Fidelity nr.19

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Jeg har i løpet av et relativt langt liv lært meg at i Norge er  misunnelsen sterkere enn sexdriften. Noen i dette landet kan sitte på cafè med en latte og grappa mens man blar i fidelity, mens andre er dritsure for at stedsnavnet der de bor ikke fikk være med i DDe`s E6 og at fidelity ikke har kommet. Livet er urettferdig.
Gi mannen en diplom
;D

Mvh
Sniff
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Da jeg aldri ble lovet å få bladet før alle andre kan jeg heller ikke klage på leveringstider!

Jeg tror jeg har fått bladet før Narvesen stort sett, men nå har jeg ikke som hobby å undersøke dette heller. Er ikke i Narvesen daglig!

Det å få bladet levert på døra samt til billigere pris må vel være bra!!??

Uansett er vel produktets innhold det som er vesentlig, ikke om andre som må betale mer for bladet leser det først...



Snakk om å blåse opp bagateller!! Det finnes faktisk mennesker i verden som har større problemer en dette!
 

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
651
Antall liker
2
Spennende innholdsfortegnelse, ser frem til å få bladet i hendene!
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Ser fram til å lese bladet, spesielt testen av Linn Ninka som jeg personlig synes spiller fenomenalt godt. Kjør gjerne på med flere tester av høyttalere i denne prisklassen.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Og på Filipinene har det gått et jordras. 1500 savnet..

Ja, dessuten er en pandemi en mulighet snart. Men tilværelsens uutholdelige letthet er visst likevel det tyngste å bære for oss.

God bedring til posten og oss alle!
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Det er godt å se at folk gidder å syte over litt sen levering.. Du/ dere kan ikke ha mange problemer.....?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Jeg har i løpet av et relativt langt liv lært meg at i Norge er misunnelsen sterkere enn sexdriften. Noen i dette landet kan sitte på cafè med en latte og grappa mens man blar i fidelity, mens andre er dritsure for at stedsnavnet der de bor ikke fikk være med i DDe`s E6 og at fidelity ikke har kommet. Livet er urettferdig.
Jepp det er urettferdig, men da trenger jeg ikke betale for det. Enkel løsning ;) Og du er jo så snill at de kan jo samle opp et års opplag hver desember/januar slik at Fidelity sparer porto, fordi dette har jo ingen betydning for så storsinnede personer som deg selv? ;)
 

SvErD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
246
Antall liker
9
Sted
Bergen
Nr.19 allerede.. kanskje på tide å lese nr. 18 ::) ::)
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Å ikke minst å ha betalt giroen, å da etterpå får 2 "purringer" ang ikke betalt, å bladet blir stoppet.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Ja, dessuten er en pandemi en mulighet snart. Men tilværelsens uutholdelige letthet er visst likevel det tyngste å bære for oss.

God bedring til posten og oss alle!

pandemien er allerede kommet den kjennetegnes ved at de smittede bærer røde uniformer med posthorn på bilene. ett tregere selskap enn posten må jeg iallefall lete lenge etter.
 
S

slowmotion

Gjest
Dette var en morsom tråd,
det er gøy med en god latter ;D

Forøvrig leser jeg Fidelity på Narvesen,
det tar jo bare 30 sekunder å "lese" bladet. ;D

:D
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Pleier å få Fidelity omtrent samtidig med Narvesen. Synes ikke det er noe problem. Men Fidelity nr. 15 kom aldri i postkassa mi, og jeg endte opp med å kjøpe det - hos Narvesen. Jeg skulle være bortreist en uke, og ville kose meg med Fidelity. Var en strek i regninga at det ikke kom.

Jeg sendte mail til abonnementsavdelingen, som mente at bladet bare var forsinket. Men det dukket faktisk aldri opp. Jeg lot Fidelity slippe unna denne gangen, da jeg regner med at det var posten som rota. Men skjer det en gang til skal pipen få en annen lyd.

Jeg vil her og nå si at jeg setter veldig stor pris på Fidelity. Det er min ærlige og oppriktige mening. Om noen mener at jeg med dette pisser redaksjonen opp etter ryggen driter jeg en lang masj i.
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Dette har el litt med logistikk å gjøre. Om KV hadde bladet ferdig litt før så kunne dette bli distributert med god margin til abonnentene før Nårvesen. Jeg tipper at bladet blir ferdig meget tett oppunder deadline til distribusjon Narvesen, og dermed er det ikke marginer å gå på. Problemet må ligge her. KV må klare å jobbe opp en slakk og dermed klare å få bladet ut til abonneneten først. Men de fleste jobber jo best rett før deadline. Utspillet er reelt nok og bør ikke feies under matta, men det gir en anledning til å få følelsene rundt bladet og innhold til å bli enda bedre. Følg opp, bladet er OK. Jeg abonnerer som jeg kommer til å fortsette med, dette gjorde jeg også på AUDIO, men der var distribusjonen vesentlig verre med manglende blader stadigvekk.

Samleren
 
O

om.s

Gjest
om.s: Orddeling er også forferdelig irriterende over tid...
Pissproblem, det også!
Ay ay, selv utnevnt skole mester  ;) . . . . . . .

Burde vel legge til at det ikke er nødvendig å ta det personlig at noen kommentere en liten irritasjon ivar, du drar kommentarerne bort fra Fidelity og inn på det personlige planet, bare sånn i farta.

mvh
 
O

om.s

Gjest
For ordens skyld, poengterer jeg at det IKKE er innholdet jeg har kommentert tidligere i denne tråden, ei heller det arbeidet som er lagt ned for å få bladet utgitt. Det har absolutt sin plass her i Scandinavia, sånn sett skal KV & Co ha honnør for sitt arbeid, de leverer ett av de beste HiFi bladene i scandinavia.....

mvh
 

ballajazzhus

Medlem
Ble medlem
15.06.2005
Innlegg
23
Antall liker
0
Har sluttet å abonnere.Narvesen kom i forkant hver gang.Narvesen blir min prioritet her på sørvestlandet.
Ellers takk for et fantastisk blad.
Mvh
 

tem

Medlem
Ble medlem
14.11.2004
Innlegg
12
Antall liker
0
Jeg vil også sutre Knut, problemet er bare at jeg som regel får bladet omtrent samtidig med Narvesen, så jeg kan liksom ikke sutre over det. Kan jo se om jeg finner en skrivefeil!
Klipch? ;)
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.001
Antall liker
1.326
Torget vurderinger
5
Regner med bladet er sendt i trykken, men uansett; en lei skrivefeil med Consonant i stedet for Consonance cd-spiller - både på forsiden og i innholdsfortegnelsen. Forøvrig virker det som det ligger an til et interessant nummer :)
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.602
Antall liker
3.139
Torget vurderinger
0
..................og jeg som hadde inntrykk av at det var stort sett voksne, avbalanserte og reflekterte personer på dette forumet?

Minner meg om 5-åringen som IKKE får siste Donald Duck til avtalt tid! Dere husker sikkert reklamen med "skrikerungene" i baksetet når den ene Soft-Is'en er liiiiiitt mindre enn den andre?

Skjerp dere!

PS! Fidelity - stå på!
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
om.s: jepp, jeg drar det innover meg, jeg får ikke spist, jeg sover ikke om natten. Dette går innpå meg, jeg kjenner blodtrykket øke enda litt *innpå med en ekstra pille dempende*.

:)
Sånn ellers argumenterer jeg gjerne ned til det personlige plan, jeg er bare slik.
 

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
2
Hei KV,takk for oplysningen,jeg er klar for nytt og spennende blad.
Ellers er vel tråden som vanlig ved utgivelsen av nytt nr,noen er aldri fornøyd,men jeg er en enkel sjel som er glad hver dag jeg våkner.
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg finner bare innholdet til nr. 18.

Jaja, jeg gleder meg uansett. Jeg er vel en av de som skamfull må innrømme at jeg er en fan. Men å sleike Fidelitys redaksjonsmedlemmer oppetter ryggen kommer jeg aldri til å gjøre. Nydusja eller ikke.
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Dette var en morsom tråd,
det er gøy med en god latter  ;D

Forøvrig leser jeg Fidelity på Narvesen,
det tar jo bare 30 sekunder å "lese" bladet.  ;D

:D

Du kan jo la noen andre lese for deg, så får du med deg innholdet ;D
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Flageborg sier:
..................og jeg som hadde inntrykk av at det var stort sett voksne, avbalanserte og reflekterte personer på dette forumet?

Jeg sier:
Hah, du kan umulig ha vært innom kabelhjørnet :p ;D
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Artig debatt!! Har abbonert på en del andre norske blader; og erfaringer er den at det meste kommer ut på omtrent samme tidspunkt som det kommer i butikkene.
 

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Innlegg
240
Antall liker
0
Syntes forøvrig at når KV tar initiativ til å informere/beklage ovenfor"de faste abonentene" (alle som bor i nærheten av et sted med cafe som serverer latte høres det ut som :) ) er vel det bedre enn å la ting forbigå i stillhet????

Drittunger!
 

Stereobloiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2006
Innlegg
186
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Løgn på løgn! Skam deg, herr fidelity-redaktør! Kona jobber på Narvesens hovedkontor, og grunnen til forsinkelsen på siste utgave er at dere hadde trykket en KARIKATUR av Odin, vår egen Hellighet. Narvesen forlangte selvsagt dette ondsinnede angrepet på vår gamle tro fjernet før distribusjon, av frykt for voldsomme opptøyer. Kryp til korset (eh... ...Torshammeren) og si som sant er; du og dine gjorde noe dumt. Vi vil ha en beklagelse, og den må være dyptfølt - ellers...

Hilsen sint rettroende
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Om Fidelity har trykket en karikatur av Odin, så er jo det helt topp. ;D
Norrøn tro trenger litt oppsving, og er vel like så bra som enhver annen tro?
Off topic det der, men nr.19 dukker sikkert opp her og etterhvert. ;)
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
..................og jeg som hadde inntrykk av at det var stort sett voksne, avbalanserte og reflekterte personer på dette forumet?

Minner meg om 5-åringen som IKKE får siste Donald Duck til avtalt tid! Dere husker sikkert reklamen med "skrikerungene" i baksetet når den ene Soft-Is'en er liiiiiitt mindre enn den andre?

Skjerp dere!

PS! Fidelity - stå på!
Ja,ja-hva skal man si? Finn oss i alt, vi skal vel være glade at når vi betaler så kanskje vi skal få et blad i ny og ne. Bare test høyttalere som spiller flatt til 20Hz så er Flageborg fornøyd og kunde livet ut ;)
 
N

nofidelityfanboy

Gjest
Ok, så her velger en redaktør for et kommersielt tidskrift å stille åpent på et forum. Fra tid til annen mottar han i tråder han selv starter kommentarer fra utilfredse kunder, svaret redaktøren gir er både sleivete og arrogant. Det betyr vel fint lite hva klagen fra en betalende kunde går ut på, en må da for pokker vise de som gir han til salt i grøten et minimum av respekt. Har selv ved en tidligere anledning, og på tidspunkt hvor jeg også, så dum som jeg var satt penger inn på denne mannens konto, konfrontert ham med mitt misnøye med hans produkt og fikk selvfølgelig svar på tiltale på hans sedvanlige lite diplomatiske måte.

Så til alle dere som synes Viking sutrer, vent til dere selv en dag lufter noen meninger om KVs produkt som ikke passer KV..........

Jeg har jo alltid vært kjent for å dele Vikings syn i debatter, og her støtter jeg ham fullt ut. Når man forhåndsbetaler for et produkt skal man kunne kreve visse fortrinn for den risken man faktisk tar. Og jeg skjønner at mange her har glemt hva som skjedde oss som forhåndsbetalte for Audio i sin tid.........

Uno
 
O

om.s

Gjest
Ja,ja-hva skal man si? Finn oss i alt, vi skal vel være glade at når vi betaler så kanskje vi skal få et blad i ny og ne. Bare test høyttalere som spiller flatt til 20Hz så er Flageborg fornøyd og kunde livet ut ;)
Ja du vet, for noen er dette "bjelle sauen" innen Norsk HiFi, og den kødder man ikke med ;) .....


mvh
 
S

stikken

Gjest
pandemien er allerede kommet den kjennetegnes ved at de smittede bærer røde uniformer med posthorn på bilene. ett tregere selskap enn posten må jeg iallefall lete lenge etter.
Da skulle du ha opplevd Arendal kommune ;)
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Kjære Knut Vadseth

Vi har vært i "tottene" på hverandre tidligere ang. min kritikk av innholdet i bladet. Jeg har forsåvidt slått meg til ro med konseptet ditt.

Det som gjorde at jeg fornyet abonnementet mitt, var nettopp din tilstedeværelse her på HFS. Det er faktisk mulig å få deg i direkte tale....

Det står det respekt av!

Men, jeg har ett lite ønske (ikke kritikk!)
De fleste av mine Fidelity-blader har lignende forside; Et blankt hifi-produkt, oppstilt på skrå med noe krims-krams i tillegg.....

Jeg drister meg til å foreslå mere variasjon i forsidene!

Har faktisk opplevd å kjøpe bladet i Narvesenkiosken for jeg trodde nytt blad var kommet uten at jeg hadde fått det... hjemme lå det samme nummeret.... Hadde forsidene vært mye mere forskjellige, iallefall annenhvertnummer, så hadde det vært greiere OG mere salgbart....skulle jeg tro.

Takk for oppmerksomheten.

Kabeldragern
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Bare en liten opplysning... Posten er ikke lenger 100% statseid. Det er også en av årsakene til at posten går tregere etter min oppfatning. Etter at ISS har kjøpt seg inn i drifta, og bl.a. står for pakkepost/bedrift, så har det ikke løftet kvaliteten. Det er dessuten ikke spesielt hyggelig ovenfor de som jobber i Posten å stadig høre hvor udugelige de er, det gir vel ikke ny giv og inspirasjon til å gjøre en god jobb å bestandig få negativ omtale. :( I min ungdom arbeidet jeg i Posten, og jeg kan fortelle at det stort sett er arbeidsomme og dyktige mennesker som jobber der. De gjør den jobben som vedig mange andre ikke vil ha!! Så et lite honørord til Posten fra meg! Stå på, og takk for den gode innsatsen!! Håper du/dere som leser dette får fast ansettelse hvis dere ikke har det.

Til dere andre, god lesing! =)

Rune
 

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Innlegg
323
Antall liker
3
Og på Filipinene har det gått et jordras. 1500 savnet..
Javel, hva har det med hifi a gjore.Vet at det er for a sette ting i perspektiv men denne synes jeg er helt pa jorde
 

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Innlegg
323
Antall liker
3
Ok, så her velger en redaktør for et kommersielt tidskrift å stille åpent på et forum. Fra tid til annen mottar han i tråder han selv starter kommentarer fra utilfredse kunder, svaret redaktøren gir er både sleivete og arrogant. Det betyr vel fint lite hva klagen fra en betalende kunde går ut på, en må da for pokker vise de som gir han til salt i grøten et minimum av respekt. Har selv ved en tidligere anledning, og på tidspunkt hvor jeg også, så dum som jeg var satt penger inn på denne mannens konto, konfrontert ham med mitt misnøye med hans produkt og fikk selvfølgelig svar på tiltale på hans sedvanlige lite diplomatiske måte.

Så til alle dere som synes Viking sutrer, vent til dere selv en dag lufter noen meninger om KVs produkt som ikke passer KV..........

Jeg har jo alltid vært kjent for å dele Vikings syn i debatter, og her støtter jeg ham fullt ut. Når man forhåndsbetaler for et produkt skal man kunne kreve visse fortrinn for den risken man faktisk tar. Og jeg skjønner at mange her har glemt hva som skjedde oss som forhåndsbetalte for Audio i sin tid.........

Uno
Denne stotter jeg fullt ut, men jeg har antagelig ikke rett til a uttale meg siden jeg kjoper bladet i lossalg
 
Topp Bunn