Det gjør man jo ikke. Hvor stor plass tar egentlig en ladekabel? Når man er på reise og har masse bagasje legger man selvfølgelig kablene oppå bagasjen. Rommet under brukes til ting du ikke trenger å ta ut så ofte.
Hvor vanskelig kan det være?
Frunk er helt topp, jeg skjønner ikke hvorfor ellers temmelig store biler ikke har det eller har veldig små av sorten. Jeg bruker den temmelig ofte (Tesla Model S). Jeg har mellom annet liggende varselutstyret der så det er ute av veien, vi har også med oss mye bagasje når vi skal på hytta om vinteren og when in doubt så er det alltid fordel med mer bagasjeplass alt annt like i alle fall. Om man er av en annen oppfatning så burde man for konsistenses skyld mene at det ville være en fordel om det ordinære bagasjerommet ble krympet slik at man slapp å ha plassen til potensiell bagasje men heller ble tvunget å pakke litt mer minimalistisk. TMS har også potensielt et temmelig voksent rom under bagasjerommet bak, det var vel opprinnelig lagd slik da man kunne få bilen med to ekstra bakovervendte seter i bagasjerommet. Nå er det et ekstra bagasjerom av god størrelse man kan bruke om man vil.
Som nevnt er det også veldig fint å bruke som kjøleskap, jeg testet en gang å kjøre om vinteren med et trådløst termometer liggende oppi der og fritt etter hukommelsen var tempen 3-4 grader over utetempen sånn ca. Ladekladden bruker vi aldri før vi er fremme, ellers ville den ligget på toppen der. Tidligere hadde jeg Type2-kabelen oppi der for å kunne lade på 22kW, men siden jeg aldri bruker den og hurtiglading nå er så godt utbygd så er den stort sett ikke med på turene nå for tiden.
Nå har det kommet noen alternativer men veldig mange biler som kunne vært aktuelle for vår del som neste doning ryker på dårlig bagasjeplass. På en annen side, om Teslamobilen holder sånn noenlunde greit noen år til så begynner ungene etter hvert å forlate åstedet og da blir behovene en god del mindre. Fire personer med ski og staver (i skiboks på taket, rimelig nok), fulle sett med vintertøy, langrenn- og alpinstøvler, en kjølebag med mat osv tar temmelig mye plass. Som regel er det også med en hund på toppen av lasset i bagasjerommet.
På de eldre modellene med tohjulstrekk fikk man også sånn ca plass til en kasse øl i den ekstra brønnen i frunken men den plassen forsvant da det kom inn en ekstra motor foran.