har lest igjennom alle svar i tråden ganske nøye, for å prøve se om jeg har fått noe svar på det jeg spurte om.
vel, egentlig ikke. det jeg ser er at det er mange som "opplever" det samme som meg med hi-end utstyr.
tror nok endel har missoppfattet meg, men det spiller mindere rolle.
at jeg hører forskjeller, er det ingen tvil om. (beklager til alle som kun må ha konkrete beviser)
hvorfor vi(jeg) hører forskjeller, har jeg imidlertid ikke blitt noe klokere på.
så konklusjonen er ett av tre.
enten så inbiller jeg meg forskjeller som ikke finnes. tror det er heller tvilsomt, men man kan aldrig vite,
hørselen min( og endel andres ) er alvorlig mye bedere en alt type av måleutstyr :
teknikken for å fange opp de forskjellende vi hører, er ikke utviklet godt nok enda, eller ikke er det satset riktig for å "se" de hårbare forskjeller. dette tror jeg.
som ett lite apropos til dette, kan jeg si at jeg tok det for gitt at instrumenter som fanget opp dette eksisterte.
ble faktisk fortalt dette på hi-end messer for endel år siden. etter noen hendvendelser til fabrikanter som fortalte dette, i den senere tid. viste det seg at dette dreide seg om ett sammenlignings-instrument som til slutt viste mere feil informasjon en reelle målinger. mere en dette ville produsentene ikke fortelle meg om saken.
så nå er jeg der jeg var, og storkoser meg lykkelig med godt lydene hi-end utstyr, i vente på de konkrete bevisene som jeg vet vi hører