Fidelity #44

F

fjellvåk

Gjest
baluba skrev:
I alle fall hadde de det ikke i Haugesund på togstasjonen tirsdag ettermiddag...
Der kommer du ikke til å finne nr. 45 heller etterhvert... :) Hvis det ikke er de rødgrønne som har satt skikkelig fart på utbyggingen av infrastrukturen da...
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Ikke enig i det. Har også et kundeforhold til Fidelity- selvsagt. Det er de som får pengene når jeg og andre kjøper bladet.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
;D ;D ;D

Kjør på!
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Ikke jeg heller :)

Er forøverig veldig fornøyd med bladet denne gangen også.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
fjellvåk skrev:
baluba skrev:
I alle fall hadde de det ikke i Haugesund på togstasjonen tirsdag ettermiddag...
Der kommer du ikke til å finne nr. 45 heller etterhvert... :) Hvis det ikke er de rødgrønne som har satt skikkelig fart på utbyggingen av infrastrukturen da...
Der tar du faktisk feil, for det som heter rutebilstasjonen er egentlig laget som en togstasjon. Det var under den store nasjonsbyggingen etter krigen at alt skulle bindes sammen med tog, og en Haukelibane var på trappene. Dessverre for Haugesund ble det aldri noe av Haukelibanen, og den nybygde togstasjonen måtte det finnes andre bruksområder til. Siden de allerede brukte den til buss, så fortsatte den bruken. Men det er på grunn av de opprinnelige planene at det er perronger. Det var ikke vanlig på rutebilstasjoner på den tiden.

Hele historien er litt komisk i dag, men det har jo ført til en ganske bra rutebilstasjon for folket i Haugesund. :)

Jeg synes forresten ikke dere skal forvente noen svar fra journalistene på spørsmål som har med abonnementet å gjøre. I vårt magasin er så og si all kommunisering mellom markedsavdelingene og journalistene rent sosial, og i teorien har vi ikke engang lov til å diskutere deres fag med dem. Vanntette skott er så og si essensielt for den journalistiske integriteten.

Jeg synes heller ikke at dere journalister burde svare på disse spørsmålene og meningene om infrastrukturen deres. Det har dere ingenting med å gjøre. Den eneste journalisten som bør svare på slik et ansvarlig redaktør. Det er kun ledere, mellomleder og andre med administrativt ansvar å kommunisere direkte med marked. Selv har jeg ikke hatt den oppgaven før jeg nå skal inn i en administrativ stilling som ansvarlig for et segment i konsernet. Det bør dere også forholde dere til. Dette er ikke deres ansvar, og bør ikke være det heller.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Støtter Baluba der. Er rett og slett utidig at man nærmest opplever en krangel her med ansatte i Fidelity. De har ingenting som helst på dette forumet å gjøre så lenge de ikke opptrer som privatpersoner.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.896
Antall liker
13.949
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
lars_erik skrev:
Støtter Baluba der. Er rett og slett utidig at man nærmest opplever en krangel her med ansatte i Fidelity. De har ingenting som helst på dette forumet å gjøre så lenge de ikke opptrer som privatpersoner.
Du har helt tydelig gitt uttrykk for hva du mener.
Jeg skal holde meg unna å diskutere Fidelity fremover.
MEN: Jeg er ikke, og har aldri vært noe som kan beskrives som ansatt i Forlaget Fidelity.
Jeg driver et enkeltmannsforetak som skriver artikler som jeg selger til Fidelity.

R
 

erikr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2005
Innlegg
265
Antall liker
445
Sted
Bergen
Torget vurderinger
10
Synes absolutt det er givende med medlemmer som har saklige og velbegrunnede meninger om f.eks lyd... Det skuffer meg oftere og oftere, at det på mange norske
nettfora har utviklet seg en tildels negativ og ofte usaklig tone. Det er tydeligvis en del mennesker som har mye innestengt aggresjon, som dessverre får fritt spillerom på disse. Kanskje det er et tegn på manglende folkeskikk og respekt andre mennesker? Ikke vet jeg, men jeg tar meg ofte i å kjapt bytte tråd og heller lese andre, hvor tonen er en tanke mer positiv. Selv om tråden kan være interessant nok i utgangspunktet. Det er nok negativitet rundt omkring. Hadde vært kjekt med et fristed, som også favner rundt en kjekk og kjær interesse, og hobby. Det viser seg imidlertid at litt for mange ikke skiller sak og person, og det er både skuffende og trist. Det er faktisk mulig å diskutere uten å slåss med hverandre....trodde i alle fall jeg. Kjenner flere som ikke orker å meningsytringe her på forumet fordi det `alltid`dukker opp en verdensmester, som skal fortelle dem at de ikke har peiling eller har skjønt noe som helst... Verdensmestere har vi nok av og rekrutteringen er tydeligvis ikke et problem. Etter min naive mening er det faktisk kjekt når f.eks. Fidelity-skribenter ytrer seg her på forumet fordi de ofte har saklige og kvalifiserte meninger og erfaringer. Og det er det i alle fall det jeg har lyst å lese om, selv om meningsmafiaen måtte mene noe annet..Derfor ønsker jeg at RoDa og andre likesinnede, fortsetter å bidra her inne.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
RoDa, er ikke mitt ønske at dere ikke deltar med deres store engasjement og fagkunnskap. Håper virkelig dere fortsetter med det! Ønsker bare litt forsiktighet rundt det å gå inn på argumentasjon med forumdeltagerne. Men; som sagt- bladet deres er veldig bra, og vi trenger dere :D
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Det er Posten som er problemet ikke Fidelity. Fidelity blir sendt som Apost før Narvesen før kloa i bladet. At posten tilsynelatende bruker ukesvis på å levere prioritert post er noe man bør ta med den bedriften.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
For å presisere litt så er det å diskutere distribusjon (marked) som en journalist ikke skal gjøre. Om vedkommende ønsker å debattere innholdet er opp til redaktøren å avgjøre. Vi/jeg ville ikke gjort det, men det har enda ikke hendt at vi er blitt så kraftig kritisert på et forum.

Fidelity har neppe flere ansatte enn redaktør, grafisk designer og marked. Jeg antar at ingen journalister er ansatt. Få magasiner lages av fast ansatte. Når skribentene i Fidelity omtales som ansatte så viser det at hvordan ting fungerer i magasinverdenen ikke er kjent for debattantene. Noe som man kanskje ikke kan forvente av de som ikke har en jobb som er relatert til et forlag.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Som vanlig et bra blad, men har ikke lest alt ennå. Det har første prioritet i påsken!
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.917
Torget vurderinger
24
lars_erik skrev:
Til skribentene i Fiderlity:

Når dere først er deltagere i debatten rundt deres eget blad( som vel av og til kan være en uheldig rolle-blanding?) må dere også tåle kritikk. For meg, og sikkert andre, er det egentlig totalt uinteressant HVORFOR bladet kommer forseint. Det samme er det med (bort)forklaringer. Det vi ønsker å høre, er hva dere tenker å gjøre med det?

Mvh
Lars Erik
RoDa flagger at han jobber i Fidelity, det minsker vel problemet med rolleblanding?
Hvis man først er opptatt av når bladet kommer (jeg er det ikke, det er ikke ferskvare) så må det da være interessant å lese hvorfor det kommer for sent? Skyldes dette rot hos Fidelity eller andre steder?

I beste mening, jeg synes bare det er unødvendig mye fokus på leveringstiden til Fidelity, dette har vært diskutert i flere år.
 
F

fjellvåk

Gjest
Alt som diskuteres på Hifisentralen har vært diskutert i flere år.

Jeg kan forstå at noen lurer når dette er et "problem" som er en gjenganger, ikke spesielt stort problem men når dette skjer med noen abonnenter hver eneste gang mens andre gjerne har fått det posten, så hadde det kanskje vært på sin plass med en liten forklaring fra de ansvarlige, ikke verre enn det.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Dere får sende en henvendelse til markedsavdelingen og be om deres offisielle forklaring, ikke plage skribentene med det.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Er enig med Baluba der. Dette er ikke et offisielt forum startet og driftet av bladet Fidelity. Her må vi kunne rose, rise, diskutere i fred.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.917
Torget vurderinger
24
Fjellvåk, jeg er klar over at mange temaer på sentralen har vært diskutert tidligere, for meg er det imidlertid litt anderledes å lese om når den enkelte har fått bladet og til hvilken tid det er å finne hvor. Så er det selvsagt mitt valg å følge Fidelity-trådene. Jeg reagerte bare litt på uttalelsen om at "hvorfor" ikke var interessant.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.896
Antall liker
13.949
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Grunnen til at vi har denne diskusjonen er jo at det i første rekke er leverings-situasjon og skrivefeil som er på dagsorden.
(sier ikke noe om akkurat det, bare nevner det)
Hadde bladets innhold, og konklusjoner i omtaler vært diskutert så hadde det kanskje blitt mer fruktbart?

Jeg ser poengene til lars-erik og baluba. Skribentene som bidrar med omtalen har ingenting med å diskutere Narvesens eller postens fremføring av bladet, i alle fall så lenge vi ikke er med i den prosessen av bladdriften.

Det er nok også et poeng at vi til en viss grad holder oss unna disse trådene.
Det er jo nesten kun impulse som bidrar, med en og annen slenger fra Rognlien, Dale og meg selv.

Er det ikke litt spennende at vi opplevde en så dramatisk forskjell ved å la dcs konvertere fra usb til s-pdif istedet for de innebygde usb->s-pdif konverterne inni dac-ene?

Mvh
Rolf
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Grunnen til at jeg skrev at "hvorfor" ikke var interessant, var at jeg opplevde det slik at skribenten gikk inn i en forsvarer-rolle overfor den forumdeltageren som beklaget seg. Da blir det fort argumentasjon med skribentene i Fidelity, og etter min mening en uheldig rolleblanding der de av og til opptrer som privatpersoner, for i neste øyeblikk være skribenter i Fidelity- og dermed må oppfattes som offisielle representanter for bladet. Blir litt det samme som diskusjonen rundt Harald Eia, der han både er journalist og deltager i debatten rundt sitt eget program. Veldig uheldig.

Dette betyr jo ikke det samme som at de ikke kan delta, men de bør ikke gå inn i en rolle der de ser det som sin oppgave å forsvare bladet, dets meninger eller andre ting rundt det.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
RoDa, håper på den lovte testen av klokka til dCS Puccini :D
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
RoDa skrev:
Grunnen til at vi har denne diskusjonen er jo at det i første rekke er leverings-situasjon og skrivefeil som er på dagsorden.
(sier ikke noe om akkurat det, bare nevner det)
Hadde bladets innhold, og konklusjoner i omtaler vært diskutert så hadde det kanskje blitt mer fruktbart?

Jeg ser poengene til lars-erik og baluba. Skribentene som bidrar med omtalen har ingenting med å diskutere Narvesens eller postens fremføring av bladet, i alle fall så lenge vi ikke er med i den prosessen av bladdriften.

Det er nok også et poeng at vi til en viss grad holder oss unna disse trådene.
Det er jo nesten kun impulse som bidrar, med en og annen slenger fra Rognlien, Dale og meg selv.

Er det ikke litt spennende at vi opplevde en så dramatisk forskjell ved å la dcs konvertere fra usb til s-pdif istedet for de innebygde usb->s-pdif konverterne inni dac-ene?

Mvh
Rolf
Har ikke lest bladet enda (gleder meg), men synes dette "funnet" er meget interessant. Leste på en annen tråd her på forumet at årsaken var at dcs`en konverterte usb->s-pdif asynkront, og at dette var årsaken til lydforbedringen. Jeg skjønner meg ikke så veldig mye på disse greiene, men dersom dette er rikig, kan man da anta at dac`er som opererer asynkront har et "fortrinn" som gjør at de låter godt eller bedre enn andre tilsvarende dac`er ?
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.896
Antall liker
13.949
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Jeg vet lite om dette, Per Olsen. ...og så kjøpte jeg platespiller... :-[
Men åpenbaringen var såpass at jeg fikk fornyet tro på pc som kilde for å si det mildt!
Tror svaret på hva og hvordan er å finne i Christians artikkel samt gruppetesten.

Mvh
Rolf
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Satser på en tur til Narvesen på lørdag. :)
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.532
Antall liker
35.434
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Har ikke fått lest hele bladet ennå (sparer litt som påskelektyre), men dette ser veldig bra ut. Listen over testplater, pick-up-matching, konklusjonene i DAC-testen og introduksjonen til datalyd - masse matnyttig her.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Hei Per

Du traff nok spikeren på hodet. Det er nok det faktum at en DAC som jobber Asynkront har tilnærmet fjernet jitter problematikken som andre ikke asynkrone DAC'er sliter med.
Jeg har testet ut HRT Music Streamer II+ samt Music Streamer PRO. Dette er 2 DAC'er som begge jobber asynkront, og begge leverer en lydkvalitet som man ikke skulle trodd var mulig hvis man ser på prisen som disse 2 USB DAC'ene koster.
Jeg vil si at Music Streamer II+ leverer en lydkvalitet som er på nivå med en CD-spiller til ca 40000 kroner.
Music Streamer PRO gir deg en lydkvalitet på samme nivå som en CD-spiller til rundt 80000 kroner.
Dette har vært en stor overraskelse for meg å erfare i mitt eget oppsett. Her kan man til en meget liten sum penger få High End lyd via en PC.
Dette er selvfølgelig en stor fordel for oss forbrukere.

Det jeg nå venter spent på er å få prøve ut den nye asynkrone HRT Music Streamer HD DAC'en fra Kevin Halverson som forhåpentligvis ikke er så svært langt unna. HD utgaven skal være det ultimate som Kevin er i stand til å lage av USB DAC'er, og derfor blir det spennende å få høre hva som er mulig å få til av lydkvalitet fra USB DAC'er. Jeg tror nok det er andre asynkroner DAC'er som også vil gi deg en utrolig bra lydkvalitet. Spørsmålet er hva disse DAC'ene vil koste i forhold til HRT DAC'ene.
På sentralen er det jo mange som er opptatt av å få mest mulig Valuta for pengene sine.

mvh



Per_Olsen skrev:
RoDa skrev:
Grunnen til at vi har denne diskusjonen er jo at det i første rekke er leverings-situasjon og skrivefeil som er på dagsorden.
(sier ikke noe om akkurat det, bare nevner det)
Hadde bladets innhold, og konklusjoner i omtaler vært diskutert så hadde det kanskje blitt mer fruktbart?

Jeg ser poengene til lars-erik og baluba. Skribentene som bidrar med omtalen har ingenting med å diskutere Narvesens eller postens fremføring av bladet, i alle fall så lenge vi ikke er med i den prosessen av bladdriften.

Det er nok også et poeng at vi til en viss grad holder oss unna disse trådene.
Det er jo nesten kun impulse som bidrar, med en og annen slenger fra Rognlien, Dale og meg selv.

Er det ikke litt spennende at vi opplevde en så dramatisk forskjell ved å la dcs konvertere fra usb til s-pdif istedet for de innebygde usb->s-pdif konverterne inni dac-ene?

Mvh
Rolf
Har ikke lest bladet enda (gleder meg), men synes dette "funnet" er meget interessant. Leste på en annen tråd her på forumet at årsaken var at dcs`en konverterte usb->s-pdif asynkront, og at dette var årsaken til lydforbedringen. Jeg skjønner meg ikke så veldig mye på disse greiene, men dersom dette er rikig, kan man da anta at dac`er som opererer asynkront har et "fortrinn" som gjør at de låter godt eller bedre enn andre tilsvarende dac`er ?
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Hei Endre,
Disse høres ut som høyaktuelle testkandidater for Fidelity, som oppfølger til den omtalte gruppetesten. Høres ut som en skikkelig "bombe" :)
Håper #44 tar for seg programmer o.l. for avspilling, siden jeg er grønn, men antar disse tingene spiller inn. Jeg nærmer meg nemlig punktet der jeg kommer til å ta steget ut i PC basert avspilling.
God Påske!!
Endre Askeland skrev:
Hei Per

Du traff nok spikeren på hodet. Det er nok det faktum at en DAC som jobber Asynkront har tilnærmet fjernet jitter problematikken som andre ikke asynkrone DAC'er sliter med.
Jeg har testet ut HRT Music Streamer II+ samt Music Streamer PRO. Dette er 2 DAC'er som begge jobber asynkront, og begge leverer en lydkvalitet som man ikke skulle trodd var mulig hvis man ser på prisen som disse 2 USB DAC'ene koster.
Jeg vil si at Music Streamer II+ leverer en lydkvalitet som er på nivå med en CD-spiller til ca 40000 kroner.
Music Streamer PRO gir deg en lydkvalitet på samme nivå som en CD-spiller til rundt 80000 kroner.
Dette har vært en stor overraskelse for meg å erfare i mitt eget oppsett. Her kan man til en meget liten sum penger få High End lyd via en PC.
Dette er selvfølgelig en stor fordel for oss forbrukere.

Det jeg nå venter spent på er å få prøve ut den nye asynkrone HRT Music Streamer HD DAC'en fra Kevin Halverson som forhåpentligvis ikke er så svært langt unna. HD utgaven skal være det ultimate som Kevin er i stand til å lage av USB DAC'er, og derfor blir det spennende å få høre hva som er mulig å få til av lydkvalitet fra USB DAC'er. Jeg tror nok det er andre asynkroner DAC'er som også vil gi deg en utrolig bra lydkvalitet. Spørsmålet er hva disse DAC'ene vil koste i forhold til HRT DAC'ene.
På sentralen er det jo mange som er opptatt av å få mest mulig Valuta for pengene sine.

mvh



Per_Olsen skrev:
RoDa skrev:
Grunnen til at vi har denne diskusjonen er jo at det i første rekke er leverings-situasjon og skrivefeil som er på dagsorden.
(sier ikke noe om akkurat det, bare nevner det)
Hadde bladets innhold, og konklusjoner i omtaler vært diskutert så hadde det kanskje blitt mer fruktbart?

Jeg ser poengene til lars-erik og baluba. Skribentene som bidrar med omtalen har ingenting med å diskutere Narvesens eller postens fremføring av bladet, i alle fall så lenge vi ikke er med i den prosessen av bladdriften.

Det er nok også et poeng at vi til en viss grad holder oss unna disse trådene.
Det er jo nesten kun impulse som bidrar, med en og annen slenger fra Rognlien, Dale og meg selv.

Er det ikke litt spennende at vi opplevde en så dramatisk forskjell ved å la dcs konvertere fra usb til s-pdif istedet for de innebygde usb->s-pdif konverterne inni dac-ene?

Mvh
Rolf
Har ikke lest bladet enda (gleder meg), men synes dette "funnet" er meget interessant. Leste på en annen tråd her på forumet at årsaken var at dcs`en konverterte usb->s-pdif asynkront, og at dette var årsaken til lydforbedringen. Jeg skjønner meg ikke så veldig mye på disse greiene, men dersom dette er rikig, kan man da anta at dac`er som opererer asynkront har et "fortrinn" som gjør at de låter godt eller bedre enn andre tilsvarende dac`er ?
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Hei Per

Du peker på noe meget viktig. Jeg har også testet ut flere forskjellige avspillingsprogram, og det er etter mine ører store forskjeller i lydkvalitet fra disse programmene. Her må man trå forsiktig.
God Påske!

mvh

Per_Olsen skrev:
Hei Endre,
Disse høres ut som høyaktuelle testkandidater for Fidelity, som oppfølger til den omtalte gruppetesten. Høres ut som en skikkelig "bombe" :)
Håper #44 tar for seg programmer o.l. for avspilling, siden jeg er grønn, men antar disse tingene spiller inn. Jeg nærmer meg nemlig punktet der jeg kommer til å ta steget ut i PC basert avspilling.
God Påske!!
Endre Askeland skrev:
Hei Per

Du traff nok spikeren på hodet. Det er nok det faktum at en DAC som jobber Asynkront har tilnærmet fjernet jitter problematikken som andre ikke asynkrone DAC'er sliter med.
Jeg har testet ut HRT Music Streamer II+ samt Music Streamer PRO. Dette er 2 DAC'er som begge jobber asynkront, og begge leverer en lydkvalitet som man ikke skulle trodd var mulig hvis man ser på prisen som disse 2 USB DAC'ene koster.
Jeg vil si at Music Streamer II+ leverer en lydkvalitet som er på nivå med en CD-spiller til ca 40000 kroner.
Music Streamer PRO gir deg en lydkvalitet på samme nivå som en CD-spiller til rundt 80000 kroner.
Dette har vært en stor overraskelse for meg å erfare i mitt eget oppsett. Her kan man til en meget liten sum penger få High End lyd via en PC.
Dette er selvfølgelig en stor fordel for oss forbrukere.

Det jeg nå venter spent på er å få prøve ut den nye asynkrone HRT Music Streamer HD DAC'en fra Kevin Halverson som forhåpentligvis ikke er så svært langt unna. HD utgaven skal være det ultimate som Kevin er i stand til å lage av USB DAC'er, og derfor blir det spennende å få høre hva som er mulig å få til av lydkvalitet fra USB DAC'er. Jeg tror nok det er andre asynkroner DAC'er som også vil gi deg en utrolig bra lydkvalitet. Spørsmålet er hva disse DAC'ene vil koste i forhold til HRT DAC'ene.
På sentralen er det jo mange som er opptatt av å få mest mulig Valuta for pengene sine.

mvh



Per_Olsen skrev:
RoDa skrev:
Grunnen til at vi har denne diskusjonen er jo at det i første rekke er leverings-situasjon og skrivefeil som er på dagsorden.
(sier ikke noe om akkurat det, bare nevner det)
Hadde bladets innhold, og konklusjoner i omtaler vært diskutert så hadde det kanskje blitt mer fruktbart?

Jeg ser poengene til lars-erik og baluba. Skribentene som bidrar med omtalen har ingenting med å diskutere Narvesens eller postens fremføring av bladet, i alle fall så lenge vi ikke er med i den prosessen av bladdriften.

Det er nok også et poeng at vi til en viss grad holder oss unna disse trådene.
Det er jo nesten kun impulse som bidrar, med en og annen slenger fra Rognlien, Dale og meg selv.

Er det ikke litt spennende at vi opplevde en så dramatisk forskjell ved å la dcs konvertere fra usb til s-pdif istedet for de innebygde usb->s-pdif konverterne inni dac-ene?

Mvh
Rolf
Har ikke lest bladet enda (gleder meg), men synes dette "funnet" er meget interessant. Leste på en annen tråd her på forumet at årsaken var at dcs`en konverterte usb->s-pdif asynkront, og at dette var årsaken til lydforbedringen. Jeg skjønner meg ikke så veldig mye på disse greiene, men dersom dette er rikig, kan man da anta at dac`er som opererer asynkront har et "fortrinn" som gjør at de låter godt eller bedre enn andre tilsvarende dac`er ?
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.287
Antall liker
11.097
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Gunnar Brekkes artikkel om pickup og armer skuffet ikke. Fullstappet med nyttig informasjon, ogd oversikt, og akkurat passelig pedagogisk, traff veldig godt i forhold til mitt kunsskapsnivå. Spesielt satte jeg pris på delene om stivhet, arm-demping og arm-oppheng. Veldig bra, og jeg ser gjerne mer av den sorten. Gjerne om både analogt, digitalt og akustikk. Vi har mye å lære.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Jøgga skrev:
Gunnar Brekkes artikkel om pickup og armer skuffet ikke. Fullstappet med nyttig informasjon, ogd oversikt, og akkurat passelig pedagogisk, traff veldig godt i forhold til mitt kunsskapsnivå. Spesielt satte jeg pris på delene om stivhet, arm-demping og arm-oppheng. Veldig bra, og jeg ser gjerne mer av den sorten. Gjerne om både analogt, digitalt og akustikk. Vi har mye å lære.

+1
 

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Innlegg
316
Antall liker
16
1.april var i går..... lurer litt på om Endre hadde dette i tankene...?

Han anslo ytelsene til nevnte lav-kost DAC'er i forhold til CD spillere i 40-80K kr klassen samt at det også er en ultimat HD-utgave på vei!! Nesten for godt til å være sant, dette, men virkelig spennende - selv om ytelsen skulle tilsvare CD spillere til en 1/3 av denne prisen.... :p

- Brum
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Brum skrev:
1.april var i går..... lurer litt på om Endre hadde dette i tankene...?

Han anslo ytelsene til nevnte lav-kost DAC'er i forhold til CD spillere i 40-80K kr klassen samt at det også er en ultimat HD-utgave på vei!! Nesten for godt til å være sant, dette, men virkelig spennende - selv om ytelsen skulle tilsvare CD spillere til en 1/3 av denne prisen.... :p

- Brum
Det er jo ikke noe nytt. Flere lydkort fra proff verden i prisklasse 4-10k som er like gode (og ofte bedre enn) CD spillere til 30k eller dyrere. Mange som erfart dette i mange år nå, men det det blir enten ikke trodd på eller folk ønsker ikke stygge bokser. Har sett tilbakemeldinger fra folk som har hatt CD spillere til over 100k, har prøvd et bra lydkort i moderat prisklasse og som endte opp med å selge CD spilleren sin. Og bevege seg vekk ifra drivverk har også en positiv effekt, mener jeg.

Det kan dog være forskjeller på klangbalansen mellom enkelte hifi kilder og enkelte proff lydkort, men slikt kan vel ikke karakteriseres som kvalitativt? Matching spiller en rolle der.
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Per_Olsen skrev:
Hei Endre,
Disse høres ut som høyaktuelle testkandidater for Fidelity, som oppfølger til den omtalte gruppetesten. Høres ut som en skikkelig "bombe" :)
Håper #44 tar for seg programmer o.l. for avspilling, siden jeg er grønn, men antar disse tingene spiller inn. Jeg nærmer meg nemlig punktet der jeg kommer til å ta steget ut i PC basert avspilling.
God Påske!!
Endre Askeland skrev:
Hei Per

Du traff nok spikeren på hodet. Det er nok det faktum at en DAC som jobber Asynkront har tilnærmet fjernet jitter problematikken som andre ikke asynkrone DAC'er sliter med.
Jeg har testet ut HRT Music Streamer II+ samt Music Streamer PRO. Dette er 2 DAC'er som begge jobber asynkront, og begge leverer en lydkvalitet som man ikke skulle trodd var mulig hvis man ser på prisen som disse 2 USB DAC'ene koster.
Jeg vil si at Music Streamer II+ leverer en lydkvalitet som er på nivå med en CD-spiller til ca 40000 kroner.
Music Streamer PRO gir deg en lydkvalitet på samme nivå som en CD-spiller til rundt 80000 kroner.
Dette har vært en stor overraskelse for meg å erfare i mitt eget oppsett. Her kan man til en meget liten sum penger få High End lyd via en PC.
Dette er selvfølgelig en stor fordel for oss forbrukere.

Det jeg nå venter spent på er å få prøve ut den nye asynkrone HRT Music Streamer HD DAC'en fra Kevin Halverson som forhåpentligvis ikke er så svært langt unna. HD utgaven skal være det ultimate som Kevin er i stand til å lage av USB DAC'er, og derfor blir det spennende å få høre hva som er mulig å få til av lydkvalitet fra USB DAC'er. Jeg tror nok det er andre asynkroner DAC'er som også vil gi deg en utrolig bra lydkvalitet. Spørsmålet er hva disse DAC'ene vil koste i forhold til HRT DAC'ene.
På sentralen er det jo mange som er opptatt av å få mest mulig Valuta for pengene sine.

mvh



Per_Olsen skrev:
RoDa skrev:
Grunnen til at vi har denne diskusjonen er jo at det i første rekke er leverings-situasjon og skrivefeil som er på dagsorden.
(sier ikke noe om akkurat det, bare nevner det)
Hadde bladets innhold, og konklusjoner i omtaler vært diskutert så hadde det kanskje blitt mer fruktbart?

Jeg ser poengene til lars-erik og baluba. Skribentene som bidrar med omtalen har ingenting med å diskutere Narvesens eller postens fremføring av bladet, i alle fall så lenge vi ikke er med i den prosessen av bladdriften.

Det er nok også et poeng at vi til en viss grad holder oss unna disse trådene.
Det er jo nesten kun impulse som bidrar, med en og annen slenger fra Rognlien, Dale og meg selv.

Er det ikke litt spennende at vi opplevde en så dramatisk forskjell ved å la dcs konvertere fra usb til s-pdif istedet for de innebygde usb->s-pdif konverterne inni dac-ene?

Mvh
Rolf
Har ikke lest bladet enda (gleder meg), men synes dette "funnet" er meget interessant. Leste på en annen tråd her på forumet at årsaken var at dcs`en konverterte usb->s-pdif asynkront, og at dette var årsaken til lydforbedringen. Jeg skjønner meg ikke så veldig mye på disse greiene, men dersom dette er rikig, kan man da anta at dac`er som opererer asynkront har et "fortrinn" som gjør at de låter godt eller bedre enn andre tilsvarende dac`er ?
Dette med "funnet" til Fidelity synes jeg var meget spennende - men absolutt ikke uventet! ;) Se forøvrig en tidligere kommentar (Svar #29 i denne tråden).. Hadde vært morro hvis Fidelity tok og kikket nærmere på nettopp asynkrone dac'er. Selv har jeg erstattet dCS Delius og Purcell med en Ayre QB-9, som jobber asynkront og spiller himmelsk! Se bare hva f.eks. Stereophile skriver om denne. Jeg håper flere kan få øynene opp for denne dac'en - kanskje gjennom en test i Fidelity? *hint hint*

Endre Askeland skrev:
Du peker på noe meget viktig. Jeg har også testet ut flere forskjellige avspillingsprogram, og det er etter mine ører store forskjeller i lydkvalitet fra disse programmene. Her må man trå forsiktig.
Her er Endre absolutt inne på noe! Selv har jeg meget god erfaring med Pure Music, les en tråd på HFS om det her. Det beste med PM er at en kan prøve programmet gratis i 30 dager, uten noen form for registrering/depositum/eller liknende - en no brainer å prøve hvis man bruker iTunes.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Jeg vil bare si at jeg er ENORMT uenig i dette... og jeg håper at Fidelity skribentene ikke anser dette som gjengs oppfatning! at dere er her er 100% positivt, så lenge dere ikke holder det hemmelig at dere skriver for / selger til (whatever) Fidelity :)

Mvh: PerS

lars_erik skrev:
Støtter Baluba der. Er rett og slett utidig at man nærmest opplever en krangel her med ansatte i Fidelity. De har ingenting som helst på dette forumet å gjøre så lenge de ikke opptrer som privatpersoner.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.532
Antall liker
35.434
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Enig med foregående taler. Jeg synes det er både interessant og nyttig å få høre litt "back story" om artiklene og utfyllende kommentarer som kanskje ikke fikk plass på trykk. Det ville vært litt tullete, i hvert fall for de av oss som kjenner Supermanns hemmelige identitet, om artikkelforfatterne skulle tusle rundt her og late som om de ikke hadde noe med saken å gjøre. Mye bedre at skribentene lekker litt.

Så kan vi andre klage litt mindre over sen leveranse, og skribentene kan kanskje være litt mindre hårsåre på det punktet, siden Posten uansett gjør som de vil med ting de har i sin vold. Selv har jeg en ekspresspakke på vei fra USA. Den har ligget på Gardermoen, ferdig fortollet, siden mandag. Og der blir den nok liggende til godt over påskehelgen, tenker jeg. Det kan hverken jeg, avsender/forhandler eller produsent gjøre så mye med. Ekspress, jojomensann.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Ser dere litt nærmere på replikkvekslingen, gå det tydelig fram at det ikke er problematisk at de er aktive her, men problemene oppstår om de inntar en forsvarer-rolle. Det har de jo også sagt at de forstår selv. Da er vel egentlig saken ute av verden.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.896
Antall liker
13.949
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
lars_erik skrev:
Det har de jo også sagt at de forstår selv.
Nå må du bremse i bakkene! :mad:
JEG har antydet at jeg til en viss grad ser noe av poenget ditt.
Ikke vri det til "de" vær så vennlig.

R
 

Arcturus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.04.2006
Innlegg
150
Antall liker
28
Sted
Vestfold
Jeg synes det er både hyggelig og berikende at skribentene i Fidelity innimellom tar seg tid til å svare leserne i dette forumet.

Bare pass på at dere ikke går i den fella og deltar i mange uttømmende dype debatter som tapper dere for energi og inspirasjon.
Dere er jo kun noen få personer, mens vi er jo ganske så mange flere ;)
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.896
Antall liker
13.949
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Arcturus skrev:
Bare pass på at dere ikke går i den fella og deltar i mange uttømmende dype debatter som tapper dere for energi og inspirasjon. Dere er jo kun noen få personer, mens vi er jo ganske så mange flere ;)
Hehe, bra poeng!

R


EDIT: Det var faktisk et jævli bra poeng og spikeren midt på hodet!
Foreslår at folk som ønsker kommentarer fra meg heretter sender email eller pm.

Mvh
Rolf
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.663
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Beklager inngrepen her. Når folk våkner opp i morgen etter rødvinsrusen tror jeg de vil sette pris på den.

Ha en fortsatt fortreffelig påske folkens. :)
 
Topp Bunn