Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.555
    Antall liker
    5.098
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Så rart problem.. men hvis det også skjer på Qobuz som ikke har noe MQA-filer, så tyder det ikke på at feilen skyldes noe annet enn MQA. Kjenner ikke oppsettet på Eversolo, men sjekk om det er noen innstilling for maks oppløsning på coax slik at det ikke er noen begrensning der som tuller det til hvis du har maks 24/96 i innstillingene og filen som spilles av er 24/192. Skal jo fungere uansett, men blir gjetning..

    Kabelen er hel og pen uten «risiko» for å kunne være noe teknisk svikt på? 🙂
    I følge Høvdingen, har også Qobus en del mqa filer. Ikke vet jeg.
    Har helt ny kabel og har testet med en annen kabel, samt testet begge kablene mellom CD transport og dac, så det er ingen tvil om at problemet oppstår i signalveien Eversolo-SPDIF (coax)-Ask. Andre kilder spiller også uten feil inn i ASK.

    EDIT: Tester nå med USB ut istedet og problemet er bort.
    Snodig, men da blir det vel USB fremfor coax da. Lydmessig neppe noen forskjell som jeg er i stand til å høre.
     
    Sist redigert:

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.555
    Antall liker
    5.098
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Siste post om nesten-ikke-problemet herfra:

    Det er kun noen få innspillinger og utelukkende 24/192 i Qobuz som hikker og i de tilfellene funker det 100% med USB. Jeg kan så langt ikke finne hikking i innspillinger fra Tidal. Ser altså ut som det skjer noe i lenken Qobuz-Eversolo-Bladelius Ask og kun med coax.
    Altså ikke noe som vil plage meg (reelt faktisk løst) og antagelig ikke noe som andre vil oppleve heller.

    Vil legge til:
    1) Jeg er fortsatt stupforelsket i Eversolos brukervennlighet (og lyd). Makan til mønstereksempel på å bare bruke en plattform som funker og er gjennomtestet (Android)!
    og
    2) @Høvdingen leverer akkurat så strålende på oppfølging som jeg syntes å huske fra de årene jeg var altoppslukende opptatt av HiFi 🥳

    Nå et par timer med musikk og hygge!
    IMG_8408.jpg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    MQA er noe skikkelig :poop:

    Det er det eneste jeg finner negativt med Eversoloen - den veldig lite ønskelige MQA sertifiseringen.
     

    Bjørnendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    174
    Antall liker
    355
    Sted
    Karmøy
    Eversolo DMP-A6 streamer hvor bra er den ? noen som har testet denne mot dyrere streamere, jeg har en audio reserach dac 8 som jeg bruker, da er vel rca kabel som er aktuelt og bruke. Kun interessert i streamer delen. Usb 2.0 vil vel ikke fungere på denne ?
     
    Sist redigert av en moderator:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.858
    Antall liker
    21.846
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Her er målinger:
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.879
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Eversolo DMP-A6 streamer hvor bra er den ? noen som har testet denne mot dyrere streamere, jeg har en audio reserach dac 8 som jeg bruker, da er vel rca kabel som er aktuelt og bruke. Kun interessert i streamer delen. Usb 2.0 vil vel ikke fungere på denne ?
    Du kan bruke USB utgangen på DMP og inn i USB 2.0 inngangen på DAC 8
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Eversolo DMP-A6 streamer hvor bra er den ? noen som har testet denne mot dyrere streamere, jeg har en audio reserach dac 8 som jeg bruker, da er vel rca kabel som er aktuelt og bruke. Kun interessert i streamer delen. Usb 2.0 vil vel ikke fungere på denne ?
    Eversolo DMP-AR har jo coax, optisk og usb digitale utganger. Alle disse alternativene bør vel fungere på din Research Dac 8 ?
     

    Bjørnendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    174
    Antall liker
    355
    Sted
    Karmøy
    Eversolo DMP-AR har jo coax, optisk og usb digitale utganger. Alle disse alternativene bør vel fungere på din Research Dac 8 ?
    Så usb 2.0 vil fungere med usb 3.0? Hva er den beste digitale overføring når det gjelder musikk, usb, rca og videre ?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.879
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Så usb 2.0 vil fungere med usb 3.0? Hva er den beste digitale overføring når det gjelder musikk, usb, rca og videre ?
    Det kommer jo litt an på avsender og mottager brikker, og på nyere dac'er gir USB rom for høyere oppløsning enn coax, optisk og xlr, men vanskelig å si at den ene er bedre enn den andre på generelt grunnlag.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Så usb 2.0 vil fungere med usb 3.0? Hva er den beste digitale overføring når det gjelder musikk, usb, rca og videre ?
    Jeg har selv brukt 4 forskjellige streamere/ dig.transport på 6 forskjellige DAC alternativer de siste 12-13 årene. Har testet både USB og Coax (rca) men har alltid foretrukket USB, dette gjelder spesielt mine tidligere Aries femto /Aries G2 streamere fra Auralic. Uansett ville jeg testet både USB og coax ut fra en Eversolo DMP-A6 til ekstern DAC da det kan være forskjeller her (les innlegg #442 i denne tråden)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.562
    Antall liker
    35.500
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Selv bruker jeg optisk, fungerer meget bra.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.283
    Antall liker
    3.367
    Torget vurderinger
    49
    Asynkron usb overføring, data pakker går fra kilde til dac, den interne klokken i dacen brukes til klokking av signalet. (asynchronous USB audio mode the audio clock is controlled by the DAC and the built-in clock.)

    Ved spdif som Coax, Toslink er det klokken i sender som brukes til å klokke dataen som blir sendt ferdig klokket til dac

    Litt amatørmessig forklart, @Asbjørn har du en mer fagmessig forklaring😊
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.562
    Antall liker
    35.500
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har testet både usb og optisk fra EversSolo til min Minidsp Flex, klarer ikke å høre forskjell, så da holder det for meg. Optisk kan vel overføre mer enn hva coax kan..?
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.283
    Antall liker
    3.367
    Torget vurderinger
    49
    Teste selv er best for og avgjøre om det er forskjeller👍

    S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) is a type of digital audio interface used in consumer audio equipment to output audio over relatively short distances. The signal is transmitted over either a coaxial cable (using RCA or BNC connectors) or a fiber optic cable with TOSLINK connectors.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.062
    Antall liker
    2.521
    Asynkron usb overføring, data pakker går fra kilde til dac, den interne klokken i dacen brukes til klokking av signalet. (asynchronous USB audio mode the audio clock is controlled by the DAC and the built-in clock.)

    Ved spdif som Coax, Toslink er det klokken i sender som brukes til å klokke dataen som blir sendt ferdig klokket til dac

    Litt amatørmessig forklart, @Asbjørn har du en mer fagmessig forklaring😊
    Kan vel legge til at moderne DAC i dag reklokker også S/PDIF signalet. Det finnes også løsninger hvor man faktisk benytter SPDIF over Toslink til kun synkronisere klokkene mellom USB sender og USB DAC.
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Melder meg inn i klubben. Dette høres lovende ut.
    Takk til høvdingen for super service, best. i går formiddag, nå står en Master og spiller.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.562
    Antall liker
    35.500
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Melder meg inn i klubben. Dette høres lovende ut.
    Takk til høvdingen for super service, best. i går formiddag, nå står en Master og spiller.
    Gratulerer 🥳
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Eversolo dras frem som god match i denne testen av et par High-End høyttalere.
    Tipper det også kommer egen test om ikke så lenge fra Jay.

     

    Bjørnendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    174
    Antall liker
    355
    Sted
    Karmøy
    Jeg lurer på hvordan få lyd gjennom usb utgangen på Eversolo DMP-A6 ? jeg har en Audio Research dac 8, den har usb.2.0 det er veldig stilt ;) Rca fungerer fint.
    Eller så er dette et flott produkt.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.555
    Antall liker
    5.098
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Jeg lurer på hvordan få lyd gjennom usb utgangen på Eversolo DMP-A6 ? jeg har en Audio Research dac 8, den har usb.2.0 det er veldig stilt ;) Rca fungerer fint.
    Eller så er dette et flott produkt.
    Nederste av de to USB utgangene (USB-A) på Eversolo og inn i dac (hos meg USB-B) og det skal spille da.
    Det er den øverste av de to USB utgangene som kan konfigueres til formål.
    Om det ikke skjer automatisk, velger du usb utgangen i source på eversolo, og selvsagt usb inngang på dac dersom det er mulig å velge forskjellige innganger på den.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.562
    Antall liker
    35.500
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sliter med å overføre flac fra pc til EversSolo. Overføringen stanser opp rett som det er.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.879
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mange sanger/artister prøver du å overføre om gangen?

    Prøv også å se om den stopper ved gitte filer, og om det kan være noen spesielle karakterer i navnene på sangene.

    Hvis en sang f.eks. heter "Sarah@", så kan overføringen stoppe pga. @-tegnet.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.562
    Antall liker
    35.500
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvor mange sanger/artister prøver du å overføre om gangen?

    Prøv også å se om den stopper ved gitte filer, og om det kan være noen spesielle karakterer i navnene på sangene.

    Hvis en sang f.eks. heter "Sarah@", så kan overføringen stoppe pga. @-tegnet.
    Ok skal sjekke, kopierte nettopp de samme fra samme pc til en annen ekstern harddisk uten problemer
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.562
    Antall liker
    35.500
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nok et forsøk med å kopiere fra pc til dmp til pc, langt fra suksess denne gangen også, den kopierte 24gb - så var det stopp.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Jeg har hatt mine runder med dette. Det var ganske frustrerende i starten. Jeg overførte fra Win 10 pc mellom to utforsker-vinduer. Når jeg startet opp kopieringen så dukker dette kopieringsbildet opp med den konvolutten som beveger seg fra mappe til mappe. Etter en stund så lukker dette bildet seg og DMP forsvinner fra Windows utforsker under enheter.

    Det jeg fant ut etterhvert var at kopiering faktisk fortsatte selv om dette skjedde. Jeg måtte bare vente lenge nok til kopieringen var ferdig og så dukket DMP opp igjen i Windows utforsker.

    Vanvittig lite teknisk forklaring, og vet ikke om det er samme tilfellet som hos deg, men tenkte jeg kunne beskrive i hvert fall. Jeg snakker her om ca 30gig, ikke bare noen få album.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.562
    Antall liker
    35.500
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har ventet i nesten 20 timer...
    Mange av mine cder er rippet til flac, ca 1.5tb.
     
    Sist redigert:

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.611
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    0
    Har ventet i nesten 20 timer...
    Mange av mine cder er rippet til flac, ca 1.5tb.
    Del opp kopieringen i flere batcher
    ex.
    A-F
    G-M
    N-R
    osv. eller i mindre porsjoner.....og kanskje både S og T hver for seg
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.062
    Antall liker
    2.521
    Er dette USB eller over SMB nettverk? Mulig den ene eller andre metoden fungerer bedre?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn