Fidelity 22

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
er da veldig til kritisering her da ?! hvorfor handler dere bladet om dere ikke tror hva som står der?! skjønner liksom ikke helt greia med det jeg. Og ja, les hele testene før dere uttaler dere. Syns Fidelity skriver temmelig rett ifra levra.
Det er da svært å folk hisser seg opp her når forumistene ikke har helt sammenfallende meninger med skribentene i fidelity.

Det må da være lov å mene noe om hva som blir skrevet i en blekke, selv om det er selveste Fidelity.

Forumistene har vel rett til å si sin mening om et produkt de også.

Det blir jo synsing fra begge hold, i og med at Fidelity's skribenter heller ikke har noen målinger å vise til.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Det er da svært å folk hisser seg opp her når forumistene ikke har helt sammenfallende meninger med skribentene i fidelity.

Det må da være lov å mene noe om hva som blir skrevet i en blekke, selv om det er selveste Fidelity.

Forumistene har vel rett til å si sin mening om et produkt de også.

Det blir jo synsing fra begge hold, i og med at Fidelity's skribenter heller ikke har noen målinger å vise til.

Dette er jeg 100% enig i.
Men det er forskjell på å hevde "jeg liker ikke det produktet, selv om Fidelity liker det" og "ettersom jeg ikke tror dette produktet kan være noe bra, så må skribentens konklusjon være motivert i nasjonalisme".
Det er slike utsagn som dette siste her jeg finner rimelig unødvendige. Lengre opp i tråden her var det en som beskrev bladet vårt som "Infotainment", dette er spot on! Ta det for hva det er; vi har lite annet enn lang fartstid og generelle kunnskaper og flyte på, det er det også flere andre som har. SÅ men hva dere vil, men gjerne her også, det er kun beskyldinger som er tøvete! :)

Mvh
Håkon
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Med respekt å melde, janhella, dette er skivebom. Undertegnede og Myrvold foretrakk CJ, redaktøren foretrakk EC, vi har også redegjort i bladet for hvorfor. Dette er den beste pre-amp EC har laget til dato, og slik jeg ser det er problemet her og nå mer jante enn nasjonalstolthet.

Mvh
Håkon Rognlien
Denne kommentaren blir direkte useriøs fra redaktøren, om man vektlegger alles meninger like høyt.

KV:
"Prøver man å dissekere lyden fra begge, vinner likevel EC med mine ører på nesten alle viktige punkter."
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Denne kommentaren blir direkte useriøs fra redaktøren, om man vektlegger alles meninger like høyt.

KV:
"Prøver man å dissekere lyden fra begge, vinner likevel EC med mine ører på nesten alle viktige punkter."
Hvorfor det? Redaktøren forklarer sin holdning i artikkelen. Myrvold og Rognlien vektlegger andre aspekter, vi kan ganske enkelt si det er derfor redaktøren trakk oss inn. Red. sier nesten alle punkter med mine ører, ergo ikke alle/i] punkter, og ikke nødvendigvis med andres ører. Artikkelen beskriver dette mer inngående. Og fordi redaktøren er en seriøs mann, antok han med kjennskap til sine skribenters preferanser, at det ville være divergerende meninger blant lytterne. Derfor valgte han å balansere artikkelen med 2 andre skirbenter, og han lot oss si hva vi mente uten å påvirke oss i noen retning. Jeg mener dette er det motsatte av useriøst.

Mvh
Håkon
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Hvorfor det? Redaktøren forklarer sin holdning i artikkelen. Myrvold og Rognlien vektlegger andre aspekter, vi kan ganske enkelt si det er derfor redaktøren trakk oss inn. Red. sier nesten alle punkter med mine ører, ergo ikke alle/i] punkter, og ikke nødvendigvis med andres ører. Artikkelen beskriver dette mer inngående. Og fordi redaktøren er en seriøs mann, antok han med kjennskap til sine skribenters preferanser, at det ville være divergerende meninger blant lytterne. Derfor valgte han å balansere artikkelen med 2 andre skirbenter, og han lot oss si hva vi mente uten å påvirke oss i noen retning. Jeg mener dette er det motsatte av useriøst.

Mvh
Håkon



Høres fint ut når du sier det, men du ser hvordan det kan tolkes. Hvorfor ikke si direkte CJ-EC 2-1 ? Ikke leser jeg innholdet i artikkelen, slik som du/dere tydeligvis vil jeg som leser skal tolke den, noe å tenke på....
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Glad jeg ikke har et så nevrotisk forhold til hifi. God bedring janhella.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Høres fint ut når du sier det, men du ser hvordan det kan tolkes. Hvorfor ikke si direkte CJ-EC 2-1 ? Ikke leser jeg innholdet i artikkelen, slik som du/dere tydeligvis vil jeg som leser skal tolke den, noe å tenke på....
Fordi 2-1 blir en meningsløs forenklet framstilling. Du finner i det i enkelte andre magasiner. Da heter det gjerne 87 av 100 og lignende. Fidelity vil ikke dit. Det krever mer av skribent OG leser å formidle / motta budskapet i vår form. Vi jobber for å bli bedre hele tiden, heldigvis er det alltid et forbedringspotensiale.
:)

Mvh
Håkon
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har ikke hørt noen av de nevnte preampene, så jeg skal heller ikke si et ord om dem.

Men hva gjelder redaskjonell balanse i forhold til bruk av skribenter med forskjellige preferanser, har KV sitt på det aldeles knusktørre.

Jeg spør igjen, janhella. Har du hørt EC 4.9?

Jeg har hørt flere av Companiets tidligere preamper, og har eid 4.5. Hvis et produkt til kr. 45.ooo,- ikke hadde gitt 4.5 regelrett grisebank, hadde det vært ran på høylys dag! Dette antar jeg at samtlige av Fidelitys skribenter er fullstendig, totalt og reservasjonsløst enige i. Jeg antar videre at vi med 4.9 (og 4.8 ) har tatt et solid klyv oppover i forhold til de tidligere preampene fra EC.

Skal man kritisere KV for ubalansert sammensetting av lyttepanelet i forbindelse med sammenligningstester, vil jeg snarere trekke fram DP vs. CJ testen for noen nummer siden. En av panelets deltagere (Jan Myrvold) eier et eks. av CJ'en. Flere av redaksjonens medlemmer eier DP (Tore Dag Nilsen, Petter Dale jr, Stein Arne Nistad), ingen av dem var med i panelet for denne testen. KV selv er riktignok "til og fra"-eier av DP.

Finnes det en ubalanse, er den snarere i motsatt retning av den janhella mener å se.

Forøvrig får man mest ut av en hifi-test ved en samlet vurdering av testerens og sine egne preferanser opp mot det han skriver. Med litt kjennskap til de enkelte skribentene kan man lese en anbefaling for seg selv inn i en ganske så lunken test, hvis avviket i preferanser er stort.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Catch 22...

En fantastisk bok om hva som skjer om ett i en system som
er for stort til at en oversikt kan ibeholdes.

*That's right folks, you heard right: There's a big difference between kneeling down and bending over...*
En utrolig bra sagt og tilnermet uforståelig frase over tingenes kaos.

En test er en vinklig, ett forsøk på å belyse viktige aspekt
av en oppfattelse som en kjøper nok bør vite om, når valg skal taes med hensyn på ett kjøp.

Det hele er riktignok ikke en total sannhet, som Janhella tydelisvis er interessert i å få vite.

Jeg skjønner hvor Janhella vil, men jeg må og si at jeg selv ikke tenker så på dette med absoluttheter.

Det hele er subjektivt, alltid subjektivt.
Å holde seg totalt objektiv i en test, er umulig.

Ett endelig svar er ikke mulig å gi.
En tester tar nemlig ikke VALGET fror kjøperen.

En tester evaluerer ett produkt som ett tilskudd og en samlet opplevelse av hvordan den er med på å bære frem opplevelsen en lytter vil få, når komponenten er en del av avspillerkjeden i det nevnte annlegg.

Trukket ut av denne sammenhengen kan man ikke og skal man ikke si at den er absolutt dette eller dette.

En rangering er dog mulig å gi, sett i forhold til andre komponenter.
En konklusjon er også mulig om hvorvidt komponenten oppfattes som "subjektivt" plassert totalt sett over under eller ved siden av "referansen" ...
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Denne kommentaren blir direkte useriøs fra redaktøren, om man vektlegger alles meninger like høyt.

KV:
"Prøver man å dissekere lyden fra begge, vinner likevel EC med mine ører på nesten alle viktige punkter."
Hm. Det forsto jeg ikke. Artikkelen understreker at to av tre liker CJ best, men at redaktøren i hans ører opplevde (altså subjektivt) at EC var
best. Mer ballansert kan det vel ikke bli? eller. ???

:-/ Sniff
 
O

om.s

Gjest
jeg synes Fidelity 22 var bra jeg.....infotainment? bra ord....

mvh
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
*That's right folks, you heard right: There's a big difference between kneeling down and bending over...*
En utrolig bra sagt og tilnermet uforståelig frase over tingenes kaos....
Her har vi et glimrende eksempel på hvordan en felles referanseramme kan utgjøre "være eller ikke være" for kommunikasjon. For meg som er sånn passe bevandret i Zappa-lore er dette sitatet krystallklart i sin betydning. Dette hører hjemme i Zappas lange rekke av temmelig sleivete leggspark i retning av organisert religionsutøvelse. (Det er forøvrig hentet fra 'You are what you is', hvor religion er et sentralt tema)
Den første referansen går i retning av stilllingene henholdsvis kristne og muslimer inntar for å be.
I tillegg ligger det en seksuell referanse her. Ned på kne, eller bøy deg framover. Velg selv, men du vet hva du får..
Poenget til Zappa er kort fortalt at troende misbrukes av maktkåte/pengegriske religiøse ledere. (Dette var i Swaggart-tida.)

Når det gjelder Hifi-blader er det bare en vei å gå hvis du vil ha større utbytte av dem. Bruk tid på å bli kjent med bladets redaksjon og skribenter.

Dere som har lest HiFI-blader en stund: Tenk tilbake på de første bladene dere leste, og hvor lite informasjonsutbytte dere fikk den gang da...
 
O

om.s

Gjest
Når det gjelder Hifi-blader er det bare en vei å gå, hvis du vil ha utbytte av dem. Bruk tid på å bli kjent med bladets redaksjon og skribenter.
A&O når det gjelder å hente utbyttet fra skriveriene, meget godt poeng!......

mvh
 
A

Akle

Gjest
Vil også være med i prisingen av Roda, et flott suplement til et i utgangspunktet flott blad.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Vil også være med i prisingen av Roda, et flott suplement til et i utgangspunktet flott blad.
Enig i dette, liker konseptet, er artig å følge med på utbyttene til Roda. Når deler i eget anlegget blir byttet ut, så vet vi at produktet faktisk er bedre, og klart bedre. Mer ekte vare for penga enn dette får man ikke, om man har noenlunde samme musikksmak som Roda da......
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Hvorfor det? Redaktøren forklarer sin holdning i artikkelen. Myrvold og Rognlien vektlegger andre aspekter, vi kan ganske enkelt si det er derfor redaktøren trakk oss inn. Red. sier nesten alle punkter med mine ører, ergo ikke alle/i] punkter, og ikke nødvendigvis med andres ører. Artikkelen beskriver dette mer inngående. Og fordi redaktøren er en seriøs mann, antok han med kjennskap til sine skribenters preferanser, at det ville være divergerende meninger blant lytterne. Derfor valgte han å balansere artikkelen med 2 andre skirbenter, og han lot oss si hva vi mente uten å påvirke oss i noen retning. Jeg mener dette er det motsatte av useriøst.

Mvh
Håkon


La oss bare si at jeg tolket det annerledes, men fikk oppklart saken, så stopper vi med det.....kan ikke alltid være fornøyd med alt i bladet, mulig mine utsagn var en anelse sterkt krydret.......
 

Kvasar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
184
Antall liker
0
Fordi 2-1 blir en meningsløs forenklet framstilling. Du finner i det i enkelte andre magasiner. Da heter det gjerne 87 av 100 og lignende. Fidelity vil ikke dit. Det krever mer av skribent OG leser å formidle / motta budskapet i vår form. Vi jobber for å bli bedre hele tiden, heldigvis er det alltid et forbedringspotensiale.
:)

Mvh
Håkon
Disse bladene 87-100 har en annen målgruppe ,
vil si Mainstream lesere og de prøver og forenkle forklaring på Kvalitet kontra ikke så mye kvalitet.
Dette er ikke blad der nyansene i Lyden blir disekkert
ned til minste detalj slik KV beskriver .Så kan man vel diskutere hvor treffende disse karakteren er , :)
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Skal man kritisere KV for ubalansert sammensetting av lyttepanelet i forbindelse med sammenligningstester, vil jeg snarere trekke fram DP vs. CJ testen for noen nummer siden. En av panelets deltagere (Jan Myrvold) eier et eks. av CJ'en. Flere av redaksjonens medlemmer eier DP (Tore Dag Nilsen, Petter Dale jr, Stein Arne Nistad), ingen av dem var med i panelet for denne testen. KV selv er riktignok "til og fra"-eier av DP.

Finnes det en ubalanse, er den snarere i motsatt retning av den janhella mener å se.
Dette stemmer ikke helt. Myrvold eier komplett CJ pre-power, men dette er rørbasert utstyr, ikke den testede 350 W transistorsaken. Han eier også DP A1b, Vadseth er innehaver av 2 stk A1s hele tiden. Ergo er vel helst balansen i retning DP...? :)

Mvh
Håkon
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.582
Antall liker
27.724
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Dette stemmer ikke helt. Myrvold eier komplett CJ pre-power, men dette er rørbasert utstyr, ikke den testede 350 W transistorsaken. Han eier også DP A1b, Vadseth er innehaver av 2 stk A1s hele tiden. Ergo er vel helst balansen i retning DP...? :)

Mvh
Håkon

Jeg leste den testen. Virket sånn, ja!
mvh
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Dette stemmer ikke helt. Myrvold eier komplett CJ pre-power, men dette er rørbasert utstyr, ikke den testede 350 W transistorsaken. Han eier også DP A1b, Vadseth er innehaver av 2 stk A1s hele tiden. Ergo er vel helst balansen i retning DP...?

Mvh
Håkon

Jeg leste den testen. Virket sånn, ja!
mvh
Ble litt usikker nå om du tøyser eller ei, ettersom vi vel endte med å mene at CJ hadde en mer naturtro klang enn DP...? Jeg tror neppe du kunne lese ut av den testen at det var noen bias, i hvert fall.

Mvh
Håkon
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Dette stemmer ikke helt. Myrvold eier komplett CJ pre-power, men dette er rørbasert utstyr, ikke den testede 350 W transistorsaken. Han eier også DP A1b, Vadseth er innehaver av 2 stk A1s hele tiden. Ergo er vel helst balansen i retning DP...? :)

Mvh
Håkon
Okidok, m'sieu!

Jeg hadde en kort korridorprat med herr Myrvold på ei messe på Plaza rett etter at han begynte å skrive for Fidelity. Jeg fikk i det minste inntrykk at hans preferanser for eget CJ-sett var ganske sterk. Jeg visste ikke at det var rørgreier (trodde at det var den dere testet), og heller ikke at han hadde DP greiene på den tiden. Jeg trodde også at KV hadde Krellene som sin referanse på den tiden.

Hele situasjonsbeskrivelsen er tegnet på "frihånd" og "etter minne"..... Sorry om det kom litt skjevt ut.

Uansett:

Jeg stoler på at dere er ærlige, og øver selvsensur etter beste evne.

Stå på gutter. Dere gjør en flott innsats for oss lesere!
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.582
Antall liker
27.724
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Ble litt usikker nå om du tøyser eller ei, ettersom vi vel endte med å mene at CJ hadde en mer naturtro klang enn DP...? Jeg tror neppe du kunne lese ut av den testen at det var noen bias, i hvert fall.

Mvh
Håkon
Nei, der har du rett. Jeg synes testen var både bra, og så grundig og samvittighetsfullt gjennomført som overhodet mulig. Jeg satt likevel igjen med følelsen at vinneren ble meget motvillig utpekt av KV, som kanskje hadde ønsket seg en annen vinner..
Men, rett skal være rett, vinneren b l e utpekt.
mvh tkr
 

Kvasar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
184
Antall liker
0
Nei, der har du rett. Jeg synes testen var både bra, og så grundig og samvittighetsfullt gjennomført som overhodet mulig. Jeg satt likevel igjen med følelsen at vinneren ble meget motvillig utpekt av KV, som kanskje hadde ønsket seg en annen vinner..
Men, rett skal være rett, vinneren b l e utpekt.
                                           mvh tkr
Vinneren ?? Jeg trodde dette var en subjektiv lytteopplevelse fra Hi Fi Skribenter .-
KV er vel ingen Overdommer i Hifidelity ;D
men en stor autoritet det er han ;) .
.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.582
Antall liker
27.724
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Vinneren ??  Jeg trodde dette var en subjektiv lytteopplevelse fra Hi Fi Skribenter  .-
KV er vel ingen Overdommer i Hifidelity  ;D
men en stor autoritet  det er han  ;) .
.
Helt riktig, han er ingen overdommer, men i høyeste grad meningsberettiget.
I tillegg påpekte jeg at
a) Jeg synes testen virket både grundig og samvittighetsfull
b) KV syntes, om enn motvillig, at CJ hadde en mer naturlig klang
og c) jeg, som ihuga c-j eier, også må få heie litt av og til.. ;)
mvh
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det som jeg syns er bra med dette bladet er at det er engasjerte mennesker som skriver. Og de greier å gi uttrykk for engasjement og entusiasme i det de skriver.
Det er ikke en haug med måletabeller og forholde seg til når utstyr blir testa, men den menneskelige faktor, som heter hørsel. Og når man har lest bladene en stund, så kjenner man stort sett hva som er den enkelte skribents syn på hva som er god lyd. Og finner man at en av de stort sett har samme lydreferanser som en selv, da er kanskje det disse har teste noe å sjekke nærmere. Av og til vil det klaffe, av og til ikke. Forøvrig er det lov å bruke hue sjøl også. Så min mening er at det er et godt blad, med dyktige folk. Det beste norske siden Beat.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.152
Antall liker
10.662
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
En ting jeg lurer på. Så på prisen på forsiden av nr 22.
NOK: 98 = 98 NOK
SEK: 89 = 77 NOK
DK: 89 = 101 NOK

Hvorfor denne store forskjellen?
 
B

Back_Door

Gjest
Ja, burde ikke norsk og svensk pris vært motsatt? (Tenker på kronekursen.)
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Ja, burde ikke norsk og svensk pris vært motsatt? (Tenker på kronekursen.)
Nei ikke nødvendigvis, for det er bare 6 prosent moms på tidsskrifter i Sverige. I Norge betaler vi 25 prosent.

Det kan også være at Fidelity subsidierer utenlandske lesere.

Jeg har til spørsmål til Fidelitys redaksjon: Hvor stort er opplaget?
 
O

om.s

Gjest
Det som jeg syns er bra med dette bladet er at det er engasjerte mennesker som skriver. Og de greier å gi uttrykk for engasjement og entusiasme i det de skriver.
Det er ikke en haug med måletabeller og forholde seg til når utstyr blir testa, men den menneskelige faktor, som heter hørsel. Og når man har lest bladene en stund, så kjenner man stort sett hva som er den enkelte skribents syn på hva som er god lyd. Og finner man at en av de stort sett har samme lydreferanser som en selv, da er kanskje det disse har teste noe å sjekke nærmere. Av og til vil det klaffe, av og til ikke. Forøvrig er det lov å bruke hue sjøl også. Så min mening er at det er et godt blad, med dyktige folk. Det beste norske siden Beat.
Meget enig!! godt skrevet og poengtert......

mvh
 
K

kiwi

Gjest
Har lest alle fidelity bladene grundig og blir overasket når noen uttaler seg at bladet er dårlig? det er jo ikke bare en skribent i fidelity! vis det var bare en så kan jeg jo forstå at noen ikke ville likt bladet, men her er det mange skribenter som også ikke bestandig har samme mening om produktet ,så min anbefaling er og finne den skribenten som passer deg best i forhold til dine egne lydreferanser ;) Jeg personlig har veldig sans for Petter Dale og spesielt Vidar Mørch. Da disse  ikke er redd for og skrive ganske tydelig om hva de mener om produktet vis det ikke holder mål til prisen, , så jeg håper at Petter Dale og Vidar mørch fortsetter og skriver i fidelity i framtiden
Mvh: Espen
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.955
Antall liker
1.292
Sted
Nadadouro, Portugal
Har bare fått bladd raskt imellom,men det  så ganske lovende ut denne gangen også  :)
Ikke minst hva som kommer i neste nr  ;)
Bryston....er spent på denne testen.
Sitter bare å håper at det kan bli en ATC 40 med på testen også  ;D
Jeg kan fortelle dig hvad de kommer til å skrive om Bryston !
Nei, jeg har vel, som andre, også et litt avslappet forhold til Fidelity, Stereophile og de andre. Man blir litt gearet, som i en rus, når man leser magasinet og testene, og kjøpelysten melder sig noen ganger.
Fidelity er et meget bra blad, og fortjener honnør, ærlige og redelige folk derinne synes jeg.
Apropos Gallo Ref. 3.1, disse er testet i danske High Fidelity denne måned. Jeg ville ha disse, men kona synes de var stygge ! Merkeligt, hun spør da ikke mig når hun kjøber sko....
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Apropos Gallo Ref. 3.1, disse er testet i danske High Fidelity denne måned. Jeg ville ha disse, men kona synes de var stygge !  Merkeligt, hun spør da ikke mig når hun kjøber sko....
Hvis kona di går rundt i sko som ligner på Gallo ref. 3.1, så skjønner jeg at du lurer ;D

Roy
 
A

Antonx

Gjest
Takk Fidelity for et flott blad!!

Men det er tydelig for meg at det positive skrives med store ord og det negative med små ord. Og det er litt merkelig at alle produkter er så gode som de skriver. Kanskje unngår de de de vet ikke holder mål eller så har de kanskje en uskreven regel om å holde det meste positivt.
Har fått en bunke med 10 gamle nummer i tillegg til mine andre og jeg kan faktisk ikke se en eneste test hvor produktet blir omtalt klart negativt.

Men det er kanskje ikke så unaturlig. Hva hadde skjedd om de hadde nærmest slaktet et produkt? Jeg tror ikke forhandleren hadde vært veldig snill med uttlån neste gang. Dessuten vil de neppe skuffe eiere for mye. Jeg tror de har mange som de til en viss grad bør "please".
Er det slik å forstå at de bare tester produkter de får fra forhandlere?

Jeg tror alikevel absolutt at dette er redelige personer, men det er utrolig mange måter å skrive på. Det er jo bare å være litt bevisst på formuleringene.

Jeg ser at noen av dem har Electrocompaniet, Hegel og Patos som referanse. Ikke det at jeg tror dette er dårlige produkter, men alikvel kan jeg ikke se disse produktene mye omtalt i utenlandet (arrester meg om jeg tar feil). Hvis disse produktene er i verdensklasse,
hvorfor har ikke utenlandet fått det med seg?
I de bristiske bladene er det en høy overvekt av britiske produkter. De har neppe norske produkter som referanse. Ser vi noen paraleller her?

Et blad med såpass mye makt vil nok promotere norske produkter. Det ser jeg ikke noe galt i, heller tvert i mot.

Selv testet jeg en Hegel H1 som hadde en tydelig klang av "glass". Tydelig kjølig klang. Men vil de skrive dette?
(her vil sikker noen påstå at jeg hørte feil uansett, hehe).

Kan ikke være helt uproblematisk å være HiFi skribent.

Men alså unasett så storkoser jeg meg med bladet :D :D
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Takk Fidelity for et flott blad!!
Jeg ser at noen av dem har Electrocompaniet, Hegel og Patos som referanse. Ikke det at jeg tror dette er dårlige produkter, men alikvel kan jeg ikke se disse produktene mye omtalt i utenlandet (arrester meg om jeg tar feil). Hvis disse produktene er i verdensklasse,
hvorfor har ikke utenlandet fått det med seg?
At en har et produkt som referanse betyr da vitterlig ikke at det er nødt til å være "det beste i verden"? Tvert i mot betyr det bare hvilket produkt skribenten sammenligner med og har i sitt eget oppsett.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Takk Fidelity for et flott blad!!

Men det er tydelig for meg at det positive skrives med store ord og det negative med små ord. Og det er litt merkelig at alle produkter er så gode som de skriver. Kanskje unngår de de de vet ikke holder mål eller så har de kanskje en uskreven regel om å holde det meste positivt.
Har  fått en bunke med 10 gamle nummer i tillegg til mine andre og jeg kan faktisk ikke se en eneste test hvor produktet blir omtalt klart negativt.

Men det er kanskje ikke så unaturlig. Hva hadde skjedd om de hadde nærmest slaktet et produkt? Jeg tror ikke forhandleren hadde vært veldig snill med uttlån neste gang. Dessuten vil de neppe skuffe eiere for mye. Jeg tror de har mange som de  til en viss grad bør "please".
Er det slik å forstå at de bare tester produkter de får fra forhandlere?

Jeg tror alikevel absolutt at dette er redelige personer, men det er utrolig mange måter å skrive på.  Det er  jo bare å være litt bevisst på formuleringene.

Jeg ser at noen av dem har Electrocompaniet, Hegel og Patos som referanse. Ikke det at jeg tror dette er dårlige produkter, men alikvel kan jeg ikke se disse produktene mye omtalt i utenlandet (arrester meg om jeg tar feil). Hvis disse produktene er i verdensklasse,
hvorfor har ikke utenlandet fått det med seg?
I de bristiske bladene er det en høy overvekt av britiske produkter. De har neppe norske produkter som referanse. Ser vi noen paraleller her?

Et blad med såpass mye makt vil nok promotere norske produkter. Det ser jeg ikke noe galt i, heller tvert i mot.

Selv testet jeg en Hegel H1 som hadde en tydelig klang av "glass". Tydelig kjølig klang. Men vil de skrive dette?
(her vil sikker noen påstå at jeg hørte feil uansett, hehe).

Kan ikke være helt uproblematisk å være HiFi skribent.

Men alså unasett så storkoser jeg meg med bladet :D :D
Ingen har Hegel som referanseprodukt i Fidelity. H200 låter ellers klart varmere enn de tidligere Hegelmodellene, noe som også tydelig har kommet fram i våre spalter.

2 av oss benytter Electrocompaniets CD-spiller, denne har også høstet mange godord ute i verden. Den er billigere i Norge enn i utlandet, og vil derfor ha et konkurransefortrinn. Vi er norske, og det blir en viss naturgitt effekt at vi beskriver det lille vi har av norsk hi-fi. Og når norsk er konkurransedyktig må vi fortelle det.
Tror ingen av skribentene har Patos som referansehøyttaler, men vi har skrytt mye av dem, med rette. Igjen er det som sagt en fordel å slippe for mye transportkostnader etc. mht til prisnivået.

Mvh
Håkon
 

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
Nå har vel fidelity hatt kav400xi med siden den kom. På dette tidspunktet var det vel heller ikke mye omtale av denne ute i verden. Men fidelity velger altså denne. Krell ville vel med denne integrerte forsterkeren også skritte videre, ikke lage noe gjennomsnittelig. Ørene til fidelity tar ikke feil, for i tiden etter frem til i dag er kav400xi blitt en referanse rundt om i verden. En "verdensreferanse" som dermed også for oss nordmenn vil være naturlig å sette komponenter opp mot eller sammen med.

Hvorfor "kvitte" seg med en slik forsterker??.

Jeg har hørt H200 og ville ikke byttet ut kav400xi med denne om jeg fikk penger i mellom. Altså fungerer kav400xi virkelig bra her hjemme hos meg. Enda bedre enn OHC mente. Jeg tror at enkleste vei til skikkelig engasjerende lyd( for oss som har masse andre ting som må gjøres; les familie og jobb), er via en moderne transistor forsterker.

Kav400xi er etter min mening en troverdig "referanse" som mange har hørt om både her på berget og ute i verden.

stereo
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Dette fortalte vel også Haakon R. om på en god måte etter at han mente at H 200 slo Krell 400 XI på alle parameter i forrige nr. av Fidelity, men du bytter vel ikke en forsterker til 37.000.- n.kr. mot en forsterker til under 20.000.- n.kr., uansett dette ville bli en nedgradering av dimisjoner.

Fidelity har kommet for å bli, og synes som før at både sakligheten, layouten og bildene er langt over forventet av et Hifi magasin i denne sjangeren, så mitt abbonent vil dere ha i lang tid fremover, og trykkleifene ser det også ut til at bladet unngår i noe vesentlig grad ;D.



Nå har vel fidelity hatt kav400xi med siden den kom. På dette tidspunktet var det vel heller ikke mye omtale av denne ute i verden. Men fidelity velger altså denne. Krell ville vel med denne integrerte forsterkeren også skritte videre, ikke lage noe gjennomsnittelig. Ørene til fidelity tar ikke feil, for i tiden etter frem til i dag er kav400xi blitt en referanse rundt om i verden. En "verdensreferanse" som dermed også for oss nordmenn vil være naturlig å sette komponenter opp mot eller sammen med.

Hvorfor "kvitte" seg med en slik forsterker??.

Jeg har hørt H200 og ville ikke byttet ut kav400xi med denne om jeg fikk penger i mellom. Altså fungerer kav400xi virkelig bra her hjemme hos meg. Enda bedre enn OHC mente. Jeg tror at enkleste vei til skikkelig engasjerende lyd( for oss som har masse andre ting som må gjøres; les familie og jobb), er via en moderne transistor forsterker.

Kav400xi er etter min mening en troverdig "referanse" som mange  har hørt om både her på berget og ute i verden.

stereo
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Dette fortalte vel også Haakon R. om på en god måte etter at han mente at H 200 slo Krell 400 XI på alle parameter i forrige nr. av Fidelity, men du bytter vel ikke en forsterker til 37.000.- n.kr. mot en forsterker til under 20.000.- n.kr., uansett dette ville bli en nedgradering av dimisjoner.
Hvorfor ville det blitt en nedgradering av dimensjoner? Dersom et produkt til 20k låter bedre enn et til 37k er vel det bra? Er ikke lyden viktigere enn prislappen?
 
Topp Bunn