Fidelity 22

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Er det bare jeg, eller føler andre at repertoaret til redaksjonen i fidelity er noe magert? Det må da finnes andre produkter verdt å teste, eller hur?

??? ???
Du tenker kanskje på sånt som Sugden, JoLida, Audio Physik, Visonik, Rotel, Primare, Dunaudio, dcs og Linn, f.eks? Hmmm. Kan bli litt vanskelig det. Men...heisann! Alle disse er faktisk også med i kommende nummer!! :)

Mvh
Håkon
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
Du tenker kanskje på sånt som Sugden, JoLida, Audio Physik, Visonik, Rotel, Primare, Dunaudio, dcs og Linn, f.eks? Hmmm. Kan bli litt vanskelig det. Men...heisann! Alle disse er faktisk også med i kommende nummer!! :)

Mvh
Håkon
Var ikke meningen å syte, da jeg synes Fidelity stort sett er et bra blad med en del spennende stoff. Og som du påpeker er det noen nye merker som slipper til (har aldri sett test av viosonik tidligere i alle fall), men at Electrocompaniet, pathos, audio physik, dynaudio, dp, cambridge audo og Rotel er meget godt representert i Fidelity er vel ikke til å stikke under en stol.
Det kan også bli litt mange second opinions i flere blad etter hverandre (ref Sugden i neste nummer f.eks). Det er nå min mening i alle fall ::)

Mvh
HH

PS! Har hittil kjøpt hvert eneste nummer.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.586
Antall liker
27.747
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det kan også bli litt mange second opinions i flere blad etter hverandre (ref Sugden i neste nummer f.eks). Det er nå min mening i alle fall ::)

Mvh
HH
Er ikke enig i det, nei. Synes second opinions er både informative og interessante. De gir et mye bredere vurderingsgrunnlag, fordi flere ( forhåpentilgvis ) trente ører får høre samme oppsettet.
mvh
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Synest også at second opinion er bra. Synest også det ville vere bra med kommentar frå produsent/forhandlar. Det kan ofte vere med å utdjupe/ nyansere ein test.

Sigurd
 
T

Thomas1

Gjest
Nei nå får dere vente
Er det Nightingalen?

Hadde Armoniaen hjemme på lån i 14 dager. Det er en nydelig rørforsterker!! Det er ikke mange av de rundt i de norske stuer.
 
K

kiwi

Gjest
Støtter veldig det du sier her med at også forhandler kan komme med sin kommentar, kanskje det da også hadde blitt letteret for fidelity til og få mer utstyr in til test ?
Synest også at second opinion er bra. Synest også det ville vere bra med kommentar frå produsent/forhandlar. Det kan ofte vere med å utdjupe/ nyansere ein test.

Sigurd
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Dette er jeg helt uenig i. Produsent/forhandler har ingenting å gjøre i testing av produkter utført av et uavhengig blad.
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Er det Nightingalen?

Hadde Armoniaen hjemme på lån i 14 dager. Det er en nydelig rørforsterker!! Det er ikke mange av de rundt i de norske stuer.
Nei, det har ikke noe med mitt utstyr å gjøre :)

Nightingale har ikke blitt pusha spesielt hardt i Norge. Egentlig synd, men har vel med høy nypris muligens.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.317
Antall liker
16.397
Sted
Østfold
Dette er jeg helt uenig i. Produsent/forhandler har ingenting å gjøre i testing av produkter utført av et uavhengig blad.
Er ikke det greit så lenge man klart opplyser om det da? Ellers vil jo intervjuer, fabrikkbesøk hvor produsenten åpner kjeften, og tenkniske artikler bli helt uaktuelt også da?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det er vel noe annet. Fabrikkbesøk, intervjuer er vel ikke akkurat hva jeg mente. Men skal det utføres en uavhengig test trenger ikke produsent/forhandler sitte på skuldra til testerne. Hva produsentene mener om produktene sine kan vi lese i brosjyrer.
 
B

Back_Door

Gjest
Det er vel noe annet. Fabrikkbesøk, intervjuer er vel ikke akkurat hva jeg mente. Men skal det utføres en uavhengig test trenger ikke produsent/forhandler sitte på skuldra til testerne. Hva produsentene mener om produktene sine kan vi lese i brosjyrer.
Noen ganger kan en rettledning fra produsent hjelpe testpersonell til bedre å få frem det beste i et produkt ;)
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Ok mobb!! KOM IGJEN :mad: FYR LØS - hører dere ?? host hark, spyttsann!! SVARTE KINAKÅL! Bladet er på narvesen i dag ??? Det var da som SVARTE beng!!

Har abonnentene fått bladet - IKKE ?? Tenkte meg det ja.

;D

jt
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Leste det på dagens flytur. Et bra nummer.
 
T

Thomas1

Gjest
Da landet det i postkassen. Nå skal jeg ha et "lær og forstå klisjeer" kurs med K.V ;)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Ok mobb!! KOM IGJEN  :mad:  FYR LØS - hører dere ??
Greit! Jeg er ikke hjemme. Det er postkasser over alt, sikkert ikke mer enn ti meter til den nærmeste. Men tar Fidelitymafiaen hensyn til det kanskje? Hå-neida! Blekka havner sikkert i postkassa hjemme. Der er ikke jeg, ikke sant!! Og dessuten: Han langhåra hippien som leverer posten hjemme er så jæ*** treig!!! Tipper han ikke kommer seg ut av bingen før lenge etter at resten av verden har fordøyd lunsjen. Han kommer gjerne skjenende i tre- halv firetida, og stapper greiene sine ned i kassa etter at Aften-aften er på plass. Krøller både post og aviser gjør'n åsså, slaur!

Og alt dette er Vadseth'ens feil!!!!!!!!
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.317
Antall liker
16.397
Sted
Østfold
Jeg fikk bladet i dag. Så vidt jeg kan skjønne er dette mye tidligere enn jeg har pleid å få det. Jeg kan ikke se noen grunn til at jeg skal få bladet så tidlig. Da er jeg jo lei av det som står der innen andre får det. På den måten kan jeg ikke i like stor grad glede meg til stoffet og delta i debatter om det som står der som tidligere.

Hilsen skuffet.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Jeg fikk bladet i dag. Så vidt jeg kan skjønne er dette mye tidligere enn jeg har pleid å få det. Jeg kan ikke se noen grunn til at jeg skal få bladet så tidlig. Da er jeg jo lei av det som står der innen andre får det. På den måten kan jeg ikke i like stor grad glede meg til stoffet og delta i debatter om det som står der som tidligere.

Hilsen skuffet.
Da skulle du ha bodd her Nord. Alt er utdebbatert når jeg får bladet :-X ::)
Mvh Jan I
 
F

FMG

Gjest
Jeg fikk bladet i dag. Så vidt jeg kan skjønne er dette mye tidligere enn jeg har pleid å få det. Jeg kan ikke se noen grunn til at jeg skal få bladet så tidlig. Da er jeg jo lei av det som står der innen andre får det. På den måten kan jeg ikke i like stor grad glede meg til stoffet og delta i debatter om det som står der som tidligere.

Hilsen skuffet.
Neida, du får ikke bladet tidligere og tidligere; det kommer senere og senere for hver gang. Neste nummer f.eks kommer sikkert ikke før om et par måneder... det er lenge til det....  ;)

Og dette er nok også Vadseths feil!  :mad:
 

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Innlegg
199
Antall liker
2
Bladet ramlet ned i postkassen i dag. Spennende lesning!

Får mer og mer sans for fokuset på Second Opinion.

Så da er vel å kjøre debatt på om hvem som fikk det for tidlig slik at de som får det senere kan prøve på å tre inn på et tidligere tidspunkt i debatten enn når de fikk bladet.... Hva med en nedlastbar pdf fil?

Erik
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.999
Greit! Jeg er ikke hjemme. Det er postkasser over alt, sikkert ikke mer enn ti meter til den nærmeste. Men tar Fidelitymafiaen hensyn til det kanskje? Hå-neida! Blekka havner sikkert i postkassa hjemme. Der er ikke jeg, ikke sant!! Og dessuten: Han langhåra hippien som leverer posten hjemme er så jæ*** treig!!! Tipper han ikke kommer seg ut av bingen før lenge etter at resten av verden har fordøyd lunsjen. Han kommer gjerne skjenende i tre- halv firetida, og stapper greiene sine ned i kassa etter at Aften-aften er på plass. Krøller både post og aviser gjør'n åsså, slaur!

Og alt dette er Vadseth'ens feil!!!!!!!!
Alle er dumme når jeg er sur hehehe... ;D
Går nok bra skal du se Zomby Woof 8)
Hva er forresten så glat med langt hår da? Mye hår i postkasse så du ikke finner bladet eller? ;)
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.999
Neinei!

Det er Vadseth og Fidelitymafiaen sin feil alt sammen...

;D
Sefoglig...duppet av ved knastaturet her et lite øyelokk serr`u ;D ...and what about you Fiona, do you wonna ;-)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Skjønner ikke hva som er problemet med å få bladet ut til abonentene før det ligger i butikken  :(
Her er jo ofte bladet tilgjengelig i kiosken opptil en uke før det havner i postkassen min! Varierer alt fra 1 - 2 dager, og opp til en uke, men aldri før eller samtidig som det er i kiosken. Opplever til og med at naboen får bladet et par dager før meg, og motsatt  :-/ Hva i allverden er feilen med det opplegget der?
Vurderer å si opp hele greia, da det er kipt å gå og vente på bladet! Blir lettere å plukke det opp i kosken på vei hjem fra jobben.
Det er ikke helt bra dette her!

Dersom det er noen som ikke har skjønt det?! ......
Nei, jeg har ikke fått det enda, jeg heller :p 8) ;)
 
T

Thomas1

Gjest
Intermann...Nå skjønte jeg hva du mente med "dine bilder"
likte særlig bilde av Dp dacen.
 

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
Kom i dag her også ... nå skal jeg trekke meg tilbake med musikk, vin og Fidelity ;D
 
K

kiwi

Gjest
Det er en stor forsjell på testing og en kommentar ;)

Dette er jeg helt uenig i. Produsent/forhandler har ingenting å gjøre i testing av produkter utført av et uavhengig blad.
 
K

kiwi

Gjest
Herlig bladet kom i kassa i dag:) nå blir det pils og fidelity resten av kvelden :)
 
F

FMG

Gjest
Har såvidt skummet gjennom innholdet:

Second opinion er egentlig ganske så interessant. I artikkelen om El.comp vs. Conrad Johnson kommer skribentenes lydpreferanser klart frem: KV foretrekker stålbass og detaljer mens Rognlien & co foretrekker vakker og musikalsk lyd.

Ikke bare det: Dette forteller oss at selv for kr 30-40 tusen får man ikke i pose og sekk når det gjelder forforsterkere. Da må man høyere opp i pris (evt velge en av de ytterst få CD-spillere i prisklassen som har god pre innebygd)....

Det forteller meg også en annen ting: KV var full av lovord om CJ ACT2 (Harry Potter land...) mens han altså var mer lunken til CJ CT6. Dette tyder på at det kan være mye å hente på å gå opp 20-30 tusen til CJ CT5. Denne blir av mange beskrevet som nesten på høyde med ACT2, på et par punkt faktisk bedre. Synd den ikke har balanserte inn-/utganger.....
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Har ikke Act 2 vakker og musikalsk lyd? ;D
KV
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
JØSS hva tror dere dukket opp i dag. :) :)
Er det fordi at det lå regning inni bladet at det kom så kjapt? ;) ;D ;D
En times tid foran PCen nå så kan en begynne å lese :) :)
Mvh
 
F

FMG

Gjest
Har ikke Act 2 vakker og musikalsk lyd? ;D
KV
Slik jeg leser Fidelity så kan det virke sånn; at man med Act 2 får både "i pose og sekk", altså både detaljer + vakker og musikalsk lyd..... rettere sagt: magi...  ;)
Har selv vært en lykkelig eier av en CJ Premier 16 og hvis CJ følger sine tradisjoner så skulle det ikke være så vanskelig å overbevise meg om det....

Men slik jeg forstår Fidelity nr 22 så kan man altså ikke regne med å få både "i pose og sekk" med en forforsterker til "bare" 30-40 tusen....?
Dette kunne egentlig vært interessant om dere fulgte opp. Hva med BAT VK-3iX, Aestetix Calypso eller splitter nye ARC LS-17? En slik oppfølger ville bli matnyttig for flere enn tester av prestisjemodellene ARC Reference 3 og ACT2 (selv om det også er morsom lesning....).
 

Stereobloiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2006
Innlegg
186
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Beste nummer hittil!

KV; besøket i Danmark: Hvilke Lyngdorf-produkter konkret ble det lyttet til? Kommer det en test av TDA2200 i bladet? Du gir tomlen opp (svar på et leserspørsmål) knyttet til TDA2200... ...nå ble jeg nysgjerrig; hvilken egenerfaring har du med boksen?

Som sagt; beste utgave hittil? Nå venter jeg spent på test av TDA2200... ...og av Gallo 3.1...

:)
 
Topp Bunn