Fidelity #44

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
larkrla skrev:
Foruten DAC-testene synes jeg Damhaugs artikkel rundt PC-basert avspilling osv virker meget interessant for oss som snart skal ta dette skrittet og lurer litt på hvor man skal begynne.
Meget god artikkel. :) Personlig håper jeg de følger opp med tilsvarende hvor de beskriver det å bruke en mac som kilde istedenfor pc, samt å bruke iTunes (evt. med Amarra eller PV/PM plug-ins). Gjerne en sammenlikning av mac vs. pc. Selv kjøpte jeg min første mac - for å benytte med USB-dac, og har ikke angret et sekund på dette. Pc fremstår for meg som mildt sagt knotete å få til å fungere perfekt som en high-end kilde. :)
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Palace skrev:
Noen som har sett bladet hos Narvesen enda?
Skal ta en titt etterpå hvis jeg rekker. Har mista trua på posten. Fidelity #43 kom til meg drøyt 5 uker etter at førstemann i tråden hadde fått sitt. Dvs, det kom for ikke så lenge siden.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.493
Antall liker
84.340
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Der kom det i postkassen gitt. kikket kjapt igjennom og det ser lovende ut. Skal lese om "tonearmen og valg av pick up med spesiell interesse i kveld. Passer bra nå som ny pu skal kjøpes inn
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Problemet med Fidelity er egentlig at det varierer så mye når man får bladet, det gjelder både ved abonnement tydeligvis i tilegg til at løssalget er spinnvilt. Tre uker i forskjell når bladet kommer i hylla i Oslo i forhold til her i Steinkjer blir litt for dumt på fastlands norge.
Vet ikke hvordan bladsalget hos Narvesen er organisert men.....
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det gjelder ALLE som distribuerer med posten, Milenko. ;D
 

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
3.149
Antall liker
2.705
Sted
Kongsberg
... særlig da bladet konkurrerer med selvangivelsen
om plass i postbudetsbudets bil...
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Får smøre meg med tålmodighet, vil jo lese det dere skriver også :D
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
NÅ kon jaggu meg nr. 44 hit til flybyen Bodø, også...samtidig med baksmellen på skatten. Har såvidt rukket å bla litt i det skandinaviske high-end magasinet, og skumma Densen-omtalen. For noen test var ikke dette, og det er skuffende. Særlig når det er en ny top-of- the- line integrert og cd- spiller fra Densen som skal omtales. Knapt ei side er brukt på omtale av både B175 forsterkeren og B-440 cd-spilleren. Det er for dårlig, særlig når McIntosh MCD500 dissekeres over fire sider. Nei, ærede redaktør; dette var for lettvinte saker! Håper resten av magasinet drar seg bedre til....

Mvh. VilhelmW
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.950
Antall liker
19.804
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Dette er som vanlig. I butikkene før jeg får det i postkassa. Hva er vitsen med å abbonere når det er slik måned etter måned? Må da gå an å sende blekka til oss i god tid før butikkene! :mad:
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Hauk: ROFL! :) Glimrende artikkel! ;D

Flirte godt av denne - ref. den forrige fra den svenske husfrun...
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Håper det har kommet i midt-norge så jeg har noe å lese på hytta!
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.937
Antall liker
754
pahf skrev:
Håper det har kommet i midt-norge så jeg har noe å lese på hytta!
Håpet kan ingen ta fra deg. Vanligvis kommer det nye blader på mandager, men mulig det er anderledes nå når det er påske.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
lars_erik skrev:
Dette er som vanlig. I butikkene før jeg får det i postkassa. Hva er vitsen med å abbonere når det er slik måned etter måned? Må da gå an å sende blekka til oss i god tid før butikkene! :mad:
Bare for ordens skyld, Lars Erik; Vi sender bladet til Posten straks det foreligger fra trykkeriet. Narvesen får det litt senere, og bruker noen dagr til på å få det ut i hyllene. For å sikre oss netopp at dere som vil ha det i postkassa får det først, har vi langt større portoutgifter enn tidligere. Vi har sett at det fungerer etter hensikten siden vi begynte med dette for noen mnd siden. Om du får det veldig sent, kan det være en ide å ta kontakt med kundeservice hos oss og med posten, for sånn som du beskriver det skal det ikke være.

Til alle dere andre; det er hyggelig å vite at det er kommet både til København, Halmstad, Tønsberg, Skien og Nordkjosbotn, men hva med å si noe om innholdet? Eller er dere så himmelropende fornøyd at dere ikke synes det er noe å si? Jeg bare lurer.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.867
Antall liker
10.700
Torget vurderinger
10
Ankom Vestby i går :)

Utrolig bra at Brekke lager sånne tekniske dybdeartikler. Da blir ikke Fidelity bare et blad men et oppslagsverk! (kalles added value på markedsføringsspråket)
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
impulse skrev:
lars_erik skrev:
Dette er som vanlig. I butikkene før jeg får det i postkassa. Hva er vitsen med å abbonere når det er slik måned etter måned? Må da gå an å sende blekka til oss i god tid før butikkene! :mad:
Bare for ordens skyld, Lars Erik; Vi sender bladet til Posten straks det foreligger fra trykkeriet. Narvesen får det litt senere, og bruker noen dagr til på å få det ut i hyllene. For å sikre oss netopp at dere som vil ha det i postkassa får det først, har vi langt større portoutgifter enn tidligere. Vi har sett at det fungerer etter hensikten siden vi begynte med dette for noen mnd siden. Om du får det veldig sent, kan det være en ide å ta kontakt med kundeservice hos oss og med posten, for sånn som du beskriver det skal det ikke være.

Til alle dere andre; det er hyggelig å vite at det er kommet både til København, Halmstad, Tønsberg, Skien og Nordkjosbotn, men hva med å si noe om innholdet? Eller er dere så himmelropende fornøyd at dere ikke synes det er noe å si? Jeg bare lurer.
Impulse, bladet har kommet til Follo-skogene for flere dager siden, men det har jeg ikke brydd meg med å tilkjennegi. I stedet har jeg lest en del, men har fortsatt en god del igjen. I kort vil jeg si at dette var veldig bra. Kanskje litt mye plass til skivespillere jeg aldri vil komme i nærheten av, men pytt med det da. DA-test, Rognliens høytalertest, Stello osv, datastoff og ikke minst musikk! Veldig bra. Synes ”besøks” piecen knyttet til Burmeister-testen var kostelig, slik jeg leste den. Humret godt der.

Mvh
Sniff
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
impulse skrev:
Til alle dere andre; det er hyggelig å vite at det er kommet både til København, Halmstad, Tønsberg, Skien og Nordkjosbotn, men hva med å si noe om innholdet? Eller er dere så himmelropende fornøyd at dere ikke synes det er noe å si? Jeg bare lurer.
Jeg har tilkjennegitt mitt syn - jeg ble skuffa over den lettvinte omtalen av Densen-produktene, men resten av magasinet er heilt ok...tildels veldig bra. Layout og foto's holder en meget god klasse, etter mitt syn. Men jeg hadde gjerne sett en skikkelig dybde- test av den flunke nye Densen B-175, gjerne opp mot andre tungvektere innen integrerte, f.eks. Bladelius, Krell og Electrocompaniet. Men, men....

Mvh. VilhelmW
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
LydMekk skrev:
Hauk: ROFL! :) Glimrende artikkel! ;D

Flirte godt av denne - ref. den forrige fra den svenske husfrun...

så enig, så enig.

den svenske frun var en katastrofe.
ikke var hun morsom, ikke var hun slagferdig, og ikke hadde hun noe nyttig å formidle om hi-fi-hobbyen.
språkføringen var også en vits.

hensikten var vel å få inn en skandinavisk "lisa astor", et forsøk som i denne omgang gikk rett på ræva.
det finnes kanskje ingen lisa astor i skandinavia? i alle fall ikke på det nivået som astor holdt i stereophile.

heck, la hauk eller en annen god kåsør skrive disse spaltene og bruk et kvinnelig pseudonym, ffs.
hvis det er så jævla viktig å få inn feminine innslag i magasinet.

personlig gir jeg faen i kombinasjonen "kvinner og hi-fi".
jeg synes det er tøvete å skrive "men hvor er damene?" i annethvert messebilde osv.
 

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
609
Antall liker
2
Hehe, var det kuseør du mente.
vel talt!
 

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.158
Antall liker
2.113
Wilhelm: Med tanke på hva slags forsterkerutstyr du har forstår jeg at du synes dette er lettvinte greier, og ønsker mer Densen-stoff og "DensenVSandre-stoff", men kanskje den korte testen har sin forklaring. For eksempel kan utstyret kun vært til rådighet en kort stund. Jeg tror det kan komme mer Densen-stoff i Fidelity snart. Kanskje en lengre omtale av de grommeste tingene Densen kan stille til rådighet? Kanskje.
En annen ting er at man ofte kan hente mye mellom linjene, samt ved å tolke. Og ikke minst veie avsnittene opp mot hverandre. Eller, og Gud forby det, men tenk om den korte testen har en helt annen forklaring?
 

nudiebear

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.07.2008
Innlegg
53
Antall liker
1
Veldig fornøyd etter gjennomlesning, det nådde Kristiansand i dag :). Jeg ble positivt overrasket over antallet DAC'er som ble omtalt og likte veldig godt layout og tekstlig presentasjon av den artikkelen. Keep up the good work!

Fikk tittet på B&W 805 i nyeste utgave for et par dager siden - så skammelig bra ut - så den testen venter jeg spent på!
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Todani skrev:
Wilhelm: Med tanke på hva slags forsterkerutstyr du har forstår jeg at du synes dette er lettvinte greier, og ønsker mer Densen-stoff og "DensenVSandre-stoff", men kanskje den korte testen har sin forklaring. For eksempel kan utstyret kun vært til rådighet en kort stund. Jeg tror det kan komme mer Densen-stoff i Fidelity snart. Kanskje en lengre omtale av de grommeste tingene Densen kan stille til rådighet? Kanskje.
En annen ting er at man ofte kan hente mye mellom linjene, samt ved å tolke. Og ikke minst veie avsnittene opp mot hverandre. Eller, og Gud forby det, men tenk om den korte testen har en helt annen forklaring?
Joda, enig i det du sier. Jeg legger ikke skjul på at jeg liker det som kommer fra Densen. Bortsett fra skranglete mekanikk på cd-skuffa...Jeg går med planer om et relativt snarlig bytte av DM-10'en, men har ikke funnet noe bedre - enda. Følgelig er jeg veldig spent på B-150+ og den nye B-175. Ingen av disse er mulig å få lytta til her nord. Og det forundrer meg at sånne omtaler av utstyr fra Densen, er så overfladiske og korte, mens ting fra Electrocompaniet, Krell, McIntosh osv. som oftest er veldig dyptgående.
Men man kan jo alltids håpe på at det kommer noe meir djuptpløyende..

Resten av nr. 44 er riktig så bra.

;D mvh. VilhelmW
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.950
Antall liker
19.804
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Fikk det i posten i går. Endelig! :) Ser veldig bra ut. Ser i artikkelen om dac at de også bruker klokka til dCS Puccini. Etter anmeldelsen av Puccini cd- spiller i #37 har jeg ventet på en fyldig artikkel om klokka. Det ble jo "lovet"?
Retter dette spørsmålet til Impulse.

Fikk jo svar fra deg da jeg klagde over at jeg "aldri" fikk blekka i posten. Har gått noen runder med meg selv her, for å finne ut hva jeg egentlig synes om at ansatte i Fidelity deltar og svarer her. Kan vel kanskje være et problem at vi ikke kan diskutere bladet i fred? Har kommet til at jeg syns det vel er greit. Fint at du- Impulse- er engasjert og deltaker i debatten. Men det fordrer jo selvsagt at du holder tunga beint i munnen slik at vi til enhver tid vet hvilken hatt du har på deg. Kanskje stå fram med fult navn?
Hva synes dere andre om dette?

Mvh
Lars Erik
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det med klokka skal jeg lufte på neste redaksjonsmøte, Lars Erik.

Jeg visste ikke at det var noe reelt ønske om å diskutere Fidelity i fred. Om det er det, er det jo ikke noe poeng for oss som jobber med bladet å engasjere oss i trådene.

I forhold til å holde tunga rett i munnen, er det noe vi til enhver tid er oppmerksomme på. Uansett hva vi uttaler oss om her inne, vil det alltid ligge i bånn at vi skriver for Fidelity. Om noen er av den mening at jeg har blandet hatter eller hatt tunga på skjeve her inne, er det fint å få vite om det.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.950
Antall liker
19.804
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Skrev vel at jeg hadde kommet fram til at det var greit? :)
Også spurte jeg om andres mening.

Det vil vel muligens bli et problem om noen kritiserer dere eller bladet, om man da får argumentasjoner med dere. Vet ikke, men synes det er greit og fint at dere deltar i debatter her. Husker jeg reagerte en gang etter en kabeldebatt som visstnok hadde foregått på sentralen og som det ble sakset flere sider av og brukt i Fidelity. Sendte da en mail til Vadseth, der jeg sa at akkurat det syntes jeg ikke noe om- av flere årsaker.
Det er i slike tilfeller at det kan oppstå problemer om dere deltar i debattene, for senere å bruke det som blir skrevet her i bladet.

Men, som sagt, synes det er fint at dere deltar. Dere sitter inne med så mye kompetanse som det er fint at dere deler med andre.
 

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
2.059
Antall liker
1.827
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Tja, lars_erik. Det er litt av et tilbud du fremsetter: Skribenter i Fidelity bør ikke svare på kritikk, men stå pent til rådighet hvis du ønsker å dra nytte av kompetansen deres. Hvis du ikke liker det, får de kjeft og samtidig beskjed om å være stille. Beskjeden er du ikke, det er sikkert, men det kan være at du har tatt på deg et par bukser som er ti nummer for store. Å ta rollen som tillitsvalgt for Hifisentralens medlemmer har lite for seg, særlig ettersom vi ikke har holdt valg. Vadseths trykking av en bestemt mail er en annen historie enn at impulse svarer velvillig på spørsmål om postgangen.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg synes det er kjempeflott at redaksjon og skribenter i "Fidelity" deltar i debattene og trådene. Skulle bare mangle at ikke de er velkomne til å kommentere, svare på surmaga kritikk, skryt osv. osv. Vi er vel for "det frie ord", de fleste av oss?

;D mvh. VilhelmW
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.588
Antall liker
27.759
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
VilhelmW skrev:
Jeg synes det er kjempeflott at redaksjon og skribenter i "Fidelity" deltar i debattene og trådene. Skulle bare mangle at ikke de er velkomne til å kommentere, svare på surmaga kritikk, skryt osv. osv. Vi er vel for "det frie ord", de fleste av oss?

;D mvh. VilhelmW
Tiltredes.

Er også helt enig i det awe skriver. En skal jo lese mye rart før øynene detter ut, men jeg har til gode å se noe merkeligere meningsytring enn Lars_Erik sin. Selv her på HFS.

mvh
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Synes det er glimrende at Fidelitys skribenter deltar i debattene.
De sitter med mye kunnskap og har hvertfall gitt meg mange nyttige og gode innspill.
I tilegg liker jeg at de viser flere sider av seg selv på et slikt forum enn hva man finner ut gjennom et blad, slik at man faktisk sitter igjen med et bedre overblikk for preferanser og musikk smak.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
lars_erik skrev:
Fikk jo svar fra deg da jeg klagde over at jeg "aldri" fikk blekka i posten. Har gått noen runder med meg selv her, for å finne ut hva jeg egentlig synes om at ansatte i Fidelity deltar og svarer her. Kan vel kanskje være et problem at vi ikke kan diskutere bladet i fred? Har kommet til at jeg syns det vel er greit. Fint at du- Impulse- er engasjert og deltaker i debatten. Men det fordrer jo selvsagt at du holder tunga beint i munnen slik at vi til enhver tid vet hvilken hatt du har på deg. Kanskje stå fram med fult navn?
Hva synes dere andre om dette?

Mvh
Lars Erik


Two thumbs

down!!!
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.937
Antall liker
754
Lars Eriks undringer over å kunne diskutere ting i fred er ikke så merkelige. Husker litt den samme debatten var (er?) oppe i Naim-tråden, hvor Naim-entusiastene helst ønsket å få diskutere i fred uten innblanding av folk som evt. kunne mene noe negativt om Naim. Men slik HFS er (eller i alle fall har blitt) synes jeg alt her inne er rimelig "public", inkl. at både skribenter og bransjeaktører får si sin mening. Jeg synes dette at "alle" deltar er en stor styrke for HFS. De som evt. ønsker å få være i fred med ett eller annet tema bør nok finne seg andre fora.

Ser for øvrig ikke noe poeng i å mene noe om Fidelity hvis det du mener ikke tåler dagslys..

Når det gjelder Fidelity's trykking av innlegg fra HFS i selve bladet, antar jeg Fidelity spør de involverte om det er greit før de trykker innleggene? Dette har vel litt med "kontekst" å gjøre. Et innlegg på HFS står i en kontekst som ikke nødvendigvis passer som et frittstående innlegg i et blad. Derfor bør ikke Fidelity trykke slike uten at de som har skrevet dem samtykker.
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Ja til Fidelity - ja til skribentene - ja til alt som kan bidra til, stimulere og komplementere hifi-miljøet i Norge (og skandinavia ?)

Ja til ressurspersoner som nyanserer, bidrar til engasjement og dessuten gir av seg selv og sin kunnskap.

Nei til smålighet og Jante

Mine meninger på generelt grunnlag

God påske :)

JT
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.950
Antall liker
19.804
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Her ble det vei i vellinga :)
Om dere leser innlegget mitt nøye, går det vel fram at jeg i det store og hele er positiv til at skribentene i Fidelity innvolverer seg. Og at jeg setter stor pris på at de deler sin fagkunnskap med oss. Var ment som en prinsippiell debatt dette. Men mener likevel det er viktig at man er veldig nøye med hvilken hatt man påfører seg.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Kan du underbygge det, Lars Erik? Det er ikke det at jeg ikke forstår hva du mener, mer at jeg lurer på om du har noen opplevelser hvor du mener at vi som skriver for bladet har gått rundt med feil hatt.....?
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.950
Antall liker
19.804
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Føler meg litt feiltolket her, Impulse. Sier vel ganske tydelig at jeg mener at det er positivt at dere deltar her. Men det kan vel tenkes at det kan oppstå situasjoner der vil være viktig med avstand også? Men har ingen grunn til å tvile på deres integritet.

Forøverig må jeg si at å få et nytt Fidelity i posten, er et stort høydepunkt. Har mange dager med godt og informativt lesestoff foran meg da.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.867
Antall liker
10.700
Torget vurderinger
10
Til impulse: I kommende nummer ønsker jeg meg en grundig artikkel om vask av vinyl ;) (har forresten bestilt meg den lille gule manuelle vaskeren fra USA) :D
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.472
Antall liker
4.271
Torget vurderinger
10
hel skrev:
Til impulse: I kommende nummer ønsker jeg meg en grundig artikkel om vask av vinyl ;) (har forresten bestilt meg den lille gule manuelle vaskeren fra USA) :D
Trodde menneske-handel var forbudt? ;)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
SAL skrev:
hel skrev:
Til impulse: I kommende nummer ønsker jeg meg en grundig artikkel om vask av vinyl ;) (har forresten bestilt meg den lille gule manuelle vaskeren fra USA) :D
Trodde menneske-handel var forbudt? ;)
Forbudt, men åpenbart ikke umulig. Det er dog kanskje litt dumt å innrømme det på et forum, for jeg tror ikke Høvdingen har noe grunnlag til å pårope seg kildevern når politiet ønsker å finne identiteten til menneske-handlere som frekventerer forumet. ::)
 
Topp Bunn