Fantastisk streamer og jeg bruker nå primært den, fremfor den innebygde i Bladelius Ask pga. interfacet, selv om Ask låter nøyaktig like bra, Dacen i Ask oppleves fortsatt som langt bedre.
MEN: Er det flere enn meg som opplever at enkelte innspillinger gir en slags digital "hakking" eller knepping, når man kjører coaxkabel til ekstern dac? Nesten som en blanding av hakk i vinylen og gjentagende statisk popping.
F. eks. Patricia Barbers Clique (hør på første låta, This Town f. eks.) streamet fra Qobus?
Det er ikke subtilt, så man er ikke i tvil.
Bytter jeg til Tidal, så spiller samme plata feilfritt. Spiller jeg med Ask streamer, så spiller det feilfritt fra Qobus, og spiller jeg via analog ut på Eversolo, så spiller det også feilfritt. Enkelte innspillinger ligger i flere versjoner, og da kan en av dem støye (kan det være MQA?) og den andre spille fint.
På andre innspillinger, kan det være motsatt: Låter fint fra Qobus, men hakker fra Tidal. Det er konsekvent det samme og ikke avhengig av restart eller noen endring i settings som jeg har kunnet komme på.
Ingen endring av MQA innstillinger i Eversolo SPDIF settings endrer noe.
Det skjer på ganske få innspillinger og da har jeg jo flere veier rundt problemet (annen streamer eller kjøre analog ut), så det er ikke et reelt problem, men litt snodig.