og forsvarer ikke enkelte feiltrinn som han sikkert har gjort, men hvem her forholder seg like kald etter å ha blitt utsatt for latterlig barnslig kryssild fra de samme 10-15 gjøkene hver gang man viser trynet sitt?

Og til dere som synes det er helt forferdelig at KV skriver om bladet på forumet. Så lenge jeg har vanket her har de faktisk annonsert på forumet. Fidelity er med andre ord med på å betale for at dere skal få leke her.
 
C

century

Gjest
Vedr. menn/sen:
I gledens stund skal man ikke gi løfter.
I vredens stund skal man ikke skrive brev.. :p
 
B

bamsemann

Gjest
Det at så mange har meninger om fidelity er et tegn på at bladet er ønsket, her er det stort engangement.

Dette skal redaktøren ta med seg på den positive siden.

Jeg tror ikke det er lett å lage et blad for hi-fi entusiaster i lille Norge, så selv om ikke bladet alltid står til topp karakter, må vi applaudere fidelity stabens iherdige innsats...

Stå på videre! Dette er tydeligvis et ønsket produkt...

Bamsemann...  :)
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.123
Antall liker
2.617
Torget vurderinger
16
At noen ikke skjønner hvorfor jeg klager gir jeg fullstendig f... i da dette vedgår MEG og MITT kundeforhold der JEG betaler for en vare. Jeg har heller aldri sagt mye negativt om innholdet.
Hvis det kun angår DEG og DITT kundeforhold så forstår jeg ikke hvoefor du poster dette på et internettforum. Hadde jeg vært Vadseth så hadde jeg gitt deg blekka gratis, det forkommer meg en billig penge for å slippe alt maset men du hadde vel funnet noe å klage på uansett.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.123
Antall liker
2.617
Torget vurderinger
16
At noen ikke skjønner hvorfor jeg klager gir jeg fullstendig f... i da dette vedgår MEG og MITT kundeforhold der JEG betaler for en vare.
Hvis det kun angår DEG og DITT kundeforhold så fatter jeg ikke hvorfor du poster dette på et internettforum.

Tips til Vadseth: Gi Viking blekka gratis, en billig løsning på et lite problem.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Viking får varen han betaler for. Han er bare ikke fornøy med timingen. Han får bladet kjørt hjem til seg. Han betaler litt mindre for dette enn om han skulle finne seg en Narvesen med fullsortiment, finne seg parkeringsplass i rimelig nærhet og til rimelig pris, for så å handle bladet.
KV har et utall antall ganger gitt forklaringen om at Posten norge får bladet ca 1 UKE før Narvesen. Dette er tydeligvis ikke nok for Posten. Og dette er nok i grenseland for leveringsgarantiene deres. Denne gangen får sikkert de aller fleste bladet ETTER Narvesen og løssallgskundene. Men vi får forsatt bladet KJØRT hjem, MED RABATT!!
Allikevel er noen vikinger forbanna. Av og til er livet et helvete, folkens...

Honkey
 

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Innlegg
228
Antall liker
1
Eg seier berre stakkars folk som ikkje har anna å klage på enn at eit hifiblad blir litt forsinka. På den andre sida må dykk ha eit fint liv som ikkje har verre ting å bekymre seg over?
Det er fint med engasjement, men eg tykkjer dykk burde få litt perspektiv på sakene.
Eg kosar meg med bladet når den tid kjem. (Eg planlegg ikkje livet mitt iforhold til fidelitys utgivelsesdato som ein kanskje skulle tru andre gjorde) Og eg er takksam for at vi har eit såpass bra blad som fidelity er!
 
Topp Bunn