Erfaring med å bytte ut høyttalere med hodetelefoner.

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.261
Antall liker
6.336
Sted
Under stjernene
Var begrenset med når jeg kunne bruke høytalerne pga naboer. Kjøpte hodetelefon . Det har vokst til 3 hodetelefonforsterker og 8 hodetelefoner, Etter 10 år uten å bruke høytalerne solgte jeg dem. Spesielt Hifimann He-k v2 gjør at savnet er borte.
Takk for svar;)
Forstår ikke helt dette med flere hodetelefoner og forsterkere.
Har du en mulighet å fordype det?
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.261
Antall liker
6.336
Sted
Under stjernene
Angrer veldig på jeg solgte mitt Stax Signature II sett! Helt utrolig lyd som bare må oppleves, kan ikke beskrives. Kanskje dumt men jeg syntes det var et problem at ikke andre enn jeg kunne oppleve lyden samtidig (kunne jo ha kjøpt et sett telefoner til) og desuten ville jeg kjøpe kamera!
Men kunne du leve med bare Stax?
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.261
Antall liker
6.336
Sted
Under stjernene
ha ha - litt som de som skal slutte å røyke og begynner med snus , så får de plutselig enda en ting de liker og ikke kan slutte med ;-) Har gleden av å ha flere og hatt mange oppsett med både gode høyttalere og hodetelefonoppsett og det har jo definitivt sine store forskjeller og sin egen sjarm begge deler! Dog kunne jeg aldri ha klart meg med bare hodetelefoner da dette er veldig snevert og satt i og med at jeg ikke kan bygge selv og kose meg med valg av komponenter, byggeprosjektet, delefilteroppsett, tuning og jobbe med rom og plassering osv. hotetelefoner er enkelt og deilig å kose seg med om man vil ha en privat sfære inni og rundt hue for et kortere tidsrom! så får man ikke samme dynamikk og fysiske opplevelse av hodetelefoner. Vil også si at min opplevelse av dette er at man får bedre lyd med høyttalere, dog billigere og mye enklere å få ok lyd fra et godt hodetelefonoppsett - ingen romproblemer og ikke så mange komplekse valg og ting å ta hensyn til! liker også godt den 3d og måten å høre lyd på fra et hodetelefonoppsett - så ja takk begge deler og begge deler gir lytteglede og lytteerfaring! lykke til med begge deler og nyt musikken :)
Takk for svar. Hvilke hodetelefoner og forsterkere har du erfaring med:)?
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Takk Arve
Hva har du hørt av det bedre hodetelefoner og forst.
Ikkje Jecklin Float. Men mange av dei andre. Lite av dedikerte forsterkarar, men sjølvsagt nokre Stax-pakkar, som er utmerka analyse-reiskap. Har dei siste åra brukt Oppo 105 som høyrelurforsterkarreferanse, og funne det tilfredsstillande ei lang tid. No brukar eg høyrelurar nesten berre på reiser og på jobb. Og då vert det Bose og desse nye, urbane som Karl-Erik har testa (fantastisk morosam bass, forresten)
 

krrm

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.12.2013
Innlegg
89
Antall liker
122
Har erfaring med å leve med bare hodetelefoner og deretter kjøpe høyttaler. Lytter hovedsakelig til Sennheiser HD 800. De gangene jeg finner frem Audeze LCD-3, da det er ganske mange musikkformer de burde være bedre til, savner jeg HD 800 omtrent umiddelbart så man kan vel si at jeg er nært knyttet til dem :) Men etter sterkt påtrykk fra datteren og tilsvarende fortvilelse fra fruen kom et par KEF LS50II Wireless i hus for snart et år siden. Er neppe i nærheten av hi-end, men de spiller jo ganske greit og mer enn høyt nok og jeg kunne helt sikkert levd lykkelig med dem, hadde det ikke vært for at jeg er vant til HD 800.

Det jeg muligens forsøker å si er at hvis du har en bestemt oppfatning av hvordan ting skal låte og føles vil det være vanskeligere å bli fornøyd enn dersom du er åpen/klar for forandring.
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.261
Antall liker
6.336
Sted
Under stjernene
Ikkje Jecklin Float. Men mange av dei andre. Lite av dedikerte forsterkarar, men sjølvsagt nokre Stax-pakkar, som er utmerka analyse-reiskap. Har dei siste åra brukt Oppo 105 som høyrelurforsterkarreferanse, og funne det tilfredsstillande ei lang tid. No brukar eg høyrelurar nesten berre på reiser og på jobb. Og då vert det Bose og desse nye, urbane som Karl-Erik har testa (fantastisk morosam bass, forresten)
Har en laaang periode med hodetelefoner og minst like lang uten.
For meg startet det med Koss ESP 9 ca. 72/73, etterfulgt av Stax Sigma eller Lamba (husker ikke helt) perioden ble avsluttet med Jaclin Float elektrostater mot slutten av 70 tallet. Det kom en oppgradering på elektronikkboksen (fra blank til sort) en lydmessig oppgradering. Etter hvert som man oppgraderte anlegget falt JF helt gjennom, sluttet å bruks de. I tillegg måtte de kobles til utgangen av forsterkeren ( som Koss og Stax). I tidsrommet 85 - 2015 har jeg i praksis vært uten hodetelefoner hvis man ser bort fra bruk av Walkman, Discman, minidisk, Ipod og mobiltelefon.
I 2015 kom HD800 i hus, dessverre fikk jeg ikke de til å "spille" på Eximus DP1, prøvde senere Focal Utopia og da var jeg solgt. Har til da ikke brukt noen dedikert hodetelefonforsterker. Solgte Utopia da Mola Mola Makua ikke har hodetelefonutgang. Etterhvert er savnet blitt for stort så jeg har kjøpt nevnte ht på nytt og tester ut Ferrum OOR htforsterker. Har stor tru på Ferrum, kjenner til Ferrum Hypsos power supply som er helt fantastisk.
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.261
Antall liker
6.336
Sted
Under stjernene
Håper det er anlegget du snakket om :)
Når jeg tenker etter, du har rett noen ungsau er jeg ikke lenger 🙏
Startet arbeidskarrieren som telegrafbud, da bestod telefonnummeret av fire(4) siffer. Så er vel en av de med lengst lyttererfaring her på HFS.
Ja, jeg er i mål med anlegget (les musikken)🎼
Og snart også hyttearbeidet, måtte snøen komme snart;)
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.261
Antall liker
6.336
Sted
Under stjernene
En oppdatering.
Da er Focal Utopia koblet til Ferrum OOR h.forsterker med Hypsos strømforsyning. En fantastisk kombinasjon sammen med Mola Mola Makua forforsterker, RIIA og DAC.
OOR har en genial funksjon som kan koble ut inngangsnivåvelger og volumkontroll, sånn at forsterkeren virker som en effektforsterker. Bruker Respons bal. kabel mellom pre og OOR og Andervik sin nettstøykabel. Tester også ut Spiral Groove føttene mellom strømforsyning og h. forsterker.

Ingen lyttertretthet eller ubehag til tross for 4-5 timers lytting. Om jeg kommer til å savne høyttalerne vil tida vise 🎼 :) 🙏
20211110_111232.jpg
 
Sist redigert:

vidarn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2002
Innlegg
314
Antall liker
53
Torget vurderinger
15
Jeg synes ikke hodetelefoner blir erstatter for et fullverdig stereo oppsett, men det har sine åpenbare fordeler. Jeg har lytterom rett over soverommet vårt og kona legger seg 22 tida midt i uka. Jeg synes det er dyrere å få et headfi system til å låte bra sett i forhold til stereo. Der kan man få akseptabel lyd uten for store investeringer. Jeg har fått meg en liten lyttekrok i stua med headfi. Cayin Ha 300, men dyre Western electric 300b og Sylviana 6sn7 metal base og Melz 6sn7. Bare rørene koster 28.000,-. Bruker Audeze lcd 3 og Abyss 1266 phi tc hodetelefoner. Signaler fra Bricasti M1 og Lindeman bridge. Med kabler så snakker vi endel over 250.000,-. Det er mye for headfi
Låter konge, men man får mye bra stereo for samme prisen. Dessuten er stereoen å foretrekke i alle tilfeller der kona ikke sover, eller når jeg ruller headfi systemt til hjemmekontoret
 

lano2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.10.2014
Innlegg
294
Antall liker
144
Sted
Mandalitt
Kona de kan jo billigere sove på hotell, slik at du kan høre på musikk med høyt volum ! :oops:
 
