Du mener blodfattig?Valentino skrev:Er fidelity kabelferdig for en stund? Nesten helt Rhesus?
Du mener blodfattig?Valentino skrev:Er fidelity kabelferdig for en stund? Nesten helt Rhesus?
Nei.mls skrev:Du mener blodfattig?Valentino skrev:Er fidelity kabelferdig for en stund? Nesten helt Rhesus?![]()
Det var slett ikke meningen. Er det noen som har Rhesus som nick? I min enfoldighet, trodde jeg det var en lur gjettekonkurranse, sånn på morran. Tror jeg må hente meg en til kopp svart liberia..Valentino skrev:Hva er poenget med å drive gjøn med folks valg av nick?
Rhesus har målt 25m Clas-lakris (billigste sort signalkabel fra Clas Ohlson).Valentino skrev:Nei.mls skrev:Du mener blodfattig?Valentino skrev:Er fidelity kabelferdig for en stund? Nesten helt Rhesus?![]()
Kan du vise hvor han skriver det?RoDa skrev:Han konkluderte med at det ikke er hørbar forskjell på denne og 1m Nordost Valhalla.
Huff.Valentino er morsom (?) og lurer på om alle i Fidelity nå har blitt som Rhesus siden han ikke har lest noen kabelomtaler i de siste nummerene. Han leser visst ikke Fidelity fast, men ser sikkert på innholdsfortegnelsen på www.audiofidelity.no
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=15781.0Valentino skrev:Huff.
RRhesus skrev:Ved 0,5m er den totale dempingen 0.0014dB. Lakris kontra Valhalla er 0.0004dB. Det er ikke hørbart, helt sikkert!
RoDa skrev:http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=15781.0
RRhesus skrev:Ved 0,5m er den totale dempingen 0.0014dB. Lakris kontra Valhalla er 0.0004dB. Det er ikke hørbart, helt sikkert!
VilhelmW skrev:Opplysende som alltid, Valentino! Takker & bukker!
Nå er vel ikke jeg i den innerste sirkel, som kjenner de virkelige initialene til RoDa og Pedal. Jeg aner ikke hva de har foretatt seg av skriverier og tester i "Fidelity" eller andre fora. Og det er kanskje like greit... Men siden disse er tilknytta vårt alles kjære magasin: Hva med en pdf- løsning? Jeg har slikt abbonement på f.eks. "Stereophile" og det funker svært bra. Det foreligger umiddelbart på min pc, som regel 10 dager før det dukker opp hos Narvesen her i byen. Tenk å kunne ha "Fidelity" på pc'en samtidig - eller før - siste nr. går ut av trykkeridøra!!! Jeg synes dere skal vurdere en sånn løsning, heilt seriøst. Og tenk på de miljømessige hensynene...dere kan spare en heil granskog bare på meg. Og kanskje enda et papirvalseverk kan legges ned, hvem veit? Det blir mindre å trykke, mindre å sende...så det ryker nok et par årsverk på trykkeriet, hos transportør og hos Posten også. Men hvem bryr seg, så lenge jeg får magasinet kjappere?? En meget god forretningside er herved lansert, gratis & franko!
Når kan nr. 41 forventes i postkassa mi?
;D
Et klassisk tilfelle av lesevansker (selektiv sitering)? jf:RoDa skrev:...
...Rhesus skrev:Ved 0,5m er den totale dempingen 0.0014dB. Lakris kontra Valhalla er 0.0004dB. Det er ikke hørbart, helt sikkert!
Hvor lang var co-lakrisen som ble sammenliknet med valhalla? og hva var det som ble sammenliknet?RoDa skrev:...
Rhesus har målt 25m Clas-lakris (billigste sort signalkabel fra Clas Ohlson).
Han konkluderte med at det ikke er hørbar forskjell på denne og 1m Nordost Valhalla.
...
Eller etter meir vinyl mens vi venter! Fant en interresant bruktbutikk her i byen i dag. Fikk med meg et par klassiske bokser til 180,- stk. Mozart og Liszt. Nyvaska og i mint condition! Må tilbake dit...vredensgnag skrev:Nei! La oss nå inderlig snakke om Fidelity #41!
Forsiden har inspirert meg til å kikke nærmere på en Garrard Lab 80 platespiller på ebay ... så det så!
Joda, jeg ser den...det blir spennende å se hva redaksjonen eventuelt lander på.Karma skrev:Er det så sikkert at et pdf abonnement er kun til det positive? Husk at mange liker godt å ha det fysiske bladet tilgjengelig til peiskosen. Har inntrykk av at de som tilbyr et billig pdf abonnement, kompenserer for dette ved å sette prisen på papirutgaven svært høyt. Et pdf tilbud vil nemlig redusere antall abonnenter på papirutgaven betydelig. M.a.o innebærer dette en økonomisk balansegang som det ikke er entydig at alle abonnenter tjener på..
Olalalala...når kan jeg komme å leke hjemme hos deg jackXJackX skrev:Hehe ... har lært meg nå å aldri si Aldri! Men sjekk signaturen min:tkr skrev:-og dette fra Hr Jackx, denne digitalverdenens Paladin, som knapt hadde ordet "vinyl" på sitt tastatur...??
mvh
HANSS Acoustic T-60 - Thales arm + SME Series V Gold - EMT 5 & 6 PU - Ypsilon VPS-100 RIAA - StepUp
I løpet av noen uker er det på plass. Trur eg.
http://avforum.no/forum/attachments...99d1255986322-jackx-hjemmekinotrad-thales.gif
mvh
jackX
Da kan vi vel slå fast at distribusjonen nå er som den skal: Prioritert levering til abonentene. Deretter til Narvesen og løssalg omlag 1 uke senere. (3-4 uker var vel litt pesimistisk, dog).BT skrev:Da kommer det vel i kiosken her i byen om 3-4 uker.
Litt nedtur at det står et spørsmålstegn bak...Valentino skrev:Nå PLUTSELIG skjønner jeg hvorfor jeg liker denne forsiden ekstra godt:
beste står det jo!
;D ;D ;D
Enkeltnummerene ligger ute på PDF. husker ikke adr. men det gjør sikkert andreslowmotion skrev:Fidelityfolka burde legge ut enkeltnummer på pdf.
Ellers lurer jeg på: På coveret står "snakkisen".
Er det virkelig et ord folk bruker?
Det samme med plater: "Langspilleren". Huh?
![]()