Bilen er rett over 5 år, og har gått snaut 75000 km.
Jeg ser svakhetene i mitt handlingsmønster her, men akter å forsøke. Jeg har opplyst Nissan Norge Kundeservice, samt BNH garantisjef om problemet via telefon, der jeg opplyste om både feilindikasjon, reg.nr. og kilometerstand til dem begge to.
Kundeservice opplyste om at jeg "måtte kjøre forsiktig i motbakke på vinteren", men da må jeg tilstå at jeg ble ganske arrogant, og fortalte henne at jeg vet forbannet mye om hvordan et batteri fungerer, og at denne diskusjonen var meningsløs. Da ble jeg satt over til BNH garantisjef, som kunne fortelle at dette ikke var "permanent tap av kapasitet", men en komponentfeil. Jeg ba ham da fortelle hvilken komponent som hadde feilet, han forsøkte seg da på trikset med å la dem teste batteriet mot at jeg betaler 2900,-, mens jeg ga meg ikke så lett, og ba ham fortelle meg hvilken komponent som var defekt. - Det er en av battericellene!, var svaret.
- Og det vil ikke påvirke kapasitet permanent?
Det var da det ble dårlig stemning, og BNH skyver Nissan foran seg, og hevder det er sånn garantien tolkes.