M

medlem215396

Gjest
Fellesnevneren for hodetelefoner versus høyttalere er at begge spiller musikk og kan gjøre det på en fortreffelig måte om synergien er på plass.
Hodetelefoner fordrer at man sitter på samme sted og lytter og som skrevet i en annen tråd, de bør plasseres der du er mest og bruker dem.
Høyttalere gir deg rom for bakgrunnsmusikk mens du holder på med annet i rommet/ huset.

Ja takk, begge deler :)
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Ja, tanken er å bytte ut effektforsterker og høyttalere med hodetelefonforsterker og hodetelefoner. Platespiller, RIAA, forsterker og streaming blir som før.
Utopia er utrolig behagelig å ha på ikke noe ubehag.
På hytta brukes Sony WH-H900N som er Bluetooth, overraskende mye å hente på å bruke kablet til Fiio BTR5K, regner med at den brukes på neste reise:)
Frister egentlig ikke å kutte ut høyttalerne før jeg må.
Jeg holder på med samme prosjektet som du prøver på da jeg av ulike grunner ikke får spillt på anlegget så mye jeg vil, og ville prøve hodetelefoner. Har ikke hatt seriøse hodetelefoner på mange år, men for en nedtur! Kjøpte inn en brukt Auralic forsterker, men tar lyden gjennom ARC REF10 Pre og Auralic brukes med volum på fullt. Kjøpte først inn Audeze X, men for å ta den helt ut ble et sett Utopia kjøpt inn. Bedre, og med en Nordost kabel ble det enda et hakk i riktig retning, men i forhold til høyttalere er dette total nedtur...
Har også vert på Duet for å få demo på det beste de hadde, uten at det gav noen bedre opplevelse for å si det mildt... Jeg prøver fortsatt å venne meg til lyden av hodetelefonoppsettet, og blir en uten høyttalerne lenge nok vil det kanskje bli greit...
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.183
Antall liker
2.648
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
De store staxene med egne forsterkere gir deg holografisk opplevelse "samt en vannvitting transparanse og microdetaljering og i for hold til mange dynamiske , Som dipoler er de ikke akkuratstøy frie for omgivelesen ,, og de er ikk e billige .
Allike vel ,og har du ett anlegg med HT som makter noe av det som ett super headsett gjør ,,,, da er det uten tvil den fysiske palperingen og lydtrykket fra en god høytaler som gjelder IMO , hilsen en stax fan
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.261
Antall liker
6.336
Sted
Under stjernene
Fellesnevneren for hodetelefoner versus høyttalere er at begge spiller musikk og kan gjøre det på en fortreffelig måte om synergien er på plass.
Hodetelefoner fordrer at man sitter på samme sted og lytter og som skrevet i en annen tråd, de bør plasseres der du er mest og bruker dem.
Høyttalere gir deg rom for bakgrunnsmusikk mens du holder på med annet i rommet/ huset.

Ja takk, begge deler :)
Både høyttalere og hodetelefoner står i et dedikert rom som brukes til Musikk og Yoga, egentlig en kjellerbod. Det gir mulighet til å bruke samme platespiller og elektronikk bortsett fra hodetelefonforsterker 🎼 ;)
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.261
Antall liker
6.336
Sted
Under stjernene
Jeg holder på med samme prosjektet som du prøver på da jeg av ulike grunner ikke får spillt på anlegget så mye jeg vil, og ville prøve hodetelefoner. Har ikke hatt seriøse hodetelefoner på mange år, men for en nedtur! Kjøpte inn en brukt Auralic forsterker, men tar lyden gjennom ARC REF10 Pre og Auralic brukes med volum på fullt. Kjøpte først inn Audeze X, men for å ta den helt ut ble et sett Utopia kjøpt inn. Bedre, og med en Nordost kabel ble det enda et hakk i riktig retning, men i forhold til høyttalere er dette total nedtur...
Har også vert på Duet for å få demo på det beste de hadde, uten at det gav noen bedre opplevelse for å si det mildt... Jeg prøver fortsatt å venne meg til lyden av hodetelefonoppsettet, og blir en uten høyttalerne lenge nok vil det kanskje bli greit...
Trasig at det ble en nedtur.

Tanken med tråden er å høste erfaringer av headfi kontra høyttalere. På sikt blir det nok flytting til en sentrumsleilighet og da ryker høyttalerne. Derfor føre var med å teste ut hodetelefoner. Ser at vi bruker Utopia. Brukte de en kort stund for 3 år siden, men de ble solgt da Mola Mola Makua mangler hodetelefonutgang.
Kjenner til Ferrum Hypsos fantastiske strømforsyning så jeg tok sjansen på deres OOR forsterker. Oppgradert med Hypsos strømforsyning og Power Link DC kabel.
Det er mulig å bruke OOR som en effektforsterker uten nivåvelger og volumkontroll. Synes det låter bra bortsett fra på Return To Forever/Musicmagic låter vokalen litt unaturlig et par plasser når hun trøkker litt til.
Bruker Spiral Groove føtter på platespiller, forforsterker/RIIA/DAC, Roon Nucleus+, SOtM sMS-200 Ultra NEO, begge sluttrinnene(Kaluga) og høyttalerne. I og med at Kaluga ikke brukes når det spilles på Utopia prøvde jeg føttene under OOR. Du verden for en forskjell unotene til vokalisten var plutselig borte. Preamp har 2 balanserte utganger så høyttalerne og Utopia kan være permanent tilkoblet.
Har ikke testet ut andre hodetelefonkabler, ser ut at Nordost ikke er tilkjenngelig hos OHC.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Trasig at det ble en nedtur.

Tanken med tråden er å høste erfaringer av headfi kontra høyttalere. På sikt blir det nok flytting til en sentrumsleilighet og da ryker høyttalerne. Derfor føre var med å teste ut hodetelefoner. Ser at vi bruker Utopia. Brukte de en kort stund for 3 år siden, men de ble solgt da Mola Mola Makua mangler hodetelefonutgang.
Kjenner til Ferrum Hypsos fantastiske strømforsyning så jeg tok sjansen på deres OOR forsterker. Oppgradert med Hypsos strømforsyning og Power Link DC kabel.
Det er mulig å bruke OOR som en effektforsterker uten nivåvelger og volumkontroll. Synes det låter bra bortsett fra på Return To Forever/Musicmagic låter vokalen litt unaturlig et par plasser når hun trøkker litt til.
Bruker Spiral Groove føtter på platespiller, forforsterker/RIIA/DAC, Roon Nucleus+, SOtM sMS-200 Ultra NEO, begge sluttrinnene(Kaluga) og høyttalerne. I og med at Kaluga ikke brukes når det spilles på Utopia prøvde jeg føttene under OOR. Du verden for en forskjell unotene til vokalisten var plutselig borte. Preamp har 2 balanserte utganger så høyttalerne og Utopia kan være permanent tilkoblet.
Har ikke testet ut andre hodetelefonkabler, ser ut at Nordost ikke er tilkjenngelig hos OHC.
Var inne å så på OOR forsterkeren og var ikke galt priset og virket som et seriøst alternativ. Har sett litt på Cayin HA-300 da jeg er et uhelbredelig rørhue, og den får gode tilbakemeldinger, men med et problem med høyt gain, noe jeg har dårlige erfaringer med.
Fikk med Nordost kabelen og har fra før ikke noe godt inntrykk av merket, men selv om kabelen som følger med Utopia er solid og god ble det overraskende enda et hakk med Nordost. Om den er verd prisen er annet spørsmål..
 

Jazzmann

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.02.2012
Innlegg
97
Antall liker
211
Torget vurderinger
3
Du bør absolutt teste Cayin HA 300.
Den spiller fantastisk.
 
M

medlem215396

Gjest
Med fare for å gjenta meg sjøl her........ jeg tenker at det ene ikke erstatter det andre, de representerer to forskjellige situasjoner. Jeg foretrekker lyden ut i rommet, men må ikke har store og kostbare remedier av den grunn for å kunne gledes over musikken. Den greia med å ikke kunne nyte musikken fordi .....xyz .....osv, forstår jeg rett og slett ikke. Hvorvidt et komponent eller et anlegg fungerer optimalt står ikke i veien for musikkopplevelsen :rolleyes:

Når kona er hjemme og hun sysler med annet, foretrekker jeg å lytte til hodetelefoner, fremfor å gjemme meg for romlyd. Vil hun ha kontakt eller omvendt, trykker jeg pause :)
 

vidarn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2002
Innlegg
314
Antall liker
53
Torget vurderinger
15
Var inne å så på OOR forsterkeren og var ikke galt priset og virket som et seriøst alternativ. Har sett litt på Cayin HA-300 da jeg er et uhelbredelig rørhue, og den får gode tilbakemeldinger, men med et problem med høyt gain, noe jeg har dårlige erfaringer med.
Fikk med Nordost kabelen og har fra før ikke noe godt inntrykk av merket, men selv om kabelen som følger med Utopia er solid og god ble det overraskende enda et hakk med Nordost. Om den er verd prisen er annet spørsmål..
Det er vel ikke noe problem med høyt gain så langt jeg har erfart, men Utopia er visst nok ikke en god match med Ha 300
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Det er vel ikke noe problem med høyt gain så langt jeg har erfart, men Utopia er visst nok ikke en god match med Ha 300
Har leste dette med gain flere steder, og høyt gain er total ødeleggende for lydkvaliteten. Har forkastet og solgt forsterkere p.g.a. gain flere ganger, og er det første jeg sjekker av tekniske data på hifi komponenter.... Men kommer den nye oppgraderingen med ny volumpot?
"Pros: Stunning clarity, beautiful tone, bottomless bass extension, gobs of power, excellent build quality, general aesthetics are very attractive, value is arguably high in the realm of top-level tube amps
Cons: Volume comes on strong quickly and steps are too coarse for fine adjustment with some headphones, background hiss on some headphones, no preamp capabilities, heavy/bulky, speaker outputs are very low power so not as useful as I'd like"
 

vidarn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2002
Innlegg
314
Antall liker
53
Torget vurderinger
15
Har leste dette med gain flere steder, og høyt gain er total ødeleggende for lydkvaliteten. Har forkastet og solgt forsterkere p.g.a. gain flere ganger, og er det første jeg sjekker av tekniske data på hifi komponenter.... Men kommer den nye oppgraderingen med ny volumpot?
"Pros: Stunning clarity, beautiful tone, bottomless bass extension, gobs of power, excellent build quality, general aesthetics are very attractive, value is arguably high in the realm of top-level tube amps
Cons: Volume comes on strong quickly and steps are too coarse for fine adjustment with some headphones, background hiss on some headphones, no preamp capabilities, heavy/bulky, speaker outputs are very low power so not as useful as I'd like"
JA jeg tenker det er problem med lettdrevne hodetelefoner MK2 kommer med ny volumpot. Se midt på siden
Cayin HA-300 Flagship Tube Headphone Amplifier | Page 75 | Headphone Reviews and Discussion - Head-Fi.org
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.261
Antall liker
6.336
Sted
Under stjernene
Hei
Har spilt på Focal Utopia i ca.3 mnd. Har ikke savna høyttalerne i det hele tatt.
På nyttårsaften fikk i besøk av vår firebeinte barnebarn og da ble høyttalerne koblet inn for å dempe støyen rakettene.
Det derre med raketter er noen meningsløse greier når man tenker på dyrene.

Det er ganske stor forskjell på å lytte på musikk på hodetelefoner og høyttalere.
Tråden ble opprettet for å få innspill, ser for meg på sikt at blir det flytting til en sentrumsleilighet med mindre boareal.

Konklusjon:
I og med at jeg ikke må selge Mola Mola Kaluga og Respons høyttalere med tilhørende høyttalerkabler så kommer jeg nok til å veksle mellom de.
Ferrum OOR er balansert, veksling mellom systemene foregår med å bytte Balansert kabel til henholdsvis effektforsterker og forst til hodetelefoner.
Dessverre er Respons bal kabel for kort til hodetelefonforsterker bruker en Topping her og heller ikke samme gode nettkabel med filter.
Ser at det blir en form for Ole Brum svar :rolleyes:
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.369
Antall liker
35.116
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Kan ha lengre perioder med hodetelefoner, men ender alltid opp med høyttalerne og det anlegget. Det er noe med lyd i rommet, bølger i bevegelse som treffer kroppen på en eller annen måte. Ole Brum svar her også, men jeg bruker nok høyttalerne 80% av den tiden jeg lytter til musikk.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.659
Antall liker
21.465
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hodetelefoner er plan B.
Spotify rett i høreapparatene eller bilstereoen er plan C.

Men jeg har ikke kjøpt hodetelefoner siden 1993. Sennheiser HD580. Har lyst å prøve AKG K701. De ser så bra ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.782
Antall liker
5.431
Sted
Holmestrand
Jeg fikk låne Jecklin Float av en som hadde kjøpt dem uprøvd mens han var sjømann.
Vedkommende trodde det var en vanlig hodetelefon, men den har jo sine sære trekk.
888jecklin.promo_.jpg

Bildet illustrurer ganske godt hvor lur du føler deg med disse på ...
Men lyden husker jeg som særdeles god.

Mener Svein Erik Børja kalte dem verdens beste?
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.261
Antall liker
6.336
Sted
Under stjernene
Jeg fikk låne Jecklin Float av en som hadde kjøpt dem uprøvd mens han var sjømann.
Vedkommende trodde det var en vanlig hodetelefon, men den har jo sine sære trekk.
Vis vedlegget 777825
Bildet illustrurer ganske godt hvor lur du føler deg med disse på ...
Men lyden husker jeg som særdeles god.

Mener Svein Erik Børja kalte dem verdens beste?
Ja, du husker rett (y)
Det var elektrostatene det var snakk om. De hadde også 1 eller to "billig" modeller.
Elektrostatene ble oppdatert med en ny elektronikkboks (fra sølv til svart) og med en flatkabel mellom boks og hodetelefoner. Måtte bytte plastikkbøylen en gang da den fikk en sprekk.

Det var i en artikkel i svenske Radio&TV.
Hvor han gikk gjennom alle komponenter i "drømmeanlegget", mener han anbefalte ML-1 som forforsterker.

Etter hvert som anlegget ble bedre, ble hodetelefonene dårligere og dårligere. Om JF faktisk ble dårligere eller bare andre ble så mye bedre skal jeg ikke være skråsikker på.
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.261
Antall liker
6.336
Sted
Under stjernene
En oppdatering:

Fikk feil på den balanserte kabelen til Focal Utopia, har fått ny fra Focal som er mykere og litt bedre. I ventetida ble ForzaAudioworks beste kabel med Furutech støpsel bestilt.

Du verden for en forskjell, hodetelefonene er ikke til å kjenne igjen.
Det er så mye å hente på en bedre kabel, at man ikke har hørt hva Utopia kan levere med medfølgende kabel.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
YesJens: Jeg gjorde det der da jeg flytta på hybel. Med et par Beyer DT911 Pro, en NAD 522 og Creek OBH11SE. Funka gull, men ja, jeg savna hovedsettet etter et år. Så før jeg skulle hjemom for å forberede permanent flytting, bytta jeg hybelsetupen i et italiensk tårnrack jeg fortsatt bruker- 22 år etter. Så hodetelefoner er for meg et verktøy til miksing eller reise, og jeg bruker idag et par svært gode Focal Listen. Ekstremt godt egnet til bruk med mobile enheter. Veldig greit hvis jeg blir liggende på sykehus over lang tid, det.
 
Topp Bunn