Transport og import Erfaringer med Posten(Bring), Postnord og andre fraktselskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Noen som har erfaring med denne tjenesten?
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Pakke med pickup på vei (?) fra Tønsberg til Aukra.
    Ifølge avsenderen ble den levert inn på
    mandag men pakken ble ikke scannet i butikken og kan dermed ikke spores.
    Ingen oppdatering fra sorteringsterminalene underveis heller.
    Burde vært her i dag… 😡
    Fikk du pickupen din..?
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    3.844
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Pakken ble visst funnet under disken i butikken og er på vei nå.
    Men heller ikke denne gangen uten hickup. 🙄

    IMG_5962.jpeg
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Ikke uvanlig med slike meldinger , forsinkelsemld , men pakken har kommet frem maks en dag forsinket ved andre anledninger, går som regel bra👌😊
     

    Vedlegg

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.762
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    IMG_4255.jpeg

    IMG_4254.jpeg

    IMG_4253.jpeg

    Les hvert bilde nedenifra og opp.

    Onsdag 16. august leverer så Posten pakken ved postkassen min, uten at jeg får beskjed om det, og utenom oppgitte postdager.
    Det er som vi ser ikke mulig å levere den til postkassen fra Ingeberg. Den må en tur tilbake til Lørenskog først. Da går det bra!
    Jeg skal ikke påstå å være dritgod på logistikk, men dette virker passe meningsløst og langsomt.
     
    Sist redigert:

    oter11

    Medlem
    Ble medlem
    16.10.2021
    Innlegg
    40
    Antall liker
    27
    Sted
    brumunddal
    måtte sende tilbake en subwoofer på reklamasjon til sverige,leverte den på postkontoret 16 august,siste sporing på post appen er 17 august på nermeste postterminal for meg,og i følge posten som jeg har kontaktet,så er siste sporing for dem i oslo,også 17 august,de finner ingen andre spor etter den etter det.noen som vet hvor lang tid man må vente før man kan søke om erstatning?helt utrolig og klare og rote bort en stor pakke på over 30kg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.928
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Tok en uke fra Oslo til Bærum. Siste døgnet takket være at Posten synes denne pakken var ALT FOR STOR til å legge i postkassen, så den måtte en strafferunde via Post i butikk. Veier 300g og måler 18x20x4 cm...
    1694203632312.png
     

    Frxta

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2006
    Innlegg
    57
    Antall liker
    25
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Tok en uke fra Oslo til Bærum. Siste døgnet takket være at Posten synes denne pakken var ALT FOR STOR til å legge i postkassen, så den måtte en strafferunde via Post i butikk. Veier 300g og måler 18x20x4 cm...
    Vis vedlegget 950203
    Ja de har begynt å late som de prøver den i postkassen før den går videre. Fikk melding om at den forrige pakke var på vei til postkassen 07:39 og 07:40 stod det at den var for stor til postkassen. (hadde vært plass til 4 like pakker i postkassen)
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Skulle likt å visst hvilken idiot som kom på at å levere pakker på døra (legge de igjen utenfor i vær og vind samt synlig for alle som går forbi) uten noen som helst kontakt med mottaker var en god ide.....
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.593
    Antall liker
    14.002
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Det verste så langt er helthjem som hengte plater frå platekompaniet i ein plastpose utpå postkassen ved veien (langt frå huset).
    Heldigvis var eg tidleg oppe den morgonen. Ellers hadde dei nok vore borte.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Tror det var hos posten, men skulle få en slik pakke helt hjem. Var tilfeldigvis på kjøkkenet når postbilen kom kjørende. Hvorpå den sporensreks snudde å kjørte igjen. 10 sek senere kom det sms om at de hadde prøvd å levere men at jeg ikke hadde vært hjemme.....
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Akkurat nå har jeg en posten og en postnord pakke på vei. Begge kom til Trondheim på torsdag.
    Posten "prøvde" å levere på døra på fredag. Da de ikke fant døra blir den levert hos post i butikk.
    Postnord oppdaga ved ankomst Trondheim at pakken var for stor for selvbetjent henteboks og har rutet den om til postnord i butikk.
    Skal bli interessant å se hvem som klarer å kjøre ut pakken først.

    Hadde det bare vært mulig å sette opp en profil på hvor man ønsker at pakker skal komme hadde de spart tid og resurser, samt jeg hadde sluppet å måtte forholde meg til bingoen de holder på med.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.714
    Antall liker
    3.856
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fikk en pakke fra Nederland torsdag (en Hypex PSU). Sendt med UPS. UPS melder at pakken kommer, det samme gjør Bring (som jeg antar gjør utkjøringa for UPS). Prøver å endre leveringssted hos UPS, og det synes å ha virket, ettersom utleveringsstedet blir endret; til et UPS-sted noen km unna. Prøver å logge meg inn hos UPS for å endre igjen, men må registrere/ endre passordet mitt, og venter ennå på den mailen jeg skulle få med endringslink. I mellomtiden har de flinke menneskene hos Bring oppdaget at mitt faste utleveringssted for pakker fra Posten/ Bring er et helt annet sted, og leverer prompte pakken der. Og glad er jeg, da det er mye nærmere bosted. Lurer nå på hvem som sender meg toll/mva-fakturaen, Posten eller UPS....
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.012
    Antall liker
    393
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Jeg leverte inn 5 pakker hos Postnord for 2 uker siden. Så viser det seg at de er blitt levert til posten og der ligger de visstnok fremdeles. Skal bli spennende å se om posten klarer å levere dem videre til Postnord og eventuelt hvor lang tid det tar. Så da har jeg 5 mottakere som purrer på pakke og snart må jeg refundere kjøpet om ikke pakkene dukker opp snart.
    Kan søke om erstatning fra Postnord etter 60 dager om ikke pakkene er kommet frem men jeg kan jo ikke la kjøper vente i 2 måneder.
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.346
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Stavanger
    Jeg leverte inn 5 pakker hos Postnord for 2 uker siden. Så viser det seg at de er blitt levert til posten og der ligger de visstnok fremdeles. Skal bli spennende å se om posten klarer å levere dem videre til Postnord og eventuelt hvor lang tid det tar. Så da har jeg 5 mottakere som purrer på pakke og snart må jeg refundere kjøpet om ikke pakkene dukker opp snart.
    Kan søke om erstatning fra Postnord etter 60 dager om ikke pakkene er kommet frem men jeg kan jo ikke la kjøper vente i 2 måneder.
    Slik er typisk
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.346
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Stavanger
    Akkurat nå har jeg en posten og en postnord pakke på vei. Begge kom til Trondheim på torsdag.
    Posten "prøvde" å levere på døra på fredag. Da de ikke fant døra blir den levert hos post i butikk.
    Postnord oppdaga ved ankomst Trondheim at pakken var for stor for selvbetjent henteboks og har rutet den om til postnord i butikk.
    Skal bli interessant å se hvem som klarer å kjøre ut pakken først.

    Hadde det bare vært mulig å sette opp en profil på hvor man ønsker at pakker skal komme hadde de spart tid og resurser, samt jeg hadde sluppet å måtte forholde meg til bingoen de holder på med.
    Det kan du spesifisere på mange nettbutikker
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Det kan du spesifisere på mange nettbutikker
    Stemmer at du i noen Norske nettbutikker kan velge leveringssted.
    Handler meget sjelden av norske nettbutikker (foretrekker å benytte fysiske butikker om varen finnes lokalt).
    Men dette er ikke mulig fra utenlandske nettbutikker.

    Derav ønsket om at dette skulle vært mulig å anvist direkte til selskapene som holder transporten.
    Istedet for å måtte ta stilling (om mulig) ved hver forsendelse.

    Har hatt dhl pakke levert på døra onsdag ettermiddag i påska (etter at vi har reist på påskeferie). Så de holder på de også!

    Men dette passer kanskje bedre i "faen ta" tråden
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    måtte sende tilbake en subwoofer på reklamasjon til sverige,leverte den på postkontoret 16 august,siste sporing på post appen er 17 august på nermeste postterminal for meg,og i følge posten som jeg har kontaktet,så er siste sporing for dem i oslo,også 17 august,de finner ingen andre spor etter den etter det.noen som vet hvor lang tid man må vente før man kan søke om erstatning?helt utrolig og klare og rote bort en stor pakke på over 30kg
    Har du prøvd å søke på den svenske siden? Jeg legger merke til noen ganger at man må gå på det landet der den befinner seg.
     

    oter11

    Medlem
    Ble medlem
    16.10.2021
    Innlegg
    40
    Antall liker
    27
    Sted
    brumunddal
    Har du prøvd å søke på den svenske siden? Jeg legger merke til noen ganger at man må gå på det landet der den befinner seg.
    har søkt på postnord også ja,posten finner ingen info om den etter at den ble manuelt sortert i oslo den 17 august,og de som skulle motta pakken i sverige har heller ikke motatt den,så enten har de lagt den feil et sted,ellers så må noen rett og slett ha tatt den,en så stor pakke er ikke mulig og miste
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Posten slo postnord med å få pakke levert til utleveringssted med 3t idag.
    Postnord måtte prøve å levere til selvbetjenings lokasjon selv om de allerede på torsdag anmerket at pakken var for stor for dette.

    Når begynte de med 7 dager hentefrist? Hva skjedde med de 14 dagene man hadde før?
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Jeg tror de har det gøy på jobben hos Posten kundeservice. Sendte de en e-post om hvorfor en pakke hadde ligget i 2 uker på Lørenskog før den ble sendt til Oslo for fortolling, fikk svar i dag;

    Sendingen ble sortert fra Lørenskog til Oslo 13.09.2023 og har trolig blitt forsinket.
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.346
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Stavanger
    Jeg tror de har det gøy på jobben hos Posten kundeservice. Sendte de en e-post om hvorfor en pakke hadde ligget i 2 uker på Lørenskog før den ble sendt til Oslo for fortolling, fikk svar i dag;

    Sendingen ble sortert fra Lørenskog til Oslo 13.09.2023 og har trolig blitt forsinket.
    Lørenskog. Lørenskog..
    skjer ofte. Sendt den nest største norgespakken den kom frem fra stavanger til en utkant av oslo dagen etter. Det har aldri skjedd med dem mindre.
    tror dem største går på eget system for større kolli vs dem mindre som går som brev og lette pakker å blir maskinbehadlet vs større kolli som registreres manuelt hele veien
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.078
    Antall liker
    33.801
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Sendte pakke fra Ski til Stavanger 1.februar. Ikke så veeeldig imponert nei. Ertatningssak pågår.


    post.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.346
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Stavanger
    Øhhh , den ble sendt / plukket opp i pakkeboks 1. februar - siden har ingen sett den. I dag skriver vi 9. mars.
    🧠Her er alt info fra ditt innlegg..

    «Sendte pakke fra Ski til Stavanger 1.februar. Ikke så veeeldig imponert nei. Ertatningssak pågår.»
    + dette bildet
    IMG_9465.jpeg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.078
    Antall liker
    33.801
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    🧠Her er alt info fra ditt innlegg..

    «Sendte pakke fra Ski til Stavanger 1.februar. Ikke så veeeldig imponert nei. Ertatningssak pågår.»
    + dette bildet
    Og så ? Er det noe som er uklart ? Pakken skulle vært levert mottager i Stavanger 2-5 dager etter at den ble sendt 1. februar. I stedet er den somlet bort - posten aner ikke hvor den er . Den er heldigvis forsikret , så jeg regner med å få innholdet dekket.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    For å sette levering/henting I perspektiv

    Bring leverer i arktiske strøk på tirsdag.
    Er veien stengt så blir det uka etter, er veien stengt da også så blir det uka etter det igjen.
    Og sånn går no ukan🫣
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    Sendte en pakke med helt hjem opplegget fra Finn hvor Posten var valgt av mottaker.
    Leverte inn torsdag forrige uke og den ble registrert først på onsdag denne uken og mottatt ok hos mottaker på fredag denne uken. Med pakkekode, så det var ikke mulig å få kvittering ved innlevering.
    I dag mottok jeg krav på 132,- for at den skal være 13cm høy istedenfor maks 12.
    Hvis den er det, så greit, da er det min feil.
    Problemet er at de tok bilder av pakka som lå der og det var ikke bilde som viste høyden, bare bredde/lengde.
    Klarte å sende klage via chatboten så jeg skal få svar i løpet av 1-7 dager.
    Blir interessant å se hva Posten svarer på det manglende bildet🙂
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.346
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Stavanger
    Og så ? Er det noe som er uklart ? Pakken skulle vært levert mottager i Stavanger 2-5 dager etter at den ble sendt 1. februar. I stedet er den somlet bort - posten aner ikke hvor den er . Den er heldigvis forsikret , så jeg regner med å få innholdet dekket.
    Kom med det fra starten av da
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn