Stor spredning
Her var det stor spredning:
- Forforsterkerne er bra, men effekforsterkerne er svake
- Effektforsterkerne er bra, men forforsterkerne er svake
- De små integrerte forsterkerne er bra, men de store effekforsterkerne er svake
- Kildene (CD-spiller, DAC, RIAA) er bra, men forsterkerne er svake
- Forsterkerne er ikke egnet for tungdrevne høyttalere vs. fungerer bra med nettopp tungdrevne høyttalere
- For mye gain vs. passe?
- Utstyr fra Tau produsert i 2010 vs. før Tau vs. for lenge siden, f.eks. 1970-tallet
for å nevne noe.
Trådstarters smak og smak generelt
Trådstarter har, så langt jeg har sett og i motsetning til enkelte andre bidragsytere, ikke gjort rede for sin smak eller sitt lydideal. Hans utsagn er dermed vanskelige å forholde seg til fordi de egentlig henger i løse luften uten referanse(r).
Trådstarter har vel heller ikke fortalt hva han ikke liker med Electrocompaniet, hvilke produkter han har hørt, i kombinasjon med hva, hvor (demo (i butikk er for tynt)), med hvilken musikk og hvor lenge.
Noen liker Cambridge Audio, andre McIntosh, Naim, Hegel eller noe helt annet. Vi har selvfølgelig forskjellig smak. Av dette følger at vi selvfølgelig faller for forskjellige produkter. Dette er er kommentert i bl.a. innlegg #44, #47, #49 og #63, men vektlegges ikke av trådstarter.
Trådstarters produktliste
made4u skrev:
Har lenge gått med tanker om å presentere en liste over produkter som har gjort inntrykk på meg, og produkter som ikke har gjort det - en liste over produkter jeg mener fortjener all verdens ros og andre som jeg mener fortjener ris. Men ville vært en stor jobb det, og ikke alle produkter ville vært nye og for salg akkurat nå. Har jo hatt HiFi interesse i 20 år jeg, og til enhver blitt imponert (og ikke) av diverse produkter. Har alltid besøkt HiFi-butikker og hørt på noe av det dem har, og kunne i alle fall laget en liste som fortalte at noen produkter gjorde inntrykk på meg samlet sett, mens andre ikke gjorde det. Hadde vært et spenn fra Vintage-utstyr til helt nye komponenter og oppsett i så fall.
Kanskje jeg lager en slik liste en gang...
Trådstarters foreslåtte liste over produkter er vel et brudd på regel 3?
Fra "Regelverk for bruk av Hifisentralen"
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,17889.0.html
3) [...]vi tillater ikke dedikerte tråder som har til hensikt å oppsummere de beste og verste produktene du har hørt, av hensyn til at bransjen da lett kan stigmatiseres og uthenges.