Uff.....det som skulle bli en omfattende kjøkken-restaurering ble til at jeg rev halve 1.etg fra innsiden, gravde ned til bakken og la inn vannbåren varme, og bygde opp igjen det 106 år gamle huset fra innsiden.
(Det er svært få ting jeg gjør halvveis som dere kanskje har forstått

)
Akkurat nå pusher jeg på med å male lister for siste finnish til jul. Det blir nok en lang natt, men annlegget som har stått nesten ubrukt i det siste er varmet opp, og før jeg legger meg, skal jeg lytte til litt musikk, og ta meg en velfortjent juleøl med tilhørende dram!
Horna ja, de har heller ikke fått mye oppmerksomhet. Det er vel ca en dags arbeid med montering igjen. Delefiltrene er klare, og alle delene til toppen er kuttet og pusset. så det er kun litt jobb med skrudrillen. Orker ikke å pese på med dette i morgen. Jeg er nødt til å rydde opp i materialer og verktøy rundt huset og garasjen. Vi skal ha juleselskap, så det er greit at det ikke flyter rundt huset.
Fikk forresten en rull av denne Lingaflex fineren som er blitt omtalt. Tenkte legge den utenpå fronten av bassen. Platene som ligger der har en litt grov finnish som jeg tror det er lettere å legge ny finer på.
Vi får se om jeg kommer tilbake med mer spennende info i løpet av romjula. Vi skal ha nyttårsfest også, og det hadde jo vært gøy å blåse dem litt i "pelsen" med Khorna:=