Forsterkere En brannfakkel!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K

    kveita

    Gjest
    Hei og velkommen.


    Skit i bransjen.. hehe.. Var heller ikke pop da MA KT88 med oppgraderte smårør (nos rør) vart funnet like god som MC 275 :)

    Slenger inn en link til denne så du vet hva jeg snakker om.

    Music Angel KT88 - Mala Audio



    Sett i gang med tråden.. link til produkt.
    Og link til hva en trenger og hvordan gjør vi det med viften?

    Spiller den like godt som Doxa? og rørforsterkeren Music Angel KT88 (ca 6000kr for ny)?

    Hegel er oppskrytt. Fikk bekreftet mine mistanker på det, da jeg byttet med en Doxa SE som kom ut i 1994 :)
    Den spiller ringer rundt Hegel. Var som å gå fra hifi til hi-end :)
    Jeg bruker å sammenligne min Dayens Ampino Amp(nypris 3950) med rørmonoblokker som i sin tid kostet 55 tusen for et par (1997).
    Dayens er helt tyst, ja på linje med Klasse D forsterkere. Med bare 35 watt er det mer en nok til mitt bruk.Rørblokkene gir hørbar sus i HT,bruker jævelsk m strøm og rørskifte koster fort 6000 kr. Rørblokkene er derfor henvist til anlegg nr 2' og for å være ærlig så er de ikke savnet. Er enig m de som hevder at pre er viktig, Dayens låter utrolig mye bedre med TVC pre enn med rørpre.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Matching er alfa omega. At en forsterker skal passe alle ører og alle høytalere er en litt naiv tanke. Det er kjempeflott at du har funnet en rimelig forsterker som passer din smak og matcher dine høytalere godt. Det er derimot langt derfra til å lage en allmenngyldig regel av funnet ditt. Prestisje og pris har ikke noe med saken å gjøre.

    Mvh
    Roysen
    Neimen..her var vi veldig sur gitt :p
    Hvorfor? For at det finnes noe billig som kan ligge i samme leiet som dyrt utstyr?
    F.eks MAen, den rørforsterkeren..det minner om det samme. Der kom det en haug å rakket ned på den, selv om den var like god som MC 275 og av egen erfaring, måtte jeg der opp i Krell for å få like god lyd som MAen.
    Nei, slutte med sure miner ;)

    Jeg skal vertfall teste ut denne ut på nyåret :)
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Mine 3 siste forsterkere har vore eit svært sidelengs bytte. Forskjell i (ny)pris har vore 5000-60000.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Mine 3 siste forsterkere har vore eit svært sidelengs bytte. Forskjell i (ny)pris har vore 5000-60000.
    Jepp, kjenner meg igjen.
    Fikk tak i den jeg har nå for 2000,- og 500 for pre =2500,- og spiller ringer rundt alt jeg har hatt + musikalsk som fy :)
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Hehe den ser fin nok ut ja, men den viften er ikke egnet til stille hjemmebruk. Jeg fjernet også hele den plastikkanordningen(rasler!) den er montert i, og plasserte ny vifte ca en cm nærmere kjøleprofilen..
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Matching er alfa omega. At en forsterker skal passe alle ører og alle høytalere er en litt naiv tanke. Det er kjempeflott at du har funnet en rimelig forsterker som passer din smak og matcher dine høytalere godt. Det er derimot langt derfra til å lage en allmenngyldig regel av funnet ditt. Prestisje og pris har ikke noe med saken å gjøre.

    Mvh
    Roysen
    Neimen..her var vi veldig sur gitt :p
    Hvorfor? For at det finnes noe billig som kan ligge i samme leiet som dyrt utstyr?
    F.eks MAen, den rørforsterkeren..det minner om det samme. Der kom det en haug å rakket ned på den, selv om den var like god som MC 275 og av egen erfaring, måtte jeg der opp i Krell for å få like god lyd som MAen.
    Nei, slutte med sure miner ;)

    Jeg skal vertfall teste ut denne ut på nyåret :)
    Jeg sliter litt med å se hva som var så surt med Roysens innlegg?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hehe den ser fin nok ut ja, men den viften er ikke egnet til stille hjemmebruk. Jeg fjernet også hele den plastikkanordningen(rasler!) den er montert i, og plasserte ny vifte ca en cm nærmere kjøleprofilen..
    Hørtes fornuftig ut.
    Virker enkelt og. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Matching er alfa omega. At en forsterker skal passe alle ører og alle høytalere er en litt naiv tanke. Det er kjempeflott at du har funnet en rimelig forsterker som passer din smak og matcher dine høytalere godt. Det er derimot langt derfra til å lage en allmenngyldig regel av funnet ditt. Prestisje og pris har ikke noe med saken å gjøre.

    Mvh
    Roysen
    Neimen..her var vi veldig sur gitt :p
    Hvorfor? For at det finnes noe billig som kan ligge i samme leiet som dyrt utstyr?
    F.eks MAen, den rørforsterkeren..det minner om det samme. Der kom det en haug å rakket ned på den, selv om den var like god som MC 275 og av egen erfaring, måtte jeg der opp i Krell for å få like god lyd som MAen.
    Nei, slutte med sure miner ;)

    Jeg skal vertfall teste ut denne ut på nyåret :)
    Jeg sliter litt med å se hva som var så surt med Roysens innlegg?
    Synd for deg :)
    Neida..men det lyser litt surmuling og irritasjon syns jeg.
    Tar jeg feil, er det bare å legge seg flat :)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hehe, Ja, oj så synd det er på meg. Men Roysen er uten tvil i stand til å svare for seg selv;)
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Jeg ble på nittitallet selv "lurt"til å kjøpe et dyrt forsterkersett til mine Dynaudioer etter å ha lest om et norsk forsterkersett som begynner på e,og som ble skrytt opp i skyene an hifibladene.Solgte min rimelige Rega Elex som var i svakeste laget av og til å inn med nytt oppskrytt.
    Resultat = total nedtur.Musikken forsvant.:( Nye kabler ble kjøpt inn og testet i vilden sky.Det ble bedre etter det men magien som var der i seine kveldstimer var borte. En besj er fremdeles en besj selv om den blir pakket inn i glanspapir.:rolleyes:
     
    N

    nysjerrigper

    Gjest
    så hvem blir den første som bestiller en? ca. 3100kr inkl frakt er ikke store investeringen for de fleste her inne. :p
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Den litt større QSC GX5 er ranket som mest solgte effektforsterker på prisjakt.no - så det må da være flere med erfaringer med denne GX serien..
     
    K

    kveita

    Gjest
    Ser at d kjøres kampanje på NHT A1 monoblokkene på 250 w til kr 2495 pr stk uten vifte.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Matching er alfa omega. At en forsterker skal passe alle ører og alle høytalere er en litt naiv tanke. Det er kjempeflott at du har funnet en rimelig forsterker som passer din smak og matcher dine høytalere godt. Det er derimot langt derfra til å lage en allmenngyldig regel av funnet ditt. Prestisje og pris har ikke noe med saken å gjøre.

    Mvh
    Roysen
    Neimen..her var vi veldig sur gitt :p
    Hvorfor? For at det finnes noe billig som kan ligge i samme leiet som dyrt utstyr?
    F.eks MAen, den rørforsterkeren..det minner om det samme. Der kom det en haug å rakket ned på den, selv om den var like god som MC 275 og av egen erfaring, måtte jeg der opp i Krell for å få like god lyd som MAen.
    Nei, slutte med sure miner ;)

    Jeg skal vertfall teste ut denne ut på nyåret :)
    Jeg sliter litt med å se hva som var så surt med Roysens innlegg?
    Synd for deg :)
    Neida..men det lyser litt surmuling og irritasjon syns jeg.
    Tar jeg feil, er det bare å legge seg flat :)
    Legge seg flat!

    Mvh
    Roysen
     

    chris33

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2011
    Innlegg
    166
    Antall liker
    31
    Sted
    Østlandet
    Vet at flere på utenlandske forum lovpriser Crown Xls serien til hifi, fortrinnsvis 2000 og 2500. Har vurdert å prøve xls 2000 sammen med
    en Maverick Audio Tubemagic D1 som pre og dac. Hvis det funker bra har man en grisebillig løsning med mye kraft.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    En PA-forsterker har ingen ting å gjøre, hverken mellomtone eller diskant i et High-End anlegg. Disse er bygget med helt annen prioritering enn f.eks magisk mellomtone, oppløsning og holografi. I bassen derimot, er det mange som benytter PA-forsterker med stort hell.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Haha..her må dere lese.. haha hehe..er vist noen som ikke liker hi-end og da retunerte han den :p

    innlegg 7 og der skrives det (google oversetter fra fransk eller hva det var) :

    OK, har QSC blitt returnert. Altfor mange tvil og etter å ha prøvd det med noen høyttalertyper som jeg er mer vant med jeg tror jeg hører en umusikalsk slags high end .... kanskje det er bare min fantasi etter å ha lest så mange dårlige ting om det .. . uansett hva det er nå borte, og søket gjenopptas.
    Jeg vil sannsynligvis bestille en Rocktron Velocity 300 neste og se hvor det tar meg, minst har den et bedre omdømme rundt her og på halvparten av strømmen det setter meg i en bedre posisjon til å eksperimentere med tilgjengelige høyttaler drosjer også.
    takk folkens!

    Google Oversetter
     

    Tiguan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.03.2010
    Innlegg
    61
    Antall liker
    2
    Hehe Tiguan det er ikke den bremsekloss jeg ikke har pusset, stelt for, ja kjelt med:) Temaet er for meg hvor store forskjeller i ytelse det reellt sett er mellom velkonstruerte (og strømsterke nok til de ht de driver) forsterkere. Når jeg skriver ørsmå nyanser så mener jeg nyanser som på lydkvalitet aleine ikke har direkte sammenheng med pris. Største bremseklossen jeg har i anlegget heter naboer. Dermed spilles det (for) mye på koseligt nivå :)
    Lydkvalitet /pris har vel aldri hatt direkte sammenheng uansett utstyr i denne hobbyn...

    Men dine ørsmå nyanser kan faktisk være store for noen.. tenk ørsmå nyanser per utstyr man oppgraderer tilsammen blir det sure naboer(-:
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Før noen nekter her, bør dere høre denne mot deres egen.. OMG
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Før noen nekter her, bør dere høre denne mot deres egen.. OMG
    Sorry Bub, men det er jo ikke slik det er på forumet.
    Nå for tiden kan alle ha fordommer og trassige meninger om hva som helst.
    Erfaring, refleksjon og ydmykhet er utsolgt.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Kan ikke være mer enig.

    En PA-forsterker har ingen ting å gjøre, hverken mellomtone eller diskant i et High-End anlegg. Disse er bygget med helt annen prioritering enn f.eks magisk mellomtone, oppløsning og holografi. I bassen derimot, er det mange som benytter PA-forsterker med stort hell.
     
    Sist redigert:

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Men må det være magisk for å være bra? Trodde ekte var bedre enn magi? Skal ikke hifi være så ekte som mulig?
    Du har rett i at det er andre prioriteringer i PA, kan nevne mindre prioritet på utseende, markedsføring og fine brosjyrer. PA-greier skal funke. De fleste spiller bra, og setter man prisen opp mot "hifi"-merker så er det rått parti i de aller fleste tilfeller.
    Bare det faktum at det er debatt rundt temaet heller sterkt mot at forskjellen er veldig liten.
     
    M

    mfufu

    Gjest
    Hadde noen kamerater som spillte i band maaaange år tilbake (gymnaset tiden), de hadde kjøpt inn eget PA anlegg som de brukte i en garage de øvde i. En gang han ene inviterte til hage fest så tok han dette anlegget med seg hjem og satte på verandaen og koblet til en cd spiller. Lyden hørtes totalt skrap og verdiløs ut til og begynne med, og allt annet en "realistisk".... men jo fullere og svimlere vi blei utover kvelden jo råere og mere fantastisk ble anlegget og lyden ;)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Dynaudio bruker forsterkere fra LAB gruppen (med en effekt på 4x2300W pr monitor) på sine råeste studiomonitorer...

    Jeg vil anta at Dynaudio M3XE har langt mer potensiale på samtlige parametre enn storparten av høyttaler/forsterkerkombinasjoner her på forumet.
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Må dere ikke glemme at PA har mange kvalitetsgrader. Det er en selvfølge at en billig PA forsterker som Crown XTi ikke har samme oppløsning i diskanten som f.eks en Mark Levinson. På samme måte som en Marantz integrertforsterker ikke når opp til en Crown Studio Reference. Det interessanne er at Crown Studio Reference på veldig mange punkter overgår ML. Ser man på prisforskjellen så er det ganske rått.

    Mitt inntrykk er at Crosstalk og intermodulasjon blir nedprioritert i de rimelige PA forsterkerne.
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    650
    Antall liker
    553
    Mulig jeg tar feil men er det ikke slik at PA bruker stort sett transistorer med høyere spenning(derav høyere effekt mere A )og det er mye enklere å få mye power ut av de?.
    Problematikken har vært at den høye spenningen har ført til en dårligere kvalitet og unøyaktighet .Nå har vell sikkert utviklingen gått videre her også så det er ikke usannsynlig at de er blitt bedre og at dette kan låte greit og er mye effekt for pengene spesielt for og drive bass system. Men at dette har noe med hifi/high end å gjøre er jeg noe skeptisk til .Hadde vært greit og få lyttet til noe av disse forsterkerne som er nevnt og jeg synes det er fint at opplevelsene blir delt og diskutert her:)
     
    Sist redigert:

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Mulig jeg tar feil men er det ikke slik at PA bruker stort sett transistorer med høyere spenning(derav høyere effekt mere A )og det er mye enklere å få mye power ut av de.
    Problematikken har vært at den høye spenningen har ført til en dårligere kvalitet og unøyaktighet .Nå har vell sikkert utviklingen gått videre her også så det er ikke usannsynlig at de er blitt bedre og at dette kan låte greit og er mye effekt for pengene spesielt for og drive bass system. Men at dette har noe med hifi/high end å gjøre er jeg noe skeptisk til .Hadde vært greit og få lyttet til noe av disse forsterkerne som er nevnt og jeg synes det er fint at opplevelsene blir delt og diskutert her:)
    Hva mener du med "transistorer med høyere spenning"? Spenningen er normalt gitt av maks utspenning. Vi snakker absurd kraftige forsterkere om det overstiger f.eks 80Vrms. Det tilsvarer 800W i 8ohm. Ikke mange rimelige PA forsterkere som leverer så mye. En annen ting som du heller ikke må glemme. En del av de mest lovprised hi-fi forsterkerne som MF Titan og Krell MRA leverer mer enn dette. Følger vi logikken din må disse virkelig være dårlige siden spenningen er så høy.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Klart det er forskjeller både opplevde og reelle. Men også en billig god forsterker gjør ikke mye feil om den ikke blir satt på oppgaver den ikke er bygget for. At feelgood faktor er tilstede ved kjøp av high end utstyr er da helt sikkert, det gjør ingenting det, og oftest leverer de svært flott lyd også i fin innpakning. Folk vil nok fortsatt bruke pengene sine uavhengig av hva jeg måtte mene. Heldigvis for det! Og ja jeg hører også forskjell på effekttrinn dvs. på ymse dårlige effekttrinn med tydelig farging av lyden, det finnes endel av de, sikkert nok fordi noen liker de fargene(?)
    En NAD 3020 (helst av de første) er et godt eksempel på forsterker som låter utrolig bra, om den matches med rett høyttalere.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Lydkvalitet /pris har vel aldri hatt direkte sammenheng uansett utstyr i denne hobbyn.
    Det var en særdeles drøy påstand.
    Den er mindre enn før og man får utrolig mye for pengene nå. I tillegg kan man nå finne perler til veldig lite penger, men det kunne man også før. Men der man før måtte bruke 50.000 for å få god lyd, kan man i dag klare seg med langt mindre.
    Kvalitet er kvalitet og kvalitet koster som oftest. Det gjorde det før, og det gjør det nå også.
     

    Tiguan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.03.2010
    Innlegg
    61
    Antall liker
    2
    Lydkvalitet /pris har vel aldri hatt direkte sammenheng uansett utstyr i denne hobbyn.
    Det var en særdeles drøy påstand.
    Den er mindre enn før og man får utrolig mye for pengene nå. I tillegg kan man nå finne perler til veldig lite penger, men det kunne man også før. Men der man før måtte bruke 50.000 for å få god lyd, kan man i dag klare seg med langt mindre.
    Kvalitet er kvalitet og kvalitet koster som oftest. Det gjorde det før, og det gjør det nå også.
    ok,,riktigere formulert da dyrere låter ikke alltid bedre
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Men må det være magisk for å være bra? Trodde ekte var bedre enn magi? Skal ikke hifi være så ekte som mulig?
    Du har rett i at det er andre prioriteringer i PA, kan nevne mindre prioritet på utseende, markedsføring og fine brosjyrer. PA-greier skal funke. De fleste spiller bra, og setter man prisen opp mot "hifi"-merker så er det rått parti i de aller fleste tilfeller.
    Bare det faktum at det er debatt rundt temaet heller sterkt mot at forskjellen er veldig liten.
    Først og fremst vil jeg anbefale deg selv oppleve hva som menes med en magisk mellomtone. Dette både på grunn av den fantastiske opplevelsen dette gir og at det er en fordel at vi diskuterer de samme begrepeme. Hi-Fi, engelsk for High Fidelity, kan oversettes med høy troverdighet, særlig god og naturtro kvalitet ved lydgjengivelse. Hi-Fi er kun er kun en gjengivelse av virkeligheten, aldri ekte. Det finnes mange triks for å lure hjernen til å tro at artistene står i rommet ditt å spiller live. En magisk mellomtone kan være med på å øke troverdigheten. Lyden fra et godt anlegg kan også være bedre hjemme, enn på livekonsert med middels PA-anlegg.
    Selv bryr jeg meg ikke om utseende, markedsføring og fine brosjyrer. Det eneste som betyr noe er at lyden er troverdig tilpasset mine preferanser. Syns at du skal gjøre det selv den tjenesten å teste forskjellige forsterkere i hundretusenkronersklassen. Ikke fordi de koster masse penger, men fordi når man treffer matchingen med høyttalere, rommet og engene preferanser kan resultatet overraske deg. Så er det opp til deg om denne lille forskjellen i bedre lyd er verdt å betale mye mer for..
    Forsterkere blir ofte rost opp i skyene her på Hifisentralen, og viser seg å være keiserens nye klær. Les gjerne tråden om Hypex Ncore, som i mine øyne er bedre enn mange Pa-forsterkere. Selv foretrekker jeg rør- og transistorforsterkere.

    http://www.hifisentralen.no/forumet...5270-hypex-ny-toppmodell-forsterkermodul.html
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Men må det være magisk for å være bra? Trodde ekte var bedre enn magi? Skal ikke hifi være så ekte som mulig?
    Du har rett i at det er andre prioriteringer i PA, kan nevne mindre prioritet på utseende, markedsføring og fine brosjyrer. PA-greier skal funke. De fleste spiller bra, og setter man prisen opp mot "hifi"-merker så er det rått parti i de aller fleste tilfeller.
    Bare det faktum at det er debatt rundt temaet heller sterkt mot at forskjellen er veldig liten.
    Først og fremst vil jeg anbefale deg selv oppleve hva som menes med en magisk mellomtone. Dette både på grunn av den fantastiske opplevelsen dette gir og at det er en fordel at vi diskuterer de samme begrepeme. Hi-Fi, engelsk for High Fidelity, kan oversettes med høy troverdighet, særlig god og naturtro kvalitet ved lydgjengivelse. Hi-Fi er kun er kun en gjengivelse av virkeligheten, aldri ekte. Det finnes mange triks for å lure hjernen til å tro at artistene står i rommet ditt å spiller live. En magisk mellomtone kan være med på å øke troverdigheten. Lyden fra et godt anlegg kan også være bedre hjemme, enn på livekonsert med middels PA-anlegg.
    Selv bryr jeg meg ikke om utseende, markedsføring og fine brosjyrer. Det eneste som betyr noe er at lyden er troverdig tilpasset mine preferanser. Syns at du skal gjøre det selv den tjenesten å teste forskjellige forsterkere i hundretusenkronersklassen. Ikke fordi de koster masse penger, men fordi når man treffer matchingen med høyttalere, rommet og engene preferanser kan resultatet overraske deg. Så er det opp til deg om denne lille forskjellen i bedre lyd er verdt å betale mye mer for..
    Forsterkere blir ofte rost opp i skyene her på Hifisentralen, og viser seg å være keiserens nye klær. Les gjerne tråden om Hypex Ncore, som i mine øyne er bedre enn mange Pa-forsterkere. Selv foretrekker jeg rør- og transistorforsterkere.

    http://www.hifisentralen.no/forumet...5270-hypex-ny-toppmodell-forsterkermodul.html
    Er jo klart at det er du som har fasiten på hva som er magisk? Hvorfor ikke gi f i slikt oppgulp som at man ikke har hørt god lyd og/eller ikke har dyrt nok anlegg.. patetisk!
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Er jo klart at det er du som har fasiten på hva som er magisk? Hvorfor ikke gi f i slikt oppgulp som at man ikke har hørt god lyd og/eller ikke har dyrt nok anlegg.. patetisk!
    Nei, det er svaret ditt som er patetisk i denne sammenhengen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn