Endelig eget lytterom.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Forslag 1 ser fint ut på papiret hos deg også.

    Har du muligheten for å gjøre Lp-lagringen mer symmetrisk?
    Dvs ha de to bakerste Lp-"kassene" på venstresiden over på høyresiden?
    Da blir det jo også plass til en ekstra basstrap i venstre hjørne bak.... ;)

    Mvh
    Rolf
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Full mulighet til å sette Montana-reolene symetrisk RoDa. Vurderer ellers å sette disse på loftet og gå for 3 stk 12"X12" (dvs 700X700 mm) bakerst i rommet. Dette frigjør bredde på gulvnivå.

    Eventuelt supplere med noen flere av de som er tegnet inn, på motsatt side (man får aldri for mye lagringsplass til vinyl).
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hvordan går det med den nye residensen? Noe som skjer?
    Lenge siden siste tilstandsrapport nå.... ::)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Overtar neste onsdag Hagto.

    Nå er anlegget koblet ned og skal pakkes i løpet av helgen. Blir visninger og forhåpentligvis salg av gamle leiligheten i løpet av måneden. Må ha ut hifien før visning.

    Faktisk minst like spennende å selge som å kjøpe. Kommer nok tilbake med bilder og inntrykk etterhvert som jeg kommer i havn. Tipper det blir mer fokus på møbler og belysning enn hifi denne høsten.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Fosse skrev:
    Overtar neste onsdag Hagto.

    Nå er anlegget koblet ned og skal pakkes i løpet av helgen. Blir visninger og forhåpentligvis salg av gamle leiligheten i løpet av måneden. Må ha ut hifien før visning.

    Faktisk minst like spennende å selge som å kjøpe. Kommer nok tilbake med bilder og inntrykk etterhvert som jeg kommer i havn. Tipper det blir mer fokus på møbler og belysning enn hifi denne høsten.
    Du får ha lykke til med salget!
    Skal bli spennende å følge med i hvordan du får det til i den nye leiligheten. Er artig med innredning og nyinnkjøp til ny leilighet også. Du har jo sansen for design så jeg gleder meg til bilder senere :)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har du fått anlegget opp og gå da Fosse? Spent på å høre om hvordan integrering i nytt rom går!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Overtok leiligheten igår. Nå må jeg ha visning på og selge gamle leiligheten før jeg kan tømme den for møbler.
    Hifien skal være flyttet i løpet av dagen, men det det kommer nok til å ta en stund før anlegget settes opp. Kanskje jeg kan ha noe på gang innen en måned?

    Kommer tilbake med bilder så snart det skjer noe, men fokuset er ikke helt på hifi om dagen.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er da man skal gå på konsert, mann! ;D Forøvrig , gratulerer med ytterst smakfull vintagedings!
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Føler med Fosse jeg. Det blir så liten tid tilbake når man bedriver adresseforandring. En eneste konsert ble det på meg denne festivalsommeren, men den var til gjengjeld fin.

    Vi får fine bilder etterhvert vel?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ja, jeg ser frem til bilder :)
    Gratulerer med ny adresse!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Siden jeg ikke kommer noen vei med oppkoblingen får jeg ta noen bilder fra slagmarken. Har demontert en masse bokhyller på rommet, og må vel bedrive sårutbedring med tid og stunder, men foreløpig er det slik det ser ut altså. Vinduet kommer trolig midt midt mellom høyttalerne. Muligens med DaaDer foran når det blir for kritisk lytting, vi får se.



    Så får vi se om vi ikke kan finne en passende lampe til rosetten, bare for at gutteromsfaktoren ikke skal bli for høy.
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Det må forresten rettes stor takk til Parelius. Mannen viser, tross pen alder og høy bokkunnskap, enorme ferdigheter når det gjelder rygging med tilhenger type boogie foruten rå muskelkraft når tung hifi skal bæres opp fire etasjer à drøye tre meter. Hjertelig takk Parelius.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Du finner sikker en fin lampe, Fosse. Her gjør vi stas på malende polakker med ett rødt filter i vår nye Luceplan Titania, som henger i Pareliuses maltbar på kjøkkenet. Han kunne kanskje behøve forfriskninger?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Det ser da pent og lovende ut dette Fosse! Tror kanskje du gjør lurt i å forsøke på 15m2 med Merlin'ene. Et stort rom med mange åpninger vil nok kunne bli i meste laget for 2x7" bass elementer. Dette blir helt sikkert knall! Skal du ha elektronikken mellom høyttalerne?
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Flytting er en sosial aktivitet, og når jeg kan omgåes en hedersmann, så blir det som en fest, Fosse. Det skal likevel sies at mitt forhold til Merlin Sand & Bergverk, nok er blitt mer anstrengt. De burde for ettertiden bli å anse som faste installasjoner i leiligheten. Dog var Aviden overraskende lett, og jeg undrer meg litt over kvaliteten på slik pappmasje!

    Leiligheten er topp, jeg har allerede plottet inn mulig(e) maltspot(er). Du skal ikke se bort fra at vintageanlegget til frøkenen blir det mest brukte når hendene skal foldes. Nevnte du noe om platesnurrer av vintagetypen også? (Jeg skal ikke her nevne noe om en fortreffelig Luxman som støver ned under min egen seng, og som ville ha matchet Luxmanforsterkeriet på en fortreffelig måte. Jeg sover så mye bedre slik.)

    Vi må se til å komme oss opp i kornåkeren, og avlegge maltbaren et besøk, Fosse; skjønt en kan jo tro en er blitt servert ecstasy, når en hviler øynene på en Luceplan Titania. Vi skal kanskje vente til Valentino får en mer resistent snurrer også?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Ahhh, god smak med hensyn til belysning også Valentino. Vel, selv kommer vi nok til å bygge videre på det jeg har med meg. Blir vel mer "klassisk modernisme" her.

    Jo, de veier overraskende mye de Merlin, ikke blir det bedre av at man har pakket begge i samme emballasje heller. Aviden har vel vekten i tallerkenen mer enn i chassis, så den er ikke tyngst, snarer best:)

    Nå er vintage Luxman forsterker og Dual platespiller innkjøpt for plass på maltrommet på loftet, tipper det kan bli ganske så trivelig etterhvert som møbler og annet nødvendig finner veien.

    Dere har jo stående invitasjon gutter. Men Impulse har staffettpinnen for øyeblikket?
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Dette kommer til å bli svært så lekkert, Fosse. Her er det sikkert plass til både Le Corbusier, Bratterud, Starck og Eames, om det skulle være. I estetisk stilsikkert samspill med Avid, Graaf, Hovland og Merlin, selvfølgelig. ;)

    Joda, det er nok jeg som har stafettpinnen. Trenger riktignok nye utgangsrør for tiden, men skal sale opp den svenske autostradacruiseren og hente noen på fredag....
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Ja, tenkte bare informere kort om fremdriften; på stedet hvil, enn så lenge.

    Det kommer nok til å ta en god stund før dette kommer helt på plass. Sliter med salg av leilighet og får ikke flyttet møbler før den tid. Nå er planen å bruke tid på (lettere) oppussing av hifirommet, men jeg er litt kjørt på tid om dagen så det blir vel neppe ferdig første par ukene. Etter det blir det vel provisorisk oppsetting av anlegget tenker jeg, i påvente av reoler og øvrig møblement. Med de boligutgiftene jeg har for øyeblikket blir det vel ikke økonomi til de helt store utskeielsene heller før jul.

    Lover å komme sterkere tilbake og legger tråden på hvil.....
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Da håper vi at tråden får R.I.P. og hente nye krefter.
    Imens kan jo du hvile litt og leske tørste musikknerver hos R.I.D.

    ;D

    R
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Ta den tiden du trenger du, Fosse. Jeg kan passe på utstyret ditt (DAAD etc). lenge ennå jeg. Ingen grunn til å forhaste seg.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Nå Parelius, nå må du nok ringe Ketil Hansen snart, for å bestille egne DaaDer. Vi har så vidt begynt å pusse opp....

    Førstedamen i gang med rulla.... Første strøket tatt når jeg kom hjem fra jobb.

    Pokker, dette er brudd på HMS-reglene, fot på øverste trinn av gardintrapp.
     

    Vedlegg

    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Fosse skrev:
    Pokker, dette er brudd på HMS-reglene, fot på øverste trinn av gardintrapp.
    Dæven steike! Her bør det snarest bli foretatt en gjennomgang av IKT-håndboken for å finne ut at hvordan denne åpenbare rutinesvikten kunne skje!

    Mvh
    HVO-Rolf
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Fosse skrev:
    Nå Parelius, nå må du nok ringe Ketil Hansen snart, for å bestille egne DaaDer. Vi har så vidt begynt å pusse opp....

    Førstedamen i gang med rulla.... Første strøket tatt når jeg kom hjem fra jobb.

    Pokker, dette er brudd på HMS-reglene, fot på øverste trinn av gardintrapp.
    Ehhhem... Fosse da. Og det eneste du kom på å gjøre når du kom hjem til en hardt arbeidende kvinne, var å finne fram fotoapparatet for å dokumentere for dine hifi kumpaner. Har historien en fortsettelse??? Gleder meg forøvrig til å følge med utviklingen av rommet. Håper du får anlegget opp å spille igjen fort som fy!!
    P.S Komplimenter til Førstedamen, som fremstår i elegant positur selv under hardt (og forferdelig kjedelig) arbeid!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Riktig så galt er det ikke gut_man, jeg åpnet vinen og tok andre strøket.... Men så var trelastlageret stengt idag så det blir ikke belistet før til uken.

    Artige produkter RoDa, men veggene er hvite så da tror jeg nok at jeg kommer til å være litt kjedelig sånn sett.... beklager.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Jeg valgte nytt hvitt ræl her:
    ELKO LK16 er nøktern funksjonalitet. "Jeg er en lysbryter." eller "Jeg er en dobbel stikkontakt, og ikke rompa på en gammel jetjager." ;D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Fosse skrev:
    Riktig så galt er det ikke gut_man, jeg åpnet vinen og tok andre strøket.... Men så var trelastlageret stengt idag så det blir ikke belistet før til uken.
    Puh! ;D Har du et tidsskjema for når anlegget ditt er oppe og går igjen da Fosse? Har fryktelig lyst å booke en lytteseanse, og høre hvordan Dynavectoren høres ut i ditt anlegg kontra mitt eget! Og btw, har registrert at du har annonsert et besøk hos Hagto.. Egersund, hugh end land er knappe to timers kjøring fra Lyngdal. Og her er både hjerterom og husrom! Du er hjertelig velkommen for en lytt Fosse!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Du er hjertelig velkommen når jeg kommer i orden gut_man, virkelig, men det ser ut til å dra i langdrag. Rommet blir nok ferdig ganske snart, og da blir vel sakene satt midlertidig opp, trolig uten platespiller med det første, jeg trenger å vite mer om møbler og greier før jeg plasserer den. Jeg har tidligere nevnt at jeg har en leilighet jeg må få solgt før jeg kan få flyttet sakene, jeg kommer ikke helt i boks uten. Tidsskjema, ja det er opp til markedet og ikke meg, jeg er nå halvannen måned etter, og 300 000 under skjema :(

    Nå har jeg dessuten planer om ny jobb så fokuset denne høsten har ikke ligget på azimuthjustering og nåletrykk.

    Har veldig, veldig lyst til å få tatt turen til Hagto, da hadde en tur innom deg selvsagt stått høyt på listen. Takker så masse for innbydelsen.
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Valentino skrev:
    Jeg valgte nytt hvitt ræl her:
    ELKO LK16 er nøktern funksjonalitet. "Jeg er en lysbryter." eller "Jeg er en dobbel stikkontakt, og ikke rompa på en gammel jetjager." ;D
    Haha, hva skjedde med "Jeg er en kjøkkenlampe, og ikke Hindenburg"? :D ;D ;D
    (Sorry for søplinga av tråden Fosse, holder den bare levende mens du maler.... ;))

    R
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Hehe, har det ikke mere morro enn vi lager selv ;D ;D
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Lage selv ja. Har tegnet en benk etter slik den passer anlegget best. Synes det var lite standard som passet mitt oppsett. En kollega av meg, takk Henrik, har illustert i 3D og skal få kappet til platene til meg, så er det bare å lime etter beste evene, og lakkere.

    Siste bildet viser planlagt oppriss. Nå mangler det i prinsippet par å få koblet opp strøm, og få fikset møbelet, så er jeg igang.
     

    Vedlegg

    N

    nb

    Gjest
    Ser jo lækkert ut det der, personling ville jeg ikke hatt CD-spilleren så nærme gulvet, er litt urpaktisk synes jeg.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Gratulerer med pen leilighet :) Ser ut til at din kjære har adekvat forståelse for hifi`ens plass i hjemmet :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Jeg vet, men med problemet mitt er at jeg har en effektforsterker som sender ut 450W i ren varme, pluss platespiller. Kunne hatt cd-spilleren under platespilleren, men den er topp-loadet, så.... Men her er det jo mulig å laborere. Dessuten bruker jeg volumkontrollen på Hovlanden mer enn cd-spilleren (har ikke fjernkontroll).

    Alle disse småboksene gjør det også litt krøkketet, step-up-trafo, BAM og strømforsyning til platespiller. BAM-en skal i tape-loop og step-upen nærme den innebyggede riaa-løsningen (og ikke for nærme store strømforsyninger). Dessuten begrenset med plass mellom DaaDene. Har vært igjennom en mengde alternativer, og det må bli kompromiss noen steder. Det kommer steinplater oppå, disse har jeg klare. (Må teste litt, selvsagt, men det har jeg brukt inntil idag, dessuten ser det bra ut).
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    atonal skrev:
    Gratulerer med pen leilighet :) Ser ut til at din kjære har adekvat forståelse for hifi`ens plass i hjemmet :)
    Hun er mer enn forståelsesfull!!! Eget lytterom har aldri vært annet enn velkomment, men vi er enige om at det bør være plassert slik at men ikke fjerner seg totalt fra det som ellers skjer i boenheten. Sånn sett bør dette funke, rett innenfor spisestue/kjøkken, så kan man nyte musikk med middagsgjester også, om man åpner døren.

    Takker for hyggelig kommentar forresten.
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Planlegger du nye målinger for å finne plassering av DaaD-er i det nye rommet?

    Mvh
    Rolf
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Hei Fosse :)

    Veldig veldig morro å sjå at du er godt i gang igjen, benken ser meget funksjonell og pen ut! Håpar du blir kvitt leiligheta til ein ok pris snart (hvis ikkje den allerede er long gone). Følger spent med vettu :)

    Mvh. Karl
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn