Transport og import Erfaringer med Posten(Bring), Postnord og andre fraktselskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.352
    Antall liker
    1.294
    Sted
    Stavanger
    Ja, det er Norgespakke.
    Har du sendings og sporingsnummer så ercdetven enkel sak.
    Bruk helst norgespakken stor. Erfaringen er dem går raskere. Har selv sent en på 18kg fra Stavanger, den ble levert ut på lokalt postkontor i utkanten av Oslo dagen etter. Forsikringen på den er og inntil 10.000kr og ikke 2500kr som liten på inntil 5kg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.312
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har du sendings og sporingsnummer så ercdetven enkel sak.
    Bruk helst norgespakken stor. Erfaringen er dem går raskere. Har selv sent en på 18kg fra Stavanger, den ble levert ut på lokalt postkontor i utkanten av Oslo dagen etter. Forsikringen på den er og inntil 10.000kr og ikke 2500kr som liten på inntil 5kg
    Her er vel problemet at den ble sporløst forsvunnet... Hjelper ikke med stor pakke da. Posten har til og med roter bort en sub som jeg skulle ha en gang også.
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.352
    Antall liker
    1.294
    Sted
    Stavanger
    Her er vel problemet at den ble sporløst forsvunnet... Hjelper ikke med stor pakke da. Posten har til og med roter bort en sub som jeg skulle ha en gang også.
    Store pakker blir håndtert manuelt og sammen med bedrift til bedrift pakker.
    og jo, til mindre til lettere og miste.
    Ta deg en bli glad pille du nå 😂
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Screenshot_20240309_182557_MyPostNordApp.jpg

    Den 23.02 stod det at pakken var kommet til Oslo.
    Fikk samtidig epost med at pakken skulle leveres her i Trondhjem 27.02.
    Den 5.03 ble 23.02 bytta ut med 05.03..........

    Godt jeg ikke trenger innholdet før til påske.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Skulle ikke skrevet den siste linja der.
    Pakken er fortsatt ikke kommet!
    Fikk endelig tak i kundeservice hos Postnord i går. Pakken er stuck i tolla.
    Selv pakkeliste med priser og beskrivelse hjelper ikke. Må få avsender i Nederland til å kontakte Postnord for avklaring av pakkens innhold (bremsedeler)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Kjenner frustrasjonen , selv bestiller jeg alldri før høytidene , kose tid hobbi tid ,, da det sannsynlig vis alldri vil klaffe ,, erfaring .Da når pakken forsvinner under radar og all tracking opphører
    Da kan du være sikker på at den er i hende på norwegian custom "

    Det litt rart at norwegian custom oftere må ta stikk prøver ,,, dvs de har som godt som alltid adresse og en vare deklarasjon som følger pakken
    Til tross for det vil de av og til fakta sjekke samvar mellom vare deklarasjonen og betalt beløp

    Ett til felle de faktisk ber om kopi av transaksjonen ,, meg truet de med å returnere varen da jeg ble brysk
    Sist noen urter jeg bestillte og hadde gjort tidligere og ,,, likeledes hadde de punktert alle vare innholdene , dette gjør at jeg alldri mer bestiller urter fra utlandet

    Så lenge jeg kan ,,bestiller jeg andre ting express dør til dør , der dhl ller ups fortar fortolling selv
    Det koster litt mer ,
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Er vel 10ende gangen jeg bestiller fra samme selskap. Er alltid en forsinkelse når pakken kommer til Norge.
    Tenkte at bestilling 10feb var innenfor iforhold til levering før påske!

    Spesielle her er at sporingen stoppet ved ankomst Norge (toll) 23feb. Når jeg endret leveringssted for å få pakken nærmere hytta den 15mars, kom det plutselig oppdatering om at pakken var tilbake i Nederland 17mars. 18mars var den tilbake i tollen, hvor den fortsatt er.
    Så får vel dobbelt fortollingsgebyr tenker jeg.

    Det som irriterer meg mest er at det virker som om de bare legger pakken på hylla og forventer at mottaker skal begynne å etterlyse! Absolutt ingen info om at de trenger mer info eller andre tilbakemeldinger.
    Chat roboten har hele tiden bare skrevet at pakken er forsinket, ikke at de trenger info. Å få tak på ett menneske er neste umulig!

    Dhl/fedex pleier å være greie. Men skjer av og til at det er sporing fram til Trondheim men som så stopper helt opp. Da har de vært å levert pakken hos posten/postnord utleveringssted. Da må det ofte ringes for å finne hvor de har levert pakken og hva utleveringskoden er.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Spesielle her er at sporingen stoppet ved ankomst Norge (toll) 23feb.

    Dette er vel det mest irriterende og uforståelige med norsk post, at de endrer sporingskoden når pakken entrer det norske systemet slik at pakken ikke kan spores igjen før den entrer postens egen app. Hvis den i det hele tatt gjør det.

    Vanskelig å se noen annen grunn til at det er slik enn å gjøre det lettere å fraskrive seg noe som helst ansvar når ting går galt.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.040
    Antall liker
    20.224
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Dette er vel det mest irriterende og uforståelige med norsk post, at de endrer sporingskoden når pakken entrer det norske systemet slik at pakken ikke kan spores igjen før den entrer postens egen app. Hvis den i det hele tatt gjør det.

    Vanskelig å se noen annen grunn til at det er slik enn å gjøre det lettere å fraskrive seg noe som helst ansvar når ting går galt.
    Kann annbefale denne:

    https://parcelsapp.com/

    Den tracker alle kurérer, og om noen bytter trackingnummer unnerveis, kan du se de i høyre side, der det kommer å stå:
    New tracking number ;)
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.973
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    POSTEN NORGESPAKKE.
    Sporbart og forsikret.
    Jeg sender pakker hver dag.
    Har gjort det noen år. Mange år.
    Aldri et uhell.
    Raskt går det også.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Bring, ekspress over natt fra Stavanger til Trondheim har tatt 5dager for meg.

    Pakker fra utlandet som skal innom toll, 1-5dager ekstra minimum. Posten/postnord mer eller mindre like trege.

    Brev med faktura for fortolling, 3uker før den lå i postkassa i Trondhjem. Betalingsfrist 2uker.....

    Pakken fra Nederland med diverse kulelager og spesialverktøy for å skifte ut disse som kom til Norge 23feb er fortsatt hos tollen til Postnord i Oslo.

    Pakke fra Tyskland med nye bremseslanger etter et uhell i forrige uke forlot Tyskland med dhl i går (bestilt på tirsdag). Spennende å se hva som kommer først DHL pakken som ikke er i landet ennå, eller Postnord pakken som har vært her en måned allerede....
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.973
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    DHL er lynraske.
    Men jeg tror de har en billig løsning som ikke er like rask.
    Jeg bruker DHL utenlands.
    Henter hos meg kl 12 og leveres to dager senere.
    Det gjelder nesten hvor som helst i verden.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    dhl er raske er min erfaring også, men du verden for noen gebyr de tar. De skal ha en sum pr varelinje, ikke bare pr forsendelse
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Fikk beskjed for 3 uker siden at noe tilbehør til lydutstyr bestilt fra USA var på vei til meg. 2 uker seinere ble pakken registrert i Istanbul, Tyrkia. Mandag i denne påskeuka dukket den opp i Norge (Posten Lørenskog) med et lite total krav på 65 Kr, 17 kr moms + fortollingsgebyr. ( proforma verdi var satt til 7$ :) ) Betalte gebyr på tirsdag og regnet da med at pakken kommer en gang etter påske.. Der tok jeg feil. Onsdag kom postbilen kjørende kl.16 00 kun med min pakke og leverte i postkassen (på Vestlandet 50 mil fra Lørenskog) og på en dag når de fleste for lengst er avgårde på påskeferie...Dette kaller jeg god service.
     
    Sist redigert:

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Bring, ekspress over natt fra Stavanger til Trondheim har tatt 5dager for meg.

    Pakker fra utlandet som skal innom toll, 1-5dager ekstra minimum. Posten/postnord mer eller mindre like trege.

    Brev med faktura for fortolling, 3uker før den lå i postkassa i Trondhjem. Betalingsfrist 2uker.....

    Pakken fra Nederland med diverse kulelager og spesialverktøy for å skifte ut disse som kom til Norge 23feb er fortsatt hos tollen til Postnord i Oslo.

    Pakke fra Tyskland med nye bremseslanger etter et uhell i forrige uke forlot Tyskland med dhl i går (bestilt på tirsdag). Spennende å se hva som kommer først DHL pakken som ikke er i landet ennå, eller Postnord pakken som har vært her en måned allerede....
    Pakken fra februar er fortsatt stuck hos tollen til Postnord.
    Men dhl fra Tyskland er overlevert posten og alt virker å gå strålende!
    Screenshot_20240403_142115.jpg
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.973
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Hvor mye skal en vektlegge klager som en kan Google seg fram til?
    I denne tråden er det my klaging. Trist at ikke alle opplever at alt fungerer perfekt.
    Likevel er det mikroskopisk få sendinger det går galt med.
    Jeg bruker utelukkende DHL Ekspress og Posten Norgespakke.
    Null tull!
    En her ba meg Google DHL.
    Trust Pilot f.eks.
    Nesten utelukkende klager.
    Så Googlet jeg Trust Pilot.
    Et samlingssted for klagere!
    En lokal variant her er denne tråden.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    29
    I går fikk jeg en påminnelse og hvorfor jeg sjeldent kjøper platespillere brukt, som må sendes med posten.
    Pro-Ject Perspective Anniversary ankommet med knust støvdeksel, knukket tonearm og kilt motor.
    Er det mulig.....
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.679
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    I går fikk jeg en påminnelse og hvorfor jeg sjeldent kjøper platespillere brukt, som må sendes med posten.
    Pro-Ject Perspective Anniversary ankommet med knust støvdeksel, knukket tonearm og kilt motor.
    Er det mulig.....
    Da,,,,, er den ikke original pakket ?
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mye skal en vektlegge klager som en kan Google seg fram til?
    I denne tråden er det my klaging. Trist at ikke alle opplever at alt fungerer perfekt.
    Likevel er det mikroskopisk få sendinger det går galt med.
    Jeg bruker utelukkende DHL Ekspress og Posten Norgespakke.
    Null tull!
    En her ba meg Google DHL.
    Trust Pilot f.eks.
    Nesten utelukkende klager.
    Så Googlet jeg Trust Pilot.
    Et samlingssted for klagere!
    En lokal variant her er denne tråden.
    Trust Pilot er rene mafian. De vil gjerne selge kundetilfredshet målinger. Da får man tilbakemeldinger fra mange fornøyde kunder også. Uten abonnement bare fra kverulanter og sytepeiser.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.312
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Før kunne jeg få piano -og flygeldeler fra Danmark på to-tre dager. Fra 1/1 i år så tar det minst 14 dager.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.973
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    I går fikk jeg en påminnelse og hvorfor jeg sjeldent kjøper platespillere brukt, som må sendes med posten.
    Pro-Ject Perspective Anniversary ankommet med knust støvdeksel, knukket tonearm og kilt motor.
    Er det mulig.....
    Alt som er ment å selges over det meste av kloden er pakket for å tåle slik transport.
    Uhell kan skje......
    Tog kan spore av, fly styrter og båter går ned.
    Ikke normalt eller vanlig.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    noen som har lagt merke til at posten appen er blitt helt på trynet i det siste?
    veldig mange pakker blir stående som ulevert (feks passet ikke i postkassen, du får mld når den kan hentesi butikk), så går man å sjekker i posten så ligger den der.
    Eller andre ganger hvor den står som levert i postkassen, men er ikke der, så får man plutselig en hentemld i butikk noen dager senere

    Har vel ti sånne på rappen nå
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Noen som vet?
    Om postnord mottar en pakke 23feb og ikke klarer å toll klarere den før 5april (er ikke klarert enda).
    Kan man da kreve kompensasjon?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Pakke fra Amason i USA sendt den 26 Mars, levert idag.
    Lå 1 dag stille i tollen ser jeg etter at den var deklarert, før Postnord plukka den opp og løp hit med den.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.082
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    noen som har lagt merke til at posten appen er blitt helt på trynet i det siste?
    veldig mange pakker blir stående som ulevert (feks passet ikke i postkassen, du får mld når den kan hentesi butikk), så går man å sjekker i posten så ligger den der.
    Eller andre ganger hvor den står som levert i postkassen, men er ikke der, så får man plutselig en hentemld i butikk noen dager senere

    Har vel ti sånne på rappen nå
    Jeg har opplevd liknende nylig, og det er ikke bare i appen.
    Sending fra UK tok lang tid, som forventet, men når den endelig kom ble den liggende på post i butikk uten at jeg hørte et ord. Etter to uker ble den sent i retur, noe jeg oppdaget i sporingen dagen etterpå. Posten påstår at jeg har fått hentemelding i postkassen men det har jeg ikke.
    Og når vi er igang, akkurat nå venter jeg på pakke kjøpt på finn, sendt med Postnord. Innlevert i Oslo 19.mars, bekreftet på sporing, siden har ingen sett den. Kjøpt som fiks Ferdig, betalt med "Trygg betaling", betyr Finn sitter på pengene helt til erstatningssaken er behandlet hos Postnord, og det tar år og dag før både selger og jeg får pengene igjen. Ikke lurt valg å betale gjennom finn.no.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    [QUOTE="ottone, post: 3983611, member: Posten påstår at jeg har fått hentemelding i postkassen men det har jeg ikke.[/QUOTE]


    Hentemelding lagt i feil postkasse, muligens av en nyansatt eller en vikar? Jeg har opplevd det samme flere ganger, men etter en uke sendes det en duplikatmelding og hittil har heldigvis aldri begge to blitt feillevert.

    Posten vet selvsagt at mottaker ikke kan bevise at meldingen ikke er mottatt og dermed kan de rolig fraskrive seg ethvert ansvar.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.661
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Holdt på å bli kjørt ned av en Bring bil idag. Dvs. skulle ut fra en kommunal vei. Det kom en varebil rasende fra venstre men jeg holdt på mitt (denne gangen). Han rullet ned vinduet og kjeftet at jeg hadde vikeplikt. Newsflash, det har de. Poengterte det et par ganger og han rulla igjen og kjørte avgårde. Forhåpentligvis forsto han det.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Nok engang er UPS megatrege med å ekspedere en forsendelse. 2 dager Frankrike-Oslo / 14 dager Oslo-Moelv.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn