Fidelity 56

McKjell

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2010
Innlegg
144
Antall liker
0
Mye vinyl kos , det liker jeg ;D
Artigt att Fidelity omtaler å tester mye dyrt utstyr. Selv om det ligger langt ifra mitt budsjett, så er det da lov drømme og kose seg med omtalene :)
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Siste nr. av McAvisa dropet ned i postkassa i dag. Får kose meg med mc-lektyre i påvente av nr. 56! Neida, mc står ikke for det dere tror. Det står for Motorcycle...
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.823
Antall liker
2.810
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Ingen andre magasiner du leser har så lite ressurser heller, Brasse. Fidelity skapes basert på entusiasme,med alt det innebærer av oppofrelse, tidsbruk og prioriteringer. og vi sloss alltid mot tiden før hver eneste trykkstart. Selvfølgelig er det ikke ok at det er skrivefeil i bladet, men noen ganger får vi ikke underkastet stoffet så grundig korrekturlesing som vi skulle ønske.
Dette har vært oppe tidligere og jeg mener bestemt å ha lest at dere er tilbudt gratis hjelp til korrekturlesing. Hvorfor ikke se på denne muligheten?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Jeg håper entusiastene som lager Fidel ity har vett til å se forbi grinebiterne.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Audion RIIA omtalen er vel LONG overdue...Er det noen ifra Fideilty som kan si noe om hvor den har blitt av ? ???
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.800
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
BT skrev:
Jeg håper entusiastene som lager Fidel ity har vett til å se forbi grinebiterne.
Disse som mener at at lykken og sannheten er i målinger, er det egentlig bare å overse. Lykken er jo best mulig lyd på musikken, bestemt ut i fra den enkeltes ører, som er det beste instrumentet vi har.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Den kommer i neste nummer. Og den er long overdue, ja. Den ble ikke med som planlagt på grunn av produksjonstekniske forhold vi ikke var herre over. Det er sånt som kan skje når man produserer blad.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Odd J skrev:
impulse skrev:
Ingen andre magasiner du leser har så lite ressurser heller, Brasse. Fidelity skapes basert på entusiasme,med alt det innebærer av oppofrelse, tidsbruk og prioriteringer. og vi sloss alltid mot tiden før hver eneste trykkstart. Selvfølgelig er det ikke ok at det er skrivefeil i bladet, men noen ganger får vi ikke underkastet stoffet så grundig korrekturlesing som vi skulle ønske.
Dette har vært oppe tidligere og jeg mener bestemt å ha lest at dere er tilbudt gratis hjelp til korrekturlesing. Hvorfor ikke se på denne muligheten?
Det har i alle fall gått meg hus forbi. Vel, om noen står ved det, skal jeg garantert ta det opp på neste redaksjonsmøte.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.286
Antall liker
11.088
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
BT skrev:
Jeg håper entusiastene som lager Fidel ity har vett til å se forbi grinebiterne.
De har holdt på en stund, og tåler det nok godt. Det er nå en gang sånn at de som ytrer seg i det offentlige som oftest har noe å klage på, mens de som er fornøyd ikke ser grunn til å rope om det.
Da bør tilbakemeldinger sorteres og siles, og brukes konstruktivt, til kontinuerlig forbedring. Ingenting å bli stresset eller sur for.

Ellers syns jeg dette nummeret ser spennende ut, med mye godt vinyl-stoff. Er det G. Brekke som kommer med vinyl-ABC? Da bør det bli bra. Og jeg ser fram til gjesteskribent Powerpoint, som har demonstrert sine gode skribent-evner på HFS. Det blir svipptur på Narvesen igjen.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.823
Antall liker
2.810
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Odd J skrev:
impulse skrev:
Ingen andre magasiner du leser har så lite ressurser heller, Brasse. Fidelity skapes basert på entusiasme,med alt det innebærer av oppofrelse, tidsbruk og prioriteringer. og vi sloss alltid mot tiden før hver eneste trykkstart. Selvfølgelig er det ikke ok at det er skrivefeil i bladet, men noen ganger får vi ikke underkastet stoffet så grundig korrekturlesing som vi skulle ønske.
Dette har vært oppe tidligere og jeg mener bestemt å ha lest at dere er tilbudt gratis hjelp til korrekturlesing. Hvorfor ikke se på denne muligheten?
Det har i alle fall gått meg hus forbi. Vel, om noen står ved det, skal jeg garantert ta det opp på neste redaksjonsmøte.
Mener det var folk som tilbød seg å lese korrektur i forbindelse med at dette kom opp som tema i en av de eldre Fidelity-trådene. Husker ikke hvem dette var. Vurder om det kan ha noe for seg, antar at dere finner entusiaster med tid og språkkunnskaper nok her på forumet. Bare å spørre det. :)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.536
Antall liker
102.871
Torget vurderinger
23
BT skrev:
Jeg håper entusiastene som lager Fidel ity har vett til å se forbi grinebiterne.
Da bør de jaggu være langsynte... OG vettuge!
 
M

Morpheus

Gjest
Litt sånn på siden, siden flere Fidelity skribenter er innom tråden. Hadde det vært interessant å se nærmere på hva man kunne fått ut av en high-end hodetelefonforsterker med pre out koblet opp mot et effektrinn og tilhørende høyttalere basert rundt pc-avspilling i rom på 12-15 kvadrat? I såfall kommer jeg garantert til kjøpe bladet. Et spennende utgangspunkt kunne f.eks være Violectric V200.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Det klages stadig over grinebitere i Fidelity-trådene, men er ikke vitsen med disse trådene at det skal gis ris og ros og at man skal skrive hva man mener om temaene for artiklene, innholdet i disse og hvordan de er skrevet? En ny vinyl-ABC gjør at jeg får lyst til å lese bladet, mens en artikkel om lytterfaringene med en innskutt kabelstump helt klart trekker i motsatt retning. Er siste del av siste setning en type grinebiteri som ikke hører hjemme her? Er dette å betrakte som en "Mitt anlegg"-tråd?

Ellers håper jeg ikke Orso gjør noen mørkeredde. For Lars Erik må forestillingen om en religiøs målemafioso være det nærmeste man kommer Anikrist.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.800
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
totte skrev:
Det klages stadig over grinebitere i Fidelity-trådene, men er ikke vitsen med disse trådene at det skal gis ris og ros og at man skal skrive hva man mener om temaene for artiklene, innholdet i disse og hvordan de er skrevet? En ny vinyl-ABC gjør at jeg får lyst til å lese bladet, mens en artikkel om lytterfaringene med en innskutt kabelstump helt klart trekker i motsatt retning. Er siste del av siste setning en type grinebiteri som ikke hører hjemme her? Er dette å betrakte som en "Mitt anlegg"-tråd?

Ellers håper jeg ikke Orso gjør noen mørkeredde. For Lars Erik må forestillingen om en religiøs målemafioso være det nærmeste man kommer Anikrist.
Nå har jeg ikke noe forhold til hverken krist eller anti-versjonen av denne, god ateist som jeg er ;)

Men en religiøs målemafioso er en svært skremmende tanke.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
lars_erik skrev:
Nå har jeg ikke noe forhold til hverken krist eller anti-versjonen av denne, god ateist som jeg er ;)

Men en religiøs målemafioso er en svært skremmende tanke.
Alle religiøst betonede mafiosoer er en skremmende tanke, IMO. Hva skulle en religiøst betont sådan måle? Retninga til himmelriket? Eller motsatte veien?? Nei, nå skal jeg slutte å raljere med de ( rett-)troende. Enhver får meine hva de vil. Til og med Martha Louise.

Hva angår korrekturlesing av Fidelity, så melder jeg meg omgående som frivillig. Bare send neste utgave på pdf, så skal jeg lese så det griner etter! Det er faktisk alvorlig meint.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
impulse skrev:
Den kommer i neste nummer. Og den er long overdue, ja. Den ble ikke med som planlagt på grunn av produksjonstekniske forhold vi ikke var herre over. Det er sånt som kan skje når man produserer blad.
Så bra, da er det bare å vente. Har vært endel diskusjon rundt denne her inne så skal bli spennende å se hva redaksjonen i Fidelity mener om denne. :)
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
HCS skrev:
impulse skrev:
Den kommer i neste nummer. Og den er long overdue, ja. Den ble ikke med som planlagt på grunn av produksjonstekniske forhold vi ikke var herre over. Det er sånt som kan skje når man produserer blad.
Så bra, da er det bare å vente. Har vært endel diskusjon rundt denne her inne så skal bli spennende å se hva redaksjonen i Fidelity mener om denne. :)
De synes sikkert at den er veldig bra. Norske "kritikker" er nesten alltid alt for positive, og derfor lite opplysende.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
grammofon skrev:
HCS skrev:
impulse skrev:
Den kommer i neste nummer. Og den er long overdue, ja. Den ble ikke med som planlagt på grunn av produksjonstekniske forhold vi ikke var herre over. Det er sånt som kan skje når man produserer blad.
Så bra, da er det bare å vente. Har vært endel diskusjon rundt denne her inne så skal bli spennende å se hva redaksjonen i Fidelity mener om denne. :)
De synes sikkert at den er veldig bra. Norske "kritikker" er nesten alltid alt for positive, og derfor lite opplysende.
Hvis de greier å forklare hva " bra " er så kan det være intr. Testen har vært ventet LENGE og imøtesees med intr. Det fordrer at komponenten har vært lyttet kritisk til over tid. Hvorfor det har tatt såvidt lang tid kan en saktens lure på, uten at en trenger å spørre om det , nå. Siden omtale er lovet i neste nummer av skribenten.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
impulse skrev:
"Hvis vi greier"..? Har du røyka? ;D
:)...Tja, en kan jo spørre seg hva som gjør at testen har tatt bortimot et år... 8)... Snakker seriøs puffing eller misbruk for å bli så treg kanskje.. ;D
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
HCS skrev:
impulse skrev:
"Hvis vi greier"..? Har du røyka? ;D
:)...Tja, en kan jo spørre seg hva som gjør at testen har tatt bortimot et år... 8)... Snakker seriøs puffing eller misbruk for å bli så treg kanskje.. ;D
hva er det som er så viktig med å få testet den Riian?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
impulse skrev:
Har du bæretillatelse på kjeften din? :eek:
Spørr du meg...?? Tror det er best å la DEN ligge impulse. Og det eneste du kommer med er et personangrep og ikke en plausibel forklaring... ;)



Fordi det har blitt lovet en test nå snart et år. Flere har vært intr i denne testen. Og intet har skjedd. Testen har blitt lovet i flere ganger uten at noe har skjedd...
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jøsses, HCS..Personangrep ?? Jeg syntes bare du dro´n litt langt i tilsvaret ditt. Men fleipen min var kanskje for mye? Beklager om du følte deg overkjørt.
Plausibel forklaring? Importøren vet hva det dreier seg om. Vi kan ta det på PM. Det får holde.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jaja.

En bra riaa blir vel hverken verre eller bedre om den blir spent opp i testbenken til Fidelity.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
rolfozzy skrev:
Jaja.

En bra riaa blir vel hverken verre eller bedre om den blir spent opp i testbenken til Fidelity.



impulse skrev:
Det kan vi enes om, Rolf. ;D
Hender vi er enig her, og takk for det.

Når er neste nr i butikkene ?

/jan
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Må komme tilbake til deg på den der, Jan. Ettersom vi har en annen utgivelsestakt enn før.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
impulse skrev:
Må komme tilbake til deg på den der, Jan. Ettersom vi har en annen utgivelsestakt enn før.
Da er det bare å smøre seg med tålamod ;)

/jan
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
impulse skrev:
Jøsses, HCS..Personangrep ?? Jeg syntes bare du dro´n litt langt i tilsvaret ditt. Men fleipen min var kanskje for mye? Beklager om du følte deg overkjørt.
Plausibel forklaring? Importøren vet hva det dreier seg om. Vi kan ta det på PM. Det får holde.
Helt fint. Jeg vil bare se den testen jeg. :)
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
HCS skrev:
impulse skrev:
Jøsses, HCS..Personangrep ?? Jeg syntes bare du dro´n litt langt i tilsvaret ditt. Men fleipen min var kanskje for mye? Beklager om du følte deg overkjørt.
Plausibel forklaring? Importøren vet hva det dreier seg om. Vi kan ta det på PM. Det får holde.
Helt fint. Jeg vil bare se den testen jeg. :)
Ingen grunn til å se den testen. Kjøp en ASR Basis Exclusive i stedet. Den har alt.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.999
ottone skrev:
BT skrev:
Jeg håper entusiastene som lager Fidel ity har vett til å se forbi grinebiterne.
De har holdt på en stund, og tåler det nok godt. Det er nå en gang sånn at de som ytrer seg i det offentlige som oftest har noe å klage på, mens de som er fornøyd ikke ser grunn til å rope om det.
Da bør tilbakemeldinger sorteres og siles, og brukes konstruktivt, til kontinuerlig forbedring. Ingenting å bli stresset eller sur for.

Ellers syns jeg dette nummeret ser spennende ut, med mye godt vinyl-stoff. Er det G. Brekke som kommer med vinyl-ABC? Da bør det bli bra. Og jeg ser fram til gjesteskribent Powerpoint, som har demonstrert sine gode skribent-evner på HFS. Det blir svipptur på Narvesen igjen.
Aldeles enig angående betraktninger omkring Fidelity redaksjonens evne til å se forbi grinebiterne, og sortere ut den konstruktive delen av budskapet som kan brukes for å få et bedre blad.
Det er altfor mange som roper høylytt i skogen, eller surver her på HFS.
Hva med å bidra med noe konstruktivt eller rent konkret med stoff til bladet?
Det koster nemlig tid, og arbeid det, og belønnes IKKE med tusenvis av kroner.
Føles det bedre og surve litt i steden så det skapes en god negativ stemning :p
De får føle seg truffet de som vil.
Det er nemlig ingenting som gjør seg selv.

Selv er jeg full av mangler, og en del dårlig norsk kunnskaper.
Men det forhindrer meg ikke fra å delta med mine egne erfaringer og meninger.

Hyggelig at du ser frem til mine "turkleifer" Ottone 8)
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Og her ventes det på tester / omtaler av

*Vpi Classic 3
*Flere p.u'er.....og ikke bare av high-high end'ere.. :D
*Densen's nye cd-spiller
*Audiovector R11 høyttalerne

så jeg får bare følge med, antar jeg... ;D

Redaktøren nevnte at nr. 56 ville være hos abbonentene i disse dager, og hos Narvesen i neste uke. Så forøvrig at det var kommet nytt nr. av "Watt" hos bl.a. Narvesen før helga, så man kan jo "trøstelese" det i påvente av kvartalsutgivelsen av "Fidelity". Håper neste utgave kommer FØR sommerferien, slik at det kan leses på ei solseng et sted langs Middelhavets strender. Burde tatt den sydenturen nå, egentlig... 8)
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Nå har jeg om sider betalt abbonementet for kommende år... 8)

Føler det heilt greit å støtte opp om "Fidelity". Håper bare at redaksjonen etterhvert ser mulighet til å øke til 6 utgaver pr. år.
 

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.944
Antall liker
2.193
Forøvrig legger jeg merke til at det tillates at trådstarter Fidelity får lov til å annonsere for sitt produkt her under Generelt.

Er dette en ny policy eller har noen i "sentralen" delt en Kaffelatte med "Lysbakken & CO".

E
 

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
3.149
Antall liker
2.705
Sted
Kongsberg
Elmer skrev:
Forøvrig legger jeg merke til at det tillates at trådstarter Fidelity får lov til å annonsere for sitt produkt her under Generelt.

Er dette en ny policy eller har noen i "sentralen" delt en Kaffelatte med "Lysbakken & CO".

E
Ja dette var korrupt gitt ::)

56 ganger har et nytt Fidelity kommet ut. Minst 55 ganger har det blitt startet en "Fidelity Nr. NN" tråd
av medlemmer på hifisentralen - under HiFi generelt.
1 gang har jeg - eller noen av skribentene i Fidelity - startet en Fidelity-tråd - den tråden du leser nå.

Årsaken til denne tråden var at det kom spørsmål i "Fidelity 55" tråden om når Fidelity 56 ville komme ut.
I tillegg til å svare i "Fidelity 55" tråden valgte jeg å starte denne tråden da spørsmålet kom samtidig
med at info om nytt nummer kom på vår hjemmeside. For ordens skyld! - En tråd pr blad.
Jeg hadde blitt veldig overrasket om noen på HFC hadde stoppet en tråd som uansett ville ha kommet -
bare fordi den ble startet av meg. Men jeg har jo ikke spurt dem...


mvh
Gunnar Brekke
Fidelity
 

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.944
Antall liker
2.193
Jeg har jo full forståelse for at Fidelity ser dette fra sin side. Men jeg bare registrerer at muligens andre utgivere/produsenter sannsynligvis ikke hadde fått samme behandling. Det er jo en grunn til at man har kategorien Bransjeaktører.

Det er vel HFS som har tatt et standpunkt her.

E
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.510
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Elmer skrev:
Jeg har jo full forståelse for at Fidelity ser dette fra sin side. Men jeg bare registrerer at muligens andre utgivere/produsenter sannsynligvis ikke hadde fått samme behandling. Det er jo en grunn til at man har kategorien Bransjeaktører.

Det er vel HFS som har tatt et standpunkt her.

E
Regelen gjelder ikke ved reklamering for hifimagasiner - jfr. hovedregel nr. 9.
 
Topp Bunn