Oi oi oi. Faen. Har sjekket litt.
Staten med vitnemalsportalen.no ved hva slags fagbrev jeg har, hvilke høyskoler og universitet jeg har avlagt eksamener. Den vet at jeg har førerrett på bil og tung sykkel, den vet hva slags biler jeg har, den vet hvor jeg bor, den vet hva jeg tjener, den vet hva jeg ga for huset mitt og størrelsen på det (kartverket), den vet hvor stor eiendom jeg har, hvor mange barn jeg har, at jeg er enkemann.
Banken vet hvor mye jeg har på brukskonten, hvilke regninger jeg betaler og hvor mye, og den vet hvor mye sparepenger jeg har.
Statens vegvesen (Staten igjen) vet når jeg har brukt tjenestebilen og hvor langt jeg har kjørt med egen bil/kjøregodtgjørelse.
Ruter vet når jeg har kjørt buss og T-bane, Skyttelpass vet når/hvor jeg har passert bomstasjoner. Sør Korea vet at jeg har en 2025 Ioniq 5 og 2026 Kia ev3, Bertel O Steen visste i går når jeg ringt at jeg også har en Kia Picanto som hadde service sist høst uten at jeg fortalte det selv først.
Vipps vet hvem jeg vippser penger til, og Stereofil vet hva jeg har kjøpt hos dem.
Hvordan kommer jeg meg til Svalbard for å grave meg ned i permafrosten og dekke over meg med tinnfolie uten at Norwegian eller SAS kan vite det?