- Ble medlem
- 11.02.2002
- Antall liker
- 1.316
Som sagt:
Det same har Asbjørn her inne påpeikt i årevisDa Tesla introduserte sitt «yoke»-ratt i 2021, mottok de omfattende kritikk fra både brukere og bilanmeldere. Årsaken var i hovedsak at Tesla beholdt en tradisjonell, fast mekanisk utveksling.
Selv yoke-styringen i facelift Model S er en halvveis løsning som ikke fungerer spesielt bra uten drive-by-wire, som Tesla ennå ikke har.
Det forutsetter drive-by-wire, så man kan like gjerne bruke et yoke i stedet for ratt, max en halv tørn lock-to-lock, og gjøre rattresponsen kraftfølsom heller enn bare vinkelfølsom.
Mange har responsen til eit mekanisk ratt i ryggmergen, så det vil nok vera ein overgang for dei fleste av oss å gå over til dynamisk utslag, uansett.Ja, men de lanserte yoke først i facelift Model S uten drive by wire, og det var meningsløst.
Har bare sett iX3 og det er i grunnen nok til at jeg aldri ville vurdert den. En skal være bra BMW interessert for å betale >800k for de greiene der.Ja, av en eller annen grunn er Tesla populære i Norge, for vi har jo så dårlig råd her til lands.
RE. carwow: Klarer ikke fyren. Han markedsfører sitt bruktbilfirma og er mer interessert i å teste hvor fort bilen gjør unna kvartmila. Og så skal han være så fryktelig morsom hele tiden.
Det er klart at iX3 er en dyr bil, men det merkes når du kjører den. Har du ikke råd til den så vil jo enhver annen bil være bedre for deg. "Du har råd til 400 000. Den ene koster 650 000 og den andre koster 350 000. Hvilken er den beste for deg tro?"
Det designspråket deres begynte nå på en kraftig nedadgående spiral allerede med Chris Bangle, men nå har de klart å ta det til et nytt nivå og ikke med positivt fortegn. Hva er det de røyker nede i Bayern for tiden?Har bare sett iX3 og det er i grunnen nok til at jeg aldri ville vurdert den. En skal være bra BMW interessert for å betale >800k for de greiene der.
Jeg har hatt ett par BMW fra 2005 med aktiv styring (hydrualisk). Det var 2 runder lock to lock i lav hastighet og nesten 4 runder i høy hastighet.Mange har responsen til eit mekanisk ratt i ryggmergen, så det vil nok vera ein overgang for dei fleste av oss å gå over til dynamisk utslag, uansett.
Jeg er ikke spesielt imponert over utseende til iX3 (selv om den ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Jeg synes forøvrig ikke den blåfargen de har valgt kler bilen). i3 ser veldig lekker ut.Det designspråket deres begynte nå på en kraftig nedadgående spiral allerede med Chris Bangle, men nå har de klart å ta det til et nytt nivå og ikke med positivt fortegn. Hva er det de røyker nede i Bayern for tiden?