Erland's horn prosjekt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Noen nye prosjekt på gang ellers?
    Om disse diskantene lever opp til forventingene skal jeg spille musikk, pusse opp litt mer av huset samt kjøpe meg en liten båt.

    Ampene spiller fortreffelig?
    Best there is!
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    495
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du skulle angre på Fostexen så tror jeg fortsatt det er en her i DK som har diverse brukte GOTO drivere til salgs. Kanskje prisen er til å leve med. Send meg en PM hvis du er interessert, så skal jeg se om jeg kan få kontakt med han.

    Asbjørn
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Nightpuma skrev:
    Hvis du skulle angre på Fostexen så tror jeg fortsatt det er en her i DK som har diverse brukte GOTO drivere til salgs. Kanskje prisen er til å leve med. Send meg en PM hvis du er interessert, så skal jeg se om jeg kan få kontakt med han.

    Asbjørn
    Takk for tilbudet Asbørn.
    Skulle det bli aktuelt så sender jeg PM. Kan være interessant å høre om han fortsatt har mellomtonedriver. Vet han forsøkte seg på ebay med en slik i fjor. Tror ikke den ble solgt da i alle fall?

    Med tanke på materialer valg og presisjonen desse diskantene er bygget sammen med, har Fostex faktis overgått GOTO diskanten med T500AmkII.
    Ut fra de til nå få tilbakemeldingne fra brukere på nettet, gjør den det samme lydmessig. Musikkelskere med både AG trio og Edgarhorn har erstattet sine diskanter med denne og skriver om forbedringer.

    Selv om det står Fostex på den, snakker vi ikke her om noe "low cost" produkt. Jeg tror heller det dreier seg om en litt mer edruelig prissetting, samt at tilvirkingskost nødvendigvis blir lavere hos et konsern som enkelt kan programmere sitt utstyr til å bearbeide materialer og former.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Har ikke all verdens til denne uka så jeg jobber etter "litt hver dag" prinsippet.

    De nye frontplatene snart klare:
     

    Vedlegg

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det går fremover ser jeg..... :)
    Nå drar jeg ennå lenger inn i skoddeheimen ::) et par dager, så da regner jeg med at de første lytteinntrykka er på plass når jeg returnerer til nett-tilgang. ;D
    Stå på Erland.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Birger!
    Oppdaget noe i dag som jeg ikke likte;

    Jumperne på tweeter attenuatoren:
    De har består av en plate med spor hvor det er lagt inn en tråd. Denne sitter bare "sånn passe" fast.
    Tror det er hensiktsmessig å koste på litt loddetinn. Det gjorde jeg i alle fall!
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.107
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Lekkert!
    Ser fram til tilbakemelding på Fostex diskantene. Vurderer selv de samme diskantene.
    Mvh
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Ikke no' å vurdere. Før du bruker tid på å søke på nettet, ta en prat med Benum AS (Norsk Fostex importør) i Oslo.

    Rett ut av boxen representerer dette en meget betydlig oppgradering.
    Hvorfor jeg ikke vil si så mye, er at jeg trenger å bli kjent med produktet og finjustere nivå. Har lagt den en anelse høyt nå, men vil prøve meg fram.

    Skal gi et musikk-eksempel på forbedringsportensialet;

    Diana Krall -Girl in the other Room - Temptation

    Med C125:
    Digital- OK
    Vinyl-Litt slitsom skarp sss pga at frekvensen fra vinylriggen går høyere(tror jeg), og presser diskanten opp i et områden den ikke takler så bra. Trodde det var innstilling av geometri?

    Med T500AmkII:
    Digital - Fortsatt OK, luftigere og mer attakk i toppen
    Vinyl - De hvesende sssss'ene er borte og erstattet med klare S'er.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Kan nå, etter drøye to uker med innspilling, nivåjustering og tilvenning, konkludere at de nye diskantene representerer en betydlig oppgradering av Khorna mine.

    Mener at jeg nå har fått de til å gjøre akkurat det jeg håpet på.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Uh, absolutt en inspirerende tråd... Nesten så jeg angrer på at jeg leste den en gang til... Nå jobber topplokket max i forhold til om dette kan være et prosjekt man kan bruke vinteren til... :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Ludo skrev:
    Uh, absolutt en inspirerende tråd... Nesten så jeg angrer på at jeg leste den en gang til... Nå jobber topplokket max i forhold til om dette kan være et prosjekt man kan bruke vinteren til... :)
    Bra at du leste den da! 8) ;) ;)
    Du MÅ få deg Khorn Johnny! :D

    Erland har forøvrig gjort en kjempefin jobb med horna sine!
     

    Sadoinc

    Fersking
    Ble medlem
    08.01.2013
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hei,
    Går å tenker på bygge et par k-horn.
    Vet at dette er en gammel tråd, men lurer på hvilke tegninger du brukte?
    Tror at det skulle vært en del bilder av byggeprosessen, men finner ingen før på sise side.

    Nils
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn