Hi-Fi magasin Fidelity 57

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• L

leser1

Guest
    Etter å ha lest siste del av denne tråden, kanskje særlig CDWMcInSpots utlegninger må jeg si at det er rart det er noen som gidder å drive den risikosporten det er å utgi HiFi blader.
    Jeg syntes faktisk at siste Fidelity var riktig bra jeg. Jeg hever meg glatt over enkelte skrivefeil og språkblomster.
    Du vet, det er ikke alle som klarer å forstå innholdet dersom det er en skrivefeil eller to...Det er jo viktig å ta hensyn til dem også.
    Regner med at den var til meg.
    Tro om Fidelity hadde fått litt pepper av deg om de hadde skrevet Klipsh ;)

K

Kaare G. Opsahl

Guest
    Etter å ha lest siste del av denne tråden, kanskje særlig CDWMcInSpots utlegninger må jeg si at det er rart det er noen som gidder å drive den risikosporten det er å utgi HiFi blader.
    Jeg syntes faktisk at siste Fidelity var riktig bra jeg. Jeg hever meg glatt over enkelte skrivefeil og språkblomster.
    Du vet, det er ikke alle som klarer å forstå innholdet dersom det er en skrivefeil eller to...Det er jo viktig å ta hensyn til dem også.
    ganske utrolig hvor nerdy det går ann å være

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.674
    Torget vurderinger
    2
    Sitter nå med et gjennomlest Fidelity 57. Det som slår meg, er "feiden" mellom Vadseth og Geir Tømmervik- den har vel pågått ihvertfall 5 år, og nå er den tydligvis over.ort
    Med det resultat at Oslo Hifi Center har en dobbel annonse i bladet, og Vadseth Skamroser produktene til OHC..

Det slo meg mens jeg leste dette, at Fidelity er nedgradert til en dyr brosjyre..
    Det er ingen ny tanke du presenterer her, og etter å ha mottatt en endeløs rekke med korrupsjonsanklager i mot oss skribenter så lenge jeg kan huske, har jeg fått et nokså skuldertrekkende forhold til det. I korte trekk kan jeg fortelle deg at du har kort og godt ikke filla peiling på hva du prater om, men du er god til å prate, det skal du ha. Så prat i vei om det gir deg noe, men vær uansett klar over at du samtidig beskylder noen for noe de ikke har gjort, tenkt eller ment, og at for enkelte kan det kjennes rett så ufint.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Skribent Fidelity

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    563
    Sted
    Bergensregionen
    Godt språk = godt signal-støy-forhold

Det er helt OK å være uenige.

clevortrever ønsker og strever etter godt språk
    Det er dog tydelig at Fidelity-skribent clevortrever heller ikke er bekvem med skrivefeil og språkblomster. Dét oppfatter jeg som positivt.

Har jeg virkelig benyttet de påståtte fraser i min omtale av SuperUniti - "sprut i utklingingen" ? Det kan jeg i tifelle ikke selv erindre, men skal finlese artikkelen når jeg kommer hjem!
    I et (selvutnevnt) magasin for seriøs HiFi og med en leder som er bekymret for den seriøse produsents fremtid i bansjen, bør det være et minimum forlangt at journalistene klarer å stave navnet på et plateselskap riktig.
    Stockfisch med c, takk. Ref. Bildetekst side 45 og 46.

Ellers var det mange spennende produkter som er omtalt og bare den korte artikkelen til Egil Erlandsen (s.7) er nesten verdt de 119 kronene bladet koster i løssalg.
    takk - tar selvkritikk på den. var nok litt vel rask gjennom autokorrekturen!
    Godt språk = godt signal-støy-forhold
    Hvorfor er skrivefeil, dårlig språk, språkblomster osv. i beste fall uheldig? De gjør det tyngre å lese teksten og oppfatte innholdet. Enhver som har lest en riktig dårlig tekst vet dette. HFS's lærere kan helt sikkert bekrefte dette. Andre vil ganske raskt finne eksempler i foruminnlegg og avisenes kommentarfelter.

Det er rett og slett støy som forverrer signal-støy-forholdet. Jeg trodde de fleste hififolk ønsker best mulig signal-støy-forhold.

Sist redigert:

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.363
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    Flott blad igjen. Men jeg vet ikke om det er meg eller "hifi" generelt, men jeg syns det begynner å bli kjedelig å lese hifimagasiner :(. Det er liksom det samme opp og opp igjen... Men det er nok ikke skribentene sin skyld, er mer produsentene som ikke "overrasker" noe mer. Jeg mener det Parasound kom med i 2003(2004?!) var kanskje det mest banebrytende på lenge med tanke på ytelse pris. Tenker da spesielt på Parasound A21 og P3/P7 komboene. Ellers har jo DAC'er tatt helt av, men syns de fleste begynner å låte "likt" her også. Streaming er kult, og jeg bruker ikke annet i mitt hus.

Skulle ønske det ble lager flere artikler om hvordan får anlegget til å låte best mulig, med tanke på rom og plassering. Sub? Fase 0-180, hva skjer liksom (nå har kanskje jeg lest meg frem til dette ifra før, men sku ønske Fidelity og andre magasier kunne hjelpe dem med gode anlegg til å gjøre dem enda bedre kun ved å flytte litt på ræva si!). Syns også at Fidelity sku tatt tak i div romkorreksjoner: Lyngdorf RP, Yamaha YAPO, Audyssey, Pioneer MCACC, Anatheme ARC o.l. Fordi disse syns å gjøre en viktig jobb selv i stereo nå for tiden! Integrering av sub har det også blitt mer og mer av, spesielt med tanke på en importør som tar inn vannvittig gode subber til gode priser!

Følger spent med ;). Får seff fidelity utgavene i postkassa ;).

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.650
    Sted
    Hølen
    Ok, da ar det altså ikke en insinuasjon, men en påstand, Sorgenfri. En totalt ubegrunnet en.Derav reaksjonen.. Om du går tilbake og leser det jeg har skrevet tidligere i tråden, handler dette om at OHC etter lang tids "masing! fra vår side endelig leverte den omtalte forsterkeren til test, fordi vi selvfølgelig ønsket å finne ut hvordan den sto seg mot det andre vi prøvde. At Adyton-forsterkeren får den omtalen den får, handler utelukkende om at det er et helt usedvanlig godt produkt, ingenting annet. Testresultater er ikke til salgs mot annonseplass i Fidelity. Adyton-forsterkeren fortjener sin referansestatus hos oss utelukkende på bakgrunn av hva den leverte lydmessig.
    Ingen av oss som skriver i bladet ville ha gjort det om annonsekobling noen gang hadde forekommet, så mye kan jeg si. Derfor går jeg også hardt ut når vår integritet trekkes i tvil. Vi er avhengig av annonser som ethvert annet magasin, men kobling skjer ikke. Punktum. Vi setter pris på om våre lesere tilskriver oss både en smule integritet og ikke minst litt mer ryggrad enn en glassmanet.

Vi skryter av gode produkter, ikke av annonsører. Nå har det seg sånn at det ikke er så veldig mange aktører i dette markedet, derfor vil det hende produkter som omtales av oss, også annonseres i bladet. Det er ikke unikt for Fidelity, men er også tilfelle i alle andre hifi-publikasjoner, med unntak av HiFi Critic, som ikke har annonser i det hele tatt. Skulle vi fulgt en slik linje, ville Fidelity kostet 500,- pr nummer. Det hadde det neppe blitt mye salg av.

Jeg sier det igjen. Det er faen ikke lett å drive hifi-publikasjon her. Tidvis er det faktisk ikke særlig mye morro heller.

Edit, jeg ser kollega Rognlien kom meg i forkjøpet.

Sist redigert:

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    1.856
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    2
    Nope. Ikke om de hadde kallet det roperter, klitch, kitch og kliss eller noe annet heller for den saks skyld. Er ikke opptatt av om ting står skrevet feil så lenge det kommer frem av artikkelen hva det skrives om og det er normalt ganske enkelt.

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    894
    Hei!

Takk for et fint blad!

Jeg kjøper fortsatt bladet, helt siden nr 1, men jeg må innrømme at jeg har "vokst fra" bladet noe. Jeg finner mer interessant stoff andre steder som på internett, men gleder meg uansett til hvert nytt nummer av Fidelity da jeg alltid finner noe som fenger interessen. Stå på redaksjon og redaktør!

Det er mye jeg skulle ønsket meg annerledes, men ser at det ikke nødvendigvis gavner bladet, så jeg finner gladelig det jeg søker andre steder. Et ønske har jeg imidlertid, og det er fler artikler fra skribentene Tore Dag Nilsen og Gunnar Brekke. Dessuten var bidraget fra Arve Åheim et kjærkomment tilskudd.

Angående den pågående debatten om språkblomster og uttrykket sprut i utklingningen, så er det slike ting som gjør at jeg stadig oftere skumleser bidragene fra redaktøren. For meg gir ikke dette mening. Jeg leser tilnærmingene til Trompetnerd og CDWMcInSpots og prøver å forestille meg for mitt indre øre hva det er redaktøren prøver å formidle, men sliter. Hadde det vært en beskrivelse av det spillemessige, produsentmessige eller f eks akustikken i opptakslokalet så kunne jeg kanskje skjønt hva det dreier seg om. Men at forsterkere skal ha forskjellig "sprut i utklingningen" er for meg uforståelig, uten at en av dem er feilkonstruert og også lider av andre feil enn for lite "sprut i utklingingen".

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    13.488
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg leser enkelte innlegg her, renner denne gamle tyske betegnelsen "Korinthenkacker" meg i hug .

Spesielt interesserte kan jo google litt.

mvh

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    6.059
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg leser enkelte innlegg her, renner denne gamle tyske betegnelsen "Korinthenkacker" meg i hug .

Spesielt interesserte kan jo google litt.

mvh
    Godt uttrykk, bekrefter min tyske kollega humrende.

Kanskje HFS kunne utlyse premie
    korintenkacker.jpg

mr1derful

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    36
    Man kunne kanskje se for seg en nyutgivelse av Korinterbrevene; burde være relativt enkelt å bytte ut omtalte personer med tilsvarende fra HFS-menigheten!!

"Brevene gir interessante opplysninger om hvilke problemer en tidligkristen menighet kunne stå overfor, både internt og i forhold til en gresk-romersk omverden.
    I 1 Kor gir Paulus råd i en rekke saker som var blitt forelagt ham av representanter for menigheten. De fire første kapitlene tar opp indre uenighet, den såkalte «partidannelsen», der ulike grupper har påberopt seg ulike autoritetskikkelser. Videre behandles forholdet mellom troens dårskap og falsk og sann kunnskap (gnosis). Deretter behandles flere moralske og sosiale spørsmål som åpenbart har vært aktuelle i menigheten: bl.a. seksuelle forhold (incest, prostitusjon, ekteskap og skilsmisse), rettsfeider, selskapelig omgang med ikke-kristne, samt spørsmål om ren og uren mat, særlig om de kristne kunne spise kjøtt fra dyr som hadde vært ofret til avgudene.
    En lengre del (kap 11 og 12–14) handler om orden i gudstjenesten, og tar opp hvordan kvinner skal være tildekket når de ber og profeterer, hvordan nattverd skal feires slik at de rike ikke håner de fattige, og hvordan de åndelige nådegaver skal utøves med vekt på orden og forståelighet. Kap 13 kalles gjerne «kjærlighetens høysang» og legger vekt på at den fremste gaven er kjærligheten. Kap 15 behandler troen på de dødes oppstandelse, og er en av de viktigste tekstene i Bibelen til dette temaet.
    2 Kor

2 Kor vitner om en tilspisset strid om Paulus' person og hans status som apostel. Striden er forårsaket av tilreisende forkynnere som har kritisert Paulus; ironisk kaller han dem «superapostler». Dette er konturene av en strid om hva som karakteriserer og kreves av en apostel, og man fornemmer hvor omstridt Paulus har vært i sin samtid. I brevet forsvarer og forklarer Paulus sin autoritet som apostel. Mens kap 10–13 synes å være utdrag av et brev (Tårebrevet) skrevet i kampens hete med sterke ironiske virkemidler, kan det se ut som om kap 1–9 forutsetter at det er skapt fred og forsoning takket være dyktig megling fra Titus, og at Paulus derfor regner med at menigheten vil støtte innsamlingen (kollekten) han har satt i gang til de kristne i Jerusalem som et uttrykk for enhet og solidaritet."

Dette er jo som klippet ut av HFS og denne tråden! Med prostituerte (selgerne), ekteskap (annonseselgere gift med leverandører - eller skilt!!), apostler (kunder) og ikke minst kollekt (abbonnementsavgift og inngangspenger for å få komme inn og høre på utstyr...) For ikke å snakke om dårskap, falsk og ekte kunnskap (målefantaster og fornektere).

Sist redigert:

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    368
    Det mest underholdene med dette magasinet er nesten de påfølgene trådene her på HFS, men jeg har tidligere vært av den oppfatning att det er frivillig både å lese magasinet og å kjøpe det.

Så hva er problemet?

Magasinet har dog en herlig sprut i superlativene samtidig med at de tekniske komparativene forbigåes i stillhet.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    563
    Sted
    Bergensregionen
    Godt språk = godt håndverk

[...]
    Ikke om de hadde kallet det roperter, klitch, kitch og kliss eller noe annet heller for den saks skyld. Er ikke opptatt av om ting står skrevet feil så lenge det kommer frem av artikkelen hva det skrives om og det er normalt ganske enkelt.
    Rørlegger_3580_picture_of_a_mystified_plumber_holding_some_weird_plumbing.png

Godt språk = godt håndverk.

Det er ikke likegyldig:
    • Hvor og hvordan rørleggeren strekker rørene selv om vannet havner på rett sted
    • Hvor og hvordan elektrikeren strekker kablene selv om det lyser i lampen
    • Hva og hvordan man skriver selv om leseren oppfatter innholdets mening

K

Kaare G. Opsahl

Guest
    [...]
    Ikke om de hadde kallet det roperter, klitch, kitch og kliss eller noe annet heller for den saks skyld. Er ikke opptatt av om ting står skrevet feil så lenge det kommer frem av artikkelen hva det skrives om og det er normalt ganske enkelt.
    Vis vedlegget 142734

Godt språk = godt håndverk.

Det er ikke likegyldig:
    • Hvor og hvordan rørleggeren strekker rørene selv om vannet havner på rett sted
    • Hvor og hvordan elektrikeren strekker kablene selv om det lyser i lampen
    • Hva og hvordan man skriver selv om leseren oppfatter innholdets mening
    ikke alt her i verden er av samme betydning

Sist redigert:

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    999
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Takk til achri-d for en flott forfattet / beskrivende artikkel om HiFiMAN HE-500 og HE-6 i nr. 57 :)

L

leser1

Guest
    Nope. Ikke om de hadde kallet det roperter, klitch, kitch og kliss eller noe annet heller for den saks skyld. Er ikke opptatt av om ting står skrevet feil så lenge det kommer frem av artikkelen hva det skrives om og det er normalt ganske enkelt.
    Jeg ser den og det var fra min side kun ment som en observasjon.
    Stockfisch blir stavet feil flere steder, også her på HFS og andre nettsteder.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    563
    Sted
    Bergensregionen
    Dynamikkmålinger i plateomtalene

Asbjørn skrev:
    totte skrev:
    Ellers er det gledelig at det er lagt inn dynamikkmålinger i en del av plateomtalene.
    Bladet lå i postkassen i dag. Ja, så sannelig!
    Det er så gledelig at jeg jammen skal gå og kjøpe bladet! Har de det hos Narvesen enda, tro?
    Hvis jeg ikke har observert og husker helt galt, ble dynamikkmålinger i plateomtalene kun et enslig, lite blaff i Fidelity nr. 54. Hvorfor fortsatte ikke Fidelity med dette?

Flere Fidelity-skribenter roste jo Asbjørns artikkel i Fidelity nr. 53.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    563
    Sted
    Bergensregionen
    Forventning = respekt

Reprise fra tidligere Fidelity-tråd:

Holmium skrev:
    Det vi sikkert kan være enige om er at den dagen ingen forventer noe lenger er det krise :)
    Litt tilbakemelding på godt og vondt er bra så lenge det ligger en saklig kritikk bak, tenker jeg i hvert fall.
    Her er du inne på noe.

Jeg vil hevde at de som forventer noe fra Fidelity, er de som respekterer Fidelity og menneskene bak Fidelity.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    48
    Sted
    Oslo
    Det virker noe merkelig at de som er misfornøyd med bladet, gidder å lese det i det hele tatt?

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    500
    Det virker noe merkelig at de som er misfornøyd med bladet, gidder å lese det i det hele tatt?
    Jeg har i alle fall 3 grunner til fortsatt å lese bladet;
    1) Jeg må lese for å følge med i trådene om bladet:)
    2) Jeg synes bladet er et veldig bra "coffee table"-blad. Det er underholdene å lese, inkl. skrivefeilene
    3) Jeg deler fortsatt entusiasmen hos skribentene, det har jeg gjort fra nr. 1.

Og det at skribentene blånekter for at det finnes en sammenheng mellom omtaler og reklame når man som vanlig leser må nesten være blind for ikke å se denne sammenhengen i nr. 57, er jo i seg selv god underholdning.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    563
    Sted
    Bergensregionen
    Det virker noe merkelig at kun de som er strålende fornøyd med og enige i alt i bladet, skal ha lov til å ytre seg i fidelityutgaveoppfølginstrådene.

Konstruktiv kritikk, kan faktisk være en kime til et bedre produkt. Se forøvrig innlegg #138.

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    666
    Sted
    Porsgrunn
    .

Og det at skribentene blånekter for at det finnes en sammenheng mellom omtaler og reklame når man som vanlig leser må nesten være blind for ikke å se denne sammenhengen i nr. 57, er jo i seg selv god underholdning.

Siden du tydligvis har så god erfaring i hvordan man driver et blad, i hvilket magasin er det som du har jobbet i da?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.650
    Sted
    Hølen
    Jeg har i alle fall 3 grunner til fortsatt å lese bladet;
    1) Jeg må lese for å følge med i trådene om bladet:)
    2) Jeg synes bladet er et veldig bra "coffee table"-blad. Det er underholdene å lese, inkl. skrivefeilene
    3) Jeg deler fortsatt entusiasmen hos skribentene, det har jeg gjort fra nr. 1.

Det er hyggelig at du fortsatt leser Fidelity, Torem.
    Til din kommentar om sammenheng mellom omtaler og reklame, les det jeg har skrevet en gang til, vær så snill.
    Ja, OHC annonserer i samme blad som de har fått god omtale i. Men de visste ingenting om utfall og omtale da annonsen ble bestillt og plassert. Det er det ingen som gjør.
    OHC har annonsert i flere andre utgaver av bladet over flere år,omtaler eller ikke.
    Det er altså ingen som helst sammenheng mellom omtaler og reklame som i "kobling". Annonsen er ikke bestillt og rykket inn som følge av, eller som "betaling" for god omtale. Det hadde vært useriøst på grensen til det absurde, og sånt driver vi ikke med. Så får konspirasjonsteoretikerne tro og mene hva pokker de vil. Vi som skribenter skriver det vi vil. Hva som annonseres vet vi ingenting om, og sånn må det være.
    Jeg kan nevne at jeg var redaktør for et annet norsk magasin for endel år siden. Eierskapet der prøvde seg på en koblingsfinte i forbindelse med en omtale, bak min rygg. Det førte til at jeg tok min hatt og gikk på dagen. Det ville jeg også gjort i dag, men det er det ingen fare for.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oct

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    6.059
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    ............det finnes en sammenheng mellom omtaler og reklame ............... denne sammenhengen i nr. 57.........
    Reklame og omtaler (test) forekommer i samme nummer, det kan kalles en sammenheng. Er det andre sammenhenger?

ed: ser at impulse egentlig har gjort det klart, men lar det stå

Sist redigert:

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    500
    ............det finnes en sammenheng mellom omtaler og reklame ............... denne sammenhengen i nr. 57.........
    Reklame og omtaler (test) forekommer i samme nummer, det kan kalles en sammenheng. Er det andre sammenhenger?

ed: ser at impulse egentlig har gjort det klart, men lar det stå
    Ok, jeg overdrev litt når jeg skriver at det er lett å se denne sammenhengen; litt fantasi må man ha. Jeg kan selvsagt ikke bevise noe, og jeg må tro skribentene når de hardnakket hevder det ikke er noe sammenheng. Så jeg skal la den ballen ligge.

MEN jeg synes det er ganske lett å lage konspirasjonsteorier for å si det slik. F.eks. hvorfor ble Audio Physic Virgo 25 pluteselig klasseleder i sin prisklasse? Jeg betviler ikke at Virgo 25 er en glimrende høyttaler, og kanskje den er klasseleder for alt jeg vet (jeg har ikke hørt høyttaleren). Men hvordan spiller den f.eks. i forhold til Marten Django som var så bra i forrige nummer? Det har jeg ikke funnet noe om i nr. 57 så langt i alle fall (har ikke lest hele bladet enda). Dette er bare et eksempel (og har ingenting med at jeg selv har Marten ht. å gjøre). Poenget mitt er at når en uavhengig test av et produkt utroper produktet som klasseleder e.l. UTEN å nevne noen konkurrenter i omtalen i det hele tatt, dvs. ingen argumentasjon om at produktet faktisk er bedre enn konkurrentene, da synes jeg avstanden mellom "produktomtale" og "uavhengig test" tidvis føles ganske kort. Men dette er selvsagt bare en subjektiv oppfatning fra min side.

Harbs

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2
    Er det bare meg, eller er det flere der ute som ikke har fått Fidelity?

clevortrever

Medlem
    Ble medlem
    19.06.2010
    Antall liker
    10
    Dyr brosjyre? Javel?? Er du brydd med å utdype det du insinuerer her?
    Kom ikke det ganske godt frem?

I samme nummer som stridsøksen blir begravd, får OHC referanse tittelen, og OHC betaler dette med å sette inn en kjempe annonse..Ergo: Vi betaler for reklame for OHC..

En kan jo blad litt rundt i NR57, og se hvem som får mest skryt, og hvem som har annonser inne i bladet..
    he, he, he.....i mitt sivile virke har jeg jobbet rundt et kvart hundreår i tungpsykiatrien, dermed relativt ofte eksponert for konspirasjonsteorier. men ikke like ofte som i dette forumet her...

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    5
    Ja, OHC annonserer i samme blad som de har fått god omtale i. Men de visste ingenting om utfall og omtale da annonsen ble bestillt og plassert. Det er det ingen som gjør.
    Et lite spørsmål i denne sammenheng; er det egentlig helt riktig at de ikke vet ("vet" mer som i "forutsi") noe om omtalen forutsatt at utfallet er at det trykkes en artikkel om produktet de har levert inn til test?

Jeg mener å ha lest flere skribenter tidligere si de ikke legger ytterligere energi i og arbeid med produkter de ikke opplever lever opp til forventningene innen sine prisklasser og at dette er noe av grunnen til at produkter som ikke tilfredsstiller krav/ forventninger får særlig utbredt omtale. Ergo at det gir dem, og kanskje leserne, mer glede å bruke tid og energi på produkter som oppleves gode.

Ergo kan man si noe om resulatet av artikler som faktisk trykkes, og det som ikke trykkes får man jo aldri vite noe om.

Et par momenter til er at jeg antar at innenfor markeder der journalistene trenger å få låne produkter av forhandlere så velger nok forhandlerne i høyest mulig grad å låne ut produktene de virkelig kan stå inne for fremfor andre produkter som ikke nødvendigvis gir helt det samme. Det ville i hvert fall jeg ha gjort.

I forhold til annonsering ser jeg, som også andre har poengtert, det helt naturlig at når man har sine produkter på trykk så annonserer man i samme utgave. Noe annet vil for meg virke uproffesjonelt.

Sist redigert:

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    999
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    For en utrolig krevende målgruppe.

Noen henger seg opp i ett ord, eller en setningskomposisjon, som utgjør 1/100000000 av teksten i bladet
    Noen reinkarnerer paranoide tanker om nettverk / vennetjenester. Andre, inkludert undertegnede, leser bladet som et tillegg til livers krydder - og hvem av oss skriver ikkkkkkke en skrivefeil av og til - eller pleier et nettverk vi lever i symbiose med.

Makan.

PS: Finnes det lignende tråder på internettet for andre magasiner - eller er det bare petimetre her på berget som utsetter oss for dette?

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    1
    Loevhagen@ +1. Har aldri vært med på makan til babbel det blir etter hver utgivelse av Fidelity.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn