Fidelity #44

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.510
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
PÅSKEAFTEN:

-Med "Fidel" i neven og HFS på nett,
jeg undres på hva som tar folk fra sitt vett.
-Bølger skyller inn på stranden,
fylt med eder og galle til randen.
-Glem ei at bølger slår tilbake,
med ett sitter den i din egen hake.
-Med sylkvasse penner og med hamrende taster,
de skitt og møkk på hverandre kaster.
-Andre vil humre med smil og latter,
over hva kritikerne ikke fatter.
-At det eneste rette er ikke å ha feil,
det sa også han som av full hals skrek "Heil".

-Skyt gjerne ett skudd i ny og ne,
men la ikke skuddene komme tett som sne
...og treff for all del ikke et menneske som sitter på kne.
-Med solen i ryggen på Riviera Marina, med "Fidel" i neven,
nytes horisonten til stillheten av unyttig leven ...

God påske alle venner - i morgen slukkes sorgen.

 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Jeg synes det er fryktelig urettferdig å legge ut et slikt bilde her!! Vi ønsker slettes ikke noen ytringer (m/bilde) fra steder hvor det er mer enn 15 grader) bare så du VET det til neste gang
;D ;D ;D ;D

(Fy fasan så misunnelig jeg ble nå) og det er bare DIN feil :)

(god påske til alle i tråden, og takk til Fidelity for god påskelektyre)

Snøen smelter i det minste her på Flateby da.. så selv om det snødde på "påskeharefella" til barna i natt, så ser det ut som vi går mot lysere tider 8)
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Ganske demoraliserende bilde det der ja - jeg setter på noe Eskimopunk bare på pur faen.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Endelig var bladet hos min lokale Narvesen og påskefreden har endelig senket seg ;D

Hva med en tråd for reportasje/artikkel ønsker io Fidelity?
Personlig kunne jeg tenkt meg artikler om akustikk, høytalerplassering, ikke de enkleste tema, men dere som tester har jo prøvd litt flere komponenter/høytalere og har sikkert på grunnlag av det bredere erfaring av hva som fungerer.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.287
Antall liker
11.097
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Grumpy skrev:
PÅSKEAFTEN:
-Med "Fidel" i neven og HFS på nett,......

Flott bilde, grumpy. Tydelig at du koser deg. Det funker som bare f.
Kunne kanskje bøyd litt på bladet, men ellers veldig bra. :D
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.510
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jøgga skrev:
Grumpy skrev:
PÅSKEAFTEN:
-Med "Fidel" i neven og HFS på nett,......

Flott bilde, grumpy. Tydelig at du koser deg. Det funker som bare f.
Kunne kanskje bøyd litt på bladet, men ellers veldig bra. :D
Klager du boeyen i bladet og naa da Joegga ;D. Man boyer da for f.. ikke et Fidelity vel! Bladet skal da behandles med en viss respekt. Men, varmt er det her fortsatt, selvom jeg hoerer at flere har opplevd i solrik dag i hjemlandet. Jeg fikk ogsaa ettersendt siste Sterophile ned hit. Til sammenligning er det saktens lite aa klage over i Fidelity - tvert om. Terningkast 5.5. De siste 0,5 poengene ble trukket, til min store irritasjon, for at trykken ikke er resistent mot PizBuin solkrem, faktor 12. Grove fingeravtrukktrykk sitter igjen. Kan dere tenke dere noe mer irriterende? Bladet er uansett nå donert vertskapet her nede til glede for andre nordiske tilreisende som ikke skulle ha bedre fantasi enn aa lese. Jeg skal personlig sende Arne-Christian en air-mail og fortelle han hvilke forventninger jeg har til kommende digi-artikler. Med det kunnskapsnivaaet jeg vet han besitter, skulle jeg oenske han klinte til i kommende artikler med mer presise sannheter og fakta. Ihvertfall hans personlige og oppriktige mening(er), men det vil kanskje vaere i overkant dristig og skummelt. Ellers honnoer til alle skribentene hvor ogsaa Gunnar Brekke gjoer det lettfattelig for oss analoge, men jeg hoeper snart at GB demonterer sin blaa Ortofon og utfordrer seg selv og oss andre med analogutstyr opp mot diamant-prisklassen.

Allikevel Joegga - jeg lukket oeyene, skar grimase og boeyde - kun for deg:

 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Milenko skrev:
Personlig kunne jeg tenkt meg artikler om akustikk, høytalerplassering, ikke de enkleste tema, men dere som tester har jo prøvd litt flere komponenter/høytalere og har sikkert på grunnlag av det bredere erfaring av hva som fungerer.
Burde jo ikke være noe problem med kompetansen for dette i Fidelity. Når Hjemmekino har levert tre nummer med meget bra materiale om temaet, og som også ha blitt tatt meget godt imot blant leserne, burde jo det ikke akkurat være en fremmed tanke for Fidelity å kunne gjøre noe rundt dette.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
140
Sted
Bergen
Hei

Har vært på hytta i påsken, derfor litt sent svar.

Nei, det var nok ikke 1.april jeg hadde i tankene med innlegget mitt.

Sjekk ut linken: http://www.avguide.com/forums/hrt-music-streamer

Legg spesielt merke til hva Alan Sircom, Redaktør i Hi-Fi Plus i England mener om HRT Music Streamer PRO.

mvh

Brum skrev:
1.april var i går..... lurer litt på om Endre hadde dette i tankene...?

Han anslo ytelsene til nevnte lav-kost DAC'er i forhold til CD spillere i 40-80K kr klassen samt at det også er en ultimat HD-utgave på vei!! Nesten for godt til å være sant, dette, men virkelig spennende - selv om ytelsen skulle tilsvare CD spillere til en 1/3 av denne prisen.... :p

- Brum
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
13.001
Grumpy skrev:
Til sammenligning er det saktens lite aa klage over i Fidelity - tvert om. Terningkast 5.5. De siste 0,5 poengene ble trukket, til min store irritasjon, for at trykken ikke er resistent mot PizBuin solkrem, faktor 12. Grove fingeravtrukktrykk sitter igjen. Kan dere tenke dere noe mer irriterende? Bladet er uansett nå donert vertskapet her nede til glede for andre nordiske tilreisende som ikke skulle ha bedre fantasi enn aa lese. Jeg skal personlig sende Arne-Christian en air-mail og fortelle han hvilke forventninger jeg har til kommende digi-artikler. Med det kunnskapsnivaaet jeg vet han besitter, skulle jeg oenske han klinte til i kommende artikler med mer presise sannheter og fakta. Ihvertfall hans personlige og oppriktige mening(er), men det vil kanskje vaere i overkant dristig og skummelt.
Ja, det er et klart "minus" med Fidelity det der at coveret er så lite resistent mot PissBrun 8)

La oss få den usminkede skumle sannhet være seg fra Arne-Christian eller øvrige vovede "amatør" journalister.
Fakta tåler vi da godt eller gjør vi ikke det!?

Pass nå på at du ikke sklir på Fidelity no.44 på vei ut av hotellet, det blir så mye seige greier å tørke opp for personalet vet du 8)
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.287
Antall liker
11.097
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Grumpy skrev:
Jøgga skrev:
...........
Flott bilde, grumpy. Tydelig at du koser deg. Det funker som bare f.
Kunne kanskje bøyd litt på bladet, men ellers veldig bra. :D
Klager du boeyen i bladet og naa da Joegga ;D. Man boyer da for f.. ikke et Fidelity vel! Bladet skal da behandles med en viss respekt. .........
Ren og skjær misunnelse herfra, dårlig skjult av forsøk på aprilspøk-ironi, funker dårlig. :D
Fint blad, og fint sted, rett og slett !
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.778
Antall liker
718
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Alla snakker om Dac men ingen snakker om at fidelity nylig har kjøpt inn linn klimax nettverkspiller som referanse.
Jeg har selv fått oppleve en rimeligere majic nettverkspiller med en absolutt brukbar intregrert forsterker innebygd. Lyden var mer enn bra nok for alle som ikke vil ha store kraftverk til digre høyttalere. Tyskland er i ekstase og kaller Linn Majik Dsi som det mest avanserte produktet. Jeg sier bare glem dac selg cd spillern og kjøp en linn nettverkspiller. Plopp! ;D

Hilsen Vinglepetter himself
 

Micx

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2010
Innlegg
57
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hvor får jeg kjøpt dette bladet via nett, altså .pdf ?

Skulle gjerne lest artikkelen om dacene som ble testet.
 
Topp Bunn