Fidelity 22

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Krellen koster under 20k i USA.. så jeg tror nok innholdet (komponenter) koster ca like mye i begge..
Krell har sikkert bedre priser/volum også.
 

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
Det sitter teknologi i kav400xi hentet fra forsterkere i en helt annen prisliga. Bla miniatyr teknologi med ultra kort signalvei internt i forsterkeren. Det er en innebygd pre-amp som nesten er verdt prisen alene.(har lest dette i tester/omtale).
Den er spesiell og veldig lekker(ok subjektivt, men alikevel).

Har hørt H200 (ikke hjemme som hadde vært optimalt) men lyden jeg har hjemme er varmere og mer naturlig.

Poenget med innlegget er at fidelity med kav400 har en "referanse" som mange kan tro på. Det er jo nærmest dokumentert at dette er en svært bra 200watter.

stereo
 
A

Antonx

Gjest
Ingen har Hegel som referanseprodukt i Fidelity. H200 låter ellers klart varmere enn de tidligere Hegelmodellene, noe som også tydelig har kommet fram i våre spalter.

2 av oss benytter Electrocompaniets CD-spiller, denne har også høstet mange godord ute i verden. Den er billigere i Norge enn i utlandet, og vil derfor ha et konkurransefortrinn. Vi er norske, og det blir en viss naturgitt effekt at vi beskriver det lille vi har av norsk hi-fi. Og når norsk er konkurransedyktig må vi fortelle det.
Tror ingen av skribentene har Patos som referansehøyttaler, men vi har skrytt mye av dem, med rette. Igjen er det som sagt en fordel å slippe for mye transportkostnader etc. mht til prisnivået.

Mvh
Håkon
Ok.

Testet Hegel H 1 mk4 som er dagens modell.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Lurer på hva en Hegel 200 ville ha kostet i USA?.

Krell KAV 400 XI koster 37.000.- Svenske kr.

35.000.- Danske kr.

2698.- Pund

En Volvo koster nesten halve prisen i Sverige, men er den dårligere i Norge for det?.

Dere kan skjekke ut EC sine priser i USA, og det er ikke min skyld at kostnadsnivå er på Røkke nivå i Norge.



Krellen koster under 20k i USA.. så jeg tror nok innholdet (komponenter) koster ca like mye i begge..
Krell har sikkert bedre priser/volum også.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.955
Antall liker
1.292
Sted
Nadadouro, Portugal
Får vi høre da...
Husker ikke hvem det var her der havde en tråd om hans Bryston 4B SST og BP26 (tror jeg det var), i den tråden nevnte han at kona en kveld bad han skrue litt ned for forsterkeren, hun syntes volumet var vel høyt. Han gav den da ét trykk på fjernkontrollen, og musikken blev borte....
Dette er faktisk ikke en overdrivelse, har hatt det samme her selv...

Men ellers, jeg har ikke hatt noe særlig tilovers for såkaldte "high-end" produkter, og ikke har jeg hatt penger til å teste det heller. Jeg var dedikert kino fanatiker i ca. 3 år, med crt, Thule IA350B og 5 kanals surround med retro state-of-the-art IMF høyttalere.
Var mye moro med Roxy Music "Avalon" surround sacd og Pink Floyd "Dark Side of the Moon" ditto til å imponere venner og bekjendte.
At Thule IA350B fik en god test i Fidelity var jo bare bra, men her etterpå, med Bryston i hus, ja da synes jeg at Thule er distansert med flere kilometer...

Men, hver til sit bruk, Thule har kvaliteter der gjør den perfekt til stereo entusiasten der også ser film mens Bryston er ren stereo. Bryston har ikke engang prosessor inngang.
Mit behov til stereo endret sig drastisk med flytting, ny håbløs "stue", og jamen fik jeg ikke naboer også plutselig. Jeg trengte noe der kunne spille bra ved meget lave niveauer sammen med mine Martin Logan Aeon I.
Men tilbake til dette med hvordan Bryston fungerer her da.
For mig er det en forsterker du installerer, og da kan du bare glemme den ! Du hører den nemlig ikke, du hører kilden, så rett din kritiske sans mot den da.
Jeg har egentlig ikke noe negativt å sige om denne forsterker endda....
 
S

so

Gjest
Har avsluttet mitt abb. jeg.

Kjeder meg når det leses, men duverden. Sikkert noe av det bedre i Skandinavia

Lykke til
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.582
Antall liker
27.728
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Har avsluttet mitt abb. jeg.

Kjeder meg når det leses, men duverden. Sikkert noe av det bedre i Skandinavia

Lykke til
Synes nok at akkurat den uttalelsen er litt under beltestedet. Og demotiverende for dem som lager bladet.
Vær heller rykende uenig, kall dem for hifipressens svar på Imelda Marcos, hva som helst fremfor å si at de er kjedelige og uengasjerende.
Det sier seg vel selv at jeg ikke deler dine synspunkt.
Kan heller ikke se at du er programforpliktet til å lese bladet. Kanskje du skulle tenke i de baner selv?
mvh
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Synes faktisk det siste nummeret er det dårligste på lang tid. De eneste artiklene som skilte seg ut i positiv forstand var hjemme hos OMF og tweakingen av CD-spilleren.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Synes faktisk det siste nummeret er det dårligste på lang tid. De eneste artiklene som skilte seg ut i positiv forstand var hjemme hos OMF og tweakingen av CD-spilleren.
Jaggu er jeg ikke helt enig.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Det eneste negative jeg har å si hittil om siste nummer er at det er vanskelig å få tak i. Har ikke funnet en kiosk som har det ennå. Jeg vil også være med hjem til OMF. Han har noen flotte høyttalere, har jeg hørt.
 

janopseth

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2005
Innlegg
196
Antall liker
2
Det eneste negative jeg har å si hittil om siste nummer er at det er vanskelig å få tak i. Har ikke funnet en kiosk som har det ennå. Jeg vil også være med hjem til OMF. Han har noen flotte høyttalere, har jeg hørt.
Skummet igjennom bladet sist lørdag på Narvesen ved Saga Kino / Continental Hotell.

Var flere igjen der når jeg forlot åstedet.


mvh

Jan Opseth
 
Topp Bunn