Leafen jeg kjører er 2013-modell. Hvor ofte bytter du skjorter?
Etter at jeg sluttet i Marinen har jeg sluttet å bytte skjorter… går stort sett naken til stooor glæde og moro for alle andre HEN…
Fra spøk til revolver, og sikker kvalitetsforskning fra gata jeg bor i;
4 hus, 3 hus med flere elbiler i hvert hus der alle er på 3. eller 4. utskifting av elbil. Det 4. huset, surprise; der jeg bor, 1 dieselbil i hele den perioden der mine naboer har byttet sine, omtrent hvert 2. eller 3. år,
og ser det samme på jobben,
hverken økonomisk eller miljøsmart..
Det sagt, folk må gjerne bytte skjorter, og bytte skjortekrager i London, og bil for min del, men det har intet med personlig økonomi og eller verdens miljø og klima å gjøre. Vær ærlig å si «because I’m worth it»; ferdig snakka. Så får no kloden seile i sin egen sjø….
Jeg synes det er meget fornøyelig, og interessant, at noen gnæger over hvor forferdelig statsstøtten til strøm og bensin/diesel er, samtidig som man har verdens største statsstøtte til bilkjøring som ikke diskuteres eller nevnes med et ord, der folket som bytter bil oftere en jeg bytter skjorte, klager herfra til evigheten at de nå må betale for lading, parkering i byene, betale bompenger osv… fusjom; tenk å måtte betale for å kjøre på veien og parkere i byer, ja det er en skikkelig uting…
Ad selvkjøring; da mister nok menneskene en stor del av hode-skulder-kne-og-tå koordineringen som er så viktig for å holde kroppen i vater.
Men på lik linje med vår stadig reduserende evne til å bevege oss i naturen, bl.a fordi alle nå har råd til bil grunnet den sterke subsidieringen, samtidig som kjøttvekta går opp (forstå det den som kan), så er vel ikke det så farlig. Mens vi slanger oss i den selvkjørende bilen kan vi koble oss til noen slanger som sprøyter inn en god blanding av vitaminer og mineraler, levert hjem til deg direkte med drone fra Amazon, som holder kroppen gående, mens vi lar oss underholde av YT videoer av Teslabilen med flere som sprinter av gårde tilsynelatende uten kontroll av hverken sjåfør eller sw.
Vel fremme kommer den elektriske selvkjørende gåstolen og frakter deg dit du skal,
liver er en brysom greie.