Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Bilen er rett over 5 år, og har gått snaut 75000 km.
    Jeg ser svakhetene i mitt handlingsmønster her, men akter å forsøke. Jeg har opplyst Nissan Norge Kundeservice, samt BNH garantisjef om problemet via telefon, der jeg opplyste om både feilindikasjon, reg.nr. og kilometerstand til dem begge to.
    Kundeservice opplyste om at jeg "måtte kjøre forsiktig i motbakke på vinteren", men da må jeg tilstå at jeg ble ganske arrogant, og fortalte henne at jeg vet forbannet mye om hvordan et batteri fungerer, og at denne diskusjonen var meningsløs. Da ble jeg satt over til BNH garantisjef, som kunne fortelle at dette ikke var "permanent tap av kapasitet", men en komponentfeil. Jeg ba ham da fortelle hvilken komponent som hadde feilet, han forsøkte seg da på trikset med å la dem teste batteriet mot at jeg betaler 2900,-, mens jeg ga meg ikke så lett, og ba ham fortelle meg hvilken komponent som var defekt. - Det er en av battericellene!, var svaret.
    - Og det vil ikke påvirke kapasitet permanent?
    Det var da det ble dårlig stemning, og BNH skyver Nissan foran seg, og hevder det er sånn garantien tolkes.
    For det er vel Nissan og ikke BNH som betaler gildet...

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.808
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    apropos
    hadde en litt ekkel opplevelse her om dagen, kjører bak en kina crap bil (nio eller hva det er) i 50 sona
    det er en traktor som måker en innkjørsel ved siden av veien med ca 20cm klarning
    bilen foran bremser lett opp som er naturlig, men da den omtrent er på siden av traktoren nødbremser bilen (og bremselysa blinker villt) så jeg også må hogge inn bremsen
    Tenkte først at dette var norges største idiot, men etter å ha tenkt meg om er jeg ganske sikker på at dette var en av de "smarte" systemene som slo inn.
    En overreaksjon som skapte farlig situasjon for ingenting

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    13.011
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvordan vet du at bilen nødbremset?
    Hvordan vet du at det er en kina crap bil (nio eller hva det er?) - vet du at det er crap? eller bare noe du synes selv basert på et eller annet som egen overbevisning?
    Du antok først at det var norges største idiot? hvorfor gjorde du det? Det står forøvrig godt til med den norske personstanden dersom den personen foran deg er norges største idiot.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.808
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan vet du at det er en kina crap bil (nio eller hva det er?) - vet du at det er crap? eller bare noe du synes selv basert på et eller annet som egen overbevisning?
    Du antok først at det var norges største idiot? hvorfor gjorde du det? Det står forøvrig godt til med den norske personstanden dersom den personen foran deg er norges største idiot.
    Fordi den gikk fra 45 til 0 på veldig få meter og bremselysene blinket som det kun gjør fordi det bremses hardt.
    Men jeg vet ikke, kan jo være at det var norges største idiot.
    Kinesiske biler interesserer meg like lite som fotball, dvs jeg ca hva lag heter og hvor de kommer fra.
    Videre er det absolutt en drittbil, stygg og trafikkfarlig ( med forbehold om at det ikke var sjåfør som nødbremset selv)
    Enhver som bråbremser uten grunn med biler bak seg er en idiot, dersom bilen selv gjør det så er det en drittbil.
    Ganske enkelt

AOC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Antall liker
    1.720
    Torget vurderinger
    1
    Kan'ke kjøpe bil av folk som sier "jaaa, den biffsjoppsoy å lis fældi' om kwalta". Gå'kke det vøtt.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.808
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    siden du forsvarer den drittbilen så regner jeg du har en selv og vil forsvare den for alt det er verdt slik enkelte tesla elskere gjør.
    Forsåvidt ok det, men ikke diss min opplevelse, det farlig å bråbremse uten mål og mening.
    jeg skjønner jo at jeg skulle kjørt forbi, bråbremset og fått stoppet denne personen slik jeg fikk klarhet i om det var phantom bremsing eller om han virkelig var så forbanna nervøs at han følte for å bråbremse.

Dette er en reel ting, jeg kan naturligvis ikke være 100% sikker, men det var ikke et normalt handlemønster ut i fra mine kanskje 1mill km som automobil fører i kongrerike noreg

Sist redigert:

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.609
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    siden du forsvarer den drittbilen så regner jeg du har en selv og vil forsvare den for alt det er verdt slik enkelte tesla elskere gjør.
    Forsåvidt ok det, men ikke diss min opplevelse, det farlig å bråbremse uten mål og mening.
    jeg skjønner jo at jeg skulle kjørt forbi, bråbremset og fått stoppet denne personen slik jeg fikk klarhet i om det var phantom bremsing eller om han virkelig var så forbanna nervøs at han følte for å bråbremse.

Dette er en reel ting, jeg kan naturligvis ikke være 100% sikker, men det var ikke et normalt handlemønster ut i fra mine kanskje 1mill km som automobil fører i kongrerike noreg
    Aha.. men tenk om det var en
    innvandrer
    utlending
    muslim
    ????
    upps, veldig OT, kanskje

yellow

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    431
    Du høres jo ut som en som på 90-tallet tenkte at hva skal liksom internett brukes til.. Men du holder jo papiravis.

Appen kan brukes til feks starte av-ising av bilen, til å justere ladestrømmen eller gi «nøkkel» til en annen. Et must med en god app i 2026.
    Ja, det er dette med av-ising jeg er ute etter. Regner med at en ladeboks fikser saken hjemme, men det blir verre på jobb.
    Jaja, viktig å ikke bli for bortskjemt :)

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.684
    Torget vurderinger
    1
    Min bil blir aviset stort sett umiddelbart. Aldri hatt behov for forvarming eller app....

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    12.000

Regner med at du kjørte i mellom 70 og 80 km/t i den 50-sonen. Fartsgrenser er jo bare veiledende...

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.808
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Aha.. men tenk om det var en
    innvandrer
    utlending
    muslim
    ????
    upps, veldig OT, kanskje
    innvandrerne virker å ha en overvekt av el bilene rundt her så sikkert ikke umulig
    selv om jeg holder en knapp på at sikkerhetssystemet fikk panikk og bråbremset grunnet dårlig design / programmering

Har samme problemet selv på den ene bilen min, adaptiv cruise control er møkkaræva så den brukes ikke, og den kollisjonsvarslinga er skrudd av for den hyler for ingenting. Dårlig designet

autopilot er bra for de som egentlig ikke skulle ha vært på veien i det hele tatt, typisk Peugeot sjåfører og gamle kjerringer og gubber, samt spesielt kvinner fra asiatiske land. Jeg hjalp min kvinnelige indiske nabo med øvelses kjøring og har aldri noen sinne vært så forberedt på å krasje.
    Så kanskje det kommer noe positivt ut av det
    Holdt på å glemme taxi sjåfører også, det må være norges dårligste sjåfører (hvertfall i stor oslo)

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.609
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    innvandrerne virker å ha en overvekt av el bilene rundt her så sikkert ikke umulig
    selv om jeg holder en knapp på at sikkerhetssystemet fikk panikk og bråbremset grunnet dårlig design / programmering

Har samme problemet selv på den ene bilen min, adaptiv cruise control er møkkaræva så den brukes ikke, og den kollisjonsvarslinga er skrudd av for den hyler for ingenting. Dårlig designet

autopilot er bra for de som egentlig ikke skulle ha vært på veien i det hele tatt, typisk Peugeot sjåfører og gamle kjerringer og gubber, samt spesielt kvinner fra asiatiske land. Jeg hjalp min kvinnelige indiske nabo med øvelses kjøring og har aldri noen sinne vært så forberedt på å krasje.
    Så kanskje det kommer noe positivt ut av det
    Holdt på å glemme taxi sjåfører også, det må være norges dårligste sjåfører (hvertfall i stor oslo)
    Huhu, du har no glømt ihvertall en (person).. dagens quiz?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.200
    Min bil blir aviset stort sett umiddelbart. Aldri hatt behov for forvarming eller app....
    Dette blir bare rart å hevde syns jeg. Tror dem fleste vil foretrekke å gå ut til varm og isfri bil, kontra gå ut til iskald bil og hutre i 3-10 minutter mens isen smelter.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.200
    Ja, det er dette med av-ising jeg er ute etter. Regner med at en ladeboks fikser saken hjemme, men det blir verre på jobb.
    Jaja, viktig å ikke bli for bortskjemt :)
    Å kunne stille ladestrømmen til enhver tid uavhengig lokasjon er noe jeg bruker mye.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn