Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.346
    Det som är lite ironiskt och ganska humoristiskt, är att trots denna maniska missioneringen för Tesla så kör din far en EQB @Ole_Martin 🤭
    Hva med å bidra med noe i tråden her som er elbilrelatert, misjonerende eller ikke, kontra personkarakteristikker og annet irrelevant.

Min far er som å snakke til en stein som stort sett alle foreldre oppi årene er når dem har satt seg i en tanke. Litt sånn som her i tråden. Tror han angret samme dag han tok over EQB, men for stolt til å si det ikke høyt. Min mor klager mer åpenbart. Polestar dem byttet inn hadde både trådløs lading, frunk og bedre akselerasjon. Rekkevidden var også den samme. Det blir også som her i tråden, når lidar plutselig ikke er så skrikende nødvendig lengre så bytter man argument. Det er slik hjernen virker for å støtte opp om egne mer eller mindre dårlige valg. Min far står vel igjen med at han er veldig fornøyd med at han kan sette seg inn i bilen (EQB) kontra ned i bilen (Polestar).

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.416
    Sted
    Trondheim
    Pakker man ladekabel under gulvet bak, skal jeg love deg glosene kommer når du er på ferietur med bilen full og du må ut med halvparten av bagasjen for å komme til kablene.
    Det gjør man jo ikke. Hvor stor plass tar egentlig en ladekabel? Når man er på reise og har masse bagasje legger man selvfølgelig kablene oppå bagasjen. Rommet under brukes til ting du ikke trenger å ta ut så ofte.
    Hvor vanskelig kan det være?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.346
    Det gjør man jo ikke. Hvor stor plass tar egentlig en ladekabel? Når man er på reise og har masse bagasje legger man selvfølgelig kablene oppå bagasjen. Rommet under brukes til ting du ikke trenger å ta ut så ofte.
    Hvor vanskelig kan det være?
    Er frunk utelukkende noe positivt eller ikke?

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.198
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Akkurat det med oppbevaring av ladekabel er et godt argument for oppbevaring foran.
    Men noe særegent for elbiler er ikke oppbevaring foran. Den første folkebilen vi hadde her til lands hadde også det (bobla)
    Men en ting jeg ikke forstår er hvorfor man må ha ladekabel med seg hele tiden, den brukes vel ikke når man lader på ladestasjoner?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    16.219
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Hva med å bidra med noe i tråden her som er elbilrelatert, misjonerende eller ikke, kontra personkarakteristikker og annet irrelevant.

Min far er som å snakke til en stein som stort sett alle foreldre oppi årene er når dem har satt seg i en tanke. Litt sånn som her i tråden. Tror han angret samme dag han tok over EQB, men for stolt til å si det ikke høyt. Min mor klager mer åpenbart. Polestar dem byttet inn hadde både trådløs lading, frunk og bedre akselerasjon. Rekkevidden var også den samme. Det blir også som her i tråden, når lidar plutselig ikke er så skrikende nødvendig lengre så bytter man argument. Det er slik hjernen virker for å støtte opp om egne mer eller mindre dårlige valg. Min far står vel igjen med at han er veldig fornøyd med at han kan sette seg inn i bilen (EQB) kontra ned i bilen (Polestar).
    Är väl inte säker på att det är så stor vits. Oavsett vad som skrivs som inte passar in i din verklighet om Teslas förträfflighet så avfejar du det som vatten på gåsen. För min del handlar det inte om Tesla som bil, den kan vara så bra den bara kan den, men så länge Musk är en del av Tesla är det märket helt uaktuell.

Har förövrigt en EQB själv. Fin bil med fysiska knappar och en lagom stor skärm som visar det jag behöver och resten jag vill ställa in gör jag som sagt via knapparna på ratten eller på mittpanelen, som AC/temperatur/sätesvärme osv. Kunde varit en smula bättre räckvidd om vinter, men fungerar fint till mitt behov. Frunk kunde jag inte brytt meg mindre om.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.483
    Torget vurderinger
    1
    Är väl inte säker på att det är så stor vits. Oavsett vad som skrivs som inte passar in i din verklighet om Teslas förträfflighet så avfejar du det som vatten på gåsen. För min del handlar det inte om Tesla som bil, den kan vara så bra den bara kan den, men så länge Musk är en del av Tesla är det märket helt uaktuell.

Har förövrigt en EQB själv. Fin bil med fysiska knappar och en lagom stor skärm som visar det jag behöver och resten jag vill ställa in gör jag som sagt via knapparna på ratten eller på mittpanelen, som AC/temperatur/sätesvärme osv. Kunde varit en smula bättre räckvidd om vinter, men fungerar fint till mitt behov. Frunk kunde jag inte brytt meg mindre om.
    Og der skrev du såpass mye negativt om tesla/musk at han satte deg på blokkeringslisten sin. :rolleyes:

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.346

Jeg skriver om Tesla og tildels andre biler jeg har prøvd feks EQB og Polestar. Jeg har null erfaring med Kia og skriver av den grunn ikke så mye om dem.

Du skriver derimot noe om Tesla uten å ha noe ønske om å prøve bilen engang. Argumentene mot Tesla er heller ikke saklige her i tråden. Det er en vesentlig forskjell. Da kan du vel heller la være?

Videre syns jeg ikke jeg bare genererer støy, men formidler endel saklig rundt Tesla.

Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    16.219
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Jeg skriver om Tesla og tildels andre biler jeg har prøvd feks EQB og Polestar. Jeg har null erfaring med Kia og skriver av den grunn ikke så mye om dem.

Du skriver derimot noe om Tesla uten å ha noe ønske om å prøve bilen engang. Argumentene mot Tesla er heller ikke saklige her i tråden. Det er en vesentlig forskjell. Da kan du vel heller la være?

Videre syns jeg ikke jeg bare genererer støy, men formidler endel saklig rundt Tesla.
    Blir inte en speciellt fruktbar diskussion ut av dessa självmotsägningarna och premisserna. I tillägg erkänner du också att du genererar støy, inte bara støy riktig nog, men dock.

Tror bara jag drar mig tillbaka så skal du få ha din ekokammare i fred.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn