En sang, bare en sang

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.174
Antall liker
34.563
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Du får lov til å nevne bare en sang, som du synes er den aller beste for deg. Legg gjerne med link for eksempel fra youtoube.

Jeg er først ut, denne har alt mener jeg, både liv, røffhet og masse følelser.
pink floyd - comfortably numb
 

Makrellen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.10.2012
Innlegg
179
Antall liker
293
Incident on 57th Street oppsummmerer på mange måter alt som er bra med E-Street Shuffle, som har vakreste side 2 i rockehistorien. Storslagent, poetisk, romatisk, overveldende!

 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
En sang??? Ærrú fullstendig gær'n; en sang?? Det er jo fullstendig umulig. Det kommer an på dagsform, tid på døgnet, tid på året, om det er østavind eller ikke, om en er sint og sur, litt melankolsk eller i tipp topp humør, og 114 andre faktorer. Helt absurd er det.

Men hvis jeg absolutt må.

 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
1 sang? Ikke sjans. Gi meg 50 så kommer de rekende på ei fjøl. Alt til sin stemning, bruk, egnethet.
 
P

parafinoksen

Gjest
Én av mange ... Denne sangen fikk meg på Ry Cooder-kjøret, selv om den ikke inneholder fet slidegitar. Det er bare noe med rytmene, klangen på kompgitaren, rommet og den sprø historien. En ordentlig gladsang.

 

veleik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.12.2006
Innlegg
368
Antall liker
387
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
7

Min favorit. Føler meg gammel når denne har blitt 25 år...
 
Sist redigert:

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.386
Antall liker
1.473
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det er så mange gode låter til forskjellige stemninger, men må jeg velge en så blir det denne.

 

lurvis

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2015
Innlegg
2.704
Antall liker
4.871
Sted
Totenvika
Torget vurderinger
0
En sang, bare en sang? Kunne valgt en garagepunkheavyjazzcountrybluesartist/band låt, men aldri en syngedame. Daevid Allen var en kul kar, arrangør, orkesterleder og komponist med glimt i øyet, så Gong er mitt valg. Blikket sier alt, spesielt de to siste sekunder av videoen.

 

IvarT

Fløyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.058
Antall liker
4.924
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Det er ingen som synger på denne, så rent teknisk er det vel ingen sang. Men denne har fulgt meg helt siden kassettspilleren på gutterommet, og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt den. Likevel blir jeg aldri lei, og tar den stadig fram igjen.

I den grad en låt kan være skjellsettende, så har denne definitivt vært det for meg.

 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.615
Antall liker
9.171
Sted
Trondheim
Jeg har alltid likt denne. Flott tekst, fantastisk artist.


Men det er bare en av mange. Jeg burde jo nevnt noe med The Beatles eller Richard Thompson, men denne gangen ble det Janis Ian.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
En umulig oppgave. Men dette er en av de mest musikalske sangene jeg vet om.

 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.615
Antall liker
9.171
Sted
Trondheim
Jeg vet det ble sagt bare en sang, men jeg greier ikke unngå denne, så beklager at det ble 2.

 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Som flere skriver - en nærmest umulig oppgave. Men velger denne låta innen "pop-genren"
"Music" av John Miles har forfulgt meg siden jeg hørte den som 14-åring i 1979 - og lenge før jeg ble klar over at musikk var det jeg skulle ha som levevei....

 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.174
Antall liker
34.563
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jeg vet det ble sagt bare en sang, men jeg greier ikke unngå denne, så beklager at det ble 2.

@otare da... EN sang... Så kommer du med TO på en dag😳
Kan vel ikke være såååå vanskelig, det finnes kanpt god musikk der ute....

Du er tilgitt for denne gang.
 

jmolnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.780
Antall liker
5.598
Eg veljer meg ein song frå albumet som sette sterkast spor hjå meg i tenåra. Albumet eg hadde valgt om eg måtte velje eit einaste. Frå Peter Gabriel - So, så vel eg Don’t Give Up. Duett med Kate Bush, og med Tony Levin si fabelaktige basslinje.

 
Topp Bunn