Så Musk har altså ikke blitt dømt for noe som helst konspiratorisk i motsetning til tyskerne.
Mennesker krenkes av ulike ting. Et eksempel er Musks håndhilsen som noen fremdeles tror var «Heil Hitler», men andre tar det for hva Musk sa «My heart goes out to you». Jeg ser ikke Musk på noe utpreget sosialt vesen, en typisk smalltaker i heisen, så denne håndhilsnen får gå under kategorien klønete eller ubetenksom som fyren vitterlig er. Så lenge man ikke faller på feil side av loven, og dømmes, må man kunne si at det går under ytringsfrihet.
Samme med referansene til Twitter X hvor mye av kritikken ikke er linket direkte til Musk egne uttalelser, men at plattformen har høy takhøyde for andres ytringer. Mye rart er blitt sagt her på hifisentralen uten at jeg ser folk gå etter Høvdingen som om det hans egne ytringer.
Videre tror jeg du også sier ting bak husets 4 vegger som ikke tåler dagens lys. Forskjellen er at Musk kan si kontroversielle ting fordi han trolig tenker det har få følger for han.
Han ER dømt i sivile rettsaker, noe som sier at han faktisk har gjort noe galt. Han er dømt i flere sivile rettsaker!
Han valgte å kjøpe seg inn i Trump administrasjonen og gjorde skade som det vil ta år å rette. Det glemte du visst.
Han valgte å interfere i et valg i et annet land med et parti som alle i Tyskland mener er nazister.
Han har en datter som har tatt totalt avstand fra han. Det sier de fleste andre noe...men ikke deg.
Hva du velger å tro er noe helt annet enn hva de som har satt seg inn i dette mener om saken. Når tyske historikere velger å tolke hilsenen som det det er, så velger jeg å tro på det istedet.
At du velger det som passer din agenda er ikke overaskende. Du kunne hatt godt av et lite kurs i moral og etikk.
Og før du begynner, jeg holdt på å kjøpe Tesla, helt til idioten begynte tro han hadde gudestatus.